Το Arteon διατίθεται σε δυο εκδόσεις: Elegance (αριστερά) και R-Line. Η πρώτη προβάλλει ένα κομψό, αστικό προφίλ, ενώ η δεύτερη ένα αρκετά δυναμικότερο. (photo credit Volkswagen/Αφοί Καραγιωργάκη)

Ακόμη χειρότερος, εδώ που τα λέμε, θα ήταν ένας τίτλος «Volkswagen Arteon: άρτιον!», αλλά δεν τα συνηθίζουμε εδώ αυτά τα ευφάνταστα, οπότε πάμε παρακάτω…

Ένας François-Marie Arouet, που λέτε, περισσότερο γνωστός ως Βολτέρος, έλεγε, στα Γαλλικά φυσικά: «Ο έρωτας, απ’ όλα τα πάθη, είναι το ισχυρότερο. Διότι επιτίθεται ταυτόχρονα και στο μυαλό, και στην καρδιά, και στις αισθήσεις». Διαβασμένο το ‘χω αυτό, όπως έλεγε κι ο Σταυρίδης στον Φωτόπουλο, στα Κίτρινα Γάντια του Αλέκου Σακελλάριου, με την ευκαιρία.

Διαβασμένο μάλλον το ‘χει και η Volkswagen, η οποία ξεκινά το δελτίο Τύπου για το καινούριο της μοντέλο, δηλώνοντας πως «Το Arteon αγγίζει στον ίδιο βαθμό την καρδιά και το μυαλό» – για τις αισθήσεις κουβέντα βέβαια, αλλά αυτές, είμαι σίγουρος, πως θα αγγιχτούν με τον καλύτερο τρόπο άμα τη οδηγήσει της ναυαρχίδας της εταιρείας.

Τι είναι όμως αυτό το Arteon;

Σύμφωνα λοιπόν με τη Volkswagen, το Arteon είναι ένα Gran Turismo που συνδέει την κλασική λιμουζίνα των χώρων και της άνεσης με το σπορ αυτοκίνητο της ελκυστικής σχεδίασης και του δυναμισμού. Άλλωστε, το “Gran Turismo” (όρος που ξεκίνησε από τα ιταλικά μπροστομήχανα, πισωκίνητα coupé και 2+2 GT της δεκαετίας του ’50) πάντα χαρακτήριζε την αυτοκίνηση που συνδύαζε ταχύτητα, άνεση, ασφάλεια και κυρίως στυλ.

Το Arteon πάντως που, όπως και να το κάνουμε, δεν μπορεί να μη θυμίζει το ίδιου χαρακτήρα Passat CC του 2008, έστω και αν η Volkswagen (μπορώ παρακαλώ από εδώ και στο εξής να γράφω VW; το Volkswagen είναι δυσκίνητο και μια στις δυο μου προκύπτει volkwsagen, ευχαριστώ) το θέλει πιο upmarket, αποκαλύπτει τη νέα εταιρική της ταυτότητα. Με κύρια χαρακτηριστικά τη μεγάλη μάσκα, που ενσωματώνει σχεδιαστικά τα φωτιστικά σώματα, και με τα φώτα ημέρας, τα φώτα θέσης και τα φλας να αποτελούν λειτουργικό της μέρος.

Άλλα χαρακτηριστικά είναι το ευμέγεθες καπό, που παραπέμπει στα προαναφερθέντα μπροστομήχανα (άθλια λέξη, συμφωνώ) GT, και το κοντό πορτμπαγκάζ που, σε συνδυασμό με τα μυώδη φτερά τους μεγάλους τροχούς και τα χορταστικά πίσω φωτιστικά σώματα, κάνει το Arteon αν και 4θυρο (εντάξει, 5θυρο) να δείχνει γνήσιο coupé, μιας και αυτά τα τελευταία είναι πολύ της μόδας τελευταία.

Και βέβαια όλα τα παραπάνω δεν είναι απλώς για το ιδέσθαι. Διότι το συνολικό αεροδυναμικό πακέτο μεταφράζεται σ’ έναν ιδιαίτερα χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd 0.265) που χαρίζει στο Arteon χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση, και ανάλογα χαμηλές τιμές κατανάλωσης φυσικά, και, σημαντικότερα για τέτοιο αυτοκίνητο, δυναμική οδική συμπεριφορά.

Ο χώρος για τις αποσκευές ξεκινά από τα 563 και, με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, φτάνει τα 1.557 λίτρα, τιμές που, σύμφωνα με τη VW, καμία κλασική λιμουζίνα δεν προσφέρει. (photo credit Volkswagen/Αφοί Καραγιωργάκη)

Ναι, αλλά έχει χώρους;

Η πλατφόρμα MQB (Modularer Querbaukasten, στα ξένα) της VW, πάνω στην οποία θα βασίζεται οποιοδήποτε μοντέλο του Ομίλου που έχει κινητήρα τοποθετημένο εγκάρσια, και μπροστά φυσικά, και είναι μεγαλύτερο ενός VW Up!, σε συνδυασμό με τις μεγάλες διαστάσεις και το ανάλογα μεγάλο μεταξόνιο, προσδίδει στο Arteon κορυφαίους χώρους, χωρίς μάλιστα να περιορίζεται ο χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Ο δε χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 563 και φτάνει έως τα 1.557 λίτρα, τιμές που, σύμφωνα με τη VW, καμία κλασική λιμουζίνα δεν προσφέρει.

Η κατασκευαστική αρτιότητα και τα υλικά κορυφαίας επιλογής είναι ευδιάκριτα σε κάθε λεπτομέρεια του εσωτερικού. Τα διαδραστικά και ψηφιακά στοιχεία, όπως το “Active Info Display” (ψηφιακός πίνακας οργάνων) και το τελευταίας γενιάς infotainment, με ενιαία γυάλινη επιφάνεια 9,2 ιντσών που «ακούει» στις εντολές ακόμη και χωρίς επαφή αναγνωρίζοντας χειρονομίες, ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό δημιουργώντας εικόνα υψηλής τεχνολογίας και εκλεπτυσμένης σχεδίασης.


Διαβάστε ακόμα: Driven – Volkswagen Golf 1.0 TSI 110 HP DSG7


Και από κινητήρες;

Το Arteon θα ξεκινήσει την πορεία του αρχικά με τρεις turbo κινητήρες άμεσου ψεκασμού: έναν 2λιτρο βενζινοκινητήρα TSI ισχύος 280 ίππων και δυο επίσης 2λιτρους TDI με 150 και 240 ίππους. Η γκάμα των κινητήρων θα ολοκληρωθεί στην πορεία με τον νέο 1.5 TSI Evo 150 ίππων (και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων), καθώς και με δυο ακόμη 2λιτρους, έναν TSI και έναν TDI, αμφότεροι απόδοσης 190 ίππων.

Όλοι οι κινητήρες μπορούν να συνδυαστούν με το αυτόματο 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG-7), με το DSG είναι στάνταρντ από τους 190 ίππους και άνω. Επιπλέον, ο TSI των 280 και ο TDI των 240 ίππων συνδυάζονται αποκλειστικά με το σύστημα τετρακίνησης 4MOTION της VW.

Η κατασκευαστική αρτιότητα και τα ποιοτικά υλικά είναι ευδιάκριτα σε κάθε λεπτομέρεια. του εσωτερικού δημιουργώντας εικόνα υψηλής τεχνολογίας και εκλεπτυσμένης σχεδίασης. (photo credit Volkswagen/Αφοί Καραγιωργάκη)

Δεν θα ‘ναι βέβαια και τζάμπα…

Τέλος, το Arteon θα διατίθεται σε δυο εκδόσεις, όχι μόνο εξοπλισμού, αλλά και εμφάνισης: Elegance και R-Line. Η πρώτη προβάλλει ένα, ας πούμε, πιο αστικό προφίλ, ενώ η δεύτερη ένα κατά τι δυναμικότερο, εστιάζοντας στη σπορ εικόνα. Οι δε τιμές ξεκινούν από €39.900 για την έκδοση Elegance του Arteon με τον βενζινοκινητήρα 1.5 TSI Evo των 150 ίππων.

//Δείτε περισσότερα για το Arteon εδώ.

 

Διαβάστε ακόμα: 7 tips για αποδοτικό κλιματισμό στο αυτοκίνητο

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top