«Smart understatement». Με αυτές τις λέξεις ο CEO της Skoda, Bernhard Maier, δίνει το στίγμα της σημερινής φιλοσοφίας της μάρκας. Είναι γεγονός ότι, μετά την αλματώδη άνοδο της Skoda τα τελευταία χρόνια, με μοντέλα όπως το Karoq και το Kodiaq στα δημοφιλή SUV, σειρά είχε το λεγόμενο C segment, ενώ έπεται και συνέχεια με το Kamiq.
Όσο για το όνομα, που προέρχεται από τα λατινικά και σημαίνει βέβαια την «κλίμακα», αυτό είναι, σύμφωνα με την εταιρεία, σκόπιμα επιλεγμένο για να δώσει έμφαση σε ό,τι αντιπροσωπεύει το μοντέλο για τη Skoda: την αναρρίχηση δηλαδή της μάρκας σε ακόμα υψηλότερο επίπεδο.
Mε μέγεθος και ποιότητα (σχεδόν) Golf, το 5θυρο Scala μπαίνει στην κατηγορία με αξιώσεις. Αντικαθιστώντας τα μάλλον απρόσωπα και γερασμένα Rapid, Spaceback και Limo, είναι και αυτό χτισμένο πάνω στην passe-partout πλατφόρμα MQB-Α0 (βλ. Polo, Fabia, Ibiza κ.ά.) του Ομίλου, συνιστώντας σημαντικό βήμα στην περαιτέρω ανάπτυξη της σχεδιαστικής ταυτότητας της εταιρείας.
Χρησιμοποιώντας δε επίσης κοινά μηχανικά μέρη (κινητήρες, κιβώτια κ.λπ.), αφενός θα κλείσει το κενό, που αφήνουν αποχωρώντας τα Rapid, ανάμεσα στα (στις;) Fabia και Octavia και αφετέρου αναμένεται να αποτελέσει μια ακόμα εναλλακτική πρόταση για όσους, παλαιότερα, ούτε που θα σκέφτονταν να επιλέξουν Skoda – και όχι μόνο γι’ αυτούς φυσικά.
Ο σχεδιασμός του νέου Skoda παρέμεινε αρκετά πιστός στο πρωτότυπο Vision RS, το οποίο η εταιρεία είχε παρουσιάσει ένα χρόνο πριν, με μόνο το πίσω μέρος να έχει αλλάξει. Κάτι που οι άνω των 180 εκ. ύψους πίσω επιβάτες θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα. Ενώ όλοι θα εκτιμήσουν την ευρυχωρία του χώρου αποσκευών, ο οποίος, σύμφωνα με τη Skoda, με 467 λίτρα χωρητικότητας, βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας.
Τρεις κινητήρες βενζίνης TSI 1.0 ή 1.5 και ένας TDI 1.6 παρέχουν αποδόσεις από 95 έως 150 ίππους, ενώ ένας 1.0 G-TEC 90 ίππων, σχεδιασμένος για να καταναλώνει φυσικό αέριο (CNG), θα ακολουθήσει στο τέταρτο τρίμηνο του 2019. Συνδυάζονται, ανάλογα με την έκδοση, είτε με μηχανικά κιβώτια (5 ή 6 σχέσεων) είτε με αυτόματο DSG 7 σχέσεων.
Στο Scala όμως είδαμε, για πρώτη φορά, και το νέο εσωτερικό της Skoda. Περιλαμβάνει τις πιο πρόσφατες ψηφιακές τεχνολογίες, προηγμένες εφαρμογές και υπηρεσίες συνδεσιμότητας. Το ψηφιακό Virtual Cockpit διαθέτει οθόνη 10,25 ιντσών σε πέντε διατάξεις και μπορεί να εξατομικευθεί στις προτιμήσεις του οδηγού. Υπάρχει έλεγχος αφής, ή ανέπαφος με κινήσεις του χεριού, σύστημα πλοήγησης, πλήρης αναπαραγωγή πολυμέσων και υπηρεσίες κινητής με φωνητικές εντολές.
Μην ξεχνάμε, άλλωστε, πως η συνδεσιμότητα (η χαρά των millennials) φαίνεται πως έχει πλέον μεγαλύτερη σημασία από το μεταλλικό χρώμα, για παράδειγμα. Για να μην αναφερθούμε στο ποιοι και πόσοι πραγματικά ενδιαφέρονται για το αν και πώς «στρίβει» το αυτοκίνητο ή για το πώς αλλάζουμε λάστιχο. Εξάλλου, υπάρχουν πλέον apps για όλα.
Όσο για τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης, εκτός των έως εννέα αερόσακων, για πρώτη φορά η Skoda εφοδιάζει ολόκληρη την γκάμα μοντέλου της με σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας (Lane Assist) και προειδοποίησης/αποφυγής σύγκρουσης (Front Assist με City Emergency Brake). Ανάλογα δε με την έκδοση, το Scala εξοπλίζεται και με σύστημα πλευρικής υποβοήθησης Side Assist, το οποίο συνδυάζεται επιπρόσθετα με το Rear Traffic Alert.
Το νέο hatchback της Skoda αναμένεται στην Ελλάδα τον Ιούνιο, ενώ τιμές δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί. Εν αναμονή των ανωτέρω και μιας, ας πούμε, εκτενέστερης εμπειρίας με το Scala, δείτε περισσότερα εδώ
Διαβάστε ακόμα: Οδηγήσαμε το νέο VW T-Cross -γιατί να το προτιμήσετε από ένα Polo;