Renault ZOE: Για τη γενιά του i-κάτι και αμιγώς ηλεκτρικό

Ο νέος της πόλης, αυτός που κατεβαίνει τις σκάλες του μετρό με i-κάτι στα αυτιά και στα ακροδάχτυλα, είναι αυτός στον οποίο απευθύνεται το Zoe.

 
Με ειδικές εφαρμογές στο κινητό τηλέφωνο μπορεί κανείς εξ αποστάσεως να δει το χρόνο που απομένει για τη φόρτιση του Zoe, αλλά και να ρυθμίσει τη θερμοκρασία του εσωτερικού πριν να μπει!

Με ειδικές εφαρμογές στο κινητό τηλέφωνο μπορεί κανείς εξ αποστάσεως να δει το χρόνο που απομένει για τη φόρτιση του Zoe, αλλά και να ρυθμίσει τη θερμοκρασία του εσωτερικού πριν να μπει!

Στη δίνη της αλλαγής των εποχών στροβιλίζονται τεχνολογίες, νέα καύσιμα και διπλώματα ευρεσιτεχνίας. Το Zoe είναι ένα σωσίβιο γεμισμένο με τέσσερα δισεκατομμύρια ευρώ που επένδυσε η Renault για το όραμα του προσιτού αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Για την ακρίβεια, όχι μόνο για αυτό το όραμα, αλλά και -κυρίως- για το τόσο δυσπρόσιτο ενδιαφέρον του νέου της πόλης, αυτού που κατεβαίνει τις σκάλες του μετρό με i-κάτι στα αυτιά και στα ακροδάχτυλα. Του νέου ανθρώπου.

Για την πειθώ του, το Zoe χρησιμοποιεί δύο τεχνάσματα: είναι αμιγώς ηλεκτρικό και στο κέντρο της κονσόλας του έχει μια μεγάλη οθόνη αφής 7 ιντσών. Το πρώτο τέχνασμα έχει κόστος περίπου όσο το εισιτήριο του μετρό: το Zoe φορτίζει με οποιασδήποτε τάσης πρίζα – χρειάζεται περίπου εννιά ώρες σε μια οικιακή και περίπου μία ώρα σε τριφασική. Με πλήρη φόρτιση προσφέρει αυτονομία 150 χλμ. το καλοκαίρι και περίπου 100 το χειμώνα, ενώ λίγη περισσότερη αυτονομία προσθέτει εν κινήσει η ανάκτηση της ενέργειας του φρεναρίσματος.

Στο φουτουριστικό εσωτερικό η κεντρική κονσόλα αλλάζει χρώμα ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης (πράσινο  για «οικολογική», μπλε  για «ουδέτερη», μοβ για «σπορ και δαπανηρή») και προσφέρει συμβουλές για οικονομικό τρόπο οδήγησης.

Στο φουτουριστικό εσωτερικό η κεντρική κονσόλα αλλάζει χρώμα ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης και προσφέρει συμβουλές για οικονομικό τρόπο οδήγησης.

Οδηγείται σαν μικρό αυτόματο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης, δίχως ταχύτητες: παράγει 88 ίππους και παρότι τα 1.468 κιλά του δεν επιτρέπουν κάτι καλύτερο σε επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα παρά 13,5”, τα 220 Nm ροπής που προβάλλουν άμεσα (0-50 χλμ./ώρα σε 4” ) έχουν σκοπό να το κάνουν σβέλτο στην πόλη. Ακόμη, η τοποθέτηση των μπαταριών κάτω από το δάπεδο μειώνει το κέντρο βάρους κι ευεργετεί την οδική συμπεριφορά, δίχως συμβιβασμούς στο χώρο των επιβατών και αποσκευών.

Το Zoe φορτίζει με οποιασδήποτε τάσης πρίζα. Με πλήρη φόρτιση προσφέρει αυτονομία 150 χλμ. το καλοκαίρι και περίπου 100 το χειμώνα.

Η οικονομία χρημάτων προκύπτει από το χαμηλότερο κόστος του ηλεκτρισμού και από το ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν χρειάζεται σέρβις του κινητήρα ή λίπανση, αλλαγές ιμάντα ή φίλτρων. Στον αντίποδα, χρειάζεται περίπου 80-100 ευρώ το μήνα για την ενοικίαση των μπαταριών – διότι αυτές αποτελούν το μεγαλύτερο κόστος σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και η επιμέρους ενοικίαση αυτών είναι που κρατά το κόστος του Zoe κάτω από τις 16.000 ευρώ. Τουλάχιστον στη Γαλλία, καθώς η τιμή και η διάθεσή του στην Ελλάδα είναι εν αναμονή.

 

Το σύστημα πλοήγησης, μεταξύ άλλων, προσφέρει πληροφορίες για τις πιο σύντομες και «οικολογικές» διαδρομές και για την απόσταση από το επόμενο σημείο φόρτισης.

Το σύστημα πλοήγησης, μεταξύ άλλων, προσφέρει πληροφορίες για τις πιο σύντομες και «οικολογικές» διαδρομές και για την απόσταση από το επόμενο σημείο φόρτισης.

Η οικολογία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι κάτι σχετικό: εξαρτάται από το ποσοστό που παράγει ηλεκτρισμό κάθε χώρα από ρυπογόνα ορυκτά καύσιμα. Όπως παράγεται ο ηλεκτρισμός σήμερα στην Ευρώπη, το Zoe θεωρητικά εκπέμπει 58 γραμ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο (σε σύγκριση με τα 89 γραμ. του υβριδικού Toyota Prius). Στη Γαλλία, που η ενέργεια παράγεται και με πυρηνικά μέσα, η εκπομπή CO2 του Zoe πέφτει στα 15 γραμ. Η Renault, πάντως, έχει ήδη προχωρήσει σε επιμέρους συμφωνία με ιδιωτική εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας αποκλειστικά με οικολογικά μέσα: υδροηλεκτρικά, αιολικά, ηλιακά.

Το δεύτερο τέχνασμα είναι η οθόνη πολυμέσων R-Link. Μέσω της οθόνης αφής ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει την πλοήγηση, το ραδιόφωνο, να χρησιμοποιήσει φωνητικά το τηλέφωνο και να υπαγορεύσει γραπτό μήνυμα, να εγκαταστήσει αμέτρητες εφαρμογές, να συνδέσει και να χειριστεί οποιαδήποτε φορητή συσκευή, να συνδεθεί με το διαδίκτυο και με τα e-mails και με τα κοινωνικά δίκτυα, να ακούσει μουσική με streaming! Οθόνη αφής -το τοτέμ όλης της εποχής μας. Τίποτα δεν μοιάζει να έχει τύχη δίχως ένα από αυτά.

Η νέα εποχή της αυτοκίνησης είναι αθόρυβη! Για το Zoe, λοιπόν, εξελίχθηκε το σύστημα  ZE Voice, το οποίο -κάτω από 30 χλμ./ώρα- ειδοποιεί με ειδικούς ήχους τους πεζούς ότι πλησιάζεις.

Η νέα εποχή της αυτοκίνησης είναι αθόρυβη! Για το Zoe, λοιπόν, εξελίχθηκε το σύστημα ZE Voice, το οποίο -κάτω από 30 χλμ./ώρα- ειδοποιεί με ειδικούς ήχους τους πεζούς ότι πλησιάζεις.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Είναι το πιο συνηθισμένο παντελόνι στη ντουλάπα μας. Μας συντροφεύει σε πολλές περιστάσεις και δεν πρόκειται ποτέ να μας προδώσει. Ωστόσο, ξέρουμε να διαλέγουμε το τζην που μας ταιριάζει; Ακολουθούν πρακτικές συμβουλές πριν το αγοράσετε. Γράφει ο Γιώργος Κωνσταντινίδης.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Σε έναν από τους πιο σοφιστικέ δρόμους της Αθήνας (στη συμβολή Διδότου και Σίνα), ο ευγενής, βιβλιόφιλος και κοσμογυρισμένος κύριος Didot μετατράπηκε σε θύλακα διαχρονικότητας. Υποδέχεται τους τουρίστες στα δωμάτιά του, τους φιλοξενεί και τους μυεί στη σύγχρονη Αθήνα μέσα από την πατίνα του παρελθόντος.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Πώς εξελίχθηκε η υψηλή ραπτική για τον άνδρα από το '80 έως σήμερα; Ποια είναι η νεότερη ιστορία του ανδρικού στυλ και πως φτάσαμε από τις old school γραμμές στην εποχή των influencers; Ο δημιουργός του Bespoke Athens, Βασίλης Μπουρτσάλας αναλύει διεξοδικά.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Το New Gray, με τη νέα σεζόν φαίνεται να είναι ξανά στα πάνω του. Eίναι αστικό, σικ και έχει πάψει πλέον να ταυτίζεται με ξενέρωτα μεγαλοστελέχη εταιρειών. Γράφει ο Γιώργος Κωνσταντινίδης.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro