«Μια καλά δεμένη γραβάτα είναι το πρώτο σοβαρό βήμα στη ζωή ενός άνδρα» είπε κάποτε ο Oscar Wilde. (Και σε αντίθεση με τόσα ρητά που του αποδίδονται, αυτό είναι πράγματι πνευματικό παιδί του). Το απόγευμα της Πέμπτης, όσοι βρέθηκαν στο Bespoke Athens προσκεκλημένοι του Κίμωνα Φραγκάκη και του Βασίλη Μπουρτσάλα είχαν την ευκαιρία όχι μόνο να κάνουν ένα βήμα πιο κοντά στα μυστικά της γραβάτας, και δη της χειροποίητης sartorial γραβάτας, αλλά να δουν σε δράση έναν εξαιρετικό πρεσβευτή της Ιταλιάνικης sprezzatura. Απολαμβάνοντας ένα υποδειγματικό Tanqueray Ten (το βασιλικότερο των τζιν) με το Ελληνικό, ολόδροσο και ελαφρύ Aegean Tonic της Three Cents, φρέσκο γκρέηπφρουτ και λεμονοθύμαρο, οι aficionados περιηγήθηκαν στο στολισμένο με χειροποίητες γραβάτες κατάστημα αλλά και στο «άβατο» του ατελιέ όπου δημιουργούνται σπάνια sur mesure πουκάμισα εξ ολοκλήρου στο χέρι.
Λίγο μετά τις 18:00 το απόγευμα οι προσκεκλημένοι άρχισαν να καταφθάνουν στην οδό Αναγνωστοπούλου 15-17, που είχε «οριοθετηθεί» από δυο μνημειώδη VOLVO XC90: Το ένα μπροστά στη βιτρίνα του Bespoke Athens και το άλλο έξω από την πολυκατοικία που διαμένει ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης. Οι ηθοποιοί Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Νίκος Ορφανός και Κατερίνα Μισιχρόνη, οι τηλεπαρουσιαστές Κωνσταντίνος Μπογδάνος και Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος, οι σεφ Σωτήρης Κοντιζάς και Χριστόφορος Πέσκιας, οι επιχειρηματίες Στέλλιος Μπουτάρης και Γιώργος Τσαβλίρης, ο συγγραφέας Χρήστος Χωμενίδης, ο παγκόσμιος πρωταθλητής της ιστιοπλοϊας Κώστας Τριγκώνης, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Ορέστης Ανδρεαδάκης, στιλάτοι Αθηνάιοι όπως ο Χάρης Ντάβλας και ο Άλεξ Κάβδας και δεκάδες ακόμα άνθρωποι της τέχνης, των media και του επιχειρείν, συμμετείχαν στη δεύτερη «γιορτή» των ARTISANS.
Ορισμένοι από τους φίλους της υψηλής ραπτικής όπως η ηθοποιός Κατερίνα Μισιχρόνη και οι δημοσιογράφοι Κωνσταντίνος Μπογδάνος και Θοδωρής Κουτσογιαννοπουλος, επέλεξαν να μεταφερθούν στο event με την ασφάλεια και την άνεση ενός Volvo S90. Και όλοι τους θαύμασαν τα πολύτιμα ρολόγια που δέσποζαν στις βαρύτιμες προθήκες της κορυφαίας Ελβετικής ωρολογοποιίας IWC: Υπενθύμιση ότι το ρολόι μαζί με τη γραβάτα αποτελούν τις δύο «αιχμές» του ανδρικού στυλ.
Μέσα από τα τρία διαδοχικά σεμινάρια, ο Massimo Scapellato και ο Βασίλης Μπουρτσάλας μοιράστηκαν μαζί μας τα χαρακτηριστικά της 7διπλης και της 11διπλης (πατέντα της Dolcepunta) γραβάτας, της αφοδράριστης «Sfoderata» αλλά και της διπλής όψεως (ακόμα μια αποκλειστικότητα) «Accopiata». Ξεδιπλώνοντας τόπια με υφάσματα και κάνοντας μαθήματα «ανατομίας» σε χειροποίητους λαιμοδέτες, απέδειξαν πως ένα φαινομενικά «απλό» κομμάτι μετάξι μπορεί να κρύβει ένα πυκνό savoir faire μαστοριάς. Ναι, η γραβάτα είναι ίσως το πιο άχρηστο αξεσουάρ στην γκαρνταρόμπα μας. Γι αυτό ακριβώς πιστεύουμε ότι αξίζει να εξυψώσουμε αυτή τη φαινομενικά περιττή πινελιά, σε μια μοναδική τελετουργία.
Καθώς ο ήλιος έδυε μέσα από ένα επίμονο ψιλόβροχο, η οδός Αναγνωστοπούλου είχε γεμίσει με stylish φιγούρες με χειροποίητα, σταυρωτά πολύχρωμα σακάκια αλλά και πολλές «κοφτερές» γραβάτες που σπανίως πια βλέπουμε στην πόλη, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Ήταν μια ευκαιρία για κουβέντα σε ένα αυτοσχέδιο “gentleman’s club” που πάντως τίμησαν με την παρουσία τους πολλές εντυπωσιακές και ταλαντούχες κυρίες.
Με εγκαρδιότητα και χωρίς προσποίηση, οι εραστές της ποιότητας και της σπανιότητας αντάλλαξαν εντυπώσεις για το ανδρικό στυλ, τη γραβάτα, το ρολόι, το fine drinking και την πολυτελή οδήγηση. (Κοινός παρανομαστής όλων των παραπάνω είναι η αθόρυβη πολυτέλεια που πηγάζει από τη μαστοριά, πέρα από τάσεις του συρμού και διαφημιστικά τεχνάσματα). Και συμφώνησαν ότι ακόμα και σε καιρούς κρίσης τίποτα δεν πρέπει να μας σταματά από το να θαυμάζουμε το ωραίο, να εκπαιδευόμαστε γύρω από την ποιότητα και -όταν έχουμε τη δυνατόητα- να επενδύουμε σε διαχρονικές αξίες. Ανανεώνοντας το ραντεβού τους για την επόμενη συνάντηση – έκπληξη των Artisans, που θα ανακοινωθεί σύντομα.
Τί είναι οι Artisans: Μια τάση που περιμέναμε 100 χρόνια
Το νέο media brand παρουσιάζει τους σύγχρονους Αριστοτέχνες που δημιουργούν κομψοτεχνήματα με το χέρι και προσφέρουν μοναδικές υπηρεσίες και σπάνιες εμπειρίες. Όπως οι τεχνίτες της προ-βιομηχανικής εποχής έτσι και οι σημερινοί Artisans, δημιουργούν χειροποίητα προϊόντα και προσφέρουν μοναδικές υπηρεσίες με μεράκι και αφοσίωση, αναδεικνύοντας ένα αυθεντικό lifestyle με νόημα. Αφήνοντας τη δική τους σφραγίδα με δημιουργίες που έχουν διάρκεια, και εμπειρίες που γεννούν αναμνήσεις, κόντρα στην «fast food & fast fashion» φρενίτιδα του καιρού μας.
Αυτός είναι και ο ρόλος της νέας αυτής πρωτοβουλίας του Andro: να αναδείξει τόσο τους μάστορες των εφαρμοσμένων τεχνών και των παραδοσιακών επαγγελμάτων που έχουν απομείνει, αλλά κυρίως να φέρει στο προσκήνιο τους Artisans της νέας εποχής. Τους οραματιστές που δίνουν πνοή ποιότητας και μαστοριάς σε προϊόντα και υπηρεσίες, και κάνουν τη ζωή μας πιο όμορφη.
Η αρχή έγινε πριν από περίπου δύο μήνες με τον δημιουργό της TAF Γιάννη Ταλούμη (δείτε εδώ το video), την Πέμπτη 8 Ιουνίου ακολούθησε η παρουσίαση του Massimo Scapellato στο Bespoke Athens, ενώ μέσα στους επόμενους μήνες θα ακολουθήσουν και άλλοι σύγχρονοι Artisans, όπως ο Άρης Βεζενές του εστιατορίου Vezené, στη νέα σειρά video & events που ξεδιπλώνει η Sophisticated Media, εκδότρια του Andro.gr.
Διαβάστε ακόμα: The Artisans – Μια τάση που περιμέναμε 100 χρόνια