Renault Megane 1

Μακρύτερο, φαρδύτερο και χαμηλότερο από το απερχόμενο, με καλό εξοπλισμό, ακόμα και στις βασικές εκδόσεις, δυο κινητήρες βενζίνης και τέσσερις πετρελαίου το νέο Mégane έχει τα εχέγγυα για μια καλή σταδιοδρομία στην κατηγορία από την οποία η Renault τελευταία έλειπε. (photo Γ. Καραγιωργάκης)

Πιστό στο family look που έχει προσδώσει στη μάρκα η σχεδιαστική ομάδα του Laurens van den Acker, αυτό είναι σίγουρα το ομορφότερο Mégane που έχει εμφανιστεί έως σήμερα – αν και τα χρώματα που επέλεξε η εταιρεία για το λανσάρισμα, με εξαίρεση αυτό του GT, μάλλον δεν το κολακεύουν.

Εξωτερικά, το κύριο χαρακτηριστικό του καινούργιου αυτοκινήτου είναι σίγουρα ο σχεδιασμός των εμπρός και πίσω φωτιστικών σωμάτων. Οι σχεδιαστές του βασίστηκαν στη σχήματος “C” φωτεινή υπογραφή της Renault, για να δημιουργήσουν κάτι σίγουρα εντυπωσιακό. Με αποτέλεσμα το νέο Mégane και να είναι αναμφίβολα Renault, και να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας.

Μένοντας στα φώτα, σύμφωνα με τη Renault, «η φωτεινή υπογραφή προσφέρει στο αυτοκίνητο ένα δυναμικό προφίλ, ενισχύοντας παράλληλα την αίσθηση πλάτους του αυτοκινήτου». Ειδικά στο πίσω μέρος, οι οριζόντιες γραμμές, που θυμίζουν πινελιές, καταλήγουν στο κεντρικά τοποθετημένο χαρακτηριστικό λογότυπο (εδώ και καιρό τα Renault δεν γράφουν πουθενά “Renault”) ενισχύοντας την αίσθηση πλάτους και δημιουργώντας παράλληλα ένα τρισδιάστατο εφέ, χάρη στην τεχνολογία “Edge Light” της μάρκας, όπου ειδικά διαμορφωμένα «οπτικά κανάλια» προσφέρουν ακρίβεια, φωτεινότητα και βάθος.

Με γνώμονα πάντως το εξωτερικό, η αλήθεια είναι ότι περιμέναμε κάπως περισσότερη φαντασία στην εσωτερική σχεδίαση. Εκεί πάντως, το μάτι πέφτει αμέσως στη μεγάλη, κάθετη οθόνη των 8.7” του συστήματος R-Link2 που λειτουργεί ως κέντρο ελέγχου του αυτοκινήτου, ρυθμίζοντας σχεδόν τα πάντα.

Renault Megane interior

Στο εσωτερικό, κυριαρχεί η μεγάλη, κάθετη οθόνη των 8.7” του συστήματος R-Link2 που λειτουργεί ως κέντρο ελέγχου του αυτοκινήτου ρυθμίζοντας σχεδόν τα πάντα. (photo Γ. Καραγιωργάκης)

Το Mégane, ανάλογα φυσικά με την έκδοση, είναι προικισμένο σχεδόν με όποιο νέο gadget κυκλοφορεί στην αγορά: από έγχρωμο Head-Up Display έως Blind Spot Warning και Automatic High/Low Beam. Παράλληλα, μέσω της τεχνολογίας Multi-Sense, ο οδηγός μπορεί να προσωποποιήσει τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου σύμφωνα με τις επιθυμίες του.

Τα εμπρός καθίσματα είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να προσφέρουν καλή στήριξη και άνεση, κυρίως χάρη στη χρησιμοποίηση «αφρού» διπλής πυκνότητας στο εσωτερικό τους, ενώ ο χώρος αποσκευών, με 434 lt, είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το σύστημα τετραδιεύθυνσης 4Contro. Μια εξελιγμένη Sport ανάρτηση όπου σε ταχύτητα κάτω από τα 80km/h, στρέφει τους πίσω τροχούς σε αντίθετη φορά από τους μπροστινούς.

Ιδιαίτερο. πάντως, ενδιαφέρον έχει το σύστημα τετραδιεύθυνσης 4Control, με το οποίο εφοδιάζεται η έκδοση GT. Αυτό συνδυάζεται με μια εξελιγμένη από τη Renault Sport ανάρτηση και, σε ταχύτητα κάτω από τα 80km/h, στρέφει τους πίσω τροχούς σε αντίθετη φορά από τους μπροστινούς. Έτσι, χαρίζει στο αυτοκίνητο την ευελιξία και την ακρίβεια ενός αυτοκινήτου με μικρότερο μεταξόνιο.

Σε μεγαλύτερες ταχύτητες, οι πίσω τροχοί στρέφονται στην ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς (α λα Nissan R34 Skyline GT-R, Honda Prelude ή Subaru SVX, για όποιον τα θυμάται). δίνοντας την αίσθηση ενός αυτοκινήτου με μεγαλύτερο τώρα μεταξόνιο. Για ιδανική δε λειτουργία, το 4Control ρυθμίζει την κλίση των πίσω τροχών 100 φορές το δευτερόλεπτο.

Η έκδοση “Dynamic”, την οποία οδηγήσαμε για λίγο, με τον κινητήρα πετρελαίου 1.5 dCi, τα 110 άλογα και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, είναι ο ιδανικός συνδυασμός, της έκδοσης GT εξαιρουμένης. Η επιλογή στη Sport οδήγηση (υπάρχει και Eco, Comfort, Neutral και Personal) αναδεικνύει τις δυνατότητες του κινητήρα και του (ηλεκτρικού) τιμονιού.

Renault Megane 2

Πίσω, οι οριζόντιες γραμμές, που θυμίζουν πινελιές, καταλήγουν στον κεντρικά τοποθετημένο χαρακτηριστικό ρόμβο (εδώ και καιρό τα Renault δεν γράφουν πουθενά “Renault”) ενισχύοντας την αίσθηση πλάτους. (photo Γ. Καραγιωργάκης)

Ιδιαίτερη εντύπωση μας έκανε η ηχομόνωση, παρά τη δυνατή βροχή που είχαμε στη διαδρομή, χάρη στα παχύτερα παράθυρα, τη χρήση ηχομονωτικού κρυστάλλου και ειδικών ελαστικών στοιχείων, αλλά και τη χρήση επιπλέον ηχομονωτικών υλικών στο αμάξωμα, με αποκορύφωμα το ηχομονωτικό ύφασμα στο υποβραχιόνιο, ώστε να απορροφά τη φασαρία που κάνουν τα κλειδιά του σπιτιού σας και ό,τι άλλο πετάτε εκεί.

Συμπερασματικά, το σημερινό Mégane είναι ένα καλοφτιαγμένο, σύγχρονο και ασφαλές (με 5 αστέρια στα τεστ του EuroNCAP) αυτοκίνητο, με σίγουρη καριέρα στην Ευρώπη. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι η Renault, πανευρωπαϊκά, είναι δεύτερη σε πωλήσεις πίσω μόνο από τη VW. Ενώ η μεσαία , στην οποία ανήκει το Mégane, με κύριους παίκτες τα διάφορα Golf, Astra, Focus, Auris και τους ανερχόμενους Κορεάτες, είναι αυτή που σηκώνει το μεγαλύτερο βάρος, με κύριο μοχλό το leasing (ξεχάστε την Ελλάδα).

Όσο για τα καθ’ ημάς; Με τιμές που ξεκινούν από €17.900 για την έκδοση Authentic με το βενζινοκινητήρα 1.2 TCe των 100 ίππων και €18.900 για την αντίστοιχη με τον diesel 1.5 dCi των 90, και περί τα €23.500 για την έκδοση που οδηγήσαμε (Dynamic 1.5 dCi 110 HP) μόνο καλύτερα μπορεί να πάει από την περυσινή χρονιά.

⇒ Δείτε περισσότερα για το νέο Mégane εδώ.

//O Αλέξανδρος Κορέσσης γράφει δημόσια για αυτοκίνηση και αυτοκίνητα.

 

Διαβάστε ακόμα: MINI John Cooper Works – Πουλήστε τα παιδιά σας.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top