5

Ο Βασίλης εξηγεί πώς γνωρίστηκε -σχεδόν τυχαία- με τον Valentino Ricci στη Φλωρεντία, την εποχή που ο δεύτερος έφερνε την επανάσταση στο sartorial look.

Δεν έχεις πολλές ευκαιρίες στη ζωή σου για να δεις κάτι πραγματικά πρωτοποριακό την εποχή που αυτό αναδεικνύεται. Τις περισσότερες φορές το αντιλαμβανόμαστε εκ των υστέρων, αφού έχει περάσει από το φίλτρο της κουλτούρας και των ειδικών. Φέτος συμπληρώνονται 10 χρόνια από τη μέρα που ο Valentino Ricci παρουσίασε για πρώτη φορά στην έκθεση Pitti Uomo στη Φλωρεντία ένα σακάκι που θα άφηνε εποχή. Αλλάζοντας τον τρόπο που ντύνονται οι σύγχρονοι “δανδήδες” και βοηθώντας στο να δημιουργηθεί μια νέα γενιά από ράφτες, bloggers και οπαδούς του λεγόμενου “sartorial look”. Το χειροποίητο σακάκι Sciamat είναι αρχοντικό και επιβλητικό (φαρδιά πέτα, ψηλό κολάρο, έντονο στήθος, στενή μέση), και παράλληλα καλλιτεχνικό, μποέμ και… ροκ! Χάρη στην καινοτομία της κοπής και της ραφής του δεν “σε φοράει” σαν στολή, αλλά είναι πανάλαφρο και θαρρείς ότι σου χαρίζει φτερά.

20

Τα αδέλφια Ricci συνομιλούν με τον Κίμωνα Φραγκάκη και τον Πρόεδρο της Volvocar Hellas, Γιάννη Πετούλη.

Αυτό το μοναδικό ρούχο και μαζί τη φιλοσοφία τους για την τέχνη του χειροποίητου παρουσίασαν στο Σύνταγμα το ζεστό βράδυ της Πέμπτης 18/02, οι αδελφοί Ricci. Οι καλεσμένοι επελέγησαν από όλο το φάσμα των ηλικιών και των δραστηριοτήτων, με κοινό γνώρισμα το πάθος τους για το στυλ: Άνθρωποι των επιχειρήσεων, όπως ο Πρόεδρος του ΕΒΕΑ Κωνσταντίνος Μίχαλος, ο Πρόεδρος της Volvocar Hellas Γιάννης Πετούλης ή ο Πρόεδρος της Luxottica Hellas Μανώλης Τζατζιμάκης, δίπλα σε καλλιτεχνικές φυσιογνωμίες, όπως ο ηθοποιός Ρένος Χαραλαμπίδης, η φωτογράφος Μάρα Δεσύπρη, ο σεφ Άρης Βεζενές και αρκετοί ακόμα φίλοι της υψηλής ραπτικής για κυρίους.

18

O world class bartender (κορυφαίος στην Ελλάδα για το 2015) Μανώλης Λυκιαρδόπουλος επιμελήθηκε το “perfect serve” του Johnnie Walker Blue Label, με ένα ποτήρι παγωμένο νερό από δίπλα.

O χώρος του μπαρ, ο οποίος με τις δερμάτινες καρέκλες, το χαμηλό φωτισμό και την εξαιρετική ατμόσφαιρα μοιάζει να βγήκε κατευθείαν από τη Νέα Υόρκη της δεκαετίας του ’30, δικαιολόγησε πλήρως την ονομασία του, αφού φιλοξένησε δύο ατρόμητους εξερευνητές της αιχμής του αντρικού στιλ. Η Έλσα Σκιαπαρέλι είχε πει «Σε δύσκολους καιρούς η μόδα είναι πάντα εξωφρενική», αλλά δεν υπάρχει τίποτε το εξωφρενικό στους δύο μικροκαμωμένους Ιταλούς που φροντίζουν τις τελευταίες λεπτομέρειες σε τέσσερις δημιουργίες τους που εκτίθενται έξω ακριβώς από την είσοδο του μπαρ. Μέχρι κάποιος να αρχίσει να παρατηρεί τις λεπτομέρειες: το ρολόι του Nicola Ricci που επάνω έχει τον Μίκυ Μάους ή την περίεργη γραβάτα του Valentino Ricci, μα πάνω απ’ όλα τα ασυνήθιστα, πρωτοποριακά κοστούμια τους που έχουν αλλάξει το χάρτη της παγκόσμιας sur mesure ραπτικής.

9

Η PR manager των Reserve brands της Diageo Πηνελόπη Ζαούδη με τη Μάρα Δεσύπρη.

Όπως θα διαπιστώσει κάποιος όταν μπει σ’ ένα κατάστημα αντρικών ρούχων, ο σχεδιασμός ενός κοστουμιού δεν χωράει πολλές καινοτομίες. Εκτός από μερικές κραυγαλέες εξαιρέσεις, τα περισσότερα μοιάζουν πολύ μεταξύ τους, μιας και το επίσημο αντρικό ένδυμα, όπως είναι φυσικό, βασίζεται πολύ στην παράδοση και εξελίσσεται με ρυθμούς σχεδόν γεωλογικούς. Σπάνια εμφανίζεται κάτι διαφορετικό, και οι αδελφοί Ricci έκαναν αυτό το διαφορετικό και μάλιστα σε έναν τομέα στον οποίο δύσκολα μπορεί κάποιος να καινοτομήσει.

16

Δύο σχολές συναντιούνται: H σχεδιάστρια του οίκου Kimalé, Irène Mamfredos, φορώντας couture σακάκι από χειροποίητο ύφασμα bogolan, δίπλα στον Valentino Ricci, o oποίος φορά βεβαίως το εμβληματικό χειροποίητο σακάκι Sciamat.

Tο Johnnie Walker Blue Label είναι κι αυτό ένα «χειροποίητο» blend, καθώς τα βαρέλια στα οποία ωριμάζει επιλέγονται προσωπικά από τον master blender, όπως μονάχα τα εκλεκτότερα υφάσματα μετουσιώνονται σε έργα εφηρμοσμένης τέχνης από τους master tailors.
19

Οι οικοδεσπότες της βραδιάς Βασίλης Μπουρτσάλας (δεξιά) και Κίμων Φραγκάκης (αριστερά) με τον Πρόεδρο του ΕΒΕΑ Κωνσταντίνο Μίχαλο.

«Ξεκινήσαμε χωρίς να έχουμε κάποιο συγκεκριμένο σχέδιο στο μυαλό μας», λένε οι ίδιοι. «Δεν μπορεί κάποιος να αρχίσει λέγοντας “θα φτιάξω το καλύτερο σακάκι στον κόσμο”. Ξεκινάει να φτιάξει κάτι που θα ικανοποιήσει το πάθος του. Μετά από πολλές δοκιμές, πειράματα και αδιέξοδα φτάνει σε ένα αποτέλεσμα, το οποίο μπορεί να είναι πολύ διαφορετικό από αυτό που είχε αρχικά στο μυαλό του. Εμείς φτιάξαμε αυτό το κοστούμι. Αύριο μπορεί να μας μπει στο μυαλό να φτιάξουμε κάτι εντελώς διαφορετικό!»

24

Tο event φιλοξενήθηκε σε ένα πραγματικό gentlemen’s club, στον βαρύτιμο χώρο του Explorer’s Bar του NJV Athens Plaza.

Πρώτος πήρε το λόγο ο εκδότης του www.andro.gr και συν-οικοδεσπότης της βραδιάς Κίμων Φραγκάκης, καλωσορίζοντας τους προσκεκλημένους και παρουσιάζοντας τους ομιλητές. Έπειτα, η γοητευτική PR manager των Reserve brands της Diageo Πηνελόπη Ζαούδη πήρε τη σκυτάλη, για να συνδέσει τις αξίες του Johnnie Walker Blue Label με τα χειροποίητα κοστούμια. Εστιάζοντας στη μοναδικότητα, την ποιότητα και την κληρονομιά, εξήγησε ότι το Johnnie Walker Blue Label είναι κι αυτό ένα «χειροποίητο» blend, καθώς τα βαρέλια στα οποία ωριμάζει επιλέγονται προσωπικά από τον master blender, όπως μονάχα τα εκλεκτότερα υφάσματα μετουσιώνονται σε έργα εφηρμοσμένης τέχνης από τους master tailors. Επίσης, κάθε φιάλη είναι αριθμημένη, όπως και κάθε bespoke σακάκι είναι μοναδικό. Τέλος, οι μετρ του blending, όπως και οι μετρ της ραπτικής, είναι συνήθως κληρονόμοι της τέχνης τους και των μυστικών της, από την προηγούμενη γενιά. Στην περίπτωση του Johnnie Walker, η γενεαλογία των master blenders απλώνεται -αδιάσπαστη- σε μια περίοδο 190 ετών.

10

Η τέταρτη γενιά της υποκαμισοποιϊας “Χρηστάκης”, με τον style blogger Μιχαήλ Ανδρουλιδάκη και τους αδελφούς Ricci.

Στη συνέχεια, το μικρόφωνο πέρασε στα χέρια του Βασίλη Μπουρτσάλα, δημιουργού του Bespoke Athens, ο οποίος είχε και την πρωτοβουλία να φέρει τους αδελφούς Ricci στην Αθήνα. Όντας αποκλειστικός αντιπρόσωπος του οίκου τους Sciamat, όπως κι άλλων οίκων υψηλής ραπτικής για κυρίους στην Ελλάδα, το Bespoke Athens διοργάνωσε ένα ειδικό trunk show στο ατελιέ του στο Κολωνάκι, για εκλεκτούς πελάτες που ήθελαν να ραφτούν κατά παραγγελία, διά χειρός Valentino Ricci. Ο Βασίλης Μπουρτσάλας μίλησε για τη γνωριμία του με τον Valentino και το Nicola στη Φλωρεντία, για τη μοναδική φιλία που ανέπτυξαν, και έδειξε παραστατικά πάνω σε μια κούκλα ραπτικής τις διαφορές ανάμεσα σε ένα έτοιμο, βιομηχανικό, σακάκι και σε ένα χειροποίητο, κατά παραγγελία. Το αποτέλεσμα είναι ένα ανάλαφρο ένδυμα, σαν ζακέτα, που δείχνει υπέροχο και αναδεικνύει το σώμα αυτού που το φορά, αντί να το περιβάλει σαν πανοπλία.

4

Ο Valentino Ricci σε μια ομιλία από καρδιάς.

Τελευταίος απευθύνθηκε στο κοινό ο ίδιος ο Valentino Ricci, ο οποίος εντυπωσίασε, βάζοντας στην ομιλία του νότες φιλοσοφικές, σχεδόν υπαρξιακές, εστιάζοντας στο βαθύτερο νόημα του στυλ. Χωρίς στόμφο, αλλά με αυθεντικό συναίσθημα, αποκάλυψε ότι οι θεράποντες του χειροποίητου, όπως η οικογένειά του και η οικογένεια του Bespoke Athens, φιλοκαλούν όχι για τη ματαιοδοξία τους αλλά για το… γαλήνεμα της ψυχής τους και την ομορφιά της ζωής! «Στόχος», μας είπε ο Valentino Ricci σε ένα Q&A λίγο αργότερα, «είναι να συνεχίσουμε να κάνουμε αυτό που αγαπάμε και να εξαπλώσουμε τις ιδέες μας στον κόσμο».

15

Οι προσκεκλημένοι είχαν την ευκαιρία να μυηθούν στις διαφορές ανάμεσα σε ένα έτοιμο, βιομηχανικό σακάκι και σε ένα χειροποίητο, κατά παραγγελία.

Στόχος τον οποίο υπηρετούν εξαιρετικά, μιας και τα deluxe πολυκαταστήματα Barneys της Αμερικής δέχτηκαν να συνεργαστούν μόνο με δύο οίκους bespoke ένδυσης, τον ιταλικό Sciamat και το γαλλικό Cifonelli (ο οποίος ειδικεύεται εδώ και δεκαετίες στα πιο παραδοσιακά αντρικά κοστούμια). Πώς τα κατάφεραν; Ο Valentino μιλάει στα ιταλικά, μιας και δεν γνωρίζει αγγλικά και ο Nicola κάνει με τα χέρια σου σαν να κόβει ύφασμα με ψαλίδι. «Δοκιμές, δοκιμές και ακόμα περισσότερες δοκιμές! Και ακόμα προχωράμε. Αυτό έχει σημασία, να εξελίσσεις διαρκώς το όραμά σου. Άλλωστε, δεν υπάρχει προορισμός, υπάρχει μόνο η διαδρομή και το πάθος γι’ αυτό που κάνεις».

2

Bespoke σημαίνει πριν άπ’ όλα σημασία στη λεπτομέρεια.

23

The bespoke baby: Οι κυρίες του Bespoke Athens με τον Nicola Ricci.

12

Ο εκδότης του www.andro.gr Κίμων Φραγκάκης με τον Πρόεδρο της Luxottica Hellas Μανώλη Τζατζιμάκη.

22

Ο ηθοποιός Ρένος Χαραλαμπίδης με τον sommelier Νικόλα Γιαννόπουλο.

6

O Πρόεδρος του ΕΒΕΑ Κωνσταντίνος Μίχαλος ακούει προσεκτικά τον Valentino Ricci.

Valentino and Nicola Ricci

Η φωτογράφος και fashion icon Μάρα Δεσύπρη.

3a

Ο fashion editor του περιοδικού ΓΥΝΑΙΚΑ Μιχάλης Πάντος με τη social media accountant Αθηνά Γεωργιάδου.

7

Βασίλης Μπουρτσάλας, Valentino Ricci in blue: Δέκα χρόνια φίλοι.

21

Ο fashion blogger και PR manager Χάρης Ντάβλας με τον mixologist Γιάννη Κοροβέση.

13

To μοντέλο Ελισάβετ Κατσαμάκη.

8

Οι προσκεκλημένοι είχαν την ευκαιρία να μυηθούν στις διαφορές ανάμεσα σε ένα έτοιμο, βιομηχανικό σακάκι και σε ένα χειροποίητο, κατά παραγγελία.

11

Ο σεφ Άρης Βεζενές με τη Reserve brand ambassador της Diageο Άντζελα Μαριδάκη.

17

Το backdrop στον προθάλαμο του Explorer’s bar στο NJV Athens Plaza.

 

Διαβάστε ακόμα: 20 ασυνήθιστες συμβουλές για αυθεντικό αντρικό στυλ, από τον Βασίλη Μπουρτσάλα.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top