Στη μέση της 8ης γενιάς το Passat αναβαθμίστηκε για να παραμείνει φρέσκο και όσο μοντέρνο προτάσσει η κατηγορία. Ανασχεδιασμένη μάσκα, καινούργια χρώματα, νέοι τροχοί και ευρεία χρήση φώτων LED. (photo Γ. Καραγιωργάκης).

Για κάποιο λόγο –ο οποίος έχει πιθανότατα να κάνει με το τυπικά προσλαμβανόμενο image της Volkswagen ως κατασκευαστή μεσαίων hatchback, τελευταία και crossover– εξίσου αδικαιολόγητα, ο μέσος Έλληνας ιδιώτης αγοραστής είτε δεν θεωρεί το Passat όσο premium θεωρεί ένα Α4, μια C-Class ή μια Σειρά 3 είτε απλώς το παραβλέπει.

Και αυτό είναι κατάφωρα άδικο διότι το Passat και περισσότερους χώρους προσφέρει, και εξίσου καλοφτιαγμένο είναι, και εφάμιλλη τεχνολογία διαθέτει – και μάλιστα σε χαμηλότερη τιμή. Το μόνο που του λείπει, στα μάτια πάντα του μέσου πελάτη, είναι τέσσερις κρίκοι, μια κυανόλευκη έλικα κι ένα τριάκτινο αστέρι – big deal, που λέμε στα μέρη μας.

Στο εσωτερικό –που δείχνει καθησυχαστικά στέρεο και οικείο– κυριαρχούν τα σύγχρονα ψηφιακά όργανα της Volkswagen.

Έχοντας στην πλάτη του πάνω από 30 εκατ. πωλήσεις σε όλον τον κόσμο, το Passat, ήδη στην 8η γενιά του, αναβαθμίζεται –και όχι μόνο κοσμητικά– για να παραμείνει φρέσκο και όσο μοντέρνο προτάσσει η κατηγορία. Υπάρχει μια ανασχεδιασμένη μάσκα –που σαν να το κάνει να δείχνει πιο σπορτίφ–, καινούργια χρώματα (Lapiz Blue, Bottlegreen, Sea Shell Gold), νέοι αλουμινένιοι τροχοί 17”, 18 και 19”, ευρεία χρήση φώτων LED κι ένα ευμέγεθες P A S S A T τοποθετημένο κεντρικά στο πορτμπαγκάζ.

Στο εσωτερικό –που δείχνει καθησυχαστικά στέρεο και οικείο– κυριαρχούν τα σύγχρονα ψηφιακά όργανα της Volkswagen και η τρίτη γενιά infotainment, αφής φυσικά, ΜΙΒ3 (Modular Infotainment Matrix) που παρουσιάζεται επίσημα στο Passat, προσφέροντας πληθώρα νέων λειτουργιών. Όπως, για παράδειγμα, η We Connect App Wireless που παρέχει άμεση πρόσβαση σε επιλεγμένες εφαρμογές smartphone, συμπεριλαμβανομένης και της ασύρματης ενσωμάτωσης του Apple CarPlay. Μάλιστα, για πρώτη φορά, smartphone (συμβατά μοντέλα της Samsung) μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως «κλειδί» για το ξεκλείδωμα και την εκκίνηση του αυτοκινήτου.

Γνώριμο, τυπικά Volkswagen εσωτερικό με καινούργιο τιμόνι, νέα ψηφιακά όργανα και την τρίτη γενιά infotainment ΜΙΒ3 (Modular Infotainment Matrix). Συν χώρους Passat, φυσικά, μπρος-πίσω. (photo Γ. Καραγιωργάκης).

Επιπλέον, υπάρχει καινούργιο πολυλειτουργικό τιμόνι, νέα διακοσμητικά στις πόρτες, διαφορετικές επενδύσεις για τα καθίσματα, καθώς και διαφορετικός εσωτερικός φωτισμός – με έως και 30 χρώματα, διαβάζω. Όλα αυτά με μουσική υπόκρουση από τη δανέζικη Dynaudio η οποία έχει εξελίξει ένα ηχοσύστημα 700 Watt που εξασφαλίζει ότι ο ήχος χαρακτηρίζεται από την καλύτερη πιστότητα που έχει αναπαραχθεί ποτέ σε μοντέλο Passat, επίσης διαβάζω. Α, κι ένα ακόμη PASSAT, μικρότερο αυτό αλλά backlit, τοποθετημένο κεντρικά στο ταμπλό – για την περίπτωση που ξεχάσεις πού βρίσκεσαι.

Η μάρκα εξελίσσει τη «διαισθητική» λειτουργία, καθώς και τεχνολογίες που λειτουργούν σε μεγάλο βαθμό αυτόματα.

Όσον αφορά την τεχνολογία, το IQ.DRIVE, «ομπρέλα» των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, συνδυάζει τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης, όπως το νέο Travel Assist μέσω του οποίου το Passat είναι το πρώτο Volkswagen που μπορεί να κινείται ημιαυτόνομα και με υποβοήθηση πρακτικά σε ολόκληρη την κλίμακα ταχυτήτων, από 0 έως 210 km/h (από τα 30 έως τα 210 km/h όταν το κιβώτιο είναι χειροκίνητο).

Παράλληλα, η μάρκα εξελίσσει τη «διαισθητική» λειτουργία, καθώς και τεχνολογίες που λειτουργούν σε μεγάλο βαθμό αυτόματα. Έτσι, το νέο Passat είναι το πρώτο Volkswagen παγκοσμίως με διαισθητικό τιμόνι που αναγνωρίζει το άγγιγμα του οδηγού παρέχοντας μια διαδραστική διασύνδεση για συστήματα όπως το Travel Assist. Ενώ, μετά το Touareg, το Passat είναι το πρώτο Volkswagen που μπορεί να εξοπλιστεί μ’ ένα διαδραστικό σύστημα προβολέων με προβολείς IQ.LIGHT-LED Matrix.

Στο πίσω μέρος, φαίνεται πως κρίθηκε αναγκαίο το “PASSAT” να μεγαλώσει και να μετακομίσει στο κέντρο. Οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης δίνουν μια πιο σπορτίβ εικόνα. (photo Γ. Καραγιωργάκης).

Το νέο Passat είναι διαθέσιμο με δυο βενζινοκινητήρες (1.5 TSI με 150 άλογα και 2.0 TSI με 190), δυο diesel (1.6 TDI με 120 άλογα και 2.0 TDI με 150 ή 190), ενώ στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η υβριδική έκδοση GTE, πρώτο της νέας γενιάς plug-in υβριδικών Volkswagen, που, συνδυάζοντας ηλεκτροκινητήρα με βενζινοκινητήρα 1.4 TSI, προσφέρει αφενός μεγαλύτερη αυτονομία και οικονομία και αφετέρου κορυφαία απόδοση 218 ίππων.

Οι τιμές, τέλος, του νέου Passat ξεκινούν από €27.300 για το 1.5 TSI με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και για το 1.6 TDI με το 7τάχυτο αυτόματο DSG7. Δείτε περισσότερα για το καίρια ανανεωμένο Volkswagen Passat εδώ

 

Διαβάστε ακόμα: BMW X7 – διότι ναι, το μέγεθος συνεχίζει να μετράει.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top