Volkswagen T-Roc: Στο πνεύμα της εποχής

Είναι το T-Roc το επόμενο Golf; Εμπορικά, εννοούμε. Πιθανότατα ναι, μιας και διαθέτει όλα εκείνα που χρειάζεται για να γίνει αυτό το επόμενο bestseller της Volkswagen, γράφει ο Αλέξανδρος Κορέσσης.

 

To T-Roc γεμίζει το κενό που δημιούργησε, ανεβαίνοντας ένα-δυο κλικ ψηλότερα, το Tiguan. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης)

Το νέο crossover/SUV παράγεται στο εργοστάσιο του Setúbal, στην Πορτογαλία, ανήκει στην πολύφερνη κατηγορία των mid-compact SUV, μαζί με το εξάδελφο Audi Q2, και βρίσκεται κάπου ανάμεσα στο Tiguan και στο αναμενόμενο T-Cross – το οποίο θα έχει το ίδιο μέγεθος με το δικό του εξάδελφο SEAT Arona.

Μπερδευτήκατε; Μη ντρέπεστε να το πείτε. Αυτό που χρειάζονται άμεσα αυτού του είδους τα αυτοκίνητα είναι η κατηγοριοποίησή τους (segmentation, στα ελληνικά), έτσι ώστε να γίνεται κατανοητό ότι τα 15 χιλιοστά (ενάμισης πόντος είναι, μη βγάλετε τα κομπιουτεράκια σας οι νεότεροι), που χωρίζουν το μήκος του T-Roc από το επερχόμενο T-Cross, ή τα 25 από το Tiguan, θα κατατάσσουν το μοντέλο το οποίο χαρακτηρίζουν σε διαφορετική κατηγορία.

Γιατί; Διότι, εκμεταλλευόμενος την πλατφόρμα MQB, για την οποία ξόδεψε έναν πακτωλό χρημάτων, ο Όμιλος Volkswagen δεν έχει τώρα παρά να σχεδιάζει και να βγάζει νέα μοντέλα, ακολουθώντας την τάση που προστάζει για υπερυψωμένα (σ’ αυτό μάλλον έπαιξε ρόλο και το μέσο ύψος των Κινέζων) «κανονικά» αυτοκίνητα.

Το εσωτερικό παραπέμπει σε Golf. Η διακόσμηση του ταμπλό, στο εξωτερικό χρώμα, δίνει μια πιο νεανική νότα, αλλά τα υλικά θα μπορούσαν να είναι καλύτερα για Volkswagen €20.000. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης)

Αφήνοντας όμως τα logistics κατά μέρος και μπαίνοντας στο T-Roc, βλέπουμε ότι είναι ένα καμουφλαρισμένο Q2 με τα σήματα της Volkswagen ή, έστω, ένα υπερυψωμένο, μέσα κι έξω, Golf. Από την αρχική έκδοση, με τον γνωστό 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 999 κ.ε., με turbo φυσικά, και 115 άλογα, έως την (ξεχάστε την αν επιμένετε να ζείτε στην Ελλάδα) κορυφαία έκδοση, με τον 2λιτρο TSI και την τετρακίνηση, το αυτοκίνητο φωνάζει για την καταγωγή του.

Μιλώντας για κινητήρες, οι επιλογές σας είναι τρεις βενζινοκινητήρες TSI (1.0, 1.5 και 2.0) αντίστοιχα 115, 150 και 190 ίππων, και ένας diesel 2.0 TDI, με 150. Το T-Roc των 115 ίππων, αναμενόμενα, είναι μπροστοκίνητο με 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Η τετρακίνηση 4ΜΟΤΙΟΝ προσφέρεται μόνο στην έκδοση με τον 2λιτρο βενζινοκινητήρα, όπου είναι στάνταρ το 7άρι αυτόματο κιβώτιο DSG, και σε όλες τις εκδόσεις του 2λιτρου diesel TDI.

Με την Volkswagen πάντως να ποντάρει στους βενζινοκινητήρες, και στην πρόβλεψή της (όποιος καεί στο χυλό…) ότι τα επόμενα χρόνια αυτοί θα υπερισχύσουν εκείνων του πετρελαίου σε αναλογία 4/1, η έκδοση με τον 3κύλινδρο 1000άρη βενζινοκινητήρα των 115 ίππων που οδηγήσαμε είναι κομμένη και ραμμένη για την ελληνική αγορά.

Εξωτερικά είναι όμορφο, κάτι που συνεχίζεται και στο εσωτερικό και όλα δείχνουν ότι διαθέτει εκείνα τα στοιχεία που χρειάζεται για να γίνει το επόμενο bestseller της Volkswagen.

Εξωτερικά, το αυτοκίνητο είναι όμορφο και το χρώμα που το αναδεικνύει είναι αυτό το χρυσαφί με τη μαύρη οροφή, εντύπωση που συνεχίζεται και στο εσωτερικό. Όπου η στάνταρ οθόνη αφής των 8” προδιαθέτει και για τα υπόλοιπα. Τα όργανα, για παράδειγμα, σχηματίζουν έναν ενιαίο οπτικό άξονα ελέγχου με το σύστημα infotainment και είναι ενσωματωμένα σε μια διακοσμητική επιφάνεια βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος, η οποία διατρέχει όλο το πλάτος του ταμπλό.

Ο εξοπλισμός ασφαλείας (συστήματα αποφυγής συγκρούσεων, διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου, φρεναρίσματος ανάγκης, αναγνώρισης πεζών, κόπωσης οδηγού κ.λπ.) και συνδεσιμότητας, ακόμη και στη βασική έκδοση, δεν αφήνει και πολλά περιθώρια για τον extra εξοπλισμό των ακριβότερων εκδόσεων. Λίγο μας ξένισε (νέα τάση αυτή;) ότι όλα τα πλαστικά, εκτός ευτυχώς των καθισμάτων, είναι σκληρά, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι άψογα σε συναρμογή. Οι χώροι είναι σίγουρα ικανοποιητικοί για τέσσερα άτομα, λιγότερο όμως για πέντε.

Ο ανταγωνισμός του T-Roc περιλαμβάνει καταξιωμένους αντιπάλους όπως το MINI Countryman, η Mercedes GLA, τα Audi Q2 και SEAT Ateca και το… αναπόφευκτο Nissan Qashqai. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης)

Η ορεινή διαδρομή από την εθνική οδό Αθήνας-Πάτρας έως τα Τρίκαλα Κορινθίας, με added bonus την ομίχλη και το χιονάκι, επιβεβαίωσε τις αρετές του T-Roc. Χαρακτηριστικά όπως το προοδευτικά υποβοηθούμενο τιμόνι, το μηχανικό 6άρι (αναγκαίο για τα κιλά του αυτοκινήτου) κιβώτιο και μια μάλλον σφιχτή ανάρτηση, στοιχεία που φανταζόμαστε πως θα είναι εμφανέστερα στις ισχυρότερες εκδόσεις, μάλλον δικαιώνουν τα στελέχη της εταιρείας που αναφέρονται σ’ ένα SUV GTI.

Ο ανταγωνισμός βέβαια, σημερινός και επόμενος, είναι κάμποσος και σοβαρός. Θα αποτελέσει, λέτε, αυτό πρόβλημα για το T-Roc; Μπορεί, αλλά με τα V και W να κοσμούν το καπό ενός πολύ νεανικού σχεδιασμού, compact SUV, είναι πολύ δύσκολο να κάνεις λάθος. Εξ ου και το “Born confident” που συνοδεύει το λανσάρισμά του.

Οι τιμές του T-Roc ξεκινούν από €19.650 για την έκδοση με τον 1000άρη βενζινοκινητήρα και επίπεδο εξοπλισμού “Discover”. Δείτε περισσότερα εδώ.

//O Αλέξανδρος Κορέσσης γράφει δημόσια για αυτοκίνηση και αυτοκίνητα.

 

Διαβάστε ακόμα: Νέα Alpine A110. Η επιστροφή ενός θρύλου

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Σχεδιάστηκε ειδικά γι' αυτόν και τις τεχνικές δεξιότητές του, ενώ ταυτόχρονα τονίζεται η χαρακτήρας του, το δύσκολο παρελθόν του, αλλά ο μεγάλος δρόμος που ανοίγεται μπροστά του. Είναι ένα παπούτσι γεμάτο συμβολισμούς. Μαζί, κυκλοφορεί μια σειρά ρούχων με έναν ιδιότυπο «μαίανδρο», που είναι η καλύτερη απάντηση στις ψευδοσβάστικες των χρυσαυγιτών.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

O ιδιοσυγκρασιακός αρχιτέκτονας που ταυτίζεται με τον Ζορό, τον Ντελακρουά και τον Ντα Βίντσι αποκωδικοποιεί -και τεκμηριώνει- το στυλ του.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

H γλώσσα του σώματος δεν είναι μια ακόμη θεωρία. Είναι η πιο μελωδική γλώσσα που μπορούμε να εκφράσουμε και είναι αυτή που γοητεύει τις γυναίκες. Χρειάζεται, όμως, τρόπος για να μην χαθεί το μήνυμα. Γράφει ο Γιώργος Κωνσταντινίδης

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Η εμβληματική μηχανή ήρθε στην Ελλάδα, ο Βασίλης Χαρίτος την δοκίμασε και γράφει για τους λόγους που την κάνουν ποθητή σε κάθε μηχανόβιο που αγαπά το αυθεντικό.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro