Scala: θα καταφέρει η Skoda να ξεχάσουμε το Golf;

Πριν λίγες μέρες, η Skoda παρουσίασε το νέο Scala. Το Andro και ο Αλέξανδρος Κορέσσης ήταν στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση, στο Split της Κροατίας.

 

Το αποκλειστικά 5θυρο Scala, αντικαθιστώντας τα Rapid, κλείνει το κενό ανάμεσα σε Fabia και Octavia (photo Skoda).

«Smart understatement». Με αυτές τις λέξεις ο CEO της Skoda, Bernhard Maier, δίνει το στίγμα της σημερινής φιλοσοφίας της μάρκας. Είναι γεγονός ότι, μετά την αλματώδη άνοδο της Skoda τα τελευταία χρόνια, με μοντέλα όπως το Karoq και το Kodiaq στα δημοφιλή SUV, σειρά είχε το λεγόμενο C segment, ενώ έπεται και συνέχεια με το Kamiq.

Όσο για το όνομα, που προέρχεται από τα λατινικά και σημαίνει βέβαια την «κλίμακα», αυτό είναι, σύμφωνα με την εταιρεία, σκόπιμα επιλεγμένο για να δώσει έμφαση σε ό,τι αντιπροσωπεύει το μοντέλο για τη Skoda: την αναρρίχηση δηλαδή της μάρκας σε ακόμα υψηλότερο επίπεδο.

Mε μέγεθος και ποιότητα (σχεδόν) Golf, το 5θυρο Scala μπαίνει στην κατηγορία με αξιώσεις. Αντικαθιστώντας τα μάλλον απρόσωπα και γερασμένα Rapid, Spaceback και Limo, είναι και αυτό χτισμένο πάνω στην passe-partout πλατφόρμα MQB-Α0 (βλ. Polo, Fabia, Ibiza κ.ά.) του Ομίλου, συνιστώντας σημαντικό βήμα στην περαιτέρω ανάπτυξη της σχεδιαστικής ταυτότητας της εταιρείας.

Ο σχεδιασμός του νέου Skoda παρέμεινε αρκετά πιστός στο πρωτότυπο Vision RS, που η εταιρεία είχε παρουσιάσει έναν χρόνο πριν.

Χρησιμοποιώντας δε επίσης κοινά μηχανικά μέρη (κινητήρες, κιβώτια κ.λπ.), αφενός θα κλείσει το κενό, που αφήνουν αποχωρώντας τα Rapid, ανάμεσα στα (στις;) Fabia και Octavia και αφετέρου αναμένεται να αποτελέσει μια ακόμα εναλλακτική πρόταση για όσους, παλαιότερα, ούτε που θα σκέφτονταν να επιλέξουν Skoda – και όχι μόνο γι’ αυτούς φυσικά.

Ο σχεδιασμός του νέου Skoda παρέμεινε αρκετά πιστός στο πρωτότυπο Vision RS, το οποίο η εταιρεία είχε παρουσιάσει ένα χρόνο πριν, με μόνο το πίσω μέρος να έχει αλλάξει. Κάτι που οι άνω των 180 εκ. ύψους πίσω επιβάτες θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα. Ενώ όλοι θα εκτιμήσουν την ευρυχωρία του χώρου αποσκευών, ο οποίος, σύμφωνα με τη Skoda, με 467 λίτρα χωρητικότητας, βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας.

Πείτε αντίο στο ινδιάνικο βελάκι, σήμα της μάρκας εδώ και 93 χρόνια, που δίνει εδώ τη θέση του σ’ ένα πολύ περήφανα χορταστικό SKODA. (photo Skoda).

Τρεις κινητήρες βενζίνης TSI 1.0 ή 1.5 και ένας TDI 1.6 παρέχουν αποδόσεις από 95 έως 150 ίππους, ενώ ένας 1.0 G-TEC 90 ίππων, σχεδιασμένος για να καταναλώνει φυσικό αέριο (CNG), θα ακολουθήσει στο τέταρτο τρίμηνο του 2019. Συνδυάζονται, ανάλογα με την έκδοση, είτε με μηχανικά κιβώτια (5 ή 6 σχέσεων) είτε με αυτόματο DSG 7 σχέσεων.

Στο Scala όμως είδαμε, για πρώτη φορά, και το νέο εσωτερικό της Skoda. Περιλαμβάνει τις πιο πρόσφατες ψηφιακές τεχνολογίες, προηγμένες εφαρμογές και υπηρεσίες συνδεσιμότητας. Το ψηφιακό Virtual Cockpit διαθέτει οθόνη 10,25 ιντσών σε πέντε διατάξεις και μπορεί να εξατομικευθεί στις προτιμήσεις του οδηγού. Υπάρχει έλεγχος αφής, ή ανέπαφος με κινήσεις του χεριού, σύστημα πλοήγησης, πλήρης αναπαραγωγή πολυμέσων και υπηρεσίες κινητής με φωνητικές εντολές.

Το νέο hatchback της Skoda αναμένεται στην Ελλάδα τον Ιούνιο.

Μην ξεχνάμε, άλλωστε, πως η συνδεσιμότητα (η χαρά των millennials) φαίνεται πως έχει πλέον μεγαλύτερη σημασία από το μεταλλικό χρώμα, για παράδειγμα. Για να μην αναφερθούμε στο ποιοι και πόσοι πραγματικά ενδιαφέρονται για το αν και πώς «στρίβει» το αυτοκίνητο ή για το πώς αλλάζουμε λάστιχο. Εξάλλου, υπάρχουν πλέον apps για όλα.

Το νέο εσωτερικό των Skoda περιλαμβάνει τις πιο πρόσφατες ψηφιακές τεχνολογίες. Το ψηφιακό καντράν μπορεί να εξατομικευθεί στις προτιμήσεις του οδηγού, όπως άλλωστε και η κεντρική οθόνη αφής. (photo Skoda).

Όσο για τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης, εκτός των έως εννέα αερόσακων, για πρώτη φορά η Skoda εφοδιάζει ολόκληρη την γκάμα μοντέλου της με σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας (Lane Assist) και προειδοποίησης/αποφυγής σύγκρουσης (Front Assist με City Emergency Brake). Ανάλογα δε με την έκδοση, το Scala εξοπλίζεται και με σύστημα πλευρικής υποβοήθησης Side Assist, το οποίο συνδυάζεται επιπρόσθετα με το Rear Traffic Alert.

Το νέο hatchback της Skoda αναμένεται στην Ελλάδα τον Ιούνιο, ενώ τιμές δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί. Εν αναμονή των ανωτέρω και μιας, ας πούμε, εκτενέστερης εμπειρίας με το Scala, δείτε περισσότερα εδώ

 

Διαβάστε ακόμα: Οδηγήσαμε το νέο VW T-Cross -γιατί να το προτιμήσετε από ένα Polo;

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Είναι όμορφο και κομψό, αλλά δεν συγχωρεί αστοχίες στο στυλ, διαφορετικά θα μοιάζετε με σοβατζή ή ζαλισμένη Χιονάτη. Φοράμε λευκά τζην Antony Morato και Pepe Jeans και σας προτείνουμε πώς τα συνδυάσετε. Γράφει ο Γιώργος Κωνσταντινίδης.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Ο επιχειρηματίας, chef patissier και καθηγητής γαστρονομίας σε σχολές στο Παρίσι και την Αθήνα, αποκωδικοποιεί -και τεκμηριώνει- το στυλ του.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Κάνουμε ό,τι κάνουμε στο κρεβάτι με το έτερον ήμισυ. Έχουμε σκεφτεί, άραγε, τι γίνεται με τον «χαμό» που αφήσουμε πίσω μας; Μια πετσέτα θα μας σώσει, αλλά όχι μια οποιαδήποτε. Ακολουθούν οδηγίες χρήσεως.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Εξειδίκευση Luxury Hire by Kosmocar είναι η μίσθωση πολυτελών, πανίσχυρων αυτοκινήτων για ρέκτες της οδηγικής απόλαυσης και της ασφάλειας. Στο τιμόνι μιας υπέρλαμπρης Bentley Bentayga, ο Βασίλης Χαρίτος μυείται στα μυστικά του tailoring από τον Βασίλη Μπουρτσάλα και επιβεβαιώνει ότι στο αυτοκίνητο όπως και στο κοστούμι, ορισμένα πράγματα στη ζωή είναι μοναδικά.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro