Peugeot 3008 1

Οι Γάλλοι φημίζονται για τις αναρτήσεις τους. Η Peugeot έχει βρει εδώ την χρυσή τομή μεταξύ κρατήματος και άνεσης. (photo credit Peugeot)

Το ότι βέβαια η μπάλα έχει προ πολλού χαθεί με τα crossover, SUV και τα υπόλοιπα υβρίδια της δημοφιλέστερης πλέον κατηγορίας αυτοκινήτων παγκοσμίως διόλου υπερβολή είναι – μεταφορά ναι, υπερβολή όχι. Ενώ όλα βέβαια ακολουθούν την ίδια συνταγή: μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, μεγαλύτερο ύψος και μεγαλύτερο μέγεθος.

Η προηγούμενη έκδοση του μεσαίου crossover της Peugeot (διότι υπάρχουν και τα 2008 και 5008) ήταν στην ουσία ένα πενταθέσιο MPV. Ένα στρογγυλό, μάλλον άγαρμπο, αλλά ευρύχωρο αυτοκίνητο, που άρεσε μόνο στη μητέρα του – και σε όποιον το σχεδίασε, υποθέτω.

Τα χρόνια, όμως, που μεσολάβησαν οι προτιμήσεις σας διαφοροποιήθηκαν δραματικά προς τα SUV. Έτσι, τοις δικοίς σας ρήμασι πειθόμενη, η Peugeot άλλαξε την εικόνα και τον προσανατολισμό του νέου 3008 (αν προσέχατε στην παράδοση, θα θυμάστε πως όλα πλέον τα Peugeot θα καταλήγουν σε «8», με τα πρώτα ψηφία να υποδηλώνουν την κατηγορία), έτσι ώστε να είναι πλέον ξεκάθαρα SUV, χωρίς ωστόσο να υπολείπεται σε χώρους.

Peugeot 3008 2

Παρά την εμφάνιση, το 3008 δεν είναι 4×4, τουλάχιστον όχι ακόμη. Η Peugeot θεωρεί, και σωστά, πως το Advanced Grip Control κι ένα σετ καλά ελαστικά M+S επαρκούν. (photo credit Peugeot)

Και πράγματι, το 3008 δείχνει τελείως διαφορετικό, όχι μόνο από το προηγούμενο, αλλά και από τα υπόλοιπα Peugeot. Πράγμα φυσικό μιας και o σημερινός υπεύθυνος σχεδιασμού της εταιρείας (σχεδιασμού των μοντέλων της εταιρείας, όχι της ίδιας), Gilles Vidal, ξεκίνησε από λευκό χαρτί.

Το πιο σημαντικό; Σε τούτο δω το Peugeot μπορείς πλέον να βλέπεις το καντράν πάνω από το τιμόνι και όχι από μέσα του.

Η διαφορετικότητα συνεχίζεται και στο εσωτερικό, με την έμφαση να δίνεται στην απλότητα, στην εργονομία και στην ευχρηστία. Και όχι μόνο. Γιατί, ειδικά το εσωτερικό του 3008, επιβεβαιώνει τις προθέσεις της Peugeot να «ανεβεί κατηγορία» και στον τομέα της ποιότητας.

Δεν θα εκπλαγώ αν το “i-Cockpit” του 3008 δεν θα είναι αυτό που τελικά θα γοητεύσει όποιον μπει στο μαγαζί κάνοντάς τον να ρωτήσει: «Πού υπογράφω, είπαμε;». Στην καρδιά του βρίσκεται ένα πολύ μικρό, «τετραγωνισμένο» τιμόνι (όσο πιο μεγάλο το Peugeot, τόσο πιο μικρό το τιμόνι του), ενώ πίσω του υπάρχει ένα διαμορφούμενο από τον οδηγό –και, όταν εξοικειωθείς μαζί του, και διασκεδαστικό– καντράν με ευκρινή ψηφιακά όργανα.

Το πιο σημαντικό; Σε τούτο δω το Peugeot μπορείς πλέον να βλέπεις το καντράν πάνω από το τιμόνι και όχι από μέσα του. Όλα δε αυτά έχουν ως αποτέλεσμα αφενός μια σχεδόν ιδανική θέση οδήγησης –κάτι που δεν ήταν ποτέ αυτονόητο για Peugeot– και αφετέρου ένα πολύ πιο μοντέρνο και ευχάριστο γενικά περιβάλλον.


Διαβάστε ακόμα: Driven: BMW i8 – Πλατφόρμα δοκιμής κι εξέλιξης.


Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται μια ποιοτική οθόνη αφής 8” που παραπέμπει σε tablet, ενώ, για τους παραδοσιακούς ανάμεσά σας, από κάτω της υπάρχει και μια σειρά πλήκτρων «αεροπορικού» τύπου για απευθείας πρόσβαση (shortcut, στα ελληνικά) στις βασικές λειτουργίες – και για να μη γεμίζετε με δαχτυλιές την οθόνη με το παραμικρό.

Παρά την εμφάνιση, το 3008 δεν είναι 4×4, τουλάχιστον όχι ακόμη. Η Peugeot θεωρεί, και σωστά, πως το (έξτρα) σύστημα μεγιστοποίησης της ελκτικής πρόσφυσης Advanced Grip Control σε συνδυασμό μ’ ένα σετ καλά ελαστικά M+S (Mud & Snow) είναι αρκετά για οποιοδήποτε βιβλικό καιρικό φαινόμενο καλείται να αντιμετωπίσει ο μέσος οδηγός. Αν πρέπει οπωσδήποτε να έχετε τετρακίνητο 3008 θα πρέπει να περιμένετε έναν περίπου χρόνο για μια υβριδική, plug-in έκδοση με βενζινοκινητήρα μπροστά και ηλεκτροκινητήρα πίσω.

Χρειάζεται πάντως να συνηθίσεις το μικρό τιμόνι, γιατί και γρήγορο είναι και «κόβει» και πολύ.

Η Peugeot, πάντως, με τούτο δω το μοντέλο έχει βρει τη χρυσή τομή μεταξύ κρατήματος και άνεσης, ακόμη και με τους τροχούς 18” που φορούσε το δικό μας 3008. Εντάξει, πάντα οδηγείς ένα σχετικά ψηλό αυτοκίνητο, οπότε οι κλίσεις στις στροφές υπάρχουν. Αυτό που απουσιάζει είναι η υποστροφή. Αντίθετα, είναι φορές που, ελαφραίνοντας το γκάζι και παίζοντας με το μικρό τιμόνι, μπορείς, παρά το μέγεθος, το ύψος και την ενδοτική ανάρτηση του 3008, να παίξεις με την ουρά, φέρνοντας στο μυαλό κάποια από τα Peugeot παλαιότερων χρόνων.

Peugeot 3008 3

To 3008 κάνει τους συμβιβασμούς που χρειάζεται κάθε μεσαίο SUV με τον ιδανικότερο τρόπο. Αν μια λέξη το χαρακτηρίζει αυτή είναι η «ομοιογένεια». (photo credit Peugeot)

Χρειάζεται πάντως να συνηθίσεις το μικρό τιμόνι, γιατί και γρήγορο είναι και «κόβει» και πολύ, ενώ δεν είναι και ιδιαίτερα «ομιλητικό», με αποτέλεσμα να παίρνεις τις πρώτες στροφές με γωνίες αντί για καμπύλες. Βέβαια, είναι απλώς θέμα χρόνου και όταν αυτός πληρωθεί, η οδήγηση, ειδικά μέσα στην πόλη, σε συνδυασμό με την ψηλή θέση οδήγησης και τα διάφορα gadgets, γίνεται απολαυστική.

Ο γνωστός diesel 1.6 BlueHDi των 120 ίππων συνδυάζεται εδώ μ’ ένα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, κλιμακωμένο περισσότερο για οικονομία και ξεκούραστο ταξίδι παρά για απόλυτες επιδόσεις. Σπάνια πάντως, και μόνο αν ξεχαστείς με χαμηλές στροφές στις δυο τελευταίες ταχύτητες, μένεις από δύναμη. Διαφορετικά, κινείσαι αξιοπρεπέστατα και πολιτισμένα, χωρίς φασαρία, μιας και η Peugeot έχει καταφέρει ο σεβάσμιος, πασπαρτού diesel της PSA να ακούγεται ελάχιστα.

Στη μετάβασή του από MPV σε SUV, το 3008 έχει αυξήσει σημαντικά το appeal του χωρίς να χάσει την ικμάδα της πρακτικότητάς του. Ταυτόχρονα, απαντά με ευκολία σε κάθε ερώτηση αγοραστή SUV. Δείχνει και κομψό και σκληροτράχηλο, ενώ και πρακτικό είναι και τεχνολογικά προηγμένο.

Εντέλει, πρόκειται για ένα ποιοτικό και απόλυτα ομοιογενές αυτοκίνητο και, ναι, για το καλύτερο Peugeot σήμερα.

Peugeot 3008 collage

Ιδού το νέο i-Cockpit. Πίνακας οργάνων με δυνατότητα εξατομίκευσης σε πέντε θεματικές ενότητες. Οθόνη αφής 8” τύπου tablet και toggles για απευθείας πρόσβαση στις βασικές λειτουργίες. Καλό 6άρι κιβώτιο με εύχρηστο και θετικό λεβιέ. Advanced Grip Control αντί για τετρακίνηση. Άνεση για τρεις πίσω. (photo credit drive)

Τα βασικά

Μοντέλο: 3008 1.6 BlueHDi 120 HP
Κινητήρας: 4κύλινδρος diesel, 1560 κ.ε.
Ισχύς: 120 HP @ 3500 rpm
Ροπή: 300 Nm @ 1750 rpm
Μετάδοση/Κιβώτιο: FWD/χειροκίνητο 6 σχέσεων
Κατανάλωση: 4,3 lt/100 km (επίσημη), 6,4 lt/100 km (πραγματική)
0-100: 11,2”
Τελική ταχύτητα: 189 km/h
Τιμή: από €29.400.

 

Διαβάστε ακόμα: Driven: MINI John Cooper Works. Πουλήστε τα παιδιά σας.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top