Στην Καταλωνία με το SEAT Arona. Εντάξει, στα Καταλώνια.

Ο καταιγισμός νέων μοντέλων στην κατηγορία των compact Crossover/SUV συνεχίζεται. Μαζί του ένας αγώνας δρόμου, με σχεδόν όλους μέσα, όπου που η SEAT μετέχει με το νέο της Arona. Ο Αλέξανδρος Κορέσσης ήταν στην παρουσίαση, στα Καταλώνια και στον Αρωνά.

 

Το Arona είναι προφανώς ένα υπερυψωμένο Ibiza. Εξωτερικά, η διχρωμία είναι το στοιχείο που κάνει το crossover της SEAT να ξεχωρίζει στην κατηγορία. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης)

«Blink and you’ll miss one of them», λένε οι Άγγλοι. Με το «them» να αφορά τα μικρά μπροστοκίνητα Crossover/SUV, των οποίων οι πωλήσεις έχουν τετραπλασιαστεί τα τελευταία τρία χρόνια. Ένα τέτοιο λοιπόν είναι και το Arona. Που πρόκειται για ένα υπερυψωμένο Ibiza, αλλά όχι μόνο.

«Χτισμένο» κι αυτό στην περίφημη προσαρμοζόμενη πλατφόρμα MQB, που «στηρίζει» ήδη 20 μοντέλα του Ομίλου Volkswagen, με κύριο χαρακτηριστικό της να θεωρείται η ακαμψία και το χαμηλό της βάρος (και για τη δημιουργία της οποίας ξοδεύτηκαν κοντά στα €60 δισ. – ναι, σωστά διαβάσατε), το Arona έχει τις ίδιες διαστάσεις με το Ibiza (εντάξει, είναι 8 χιλιοστά μακρύτερο) εκτός φυσικά από το ύψος.

Χωρίς τη σχεδιαστική διαφορετικότητα των συγγενών Volkswagen T-Roc και Audi Q2, ή, αν θέλετε την εκκεντρικότητα του Citroën C3 Aircross, εξωτερικά η (ανάλογα με την έκδοση) διχρωμία είναι το στοιχείο που το κάνει να ξεχωρίζει στην κατηγορία, όπως και το τελείωμα της πίσω κολώνας. H εσωτερική σχεδίασή του προσφέρει πολύ καλούς -ίσως κορυφαίους- χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους, που προφανώς είναι από τα βασικότερα κριτήρια για τους αγοραστές αυτής της κατηγορίας.

Το εσωτερικό προέρχεται από το Ibiza. Η οθόνη αφής 8” προσφέρει καλή ανάλυση και άμεση απόκριση, ενώ συνοδεύεται από σύγχρονα συστήματα infotainment και συνδεσιμότητας. Θα θέλαμε λίγη περισσότερη φαντασία στους χρωματισμούς του εσωτερικού. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης)

Το Arona που, μαζί με τον βαρδάρη που ξύριζε, μας περίμενε στο πολύπαθο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, απέδειξε τα ανωτέρω με την πρώτη ματιά. Τρία άτομα χωρέσαμε με μεγάλη άνεση, ενώ η πρώτη επιλεγμένη διαδρομή, που περιλάμβανε και ορεινούς δρόμους προς τα Καταλώνια Πιερίας και τον (σχεδόν) ομώνυμο οικισμό του Αρωνά, ξεκαθάρισε τη θέση που αξίζει στο SUV της SEAT.

Εφοδιασμένο με τον «οικογενειακό» 3κύλινδρο 1000άρη βενζινοκινητήρα ECO TSI του Ομίλου με τα 115 άλογα (ο ίδιος 1000άρης βγαίνει και με 95) και το 6άρι μηχανικό κιβώτιο (υπάρχει και αυτόματο 7άρι DSG), το μικρό SUV ανταποκρίθηκε, παρά τα τρία άτομα και τα μπαγκάζια μιας μέρας, ακριβώς όπως έπρεπε – και περιμέναμε.

Ήτοι, με πολύ καλή ηχομόνωση, αθόρυβο κινητήρα και «γερμανική» ποιότητα κατασκευής. Με την πραγματική κατανάλωση, παρά την… εμπνευσμένη οδήγηση συναδέλφων, να μην ξεπερνά τα 7lt/100km, το Arona έχει και τη ροπή και την ισχύ που χρειάζεται για το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Ενδεικτικά, η τελική ταχύτητα του Arona με τα 115 άλογα είναι 182 km/h και η επιτάχυνση 0-100 km/h 9,8”.

Το Arona συνδυάζει αρμονικά το οικογενειακό αυτοκίνητο με έναν κάποιο «αέρα» περιπέτειας, έχει ωραίο σχεδιασμό, καλό εξοπλισμό και καλή τιμή.

Γνώμη μας είναι πάντως πως λίγη περισσότερη φαντασία στους χρωματισμούς των καθισμάτων, και γενικότερα του εσωτερικού, θα το βοηθούσε να αναδείξει μια ισπανική alegría και να ξεχωρίσει ακόμη περισσότερο από το αδελφό Ibiza. Αυτά για την ιστορία.

Επίσης για την ιστορία, ο εξοπλισμός –στην έκδοση Xcellence που οδηγήσαμε– περιλαμβάνει μεταξύ άλλων συστήματα Front Assist, Hill Hold Control, Ανίχνευσης Κούρασης, Αποφυγής Πολλαπλών Συγκρούσεων, Προειδοποίησης Οπισθοπορείας, Ανίχνευσης Τυφλού Σημείου, Υποβοήθησης Στάθμευσης με Κάμερα Οπισθοπορείας, καθώς και Αισθητήρες Φωτός και Βροχής, Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop&Go, Keyless Entry, Start&Stop, συν premium οθόνη 8” black panel, ασύρματη βάση φόρτισης τηλεφώνου με κεραία GSM και ηχοσύστημα Beats Audio.

Ο γνωστός 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 999 κ.ε. με τα 115 άλογα (ο ίδιος 1000άρης βγαίνει και με 95) συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο (υπάρχει και αυτόματο 7άρι DSG) και χαρίζει στο Arona αξιοπρεπείς επιδόσεις. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης)

Και όλα αυτά με €18.500. Αν μάλιστα μπορείτε να ζήσετε χωρίς την πίσω κάμερα και διάφορους αισθητήρες, η τιμή κατεβαίνει κατά €2.000. Και κάπου εκεί βρίσκεται η χρυσή τομή για ένα καλό compact SUV. Οι τιμές πάντως, για ένα 1.0 ECO TSI Arona με 95 άλογα στην έκδοση Reference, ξεκινούν από €14.900.

Γενικά, το SEAT Arona είναι μια καλή αγορά. Έχει ωραίο σχεδιασμό, καλό εξοπλισμό και καλή τιμή. Συνδυάζει δε αρμονικά το οικογενειακό αυτοκίνητο με έναν κάποιο «αέρα» περιπέτειας, ενώ ο μικρός σε κυβισμό βενζινοκινητήρας (υπάρχουν ακόμη o βενζινοκινητήρας 1.5 EVO TSI με 150 άλογα και ο diesel 1.6 TDI, επίσης με 95 ή 115 άλογα) έχει χαμηλή κατανάλωση και ανάλογα χαμηλά έξοδα συντήρησης και τέλη κυκλοφορίας.

Τι κι αν άργησε λιγάκι λοιπόν; Το SEAT Arona είναι μια από τις κορυφαίες προτάσεις για την ελληνική αγορά. Δείτε περισσότερα εδώ.

//O Αλέξανδρος Κορέσσης γράφει δημόσια για αυτοκίνηση και αυτοκίνητα.

 

Διαβάστε ακόμα: Νέα Alpine A110. Η επιστροφή ενός θρύλου

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Είναι το πιο συνηθισμένο παντελόνι στη ντουλάπα μας. Μας συντροφεύει σε πολλές περιστάσεις και δεν πρόκειται ποτέ να μας προδώσει. Ωστόσο, ξέρουμε να διαλέγουμε το τζην που μας ταιριάζει; Ακολουθούν πρακτικές συμβουλές πριν το αγοράσετε. Γράφει ο Γιώργος Κωνσταντινίδης.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Σε έναν από τους πιο σοφιστικέ δρόμους της Αθήνας (στη συμβολή Διδότου και Σίνα), ο ευγενής, βιβλιόφιλος και κοσμογυρισμένος κύριος Didot μετατράπηκε σε θύλακα διαχρονικότητας. Υποδέχεται τους τουρίστες στα δωμάτιά του, τους φιλοξενεί και τους μυεί στη σύγχρονη Αθήνα μέσα από την πατίνα του παρελθόντος.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Πώς εξελίχθηκε η υψηλή ραπτική για τον άνδρα από το '80 έως σήμερα; Ποια είναι η νεότερη ιστορία του ανδρικού στυλ και πως φτάσαμε από τις old school γραμμές στην εποχή των influencers; Ο δημιουργός του Bespoke Athens, Βασίλης Μπουρτσάλας αναλύει διεξοδικά.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Το New Gray, με τη νέα σεζόν φαίνεται να είναι ξανά στα πάνω του. Eίναι αστικό, σικ και έχει πάψει πλέον να ταυτίζεται με ξενέρωτα μεγαλοστελέχη εταιρειών. Γράφει ο Γιώργος Κωνσταντινίδης.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro