Και όπως άλλωστε είχε κάνει πολλές φορές στο παρελθόν, έδειξε και τότε το δρόμο, εγκαινιάζοντας μια νέα επαναστατική κατηγορία, όπως λέει και το όνομα του μοντέλου: τα μεσαία SUV ή αλλιώς CUV (Crossover ή και Compact Utility Vehicle). Τα «τζιπάκια», επί το ελληνικότερον, που αντιπροσωπεύουν σήμερα την κατηγορία με τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων στην ευρωπαϊκή αγορά. Με την ελληνική βέβαια να βρίσκεται, και εδώ, εκτός στατιστικής και σε κωματώδη (και κομματώδη) κατάσταση.
Παρότι η Honda ξεκίνησε την επανάσταση, ίσως ξέχασε τις βασικές αρχές τις οποίες δίδαξε ο κ. Trotsky περί της διάρκειάς της και δεν τη συνέχισε. Άφησε έτσι το πεδίο ελεύθερο στον ανταγωνισμό, για αρκετά μάλιστα χρόνια, μέχρι να καταλάβει το «λάθος» της και να σηκώσει ξανά τα μανίκια για να επανασχεδιάσει το νέο HR-V.
Πιστό στο motto ενός άλλου επαναστάτη, του κ. Soichiro Honda, ο οποίος πρέσβευε πως «αν φτιάξεις κάτι καλό, ο κόσμος θα το αγοράσει», το καινούριο HR-V είναι το αυτοκίνητο που θα κάνει τον ανταγωνισμό να αρχίσει να χάνει τον ύπνο του. Με τη Honda δε να φιγουράρει μονίμως στις πρώτες θέσεις κάθε έρευνας για αξιοπιστία και ποιότητα κατασκευής, το HR-V δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση.
Ξεκινώντας από το εξωτερικό, η προσπάθεια που έχει γίνει στο να «χωρέσουν» αεροδυναμικές επεμβάσεις και σπορτίβ λεπτομέρειες (όπως π.χ. οι κρυφές μπετούγιες στις πίσω πόρτες) σ’ ένα αυτοκίνητο πολλαπλών χρήσεων όπου οι χώροι παραμένουν το ζητούμενο είναι προφανής.
Το αποτέλεσμα είναι ικανοποιητικότατο ενώ, αν και οι ομοιότητες με το μεγαλύτερο CR-V είναι αρκετές, το HR-V ξεχωρίζει με την κατά Honda “Solid Wing Face” προσέγγισή του (πληροφ. κ. Masaki Kobayashi, Project Leader για το στυλ). Αυτά βέβαια για όσους αγοράζουν αυτοκίνητο για να το βλέπουν οι άλλοι.
Διότι όλη η ιστορία βρίσκεται στο εσωτερικό. Κι εκεί, σε ό,τι αφορά ποιότητα, θέση οδήγησης, εξοπλισμό και χώρους, η Honda ανεβάζει τον πήχη. «Το μυστικό», λέει ο Kobayashi-san, «είναι ένας συνδυασμός υπερυψωμένων καθισμάτων και αντοχής, ο οποίος συνιστά τις βασικές αξίες ενός SUV, με μια νέα συναισθηματική προσέγγιση» – με όλο και κάτι να χάνεται στη μετάφραση.
Στην Ελλάδα, το HR-V διατίθεται με δύο 4κύλινδρους κινητήρες: τον βενζινοκινητήρα 1.5 i-VTEC απόδοσης 130 ίππων και τον diesel 1.6 i-DTEC απόδοσης 120 ίππων, και με τους δύο με κίνηση στους εμπρός μόνο τροχούς. Και οι δυο (κινητήρες, όχι τροχοί) ανήκουν στη σειρά Earth Dreams Technology της Honda και προσφέρουν άμεση απόκριση, καλά επίπεδα απόδοσης και ανάλογες επιδόσεις.
Παρότι αυτό το “i” μπροστά από οτιδήποτε έχει αρχίσει να γίνεται εκνευριστικό, δεν συμβαίνει το ίδιο με τον i-VTEC που οδηγήσαμε. Με πραγματική κατανάλωση περί τα 6 lt/100 km κι ένα καλό εξάρι manual κιβώτιο κινεί τα 1.300 κιλά αξιοπρεπέστατα.
Με τιμές που ξεκινούν από τα €23.100 για το entry level και περίπου €29.000 για το diesel, που προσφέρεται με το μεσαίο αλλά επαρκέστατο εξοπλισμό, το HR-V, αν και δεν είναι το ακριβότερο στην κατηγορία, φλερτάρει και με την κορυφή της και με τον premium ανταγωνισμό. Όπως είπαμε όμως και στην αρχή, η συγκεκριμένη κατηγορία σήμερα «παίρνει όλα τα λεφτά».
Θα καταφέρει η Honda με το καινούργιο HR-V –ένα εξαιρετικό συνολικά MPV, CUV, SUV, πείτε το όπως θέλετε–, το οποίο συνοδεύεται και από την 5ετή εγγύηση της εταιρείας, να κερδίσει το χαμένο δικό της έδαφος;
Γιατί, σήμερα, στην ποδιά της κατηγορίας σφάζονται κορμιά και η Honda έχει να κονταροχτυπηθεί με την τρόικα των ομίλων Daimler, BMW και VW, με Κορεάτες, Γάλλους, Ιταλούς και φυσικά με τους υπόλοιπους Ιάπωνες.
Σαν παγκόσμιος πόλεμος ακούγεται. Να δούμε αν θα μείνει η Κίνα απ’ έξω.
//O Αλέξανδρος Κορέσσης γράφει δημόσια για αυτοκίνηση και αυτοκίνητα.
Διαβάστε ακόμα: Volvo XC90 D5 AWD – «Πού ‘σαι, νεαρέ; Τσάκω αυτό το Airbus».