Q&A
kiton-suit

Ένα χειροποίητο ρούχο από μία αληθινή ιταλική Sartoria θα είναι πάντα συνώνυμη της ποιότητας. Ένα «prêt-à-porter» κοστούμι της Kiton, ας πούμε, απαιτεί 30 ώρες εργασίας από χέρια ειδικών, ενώ ο ποιοτικός έλεγχος είναι εξαιρετικά απαιτητικός.

Από τότε που η ανδρική κομψότητα πήρε τα πάνω της και οι επενδύσεις στη σχετική αγορά, η οποία εμφανίζεται εξαιρετικά δυναμική, πληθαίνουν –εκ των οποίων ορισμένες αγγίζουν αστρονομικά ποσά, όπως η εξαγορά στα τέλη του 2013 της Loro Piana από την LVMH για €2 δις! – τα τμήματα μάρκετινγκ και επικοινωνίας των μεγάλων ομίλων πολυτελείας, όπως κι εκείνα των μικρών οίκων, σερφάρουν πάνω στο κύμα της ούτως ειπείν επιστροφής του κομψού τζέντλεμαν και το χρησιμοποιούν για να πολλαπλασιάσουν τις σημειολογικές καταχρήσεις ατιμωρητί.

Έτσι όπως έχουν τα πράγματα, θεωρώ χρήσιμο να βάλουμε στις σωστές του διαστάσεις ένα θεμελιώδες concept που κάθε επίδοξος κομψευόμενος οφείλει να έχει πάντα κατά νου, ώστε να μην πιαστεί κορόιδο από πωλητές ονείρων και φαφλατάδες ψευτοτεχνίτες.

Το κόνσεπτ αυτό, απλό στη βάση του, είναι το εξής: Η έννοια του «sur mesure» και η έννοια της ποιότητας ραφής ενός ρούχου είναι δύο πράγματα τελείως διαφορετικά.

Στις μέρες μας είναι απολύτως εφικτό ν’ αγοράσεις ένα ρούχο «επί παραγγελία», αλλά φτιαγμένο εργοστασιακά μέσα σ’ ένα 20λεπτο, όπως κι είναι απολύτως εφικτό ν’ αγοράσεις ένα ρούχο prêt-à-porter, αλλά ραμμένο από τους καλύτερους τεχνίτες του κόσμου.

Ή, για να το πούμε αλλιώς, στις μέρες μας είναι απολύτως εφικτό ν’ αγοράσεις ένα ρούχο «επί παραγγελία», αλλά φτιαγμένο εργοστασιακά μέσα σ’ ένα 20λεπτο, όπως κι είναι απολύτως εφικτό ν’ αγοράσεις ένα ρούχο prêt-à-porter (όπερ σημαίνει ότι δεν σού ‘χουν πάρει τα μέτρα), αλλά ραμμένο σχεδόν εξ ολοκλήρου στο χέρι από τους καλύτερους τεχνίτες του κόσμου.

Αυτό είναι ένα σημείο-κλειδί, το οποίο πρέπει πάντα να έχετε κατά νου, αν σας ενδιαφέρει να κάνετε την καλύτερη δυνατή αγορά: Ποτέ μην φτιάχνεστε στο άκουσμα της έκφρασης «sur mesure», η οποία τέμνει (με το συμπάθιο) πολύ διαφορετικές πραγματικότητες, ανάλογα με το αν χρησιμοποιείται από έναν παραδοσιακό οίκο bespoke ή από έναν δήθεν ράφτη που παράγει εργοστασιακά.

Τα μόνα μέρη στον κόσμο όπου οι δύο έννοιες είναι αδιαχώριστες είναι ασφαλώς τα σαλόνια των παραδοσιακών bespoke ατελιέ (π.χ. Cifonelli, Camps de Luca στο Παρίσι, A.Caraceni, Mario Pecora στο Μιλάνο, Mariano Rubinacci, Gennaro Solito στη Νάπολη, Joe Morgan, Dege & Skinner στο Λονδίνο, Bespoke Athens στη γειτονιά μας) όπου τα ρούχα γίνονται αποκλειστικά στο χέρι (60 ώρες κατά μέσο όρο), και στα μέτρα σας.

Σε άλλες περιπτώσεις, η έννοια του «sur mesure» δεν θα σας εγγυηθεί ένα καλοφτιαγμένο και καλοραμμένο στο χέρι ρούχο. Αντίστροφα, ένα χειροποίητο ρούχο από μία αληθινή ιταλική sartoria (την Kiton, για παράδειγμα) θα είναι πάντα συνώνυμο της ποιότητας. Ένα «prêt-à-porter» κοστούμι της Kiton, ας πούμε, απαιτεί 30 ώρες εργασίας από χέρια αληθινών ραφτάδων.

Και κάτι τελευταίο: Η πικρή εμπειρία λέει ότι -δυστυχώς για εμάς τους λάτρεις του old school- ένα καλό, έτοιμο κοστούμι συνήθως έχει ομορφότερη γραμμή (άρα φαίνεται και πιο ταιριαστό στα μέτρα σας), από τις sur mesure προσπάθειες των παραδοσιακών ραφτάδων της γειτονιάς.

 

Διαβάστε ακόμα: «Χειροποίητο» κοστούμι – Bespoke ή Made to Measure;

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top