Νέα φώτα, μεγαλύτερη μάσκα και ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες. Η Fabia Monte Carlo συμπληρώνεται από το μαύρο χρώμα στην οροφή, στις εμπρός κολόνες, στους καθρέφτες και σε λεπτομέρειες του αμαξώματος. Συν το logo «Monte Carlo». (photo credit Γ. Καραγιωργάκης) Fabia 2

Το πιο συνηθισμένο σχόλιο που άκουγα κατά την διάρκεια της παρουσίασης ήταν το αναμενόμενο: «η Φαμπιάτου και το Fabia». Πρωτότυπο! Η ηχητική αυτή… συνωνυμία με έκανε πάντα να νοιώθω μια οικειότητα με αυτό το Skoda – σαν να είναι μέλος της οικογένειάς μου. Θα ήθελα λοιπόν ο Όμιλος να είχε δώσει όλη του την αγάπη στη νέα Fabia, μαζί με την νέα πλατφόρμα MQB-A0 που χρησιμοποιούν τα αλλά δύο supermini ξαδελφάκια του, το Polo και το Ibiza.

Η εμφάνιση της έκδοσης Monte Carlo της ελαφρώς ανανεωμένης Fabia είναι μια μίξη των σπορ συνειρμών που δημιουργούν τα νέα εμπρός LED φωτιστικά σώματα και της κλασικής γραμμής που διατηρεί το αυτοκίνητο στο προφίλ και στο πίσω μέρος του αμαξώματος. Οι όμορφοι τροχοί Italia Black 215/45 R16 (17” στο αυτοκίνητο που οδήγησα) ενισχύουν την σπορ εικόνα, η οποία ξεκινά από τη μεγαλύτερη μάσκα και τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες μπρος-πίσω και συμπληρώνεται από το μαύρο χρώμα στην οροφή, στις εμπρός κολόνες, στους καθρέφτες και σε άλλα αεροδυναμικά βοηθήματα, και το σηματάκι «Monte Carlo» στις μεσαίες κολόνες.

Στο εσωτερικό δεν έχουν αλλάξει πολλά και έτσι τα σκληρά πλαστικά που χαρακτηρίζουν την τρίτη γενιά του τσεχικού supermini παραμένουν αναλλοίωτα. Η εργονομία όμως βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο, θυμίζοντας πάντα την συγγενική σχέση με τον Όμιλο. Η έκδοση δε Monte Carlo διαθέτει εσωτερικό με σπορ καθίσματα με επένδυση «satin black», διακόσμηση σε look «carbon», τριάκτινο σπορ τιμόνι με δερμάτινη στεφάνη, αλουμινένια πεντάλ και κάμερα οπισθοπορείας.

Όλοι όσοι βρίσκονται μέσα στο Skoda Fabia –οδηγός και επιβάτες– έχουν την αίσθηση ότι βρίσκονται σ’ ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο.

Ο πίνακας οργάνων περιλαμβάνει ανασχεδιασμένα στρογγυλά, αναλογικά όργανα που είναι μεν ευδιάκριτα και πληροφοριακά, αλλά δεν προσθέτουν κάτι στον τομέα της πρωτοτυπίας ή της αισθητικής. Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει ενσωματωμένο, στάνταρ, ένα media center, με οθόνη αφής 6,5” που χαρακτηρίζεται από εξαιρετική ευκρίνεια και ταχύτητα απόκρισης, ενώ είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto μέσω MirrorLink και SmartGate.

Βενζινοκινητήρες 1.0 (και μόνον) με 75, 95 και 110 άλογα. Οι εκδόσεις των 75 και 95 ίππων συνδυάζονται με 5άρι μηχανικό κιβώτιο, ενώ αυτή των 110 με μηχανικό 6άρι ή 7τάχυτο αυτόματο DSG. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης)

Τα εμπρός καθίσματα είναι άνετα και με καλή στήριξη, ενώ αυτό που συνεχίζει να εντυπωσιάζει είναι οι άνετοι χώροι για τους πίσω. Όλοι όσοι βρίσκονται μέσα στο Skoda Fabia –οδηγός και επιβάτες– έχουν την αίσθηση ότι βρίσκονται σ’ ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Η δε χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, που φτάνει τα 330 λίτρα, και οι πολλοί και πρακτικοί χώροι για ποτήρια και μικροαντικείμενα κάνουν τη Fabia να ξεχωρίζει στον τομέα της πρακτικότητας και της άνεσης.

Η μεταφορά τεχνολογίας και συστημάτων υποβοήθησης οδηγού από τα μεγαλύτερα μοντέλα του Ομίλου στη Fabia, σε συνδυασμό με την ταυτόχρονη διατήρηση της τιμής σε χαμηλά επίπεδα, προσφέρουν σίγουρα ένα συγκριτικό πλεονέκτημα απέναντι στον ανταγωνισμό. Έτσι, στη Fabia θα βρείτε συστήματα όπως Blind Spot Detection, Light Assist, Active Cruise Control Rear Traffic Alert κ.ά. που κάνουν την ζωή του οδηγού ασφαλέστερη και ευκολότερη.

Η Fabia προσφέρεται πλέον αποκλειστικά με 3κύλινδρους βενζινοκινητήρες, καθώς οι εκδόσεις diesel καταργήθηκαν εξαιτίας της χαμηλής ζήτησης που παρουσιάζουν στην Ευρώπη. Με την αφορμή, βρίσκω το κυνηγητό της εκπομπής των ρύπων που έχει εξαπολύσει η Ε.Ε στους πετρελαιοκινητήρες υποκριτικό. Πιστεύω ότι ως μοναδικό στόχο έχει το να δημιουργήσει έναν νέο κύκλο αγοράς αυτοκινήτων με προηγμένους βενζινοκινητήρες πριν εμφανιστούν οι ηλεκτροκινητήρες – και χρειαστεί να πετάξουμε τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα μας πάλι. Τζίρος να γίνεται δηλαδή…

Το αυτοκίνητο νοιώθει σαν στο σπίτι του όταν κινείται στην πόλη, με τις σχετικά μικρές του διαστάσεις να κάνουν το παρκάρισμα και τους ελιγμούς στα στενά εύκολη υπόθεση.

Εν πάση περιπτώσει, οι προσφερόμενοι κινητήρες για την ανανεωμένη Fabia είναι ο MPI του 1.0 λίτρου και των 75 ίππων και οι TSI 1.0 λίτρου με 95 και 110 ίππους. Για όσους δε έχουν οικολογικές ευαισθησίες, αλλά και για όσους επιθυμούν χαμηλότερη φορολογία, οι δύο TSI διαθέτουν φίλτρο συγκράτησης σωματιδίων. Οι εκδόσεις των 75 και 95 ίππων συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων, ενώ αυτή των 110 προσφέρεται είτε με μηχανικό 6άρι είτε με το 7τάχυτο αυτόματο DSG.

Η Fabia Monte Carlo που οδήγησα είχε τον επαναπρογραμματισμένο 3κύλινδρο 1.0 TSI με τους 95 ίππους και τα 160 Nm ροπής, η οποία μάλιστα παραμένει σταθερή μεταξύ 2000 και 4500 στροφών. Ο κινητήρας είναι οικονομικός, καταναλώνοντας περίπου 6 lt/100 km, με προσεκτική οδήγηση, αν και η τιμή αυτή μπορεί να απογειωθεί στα 9 lt/100 km, αν παρασυρθεί κανείς από τον εύστροφο χαρακτήρα και τον ήχο του.

Το αυτοκίνητο νοιώθει σαν στο σπίτι του όταν κινείται στην πόλη, με τις σχετικά μικρές του διαστάσεις να κάνουν το παρκάρισμα και τους ελιγμούς στα στενά εύκολη υπόθεση. Δεν είχα την ευκαιρία να οδηγήσω τη Fabia στον αυτοκινητόδρομο, ωστόσο είδα ότι σε δρόμους με κλειστές στροφές η ανάρτηση επιτρέπει αρκετά έντονες κλίσεις στο αμάξωμα που οφείλονται στις μαλακές αντιστρεπτικές ράβδους. Κλίσεις που όμως έχουν μόνο… ψυχολογικό ενδιαφέρον, αφού δεν επηρεάζουν καθόλου την κατευθυντικότητα ή την πρόσφυση μέσα στην στροφή.

Στη σύντομη επαφή, στο πλαίσιο πάντα της παρουσίασης, πίεσα αρκετά το αυτοκίνητο και διαπίστωσα ότι το πίσω μέρος αρνείται πεισματικά να βγει εκτός πορείας, εκτός αν βρεθεί κάποια ανωμαλία μέσα στη στροφή, όπου τότε ο πίσω άξονας ίσως παρουσιάσει κάποιες μικρές αναπηδήσεις. Όταν ξεπεραστούν τα όρια πρόσφυσης, η Fabia θα υποστρέψει αρχικά, ενώ στη συνέχεια τα ηλεκτρονικά θα αναλάβουν να επαναφέρουν το αυτοκίνητο στην τάξη. Έτσι, η οδική συμπεριφορά με ικανοποίησε, χαρίζοντας απρόσμενες στιγμές οδηγικής ευχαρίστησης στους γλιστερούς δρόμους πέριξ της Βουλιαγμένης και της Βάρκιζας.

Η έκδοση Monte Carlo διαθέτει σπορ καθίσματα με επένδυση «satin black», διακόσμηση σε look «carbon», τριάκτινο σπορ τιμόνι με δερμάτινη στεφάνη, αλουμινένια πεντάλ και κάμερα οπισθοπορείας. H οθόνη αφής 6,5” για το infotainment είναι στάνταρ στην ανανεωμένη Fabia. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης).

Οι τιμές της ανανεωμένης Fabia ξεκινούν από τα €10.980, για την έκδοση Active 1.0 MPI 75 HP, ενώ οι εκδόσεις Monte Carlo κοστίζουν €14.880, γι αυτή με τα 95 άλογα και €15.980 (€16.980 με το αυτόματο κιβώτιο DSG) για εκείνη με τα 110. Δείτε περισσότερα εδώ.

 

Διαβάστε ακόμα, DS 7 Crossback: DS σημαίνει déesse, αλλά είναι «Θεά» το αυτοκίνητο;

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top