Porsche Driving Experience. Ή πώς μας δόθηκε η ευκαιρία να οδηγήσουμε τις σημερινές Porsche στο αγαπημένο μας μέρος. (photo credit Χρήστος & Γιώργος Καραγιωργάκης)

Σφηνώνοντας στη θέση μου στο αεροπλάνο της Aegean για Θεσσαλονίκη, μετά την πρόσκληση της Porsche Ελλάς, μ’ έπιασε ένα παράπονο. Πώς ήταν και πώς κατάντησαν οι πτήσεις; Να περνάς από εξευτελιστικό σωματικό έλεγχο πριν μπεις, να σου παίρνουν τον ξεχασμένο νυχοκόπτη και το μπουκάλι με το νερό και να κάθεσαι σε μια θέση φτιαγμένη για ανθρώπους 30% μικρότερους από το μέσο όρο.

Πού πήγε η μαγεία των πτήσεων της δεκαετίας του ‘60-’70; Χάθηκε με την πρώτη μεγάλη αεροπειρατεία, κάπου στο ’73, με την καταστροφή να ολοκληρώνεται με την απαίτηση να βγάλεις τη ζώνη, τα ψιλά, το ρολόι και τα παπούτσια στον έλεγχο χειραποσκευών. Βέβαια, τότε πλήρωνες μια περιουσία για να ταξιδέψεις, αλλά δεν με συμφέρει να το βάλω αυτό στην εξίσωση…

Όμως, δεν τελειώνει εκεί ο «στοχασμός». Επειδή νοιάζομαι και για τον πλανήτη μου, και τον τελευταίο καιρό οι αυτοκινητοβιομηχανίες μάς έχουν φλομώσει στους χαμηλούς ρύπους (καλό, ε;) και στις χαμηλές καταναλώσεις, αναρωτήθηκα, ρητορικά, πόσο καίει και τι καυσαέρια βγάζει ένα σύγχρονο jet σε μια τέτοια πτήση. Είναι άραγε συγκρίσιμα τα μεγέθη ανά επιβάτη με αυτά των αντίστοιχων αυτοκίνητων;

H εντύπωση από την πρώτη σύγχρονη 4κύλινδρη Porsche ήταν πολύ θετική. Η 718 Boxster S ανεβάζει στροφές εύκολα, επιταχύνει δυνατά και αλλάζει κατεύθυνση υπέροχα. (photo credit Χρήστος & Γιώργος Καραγιωργάκης)

Και μιας και πιάσαμε την κουβέντα για χαμηλούς ρύπους και καταναλώσεις, φτάνουμε μ’ ένα λογικό επί κοντώ στις καινούργιες 718 Boxster και 718 Cayman των οποίων οι S εκδόσεις μάς περίμεναν να τις δοκιμάσουμε σε περιβάλλον φυσικό για τέτοια high-performance αυτοκίνητα, κομπλέ με τους νέους 4κύλινδρους κινητήρες τους, με turbo.

Και όχι μόνο αυτά όμως, αφού ήταν εκεί και το «πυροβόλο» που λέγεται 991 Turbo, καθώς και η καινούργια Panamera Turbo και μια Macan Turbo. Το προκλητικό αυτό μενού, παρκαρισμένο στον διάδρομο των pits του Αυτοκινητοδρομίου Σερρών μού άναψε όλα τα λαμπάκια με μιας.

Αλλά θα έπρεπε προηγουμένως να περάσουμε από το briefing των ανθρώπων του Porsche Driving Experience και της αντιπροσωπίας –όλοι τους ενθουσιώδεις και έτοιμοι/ες να απαντήσουν σε κάθε ερώτηση των καλεσμένων τους– αλλά και του 20κάτι Φινλανδού «πιστάρχη», πρωταθλητή Σκανδιναβίας στην κατηγορία GT3. Με Porsche 991 GT3 RS φυσικά, θέλει και ρώτημα;


Διαβάστε ακόμα: 10+1 αυτοκίνητα για ένα ιδανικό γκαράζ


Η αλήθεια είναι ότι η ελληνική αντιπροσωπία κάνει φιλότιμες προσπάθειες να ξεπεράσει τις συνέπειες της κρίσης στην αγορά των «πολυτελών» αυτοκινήτων και πραγματικά η ύπαρξή της στη χώρα μας τέτοιες μέρες απαιτεί βαθιά υπόκλιση. Η παρουσία λοιπόν του “Porsche Driving Experience” στα μέρη μας είναι μια δυναμική προσφορά στους πελάτες της μάρκας και σε όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν σήμερα τέτοια αυτοκίνητα.

Μπαίνω πρώτα στην πορτοκαλί 718 Boxster S των 350 ίππων και βγαίνουμε τραινάκι στην πίστα με τον Φινλανδό εμπρός, σε ρυθμό 70%. Την έχω ήδη βάλει στη ρύθμιση Sport Plus και ο ήχος της με ξενίζει. Ναι, με ξενίζει, το ομολογώ. Ανεβάζει πάντως στροφές εύκολα, η επιτάχυνση είναι δυνατή και το τιμόνι ακριβές. Στις στροφές της πίστας, με αρκετά σβέλτη αλλά λογική ταχύτητα, είναι υπέροχη. Αλλάζει κατεύθυνση όπως θέλεις και μπορείς να φρενάρεις στρίβοντας χωρίς δράματα (δεν μας επετράπη να απενεργοποιήσουμε το Stability Control). Έτσι, βγήκα με πολύ θετική εντύπωση από την πρώτη σύγχρονη 4κύλινδρη Porsche.

H σημερινή 911 (991) Turbo είναι «αρνάκι». Μέχρι να πατήσεις ένα χιλιοστό ακόμα το γκάζι. (photo credit Χρήστος & Γιώργος Καραγιωργάκης)

Σειρά είχε το «τέρας» 911 (991) Turbo, σε μολυβί μεταλλικό, αυτοκίνητο που, αν είχες ποτέ οδηγήσει τον μακρινό του πρόγονο, θα είχες, απ’ έξω κιόλας, τρεμάμενα γόνατα και ιδρωμένες παλάμες. Όμως τούτο εδώ, παρά τα 540 του άλογα, είναι «αρνάκι». Πραγματικά, ξεκινάει σαν οποιοδήποτε αυτοκίνητο πόλης και όσο είσαι χαλαρός σε φλερτάρει με χαδάκια.


Διαβάστε ακόμα: Driven – Porsche Macan 2.0 PDK


Μέχρι να πατήσεις ένα χιλιοστό ακόμα το γκάζι. Όχι, δεν σε καταπίνει φτύνοντας τα κουκούτσια, ούτε σε κάνει να πεις δέκα πατερημά, αλλά το διαολεμένο καταπίνει την πίστα, τις στροφές τα apex, τα kerb και όλα τα ανάμεσά τους με ρυθμούς που το μυαλό μόλις προλαβαίνει, έστω και με κάποια υστέρηση. Και μετά, ακόμη κι αν το ‘λεγε η καρδιά σου, σε βγάζει από μέσα ατσαλάκωτο και χωρίς σταγόνα ίδρωτα στο μέτωπο. Αυτό θέλω παρακαλώ, σε κίτρινο – ευχαριστώ.

Αν καθόσουν χαμηλότερα θα νόμιζες πως οδηγείς κορυφαίο hot-hatch. Μη ξεχνάμε όμως πως ο ρόλος της Macan, εκτός από Sport, είναι και Utility. (photo credit Χρήστος & Γιώργος Καραγιωργάκης)

Μετά την 991, σκέφτομαι, τι να οδηγήσεις; Όλα λεωφορεία θα μοιάζουν. Αλλά η μαύρη-κόκκινη Macan Turbo που περίμενε την αφεντιά μου είχε άλλα σχέδια. Περίεργη αίσθηση να οδηγείς στην πίστα ανεβασμένος σε γέφυρα πλοίου… Αλλά ως εκεί οι παρομοιώσεις. Γιατί το εν λόγω «πλοίο» ούτε… κουπαστάρει ούτε κινείται νωχελικά – 400 άλογα εξάλλου είναι αυτά. Θα νόμιζες, αν η προοπτική της θέσης οδήγησης ήταν άλλη και η επιτάχυνση λιγότερη, πως βρίσκεσαι σε κορυφαίο hot-hatch.

ΟΚ, τα δείχνει τα κιλά της, κάνοντας τα ταλαίπωρα λάστιχα να διαμαρτύρονται όταν στρίβεις σε ρυθμό σπορ αυτοκινήτου, αλλά σου έδινε την αίσθηση ότι αυτά ήταν το όριο της. Και υπέστρεφε, έτσι αισθάνομαι ότι την έχουν ρυθμίσει, καθώς ο ρόλος της, εκτός από Sport, είναι και Utility. Δηλαδή, βάζεις μέσα τα παιδιά σου και τα πας οπουδήποτε, γρήγορα και με ασφάλεια. Πολύ καλή, πάααρα πολύ καλή. Και μου αρέσει που είναι και πιο μαζεμένη από την Cayenne.

Panamera Turbo: λιμουζίνα-πύραυλος και, με 550 άλογα και 0-100 σε 3,8”, ιδανικό getaway car. (photo credit Χρήστος & Γιώργος Καραγιωργάκης)

Η Panamera ποτέ δεν με τράβηξε, ποτέ δεν ήμουν λάτρης της λιμουζίνας. Θεωρώ ότι τη λιμουζίνα την οδηγεί ο σοφέρ σου και εσύ κάθεσαι πίσω μιλώντας στο τηλέφωνο για πολύ σημαντικές δουλειές. Γιατί να είναι πύραυλος; Γιατί να έχει δεκάδες gadget για τον οδηγό αφού δεν την οδηγείς εσύ; Τέλος πάντων, έβαλα το κασκέτο του σοφέρ και μπήκα μέσα. Ρύθμισα ηλεκτρικά κάθισμα και τιμόνι, έπαιξα με τα χειριστήρια, έβαλα μπρος και βγήκα στην πίστα.

Κοίταξα τον καθρέφτη: «Να το πατήσω κύριε;», ρώτησα. «Πάτα το», απάντησε ο κύριος πίσω. Το πάτησα, ακολουθώντας τα υπόλοιπα αυτοκίνητα. Αυτή δεν έδειξε να ιδρώνει, ακολούθησε αθόρυβα και χωρίς δράματα το γρήγορο convoy. Μου θύμισε την ταινία “Ronin” (‘98), γυρισμένη στο Παρίσι με τον Robert de Niro και τον Jean Reno όπου, όταν ο οδηγός της ομάδας ρωτήθηκε τι αυτοκίνητα θέλει για getaway cars, απάντησε: «Φυσικά Audi S8». Σήμερα θα απαντούσε: «Panamera Turbo».

Περίμενα περισσότερα από την 718 Cayman S, την πιο αγαπημένη μου σύγχρονη Porsche, το αυτοκίνητο που μοιάζει πιο πολύ με τον “Tweety”, την παλιά μου, ευκίνητη 911 S. (photo credit Χρήστος & Γιώργος Καραγιωργάκης)

Την 718 Cayman S την οδήγησα τελευταία και με προβλημάτισε… Διότι ο 4κύλινδρος ήχος ήταν πολύ πιο έντονος απ’ ό,τι στη Boxster και, σε ρύθμιση Sport, δεν με ενθουσίασε. Περίμενα περισσότερα από την πιο αγαπημένη μου σύγχρονη Porsche, το αυτοκίνητο που, από όλες τις σύγχρονες, μοιάζει πιο πολύ με τον “Tweety”, την παλιά, μαζεμένη, ευκίνητη 911 S που οδηγώ συνήθως στις Σέρρες.

Δεν είναι ότι του έλειπε η δύναμη, στο Sport Plus την είχε, τα 350 άλογα φαίνονταν, ήταν ο ήχος. Αυτό το 4κύλινδρο ροχάλισμα που ακουγόταν περισσότερο στην καμπίνα και σε ξένιζε, αφού ο συνειρμός με το παλιό καλό 6κύλινδρο κοβόταν μαχαίρι. Ήταν σαν να μην οδηγούσες Porsche, αλλά κάτι άλλο, πολύ καλό μεν, αλλά… Στο ξεροκέφαλό μου ξαφνικά έγινε η αναλαμπή. Ένας φίλος έχει έναν σούπερ Σκαραβαίο, με μοτέρ Volkswagen 2.5 και 240 άλογα, που βάζει φωτιά στο δρόμο και στην τσέπη του. Τον ίδιο ήχο κάνει.

Η Porsche Ελλάς κάνει φιλότιμες προσπάθειες να ξεπεράσει τις συνέπειες της κρίσης και η δυναμική της παρουσία αξίζει σεβασμό. Φέτος, πρώτος σταθμός του Porsche Driving Experience στη ΝΑ Ευρώπη ήταν η χώρα μας. (photo credit Χρήστος & Γιώργος Καραγιωργάκης)

Η ημέρα τελείωσε με το καθιερωμένο τρικούβερτο τραπέζωμα, όπου γνωριστήκαμε με τον νέο γενικό διευθυντή της αντιπροσωπίας και φυσικά τα είπαμε πιο χαλαρά με τον Über Boss, Σωτήρη Χατζίκο, την όμορφη και υπεροργανωτική Μάϊρα Πασσιά, τον Γιώργο Σιφναίο και τον Λεωνίδα Δήμο οι οποίοι υπήρξαν υποδειγματικοί οικοδεσπότες.

Αγαπητή Porsche Ελλάς, σας ευχαριστώ προκαταβολικά για την κίτρινη 991 Turbo που θα μου χαρίσετε, για να κάνει παρέα στον “Tweety” μου.

//Ο Οδυσσέας Τσαγκάρης είναι gentleman racer και οδηγός ράλι.

 

Διαβάστε ακόμα: MINI John Cooper Works. Πουλήστε τα παιδιά σας

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top