1921_visuel_3_

Το πρώτο «κλινγκ» ακούστηκε το 1941. Ήταν ο μελωδικός ήχος που έκανε το καπάκι ενός αναπτήρα S.T. Dupont όταν άνοιγε. Η συγκεκριμένη τονικότητα επιτυγχάνεται χάρη στη σύσταση και τη συναρμογή στο χέρι των πάνω από 70 εξαρτημάτων. (photo credit: stdupont)

Το πρώτο «κλινγκ» ακούστηκε το 1941. Ήταν ο μελωδικός ήχος που έκανε το καπάκι ενός αναπτήρα S.T. Dupont “Ligne 2” και “Gatsby” όταν άνοιγε. Η συγκεκριμένη τονικότητα επιτυγχάνεται χάρη στη σύσταση και τη συναρμογή στο χέρι των πάνω από 70 εξαρτημάτων. Αν δεν είναι η ευκταία, ο αναπτήρας πάει πίσω για επιδιόρθωση, έστω κι αν αυτό απαιτεί ώρες δουλειάς. Τα άλλα δυο χαρακτηριστικά του είναι οι καθαρές γραμμές κι η τελειότητα του μηχανισμού. Αυτά τα τρία πράγματα μαζί δίνουν μια ορισμένη ιδέα της γαλλικής πολυτέλειας και φινέτσας.

Η περιπέτεια αρχίζει πολύ νωρίτερα. Το 1872, ο Simon Tissot-Dupont από τη Σαβοΐα εγκαθίσταται στο Παρίσι και στήνει ένα υψηλών προδιαγραφών ταμπάκικο. Η επιτυχία είναι άμεση. Οι γιοι του ειδικεύονται στην κατασκευή μεγαλοπρεπών ταξιδιωτικών μπαούλων που το καθένα τους είναι μοναδικό και απαιτεί την τεχνογνωσία πολλών ειδικοτήτων.

s-t-dupont-star-wars-roller-premium-ceramium-a-c-t-palladium-limitiert-uvp-1-490-neu

Ενόψει της προβολής του νέου «Star Wars: Η Δύναμη ξυπνά» κυκλοφόρησε ολόκληρη γκάμα από πανέμορφα στυλό και δερμάτινα είδη, αφιερωμένα στην περίφημη saga. (photo credit: dupont )

Η high society των αρχών του 20ου αι. τρέχει να προλάβει. Οι πελάτες ονομάζονται Βαρόνος ντε Ρότσιλντ, Μαχαραγιάς της Πατιάλα, Δούκας του Ουίνδσορ… Η φήμη κορυφώνεται το 1947 όταν, επί τη ευκαιρία του γάμου της πριγκίπισας Ελισάβετ και μέλλουσας βασίλισσας, ο Πρόεδρος της Γαλλικής Δημοκρατίας Vincent Auriol της προσφέρει ένα τέτοιο αριστούργημα με την υπογραφή της φίρμας.

Ωστόσο, ο Β΄ Παγκόσμιος θα αλλάξει τη μοίρα της S.T. Dupont. Οι πρώτες ύλες σπανίζουν κι η διάρκεια των ταξιδιών μειώνεται. Έτσι, ο βυρσοδέψης μεταμορφώνεται σε κοσμηματοποιό. Το 1941 κάνει την εμφάνισή του ο πρώτος αναπτήρας τσέπης με βενζίνη. Ακολουθεί το θεαματικό σουξέ εκείνου με αέριο το 1952 και με ρυθμιζόμενη φλόγα το 1966.

Εντωμεταξύ, ο οίκος έχει γίνει αντικείμενο λατρείας. Κι αυτό εν πολλοίς το χρωστάει σ’ έναν Ρώσο εμιγκρέ, τον Novosilzeff, που είχε μάθει τα μυστικά της λάκας πάνω σε μέταλλο (μιας πολύ ντελικάτης και επίπονης διαδικασίας) φυλακισμένος στην Κίνα.

maxresdefault

Ένας τέτοιο έργο τέχνης απαιτεί για την κατασκευή του 600 στάδια, 300 ελέγχους, τουλάχιστον 100 εργατοώρες, είναι αριθμημένο και πιστοποιημένο. (photo credit: Lighters Direct)

Ένας τέτοιο έργο τέχνης απαιτεί για την κατασκευή του 600 στάδια, 300 ελέγχους, τουλάχιστον 100 εργατοώρες, είναι αριθμημένο και πιστοποιημένο.
876

Το κατάμαυρο τουβλάκι έγινε έτσι σύμβολο της πιο ραφινάτης λιτότητας και εκφραστής μιας ανεπιτήδευτης πολυτέλειας. (photo credit: .gentlemenscorner)

Το κατάμαυρο τουβλάκι έγινε έτσι σύμβολο της πιο ραφινάτης λιτότητας και εκφραστής μιας ανεπιτήδευτης πολυτέλειας. Σε σημείο να εμπνεύσει το 1962 τον Πικάσο που χαράζει έναν Φαύνο πάνω στη λάκα, δημιουργώντας ένα αναπτήρα που στη συνέχεια θα βγει σε περιορισμένη έκδοση. Ένας τέτοιο έργο τέχνης απαιτεί για την κατασκευή του 600 στάδια, 300 ελέγχους, τουλάχιστον 100 εργατοώρες, είναι αριθμημένο και πιστοποιημένο.

Ειρωνεία της ιστορίας: η μυστηριώδης τεχνική θα γοητεύσει τόσο τον Κινέζο tycoon Dickson Poon που θα δώσει FF 46 εκατ. για να εξαγοράσει την εταιρεία το 1987. Εννιά χρόνια αργότερα, κόσμος θα σκοτωθεί σε μια δημοπρασία των Sotheby’s για ένα τέτοιο κομψοτέχνημα με ένα χρυσό, κεφαλαίο J. Ανήκε στη Ζακλίν Κένεντι.

Το 1973, η S.T. Dupont θα λανσάρει το πρώτο της στιλό με το όνομα «Classique». Θα ακολουθήσουν ρολόγια, η επιστροφή στα δερμάτινα είδη, ανδρικά αξεσουάρ κι αρώματα. Η συλλογή prêt-à-porter θα πρωτοπαρουσιαστεί στα τέλη της δεκαετίας του ’80, προτείνοντας έναν άντρα νομάδα και ηδονιστή.

dupont1a

Πουλάει 100.000 αναπτήρες το χρόνο, άλλα τόσα στυλό, εξάγει το 85% της παραγωγής της, βλέπει τις μπουτίκ της ανά τον κόσμο να πολλαπλασιάζονται και παραμένει ο παγκόσμιος leader στους αναπτήρες πολυτελείας και 2ος στην αγορά των “κονδυλοφόρων”. (photo credit: dupont )

Πουλάει 100.000 αναπτήρες το χρόνο, άλλα τόσα στυλό, εξάγει το 85% της παραγωγής της, βλέπει τις μπουτίκ της ανά τον κόσμο να πολλαπλασιάζονται και παραμένει ο παγκόσμιος leader στους αναπτήρες πολυτελείας και 2ος στην αγορά των “κονδυλοφόρων”.

Ήταν κι η βεντέτα του “Casino Royale”. O James Bond έσωσε το τομάρι του χάρη σ’ έναν αναπτήρα Dupont που εκτόξευε παραλυτικό αέριο, μανικετόκουμπα που εξέπεμπαν ακτίνες λέιζερ και στyλό-δυναμιτάκι. Και πέρυσι, ενόψει της προβολής του νέου «Star Wars: Η Δύναμη ξυπνά» κυκλοφόρησε ολόκληρη γκάμα από πανέμορφα στυλό και δερμάτινα είδη, αφιερωμένα στην περίφημη saga. Με μια σειρά για τους επαναστάτες και μία για την Αυτοκρατορία.

Διαβάστε ακόμα: Η ιδιοφυία του Piero Fornasetti.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top