Porsche Macan 1

0-100 km/h σε μόλις 6,5” και 229 km/h τελική. Και αυτή είναι η αργότερη Porsche που μπορείτε να αγοράσετε σήμερα. (photo credit Porsche)

Κι επειδή σαν να βλέπω μερικούς από εσάς, που θεωρείτε πως η υπόλοιπη γκάμα της Porsche υπάρχει για να χρηματοδοτεί την εξέλιξη της 911, να λέτε πως η Macan δεν είναι πολύ παραπάνω από ένα Audi Q5, ναι, η Porsche πράγματι «έχτισε» τη Macan πάνω στην πλατφόρμα του Q5. Και λοιπόν; Οικονομία κλίμακας λέγεται αυτό.

Κι έπειτα, είναι το Q5 κακό αυτοκίνητο; Ελάτε τώρα… Άσε που η Macan είναι πολύ-πολύ παραπάνω από ένα Q5. Kαταρχάς, είναι και μακρύτερη και φαρδύτερη, με συνέπεια να δείχνει και πολύ πιο δυναμική. Είναι δε και ελαφρύτερη, με τα περισσότερα -ανάρτηση, τιμόνι, φρένα, τροχοί- να είναι διαφορετικά.

Στο πλαίσιο δε του global downsizing, η Porsche τοποθετεί τώρα στη Macan (ψιθυριστά) τον δίλιτρο κινητήρα του Ομίλου (ένας είναι ο Όμιλος) που κινεί και τα διάφορα VW Golf GTI, Audi A4, TT και ναι, Q5, κάνοντάς τον όμως περισσότερο Porsche από VW ή, έστω, Audi. Και στην πορεία, τη Macan την τρίτη entry level Porsche – οι άλλες είναι οι επίσης δίλιτρες, αλλά με κινητήρα boxer, 718 Cayman και Boxster.

Ενώ αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η εταιρεία καταφεύγει στα ξαδέρφια της για να φτιάξει μια προσιτή Porsche. Θυμάστε την 924 του ’75 που παρουσιάστηκε στον απόηχο της τότε πετρελαϊκής κρίσης; Κι εκείνη είχε μικρό κινητήρα – τον δίλιτρο που κινούσε την πρώτη γενιά του φορτηγού VW LT και το Audi 100 της εποχής. Δεν αποκλείεται λοιπόν κάποια από τα γονίδια εκείνης της 924 να κρύβονται στη Macan.

Porsche Macan interior

Καθαρές, γερμανικές γραμμές στο εσωτερικό, αψεγάδιαστη ποιότητα, τέλεια θέση οδήγησης και συβαριτικός εξοπλισμός, έστω και με πολλά έξτρα (photo credit Porsche)

Τυπικά βέβαια, η Macan, όποιο κινητήρα και να έχει, είναι ένα ακόμη SUV, ή έστω crossover. Στην πράξη όμως, ακόμη και με τον «μικρό» (και ελαφρύτερο) τετρακύλινδρο κινητήρα των 252 ίππων, είναι ένα εντυπωσιακά ικανό hatchback που, όταν εξοικειωθείς με τη λίγο ψηλότερη θέση οδήγησής του, μπορεί να οδηγηθεί σαν ένα λίγο πιο ψηλό, λίγο πιο αδρανές Golf GTI, και χωρίς τις τυπικές κλίσεις των SUV.

Eιδικά με τα ελαστικά 295/40, σε τροχούς 20”, και στη ρύθμιση Sport και Sport+ που οξύνει την απόκριση του κινητήρα, σκληραίνει την ανάρτηση και, χάρη και στη σπορ εξάτμιση, αλλάζει τη χροιά του ήχου, το αυτοκίνητο είναι πραγματικά άψογο – στην ουσία, όπως πρέπει να είναι κάθε Porsche. Χάρη δε στη ρύθμιση της ανάρτησης, το θετικότατο τιμόνι και τα ακούραστα φρένα της, η Macan κρύβει και τον όγκο και το βάρος της – που είναι βέβαια μικρότερα εκείνων της εξακύλινδρης.

Το εσωτερικό είναι τευτονικά πολυτελές, με καθαρές γραμμές, υψηλής ποιότητας υλικά και εξαιρετική συναρμογή και φινίρισμα – ο λειτουργικός σχεδιασμός στα καλύτερά του.

Ο γνωστός δίλιτρος τετρακύλινδρος κινητήρας του Ομίλου ό,τι κινεί το κινεί αξιοπρεπέστατα. Αρκεί να τον γυμνάζεις αφού, ό,τι και να λέμε, δεν υπάρχει υποκατάστατο για τα κυβικά εκατοστά. Πάντως, η μικρή Macan σε καμία περίπτωση δεν υπολείπεται δύναμης, έστω κι αν δεν ακούγεται ακριβώς Porsche.

Η τετρακίνηση βέβαια είναι στάνταρ, χωρίς όμως να προέρχεται από τα διάφορα quattro. Αντίθετα, όπως άλλωστε συμβαίνει και με την Cayenne, βασίζεται στο σύστημα τετρακίνησης (Porsche Traction Management – PTM) της ίδιας της Porsche. Επίσης στάνταρ είναι και το 7άρι αυτόματο κιβώτιο PDK με τον διπλό συμπλέκτη που είναι ό,τι καλύτερο μπορεί να οδηγήσει κανείς σε αυτόματο.

Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με το launch control που διέθετε η δική μας Macan, εκτοξεύουν τη μικρή Porsche στα 100 km/h σε μόλις 6,5”, καθ’ οδόν προς τα 229 km/h της τελικής της ταχύτητας. Και αυτή είναι η αργότερη Porsche που μπορείτε να αγοράσετε σήμερα.

Porsche Macan interior rear

Οι μεγάλες οθόνες για να απασχολούνται τα παιδιά στο δρόμο για το χιονοδρομικό είναι μέρος του Porsche Rear Seat Entertainment (photo credit Porsche)

Το εσωτερικό είναι τευτονικά πολυτελές, με καθαρές γραμμές, υψηλής ποιότητας υλικά και εξαιρετική συναρμογή και φινίρισμα – ο λειτουργικός σχεδιασμός στα καλύτερά του. Η κεντρική κονσόλα, όπως και στην Panamera, διαθέτει έναν εντυπωσιακό αριθμό κουμπιών και διακοπτών που, ενώ στην αρχή δείχνει ψαρωτικός, όταν τον συνηθίσεις, αποδεικνύεται απόλυτα λογικός και εργονομικός.

Η θέση οδήγησης είναι προφανώς τέλεια, ενώ όταν την χαμηλώσεις τελείως ξεχνάς πως βρίσκεσαι σε SUV. Το δε τριάκτινο τιμόνι, κοινό και στις Boxster και Cayman, είναι από τα καλύτερα εκεί έξω, όχι μόνο σε αίσθηση, αλλά και σε αφή (ειδικά εκεί που στηρίζεις τους αντίχειρες, στη θέση 9 και τέταρτο), ενώ τα paddles πίσω του για τις αλλαγές στο 7άρι PDK πραγματική απόλαυση και σε αίσθηση και φυσικά σε απόκριση.

Η εικόνα πίσω από τιμόνι είναι τυπικά Porsche: ένα μεγάλο στροφόμετρο (που ευτυχώς περιλαμβάνει και ψηφιακή ένδειξη ταχύτητας στον κέντρο του) πλαισιώνεται από ένα μικρό ταχύμετρο, με μεσοδιαστήματα ανά 50 km/h, αριστερά κι ένα πολυ-όργανο για τις λειτουργίες του αυτοκινήτου δεξιά. Λίγα καντράν δείχνουν τόσο απλά και λειτουργικά παραμένοντας τόσο διαχρονικά κομψά.

Ο εξοπλισμός τέλος, που ομολογουμένως στη δική μας Macan περιλάμβανε πολλά από τα διάφορα έξτρα, είναι πληθωρικός. Από Apple CarPlay, WiFi, Google Earth και Google Street View, μέχρι ένα εξαιρετικό ηχοσύστημα 14 ηχείων της Bose και Porsche Rear Seat Entertainment με μεγάλες οθόνες για τους πίσω επιβάτες.

Μειονεκτήματα; Αν έπρεπε οπωσδήποτε να βρούμε ένα-δυο, για να μη δείχνει και το άρθρο λιβάνισμα αντιλαμβάνεσθε, ναι, ο χώρος για τους πίσω είναι κάπως περιορισμένος, ειδικά αν αυτοί είναι τρεις, το ίδιο και αυτός των αποσκευών. Συγχωρούνται; Εντελώς, όμως. Γιατί ποιος αγοράζει Porsche για την πρακτικότητά της;

Porsche Macan 2

Η Porsche την αποκαλεί crossover. Η συμπεριφορά και οι επιδόσεις της όμως θυμίζουν «κανονικές» Porsche. Όπως και να ‘χει, η Macan είναι ένα αυτοκίνητο που μόνο η Porsche θα μπορούσε να φτιάξει. (photo credit Porsche)

Τα βασικά

Μοντέλο: Porsche Macan 2.0 PDK
Κινητήρας: 4κύλινδρος 1984 κ.ε.
Ισχύς: 252 HP @ 5000-6800 rpm
Ροπή: 370 Nm @ 1600-4500 rpm
Μετάδοση/Κιβώτιο: 4WD/αυτόματο 7 σχέσεων
Κατανάλωση: 7,4 lt/100 km (επίσημη), 10,8 lt/100 km (πραγματική)
0-100: 6,5”
Τελική ταχύτητα: 229 km/h
Τιμή: από €73.500

 

Διαβάστε ακόμα: Αυτή η Ferrari θέλει να γίνει το πιο ακριβό αυτοκίνητο όλων των εποχών

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top