Driven: Το νέο e-up! της Volkswagen με έκπτωση που δελεάζει

Αυτές τις μέρες, οδηγώ το e-up! (το θαυμαστικό πάει πακέτο με κάθε up), το μικρότερο από τα δυο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της Volkswagen. Το άλλο, προς ώρας τουλάχιστον, είναι το e-Golf, χωρίς θαυμαστικό.

 

Το e-up! φτάνει τα 100 km/h σε 12,4”, με την τελική του ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 130 km/h. Η δε αυτονομία του, σύμφωνα με τη Volkswagen, μπορεί να φτάσει τα 160 km (photo Kosmocar-VW).

Όσο γράφονταν τα παρακάτω, η Volkswagen ανακοίνωσε πως το 2026, σε σκάρτα οκτώ χρόνια δηλαδή από σήμερα, θα παρουσιάσει την τελευταία γενιά κινητήρων εσωτερικής καύσης. Για να αφοσιωθεί στη συνέχεια, έχοντας καεί στον χυλό, στη μάχη για την προστασία του περιβάλλοντος, εξελίσσοντας περαιτέρω τους ηλεκτροκινητήρες της και φυσώντας και το γιαούρτι.

Όπως αυτός που έχει το ανανεωμένο και powered by Protergia e-up! Το οποίο, πέραν της προφανούς απουσίας κινητήρα εσωτερικής καύσης, δεν έχει και πολλές διαφορές από το κανονικό up! [Αυτό πάντως το “!” μου χαλάει όλη τη στίξη, είναι σαν να θαυμάζω την κάθε μου πρόταση, τέλος πάντων]. Ο ηλεκτρικός του κινητήρας, με ισχύ 82 άλογα και ροπή 210 Nm, βρίσκεται εκεί που θα βρισκόταν και ο συμβατικός – κάτω δηλαδή από το μπροστινό καπό.

Η χωρητικότητας 18,7 kWh και βάρους 230 kg συστοιχία μπαταριών Li-ion (ιόντων δηλαδή λιθίου) είναι τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα, για όσους τουλάχιστον ενδιαφέρονται για οδηγικές συμπεριφορές και τέτοια σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το κέντρο βάρους του e-up! να είναι χαμηλότερο από εκείνο ενός «κανονικού».

Αυτά  που κάνουν εντύπωση στο e-up! είναι η έλλειψη θορύβων και η άκοπη επιτάχυνση.

Ανάλογη έλλειψη διαφορών υπάρχει και στο εσωτερικό. Οι χώροι παραμένουν οι ίδιοι, παρά τις μπαταρίες από κάτω [είναι ευκολότερο να γράφεις «μπαταρίες» αντί για «συστοιχία μπαταριών», οπότε…] όπως άλλωστε και το ταμπλό και το καντράν όπου το κοντέρ πλαισιώνεται από ευκρινή, idiot-proof όργανα, αριστερά για τη χρησιμοποιούμενη ισχύ, το οποίο θυμίζει στροφόμετρο, και δεξιά για το «ρεζερβουάρ» ρεύματος.

Το εσωτερικό και οι χώροι είναι παρόμοια μ’ εκείνα ενός «κανονικού», πλούσια εξοπλισμένου up! (photo Kosmocar-VW).

Οι μπαταρίες του e-up! μπορούν να φορτιστούν από μια οποιαδήποτε τυπική ηλεκτρική πρίζα (AC) 2,3 kW σε 7 ώρες, για το 80%, και σε 9 ώρες, για το 100%. Χρόνοι που μειώνονται σε 4 και 6 ώρες, αντίστοιχα, αν στο γκαράζ σας έχετε εγκαταστήσει ταχυφορτιστή, το λεγόμενο Wallbox (AC) 3,6 kW.

Αν έχετε μάλιστα την τύχη να ζείτε στην πολιτισμένη Ευρώπη, μπορείτε, μέσω του συστήματος CCS (Συνδυαστικό Σύστημα Φόρτισης) να φορτίζετε το e-up! σας στους περισσότερους σταθμούς φόρτισης. Όταν δε χρησιμοποιηθεί ταχεία φόρτιση συνεχούς ρεύματος (DC) σε δημόσιες στήλες φόρτισης, οι μπαταρίες φορτίζονται στο 80% της χωρητικότητάς τους μέσα σε μόλις μισή ώρα! [Εδώ ταιριάζει το “!”]

Οι μπαταρίες μπορούν βέβαια να φορτιστούν οδηγώντας, μέσω ανάκτησης ενέργειας. Είτε φρενάροντας, ανάλογα με τη δύναμη του φρεναρίσματος, είτε μέσω του επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου. Μπορείς, σηκώνοντας το πόδι από το «γκάζι», να επιλέξεις ανάμεσα σε τέσσερα προγράμματα (levels) ανάκτησης ενέργειας. Με το Level 1 το e-up! επιβραδύνει όπως περίπου ένα κανονικό αυτοκίνητο με ταχύτητα μέσα, ενώ με το εντονότερο Level 4, είναι σαν να φρενάρεις δυνατά. Έτσι, με λίγη εξοικείωση, μπορείς να χρησιμοποιείς τα φρένα ελάχιστα ή και καθόλου.

Ο ηλεκτροκινητήρας, με ισχύ 82 άλογα και ροπή 210 Nm, βρίσκεται κάτω από το μπροστινό καπό. Οι μπαταρίες Li-ion είναι τοποθετημένες κάτω από το πάτωμα (photo Kosmocar-VW).

Επιπλέον, υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης: Normal, Eco και Eco Plus. Το πρόγραμμα Eco μειώνει την ισχύ και την απόκριση, κάτι που μπορεί να μην αντιληφθείς αν, ας πούμε, οδηγείς μέσα στην κίνηση, αλλά το Eco Plus απενεργοποιεί, συν τοις άλλοις, και τον κλιματισμό – που είναι βέβαια ηλεκτρικός και άρα καταναλώνει κάμποση ενέργεια.

Από πλευράς εξοπλισμού, το e-up! powered by Protergia διαθέτει αυτόματο κλιματισμό Climatronic, Cruise Control, City Emergency Brake, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω με ηχητική προειδοποίηση, δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, ζάντες αλουμινίου 15”, LED φώτα ημέρας, αισθητήρα βροχής, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα(!) κ.λπ. Και όλα βέβαια τα συμπαρομαρτούντα για φόρτιση σε οικιακή πρίζα και σε Wallbox. Α, και τα απαραίτητα διακριτικά της Protergia γύρω-γύρω.

Αυτά πάντως που κάνουν εντύπωση στο e-up!, όπως άλλωστε και σε κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ειδικά στον ανυποψίαστο, είναι αφενός η έλλειψη θορύβων, πλην βέβαια εκείνων που προκαλεί η κύλιση και ο αέρας, και αφετέρου η άκοπη (και αδιάκοπη) επιτάχυνση. Το e-up! φτάνει τα 100 km/h σε 12,4” (στην πράξη δείχνει ακόμα πιο γρήγορο), με την τελική του ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 130 km/h.

Η συνεργασία με την Protergia, μεταξύ άλλων παροχών, «κόβει» σχεδόν €9.000 από τα €28.900 τιμής τιμοκαταλόγου του e-up! (photo Kosmocar-VW).

Και επειδή το πρώτο πράγμα –εντάξει, το δεύτερο– που απασχολεί τον αγοραστή ενός τέτοιου αυτοκινήτου είναι η αυτονομία, η εταιρεία υποστηρίζει πως αυτή μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 160 km. Αλλά όλα αυτά, και αρκετά περισσότερα, θα τα παραθέσουμε εκτενέστερα σ’ ένα επόμενο άρθρο για το πώς πραγματικά είναι να ζεις μ’ ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Αθήνα του σήμερα – μείνετε μαζί μας.

Αλλά τι σημαίνει “powered by Protergia”;

Επιγραμματικά, η συνεργασία της αντιπροσωπίας με την εταιρεία παροχής ηλεκτρικού ρεύματος Protergia, του ομίλου Μυτιληναίου, μειώνει την τιμή του e-up! κατά €8.950. Από τα πολύ ακριβά δηλαδή €28.900 (τιμή πλούσια εξοπλισμένου Passat) στα κάπως λογικότερα €19.950 (τιμή βασικού T-Roc).

Εκτός βέβαια της έκπτωσης, η ως άνω συνεργασία παρέχει στον ιδιοκτήτη e-up! (και σε κάθε ιδιοκτήτη ηλεκτρικού ή υβριδικού Volkswagen) τη δυνατότητα μεταφοράς στο τιμολογιακό πακέτο «e-Protergia Οικιακό» με παροχές ενός έτους δωρεάν ενέργειας για τη φόρτιση του αυτοκινήτου, ειδικά σχεδιασμένου τιμολογίου, έως και 21% έκπτωσης στις χρεώσεις οικιακού ηλεκτρικού ρεύματος, χωρίς εγγύηση, με εξόφληση μέσω πάγιας εντολής τραπεζικού λογαριασμού.

Τα βασικά
Μοντέλο: Volkswagen e-up! powered by Protergia
Κινητήρας: συγχρονικός ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη (PSM), μπαταρίες 18,7 kWh
Ισχύς: 82 HP @ 2800-12000 rpm,
Ροπή: 210 Nm @ 0-2800 rpm
Μετάδοση/Κιβώτιο: FWD/αυτόματο μιας σχέσης
Κατανάλωση: 11,7 kWh 100 km (επίσημη), 13,9 kWh/100 km (πραγματική)
0-100: 12,4”
Τελική ταχύτητα: 130 km/h
Τιμή: €19.950

 

Διαβάστε ακόμα: Νέο Ford Focus. Από λευκό χαρτί

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Ξέρετε ότι στο Andro προτιμάμε τα κλασικά looks, αλλά δεν θέλουμε να είμαστε βαρετοί. Ιδού τα items που ξεχωρίσαμε στις πασαρέλες, αλλά στην διαχρονική εκδοχή τους. Η αλλαγή του καιρού δεν να μας πτοεί -προετοιμαζόμαστε με στυλ για το επερχόμενο κρύο.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Τα φοράμε γιατί μας αρέσουν και γιατί δεν υπάρχει κανένα γυναικείο «κάστρο» που να μας απαγορεύει την είσοδο. Πού τα φοράμε, τι σημάνει η επιλογή και από τι υλικό πρέπει να είναι; Ακολουθούν οδηγίες χρήσεως.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Κοντό ή μακρύ; Με φράντζα ή με χωρίστρα; Πώς πρέπει να κουρεύουμε τα μαλλιά μας (και να τα συνδυάζουμε με το μούσι μας, αν έχουμε) ανάλογα με το σχήμα του προσώπου μας. Ακολουθούν χρήσιμες συμβουλές.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Μικρές, διορθωτικές κινήσεις που ενώ δεν κοστίζουν, θα αλλάξουν άρδην (και προς το καλύτερο) το ταλαιπωρημένο ή φτηνό κοστούμι μας.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro