Driven: Volkswagen Golf 1.0 TSI 110 HP DSG7

Στην Toyota, στην Opel, στη Ford, στις Peugeot/Citroën, ακόμη και στη BMW, στη Mercedes, ή στην εξαδέλφη Audi, θα πρέπει πάντως να μισούν το Golf.

 

Το facelift της 7ης γενιάς, ή Golf 7,5, αν προτιμάτε, είναι περισσότερο τεχνολογικό παρά ουσιαστικό. Και πρόγευση πιθανότατα της επόμενης γενιάς, (photo credit Αφοί Καραγιωργάκη)

Εδώ και σαράντα τρία (αριθμητικά: 43) χρόνια μετά, κάθε φορά που στο Wolfsburg χρειάζονται μια καινούρια γενιά, το brief είναι το ίδιο: «Πού ‘σαι, Hans; Πιάσε ένα ίδιο με το προηγούμενο, αλλά λίγο μεγαλύτερο και λίγο καλύτερο, σε παρακαλώ, άντε μπράβο».

Και μ’ αυτήν τη συνταγή, το Golf έχει κατορθώσει να παραμείνει best-seller στην Ευρώπη. Έστω κι αν δεν κυριαρχεί στην κατηγορία όπως παλαιότερα – κάτι που δεν οφείλεται βέβαια σε δικές του αδυναμίες, αλλά στη βελτίωση του ανταγωνισμού με τα χρόνια. Και έστω κι αν η εταιρεία παραμένει σε mode διαχείρισης της κρίσης την οποία προκάλεσε από τη στιγμή που άρχισε να παίζει με τις εξατμίσεις της.

Πόσο best-seller; Τόσο που, σύμφωνα με τη Volkswagen, ένα Golf αγοράζεται κάθε 40”. Με αποτέλεσμα, από το 1974 μέχρι σήμερα, να έχουν πουληθεί (ή αγοραστεί, ανάλογα από ποια πλευρά της βιτρίνας βρίσκεστε) τριάντα τρία εκατομμύρια (αριθμητικά: 33.000.000) Golf.

Συγκρίνετε τώρα την παραπάνω εξέλιξη με το τεχνολογικό –και, σημαντικότερα, εννοιολογικό– άλμα που χρειάστηκε η Ford για να κάνει το Escort Focus, η Opel το Kadett Astra, η Toyota τη (μισή) Corolla Auris κ.λπ.

Σχεδιασμένο από τον νεαρό Giorgio Giugiaro, το Golf Ι του ’74 διέσωσε μια εταιρεία που αναζητούσε απεγνωσμένα ένα αυτοκίνητο για να αντικαταστήσει το Σκαθάρι. Και αποτέλεσε το πρότυπο για το τυπικό προσθιοκίνητο euro-hatchback που σήμερα συντηρεί κάθε κατασκευαστή με μαζική παραγωγή. (photo credit hemmings.com)

Ο χρόνος ωστόσο δεν μπορούσε παρά ν’ αφήσει σταδιακά τα σημάδια του στο μοντέλο. Στις αρχές του ’70, το Golf είχε ένα νεανικό, ανάλαφρο κορμί ντυμένο μοντέρνα ρούχα. Σχεδιασμένο από τον νεαρό Giorgio Giugiaro, το Golf Ι διέσωσε μια εταιρεία που αναζητούσε απεγνωσμένα ένα αυτοκίνητο για να αντικαταστήσει το Σκαθάρι. Το πρώτο Golf ήταν ακριβώς αυτό. Και το πρότυπο στη συνέχεια για το τυπικό προσθιοκίνητο euro-hatchback που σήμερα συντηρεί κάθε κατασκευαστή με μαζική παραγωγή.

Παρένθεση εδώ, σημαντική: το 1976, δουλεύοντας τα απογεύματα πάνω στο λεγόμενο «Black Project», σ’ ένα γκαράζ στην Κάτω Σαξονία, ένας Herbert Schuster και μια ομάδα «πυροβολημένων» στρίμωξαν κάτω από το καπό του πρώτου Golf τον κινητήρα 1.6 με τα 110 άλογα (και τον ψεκασμό) που πρωτοφόρεσε το Audi 80 GT για να γίνει GTE. Και εγεννήθει έτσι το πρώτο hot hatch στον κόσμο – το Golf GTI. Κλείνει η παρένθεση.

Σύμφωνα με τη Volkswagen, ένα Golf αγοράζεται κάθε 40”, με αποτέλεσμα, από το 1974 μέχρι σήμερα, να έχουν πουληθεί 33 εκ. Golf.

Το Golf II ήταν (λίγο) μεγαλύτερο και (αρκετά) καλύτερο –το brief που λέγαμε παραπάνω– και ταυτόχρονα κομψό και σικάτο. Ό,τι έπρεπε δηλαδή για τους κοινωνικά ανερχόμενους DINKies (DINK – Double Income, No Kids) της δεκαετίας του ’80. Έπαιζε και η διαφημιστική ευρω-καμπάνια με το μήνυμα «Μακάρι όλα στη ζωή να ήταν τόσο αξιόπιστα όσο ένα Volkswagen…» κι όλα ήταν φίνα. Ή μήπως όχι;

Διότι, όπως ορισμένοι εξ ημών που δεν χάναμε ευκαιρία να υποκύπτουμε στην επιδεικτική κατανάλωση της δεκαετίας του ’80, το Golf άρχισε να παχαίνει. Περισσότερη δύναμη, μεγαλύτερα φρένα, καλύτερα κιβώτια και ανθεκτικότερες αναρτήσεις ναι, σκέπαζαν τις πομπές του, αλλά από την 3η κιόλας γενιά, ήταν πια φανερό ότι το Golf ήταν πλέον, ας πούμε, χοντροκόκαλο.

Από το 1974 μέχρι σήμερα έχουν πουληθεί (ή αγοραστεί, ανάλογα από ποια πλευρά της βιτρίνας βρίσκεστε) 33.000.000 Golf. Και όταν έχεις ένα τέτοιο προϊόν στα χέρια σου δεν το πολυπειράζεις. (photo credit carscoops.com)

Όχι πως σταμάτησε να πουλάει, βέβαια. Αλλά, όπως και να ‘χει, το ν’ ακούς από τον ίδιο τον Schuster ότι το GTI εκείνης της εποχής δεν ήταν πια αντάξιο του διακριτικού του, ήταν ψυχρολουσία για τη Volkswagen. Η οποία, για να κάνει την τότε γρήγορη έκδοση του Golf να πάρει τα πόδια της, έπρεπε να τη φουσκώσει μ’ έναν V6 2.8 δημιουργώντας το αλήστου μνήμης Golf VR6.

Η ποιότητα-σημείο αναφοράς του εσωτερικού του δεν κατάφερε να κάνει το Golf IV του 1997 συναρπαστικό. Βαρετό, νωχελικό, αδρανές και ακριβό, αυτό κι αν ήταν αχώνευτο αυτοκίνητο. Κι όταν, ένα χρόνο μετά, η Ford παρουσίασε το σημείο αναφοράς πρώτο Focus, το Golf άρχισε να δείχνει αστείο.

Φυσικά και συνέχιζε να πουλάει καλά, μόνο που τώρα το αυτοκίνητο που κάποτε όλοι ποθούσαμε είχε μετατραπεί σε εμπόρευμα χωρίς ρίσκο, σε σίγουρη οικονομική συναλλαγή. Σ’ ένα ασφαλές, ατράνταχτο χαρτί της αυτοκίνησης για όσους δεν τρελαίνονταν κιόλας για αυτοκίνητα.

 Οι αλλαγές στο νέο Golf αφορούν μια ελαφρώς διαφοροποιημένη μάσκα, λίγο διαφορετικούς προφυλακτήρες, νέα φώτα μπρος-πίσω, ενώ οι διαστάσεις του παραμένουν οι ίδιες.

Άσε που για να δούμε πραγματικά γρήγορο Golf έπρεπε να περιμένουμε την αλλαγή του αιώνα – και το R32 του 2002. Αλλά Golf με 3.200 κ.ε. «δεν είναι Golf», που έλεγε κάποτε και μια διαφήμιση της εδώ αντιπροσωπίας.

Μ’ αυτά και μ’ αυτά, διότι κάπως πρέπει να οδηγηθούμε στο Golf του σήμερα, φτάσαμε στο 2017 και σε αυτό το facelift, ουσιαστικά, της 7ης γενιάς Golf – ή Golf 7,5, αν προτιμάτε, μιας και η Volkswagen τα συνηθίζει αυτά τα μισά εν αναμονή της επόμενης ακέραιας γενιάς.

Γεγονός είναι πάντως πως όταν έχεις ένα τέτοιο προϊόν στα χέρια σου δεν το πολυπειράζεις. Εξ ου και κάθε γενιά iPhone που είναι οικεία σε οποιονδήποτε μπήκε στον θαυμαστό κόσμο των smartphone με το δεκαετές πλέον πρωτότυπο ή, στα καθ’ ημάς, το σουβλάκι του Καράμπαμπα στη Δραπετσώνα που παραμένει, λένε, το ίδιο μ’ εκείνο του ’48.

Εσωτερικό με ψηφιακά όργανα και νέο, εντυπωσιακό infotainment που, στην ακριβότερη έκδοση, συνδυάζεται με οθόνη 9,2”. Άπλετοι χώροι μπρος-πίσω και χώρος αποσκευών στο πλαίσιο της κατηγορίας. Οι μικροί 3κύλινδροι βενζινοκινητήρες, όπως αυτός ο 1000άρης TSI, είναι το παρόν και το μέλλον. Και γι αυτήν και για μικρότερες βέβαια κατηγορίες. (photo credit Αφοί Καραγιωργάκη)

Η εξέλιξη λοιπόν των Golf προχωρά, σκόπιμα και σοφά, με ταχύτητα παγετώνα με συνέπεια οι αλλαγές από γενιά σε γενιά (ή από γενιά σε μισή γενιά) να είναι δυσδιάκριτες. Επί του προκειμένου, αφορούν μια ελαφρώς διαφοροποιημένη μάσκα, λίγο διαφορετικούς προφυλακτήρες, νέα φώτα μπρος-πίσω και δεν νομίζω να παρέλειψα κάτι, εξωτερικά τουλάχιστον. Ενώ και οι διαστάσεις του παραμένουν οι ίδιες.

Η μεγαλύτερη αλλαγή όμως έχει επιτελεσθεί στο εσωτερικό μ’ ένα σημαντικά αναβαθμισμένο infotainment του οποίου η οθόνη (6,5, 8 ή 9,2 ιντσών, ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού) περιλαμβάνει τώρα και ανίχνευση κινήσεων (gesture control), στις ακριβότερες εκδόσεις έστω, αλλά για πρώτη, αν δεν κάνω λάθος, φορά σε αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.

H τελευταία γενιά Golf είναι ένα καλοφτιαγμένο, ποιοτικό, ασφαλές και καλά εξοπλισμένο αυτοκίνητο.

Πάντως, αυτός ο 3κύλινδρος 1000άρης βενζινοκινητήρας TSI των 110 ίππων δεν είναι η βασική έκδοση του Golf σήμερα. Διότι υπάρχει και μια έκδοσή του με 85 άλογα, για να δικαιολογεί υποθέτω ένα τυχόν «νέο (5θυρο) Golf από €17.400», αλλά δεν μπορώ να σκεφτώ ποιος θα την προτιμήσει – εταιρείες ενοικίασης, ίσως.

1000άρι Golf λοιπόν, ε; Μάλιστα, αγαπητέ αναγνώστη, όσο κι αν κάτι τέτοιο ακούγεται περίεργο, μιας και στους ωριμότερους εξ ημών θυμίζει εκείνα τα θλιβερά, αναιμικά, πάμφτωχα, bon-pour-l’Orient, 900άρια Golf της προ πρώτης απόσυρσης αυτοκινητικής Ελλάδας των ’80s.

Και γράφω «μάλιστα» διότι αφενός το βάρος των 1.200τόσων κιλών δεν είναι ακριβώς δυσβάστακτο, και αφετέρου ο TSI των 110 ίππων, εκτός από εξαιρετικά ήσυχος, ων γερμανικά ηχομονωμένος, αποδίδει και μια αξιέπαινη (για μικρό 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα) ροπή 200 Nm, από τις 2000 ως τις 3500 στροφές, εφάμιλλη μάλιστα του προηγούμενου 1.4 TSI των 125 ίππων. Συν αυτή τη χαρακτηριστική χροιά του 3κύλινδρου που ψηλά θυμίζει 6κύλινδρο μοτέρ.

Το σημερινό Golf, χωρίς να είναι αυτό που λέμε «διασκεδαστικό στο δρόμο», είναι καλοφτιαγμένο, ποιοτικό και ασφαλές, διατηρώντας την ικανότητα να σε απομονώνει από τον εξωτερικό κόσμο με τον τρόπο που το κάνουν ακριβότεροι Γερμανοί ανταγωνιστές. (photo credit Αφοί Καραγιωργάκη)

Είναι κι αυτό το 7άρι αυτόματο κιβώτιο DSG που δεν παύει να εντυπωσιάζει με την αμεσότητα και τη σωστή του κλιμάκωση, ανεξαρτήτως μοντέλου του Ομίλου. Οδηγώντας ήπια, διαπιστώνεις πως αλλάζει ταχύτητες από πολύ χαμηλές στροφές, περνώντας απόλυτα ομαλά από σχέση σε σχέση και καταλήγοντας να έχει επιλέξει την έβδομη κιόλας σχέση ακόμη κι από τα 60 km/h. Συνεισφέροντας βέβαια έτσι σε κατανάλωση η οποία, χωρίς υπερβολές (τις οποίες άλλωστε κάθε μη-GTI Golf απεχθάνεται), κυμαίνεται μεταξύ 6-6,5 lt/100 km.

Εν τέλει, η τελευταία γενιά Golf, χωρίς να είναι αυτό που λέμε «διασκεδαστικό στο δρόμο», είναι ένα καλοφτιαγμένο, ποιοτικό, ασφαλές και καλά εξοπλισμένο αυτοκίνητο, διατηρώντας παράλληλα την ικανότητα να σε απομονώνει από τον εξωτερικό κόσμο με τον τρόπο που το κάνουν ακριβότεροι Γερμανοί ανταγωνιστές.

Παραμένοντας ένα από τα πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα της κατηγορίας και φυσικά ατράνταχτο ακόμη χαρτί της αυτοκίνησης.

Τα βασικά

Μοντέλο: Volkswagen Golf 1.0 TSI 110 HP DSG7
Κινητήρας: 3κύλινδρος βενζίνης 999 κ.ε.
Ισχύς: 110 HP @ 5000 rpm
Ροπή: 200 Nm @ 2000 rpm
Μετάδοση/Κιβώτιο: αυτόματο DSG 7 σχέσεων
Κατανάλωση: 4,8 lt/100 km (επίσημη), 6,7 lt/100 km (πραγματική)
0-100: 9,9”
Τελική ταχύτητα: 196 km/h
Τιμή: από €21.900

 

Διαβάστε ακόμα: 7 tips για αποδοτικό κλιματισμό στο αυτοκίνητο

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Ξέρετε ότι στο Andro προτιμάμε τα κλασικά looks, αλλά δεν θέλουμε να είμαστε βαρετοί. Ιδού τα items που ξεχωρίσαμε στις πασαρέλες, αλλά στην διαχρονική εκδοχή τους. Η αλλαγή του καιρού δεν να μας πτοεί -προετοιμαζόμαστε με στυλ για το επερχόμενο κρύο.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Είναι το πιο συνηθισμένο παντελόνι στη ντουλάπα μας. Μας συντροφεύει σε πολλές περιστάσεις και δεν πρόκειται ποτέ να μας προδώσει. Ωστόσο, ξέρουμε να διαλέγουμε το τζην που μας ταιριάζει; Ακολουθούν πρακτικές συμβουλές πριν το αγοράσετε. Γράφει ο Γιώργος Κωνσταντινίδης.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Το Μουσείο εγκαινιάζεται σήμερα (1η Οκτωβρίου) και φιλοδοξεί να γίνει πόλο έλξης διεθνούς σημασίας και ακτινοβολίας. Το αρχιτεκτονικό γραφείο Ι.&α. Βικέλας ΑΕ μάς ξεναγεί στο εσωτερικό του.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Αντιφατικός, μανιώδης καπνιστής, όμορφα σκοτεινός και συνάμα εικονοκλαστικός. Ο Καραγάτσης παραμένει ακόμη και στις μέρες μας ένας από τους πιο «θερμούς» έλληνες συγγραφείς. Είναι μια σχολή από μόνος του.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro