Peugeot & Citroën: Το «γαλλικό κλειδί» του μέλλοντος

Οι Γάλλοι δεν στέκουν πια αμήχανοι μπρος στη γερμανική προέλαση και αναζητούν στα πρωτότυπα Peugeot Quartz, Exalt και στο DS Divine, κάτι το Παριζιάνικο, κάτι που ποτέ δεν θα μπορούσε να φανταστεί ο γειτονικός ορθολογισμός.

 
Το Quartz είναι ένα υβρίδιο μεταξύ SUV και σπορ σεντάν, με 500 ίππους από ένα μοτέρ βενζίνης και δύο ηλεκτροκινητήρες. Ποιος θα φανταζόταν, παλιότερα, ένα τόσο ισχυρό και σχεδόν off-road δίχως τη στιβαρότητα της κεντρικής κολόνας, με πόρτες που ανοίγουν αντικρυστά;

Οι Γάλλοι αποφάσισαν να διαφοροποιηθούν με αυτό που ξέρουν καλύτερα: το στυλ!

Η γερμανική ηγεμονία στην αυτοκίνηση δεν είχε τίποτα το λιγότερο βάρβαρο από τη γερμανική λαίλαπα στα επί των ευρωπαϊκών οικονομικών όλα τούτα τα τελευταία χρόνια. Που σημαίνει ότι μάλλον οι ηγέτες της Renault ή του ομίλου PSA (Peugeot-Citroën) ήξεραν πολύ καλά πώς πρέπει να ένιωθε ο Φρανσουά Ολάντ κάθε φορά που έβγαινε με βαρείς, κρεμασμένους ώμους από τα διαμερίσματα της καγκελαρίας.

Η γερμανική μηχανολογία και βαριά αυτοκινητιστική βιομηχανία έκαψε ως λίβας όλα τα άλλα μηχανολογικά σπαρτά της ηπείρου, αν όχι του κόσμου ολόκληρου – κι ακόμα και η δόλια η παρηγοριά που είχε η γαλλική σχολή των ράλι στις ειδικές διαδρομές του κόσμου, στραγγαλίστηκε κι αυτή άμα τη εμφανίσει της Volkswagen. Τόσα χρόνια τώρα, αν ψάρευες αγοραστές αυτοκινήτου μετά από την κούρμπα της όχθης που ψαρεύουν οι Γερμανοί, ή νηστικός έμενες ή σου ξέμενε κανένα λέπι, ίσα-ίσα για να ζήσεις,.

Η θέση οδήγησης των Exalt και Quartz ονομάζεται iCockpit: με ενιαίο μπλοκ στο ταμπλό και μικρής διαμέτρου τιμόνι. Για καθέναν από τους τέσσερις επιβάτες, υπάρχει κι από ένα αποκλειστικό μπάκετ κάθισμα.

Η θέση οδήγησης των Exalt και Quartz ονομάζεται iCockpit: με ενιαίο μπλοκ στο ταμπλό και μικρής διαμέτρου τιμόνι. Για καθέναν από τους τέσσερις επιβάτες υπάρχει κι από ένα αποκλειστικό μπάκετ κάθισμα.

Η Renault χρειάστηκε μια φαρδιά πλατιά υπογραφή του Νικολά Σαρκοζί σε μια επιταγή αναχρηματοδότησης που η θωριά της και μόνο έφερνε ανατριχίλα, ενώ η οικογένεια Peugeot αναζήτησε μια σανίδα σωτηρίας στη General Motors, προτού πουλήσει μερίδια του PSA στο γαλλικό κράτος και στην κινεζική DongFeng.

Έτσι οι Γάλλοι, προπάτορες κι αυτοί της αυτοκίνησης δίχως καμιά αμφιβολία, άλλοτε και επαναστάτες με τη χωροταξία του Renault Grand Espace, με την υδροπνευματική ανάρτηση του βατράχου Citroën DS, με το Ντεσεβό και το Κατρέλ, με το μεγάλο μπαμ του Τούρμπο στη Formula 1, με τόσα και τόσα, αργά και όμορφα ξυπνούν από την αμηχανία, από το σοκ, κι επανέρχονται.

Για τους Γάλλους, αυτός ο δρόμος του μεταξιού, αυτό το Οριάν Εξπρές για την Άπω Ανατολή δεν έπρεπε σε καμία περίπτωση να χαθεί σφυρίζοντας στον ορίζοντα.

Κι έχουν τώρα ένα έργο καθόλου εύκολο: να ανταγωνιστούν τους Γερμανούς, οι οποίοι τόσα χρόνια όλο και άνθιζαν, όλο και πιο γοργά και προηγμένα όδευαν το δρόμο του μεταξιού, το δρόμο για τη μεγάλη άνθιση της κινέζικης μεσαίας τάξης, το δρόμο για ένα τεράστιο λιβάδι πολύχρωμων αυτοκινήτων που θα μοιάζει να μην τελειώνει πουθενά. Για τους Γάλλους, αυτό το Οριάν Εξπρές για την Άπω Ανατολή δεν έπρεπε σε καμία περίπτωση να χαθεί σφυρίζοντας στον ορίζοντα.

Διαβάστε ακόμα: Audi A3: Ηλεκτρικό ή… αεριούχο; 

Η μηχανολογική εμβάθυνση και ευφυΐα των Γάλλων δεν είχε τίποτα να φοβηθεί. Έτσι, για αρχή, η Peugeot μπήκε στο τεχνολογικό σήμερα με την εξέλιξη του συστήματος HYbridAir, το οποίο αντί να συνοδεύει τον κινητήρα βενζίνης (1.2 PureTech 82 ίππων) με ηλεκτροκινητήρα, τον συνοδεύει με ένα σύστημα συγκομιδής, αποθήκευσης και διάθεσης πεπιεσμένου αέρα – μειώνοντας στο Peugeot 208 τη μέση κατανάλωση μέχρι και στα 2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Χωρίς το κόστος, και το βάρος και τις ανάγκες φόρτισης, των πανάκριβων μπαταριών.

Supercar «υψηλής ραπτικής»: το πολυτελές ύφασμα των επενδύσεων του DS Divine περιλαμβάνει μέχρι και ειδικό κέντρημα και κρύσταλλα

Supercar «υψηλής ραπτικής»: το πολυτελές ύφασμα των επενδύσεων του DS Divine περιλαμβάνει μέχρι και ειδικό κέντημα και κρύσταλλα Swarowski.

Το HYbridAir ήταν κάτι πολύ κρίσιμο – αλλά όχι, από μόνο του, αρκετό. Σκεφτείτε μια πασαρέλα, μια επίδειξη μόδας, τίποτα ξένο με τις γαλλικές παραδόσεις. Και, στο διάδρομο, κροκί περίεργα, σε κορμιά στιλπνά – δεν πρόκειται ποτέ να τα βγάλει κάποιος στο δρόμο, αλλά σίγουρα δείχνουν τι επιρροές θα έχουν εκείνα που τελικά θα βγουν στο δρόμο. Ακριβώς το ίδιο, λοιπόν, συμβαίνει στη γαλλική αυτοκίνηση, με τα Peugeot Quartz και Exalt, και με το DS Divine (που, εσκεμμένα, δεν φέρει το όνομα της Citroën ).

Το σπορ Crossover και το σπορ κουπέ της Peugeot, πέραν της ονειρικής σχεδίασης, έχουν στο εσωτερικό τους υλικά παντελώς πρωτόγνωρα.

Οι Γάλλοι αποφάσισαν να διαφοροποιηθούν με αυτό που ξέρουν καλύτερα: το στυλ! Το σπορ Crossover (που σημαίνει ότι πλέει στα νερά του SUV και μαζί του σεντάν) και το σπορ κουπέ της Peugeot, πέραν της ονειρικής σχεδίασης -που διακρίνει σχεδόν κάθε πρωτότυπο- έχουν στο εσωτερικό τους υλικά παντελώς πρωτόγνωρα: ψηφιακά σχεδιασμένο υφαντό -για πρώτη φορά στον κόσμο-, ειδικής υφής δέρματα, ξύλο από ανακυκλωμένες οικονομικές παριζιάνικες εφημερίδες ροζ χρώματος ή έβενο – και βασάλτη.

Ο βασάλτης είναι πέτρωμα ηφαιστειακό, υψηλής αντοχής και χαμηλού βάρους, ένα πολύ πιο οικολογικό (δίχως να χρησιμοποιεί πετρέλαιο) υποκατάστατο των ανθρακονημάτων που μορφοποιείται κατά τη γρήγορη ψύξη του. Και, επιπλέον, στο σπορ κουπέ Exalt, επτά διακόπτες παραπέμπουν στο σχεδιασμό των διακοπτών σε μουσικά όργανα, ενώ εξωτερικά το -σκουρόχωμο και ματ- πίσω μέρος έχει επιφάνεια «ακατέργαστου χάλυβα» που προσομοιώνει την επιδερμίδα του δέρματος καρχαρία – προσφέροντας οφέλη -πέραν της εικόνας- και στην αεροδυναμική.

Τα κλειδιά του design του πρωτότυπου σπορ-κουπέ Exalt είναι το χαμηλό ύψος (μόλις 1,31 μέτρα) και το μακρύ καπό, τα μυώδη φτερά των τροχών 20 ιντσών, ο διαχύτης στην απόληξη του δαπέδου και ο διαχύτης, μεταξύ άλλων.

Τα design κλειδιά του πρωτότυπου σπορ-κουπέ Exalt είναι το χαμηλό ύψος (μόλις 1,31 μ.), το μακρύ καπό, τα μυώδη φτερά των τροχών 20 ιντσών, ο διαχύτης στην απόληξη του δαπέδου και ο διαχύτης, μεταξύ άλλων.

Στο πρωτότυπο DS Divine, τα υλικά είναι, πια, ακραία, και πολυτελή – άλλωστε, ο όμιλος PSA φιλοδοξεί να τοποθετήσει τα DS στην κλάση των premium, στην κλάση των πολυτελών γερμανικών. Οι ίδιοι οι Γάλλοι χαρακτηρίζουν το εσωτερικό του DS Divine ως «εξατομικευμένο υψηλής ραπτικής». Με την τεχνική «Hyper-typage», αυτό είναι ένα supercar υλικών και πολυτέλειας.

Η καμπίνα του DS Divine σε μόλις 15 λεπτά εναλλάσσεται σε τρία διαφορετικά βασικά σχέδια: Male, Parisienne Chic και Fatale Punk, συν τα κρύσταλλα Swarowski.

Η καμπίνα του συμπαγούς τετράθυρου σπορ DS Divine σε μόλις δεκαπέντε λεπτά εναλλάσσεται σε τρία διαφορετικά βασικά σχέδια: Male, Parisienne Chic και Fatale Punk, τα οποία μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν πολυτελή κεντήματα της εταιρείας Lesage και κρύσταλλα της εταιρείας Swarowski. Τα ίδια κρύσταλλα συνθέτουν και τα φωτιστικά σώματα με τη νέα τεχνολογία φωτισμού laser.

Κατά τα άλλα, στα καλέσματα της νέας εποχής της εξάρτησης από τα πολυμέσα, τα Peugeot Quartz και Exalt διαθέτουν μία και δύο αντίστοιχα μεγάλες αναδιπλούμενες οθόνες αφής, για τη ρύθμιση του υπολογιστή ταξιδίου, του ηχοσυστήματος ή του συστήματος πλοήγησης, του αυτόματου κλιματισμού και του συστήματος Pure Blue – το οποίο καθαρίζει τον αέρα εν στάσει ή εν κινήσει.

Διαβάστε ακόμα: Τι δουλειά έχει στο σήμερα η Alfa Romeo 4C Spider;

Όσο άγριο δείχνει, τόσο άγριο είναι το Quartz και εκτός δρόμου. Φροντίζουν τα διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης, με δυνατότητα διαφορετικής κατανομής της ροπής ανά τροχό (ανάλογα με την πρόσφυση), οι θηριώδεις τροχοί των 23 ιντσών, και η πνευματική ανάρτηση που ρυθμίζει αυτόματα την απόσταση από το έδαφος σε εύρος 30-35 εκατοστών!

Όσο άγριο δείχνει τόσο άγριο είναι το Quartz και εκτός δρόμου. Φροντίζουν τα διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης, με δυνατότητα διαφορετικής κατανομής της ροπής ανά τροχό (ανάλογα με την πρόσφυση), οι θηριώδεις τροχοί των 23 ιντσών, και η πνευματική ανάρτηση που ρυθμίζει αυτόματα την απόσταση από το έδαφος σε εύρος 30-35 εκατοστών!

Τα τρία πρωτότυπα διαθέτουν τον κινητήρα 1.6 ΤΗΡ Turbo βενζίνης, ο οποίος αποδίδει 270 ίππους και 330 Nm ροπής στις 1.900-5.500 σ.α.λ. Στο Exalt, όμως, κάτω από το χώρο αποσκευών βρίσκεται και ένα ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος χρησιμοποιεί την ενέργεια που έχει συλλεγεί από την πέδηση, τη μεταδίδει στους πίσω τροχούς και αυξάνει την ισχύ στους 340 ίππους. Αυτή είναι η τεχνολογία HYbrid4.

To Quartz είναι επίσης υβριδικό, αλλά διαφορετικό: plug-in hybrid, που σημαίνει ότι μπαίνει στην πρίζα για τη φόρτιση των μπαταριών του. Έχει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν για κάθε άξονα, και η συνολική ισχύς του αγγίζει τους 500 ίππους! Ο οδηγός μπορεί να κινηθεί μόνον ηλεκτρικά για 50 χιλιόμετρα, είτε με το βενζινοκινητήρα και τον ένα ηλεκτροκινητήρα, για ένα συμβιβασμό απόδοσης / οικονομίας, είτε και με τους τρεις κινητήρες μαζί, για πλήρη ισχύ.

Ξάφνου, το Grand Espace, ο βάτραχος, το Κατρέλ, εκείνη η υπέροχη οδηγική αίσθηση του Peugeot 205 ή τα ουρλιαχτά του Peugeot 308 Maxi, όλα μεμιάς περνούν σε ένα παρελθόν – ένδοξο, ωστόσο ξεχασμένο. Όλοι νοσταλγούν, όμως στην ουσία κανείς δεν θυμάται, έτσι δεν είναι; Και, δίπλα, οι Γερμανοί έχουν πάει ήδη μακριά στο δρόμο του μεταξιού.

 

Διαβάστε ακόμα: Mercedes-Benz C-Class 2014: «Παγκόσμιο αυτοκίνητο».

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Ξέρετε ότι στο Andro προτιμάμε τα κλασικά looks, αλλά δεν θέλουμε να είμαστε βαρετοί. Ιδού τα items που ξεχωρίσαμε στις πασαρέλες, αλλά στην διαχρονική εκδοχή τους. Η αλλαγή του καιρού δεν να μας πτοεί -προετοιμαζόμαστε με στυλ για το επερχόμενο κρύο.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Είναι το πιο συνηθισμένο παντελόνι στη ντουλάπα μας. Μας συντροφεύει σε πολλές περιστάσεις και δεν πρόκειται ποτέ να μας προδώσει. Ωστόσο, ξέρουμε να διαλέγουμε το τζην που μας ταιριάζει; Ακολουθούν πρακτικές συμβουλές πριν το αγοράσετε. Γράφει ο Γιώργος Κωνσταντινίδης.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Το Μουσείο εγκαινιάζεται σήμερα (1η Οκτωβρίου) και φιλοδοξεί να γίνει πόλο έλξης διεθνούς σημασίας και ακτινοβολίας. Το αρχιτεκτονικό γραφείο Ι.&α. Βικέλας ΑΕ μάς ξεναγεί στο εσωτερικό του.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Αντιφατικός, μανιώδης καπνιστής, όμορφα σκοτεινός και συνάμα εικονοκλαστικός. Ο Καραγάτσης παραμένει ακόμη και στις μέρες μας ένας από τους πιο «θερμούς» έλληνες συγγραφείς. Είναι μια σχολή από μόνος του.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro