Driven: Volvo S60 Cross Country D4 2.0 – «Γιατί έτσι μ’ αρέσει»

Παρά τα μοντέλα που διαρκώς παρουσιάζονται στον πολιτισμένο κόσμο, ελάχιστα απ’ αυτά είναι πραγματικά ξεχωριστά. Και όπως θα έχετε ήδη αντιληφθεί –όσοι τουλάχιστον παρακολουθείτε αυτή τη στήλη– αυτή η στήλη αγαπά τα ξεχωριστά αυτοκίνητα.

 
???????????????????????????????????????????????????

Πέρα από το αυξημένο ύψος, η διαφορετικότητα του Cross Country από το δικό σας S60 έγκειται σε μια λίγο διαφορετική μάσκα εμπρός, διαφορετικούς καθρέφτες, το logo στον πίσω προφυλακτήρα και πλαϊνά προστατευτικά skirts. (photo credit Volvo cars)

Εννέα στα 10 καινούργια αυτοκίνητα (και λίγα λέω) μπαίνουν στην παραγωγή, έχοντας προσεκτικά αναλυθεί σχεδιαστικά και μηχανικά, συζητηθεί σε focus groups, και, το κυριότερο, υπολογιστεί οικονομικά, με στόχο να σταθούν επάξια απέναντι στον ανταγωνισμό. Διότι έτσι, λένε οι λογιστάδες, περιορίζονται οι κίνδυνοι να πάει ένα μοντέλο εξ αρχής άκλαφτο.

Από την άλλη, υπάρχουν κι αυτές οι εταιρείες που δεν διστάζουν να δοκιμάσουν την τύχη τους με μοντέλα που είτε δεν μοιάζουν με κανένα άλλο είτε ακολουθούν μια τολμηρή συνταγή που πρωτοδοκίμασε άλλος – και του βγήκε. Δείτε αυτό το Volvo S60 Cross Country, για παράδειγμα… Δεν φέρνει λίγο στα ζυγά Χ (Χ4, Χ6) της BMW; Τα οποία τι είναι στην ουσία; Υπερυψωμένα sedan με look coupé, σχεδιαστικά τουλάχιστον.

Στα υπόγεια λοιπόν αυτών των thinking-out-of-the-box εταιρειών υπάρχουν μυστικά διαμερίσματα όπου σχεδιαστές και τεχνικοί μαζεύονται μετά το τέλος μιας βαρετής μέρας που πέρασαν σχεδιάζοντας συμβατικά αυτοκίνητα, για να ξεδώσουν κάνοντας αυτό που πραγματικά θέλουν: να δημιουργήσουν κάτι το διαφορετικό που, ποιος ξέρει; μπορεί και να μπει μια μέρα στην παραγωγή. Τα ξεχωρίζεις δε εύκολα αυτά τα κρυμμένα δωμάτια, γιατί στην πόρτα απέξω γράφουν “WTF Dept”.

Σ’ ένα απ’ αυτά ξεκίνησε πιθανότατα τούτο δω το S60. Το οποίο τι είναι; Ένα υπερυψωμένο 60άρι που δεν είναι ούτε S60 ούτε V60 ούτε XC60 ούτε V60 Cross Country, αλλά S60 Cross Country. Απλά πράγματα. Βλέπετε, η Volvo, εν τη αδιαμφισβήτητη σοφία της, είπε να δοκιμάσει τα νερά με κάτι που ίσως έλειπε από τη Σειρά 60, ήτοι ένα λίγο διαφορετικό στην όψη S60, με βασική διαφορά τα 6,5 εκ. μεγαλύτερης απόστασης από το έδαφος.

volvo-s60-cc-interior

Κλασικό εσωτερικό Volvo. Καλή θέση οδήγησης και άνεση για τέσσερις. Ο εξοπλισμός ασφαλείας Intellisafe περιλαμβάνει τα City Safety, Adaptive Cruise Control, Active High Beam, Park Assist Pilot κ.ά. (photo credit Volvo cars)

Αυτό, πάντως, που υποπτεύομαι πως είχε κατά νου η εταιρεία ήταν να συνδυάσει τη συνεχιζόμενη δημοτικότητα των sedan –αν όχι στην Ευρώπη, σίγουρα σε αγορές όπως αυτή των ΗΠΑ και, κυρίως, της σωτήρος Κίνας– με μια, ας πούμε, οπτική διαφορετικότητα τέτοια που να προσελκύσει τους αγοραστές εκείνους που δεν θέλουν ούτε ένα SUV ούτε ένα bona fide crossover (“bona fide crossover”, εκεί φτάσαμε…), αλλά καλοβλέπουν παρ’ όλα αυτά το μεγαλύτερο ύψος – και όχι μόνο για πρακτικούς λόγους.

Η ως άνω οπτική διαφορετικότητα έγκειται σε μια λίγο διαφορετική μάσκα εμπρός, λίγο διαφορετικούς καθρέφτες, το Cross Country χαραγμένο ανάγλυφα στον πίσω προφυλακτήρα, ενσωματωμένες σε αυτόν εξατμίσεις και πλαϊνά προστατευτικά skirts που τονίζουν την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και την τετρακίνηση.

Τετρακίνηση; Ναι, στις εκδόσεις AWD, με τον 5κύλινδρο diesel 2.4. Αλλά όχι σε αυτήν εδώ με τον, επίσης diesel, 4κύλινδρο 2λιτρο απόδοσης 190 ίππων που, παρά το διόλου αμελητέο βάρος, προσφέρει σ’ αυτό το S60 καλές επιδόσεις. Σε συνδυασμό δε με το αυτόματο κιβώτιο Geartronic των 8 σχέσεων, αποδεικνύεται και ιδιαίτερα εγκρατής σε κατανάλωση καυσίμου, και πανέτοιμος σε όλος το εύρος των 4.250 του στροφών.

Εντέλει ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται σε όσους μπουν σε μια έκθεση Volvo, δουν το κανονικό S60 και σκεφτούν «μπα, μάλλον χρειάζομαι ένα 6,5 πόντους ψηλότερο», αυτό, θέλει θάρρος, μεγάλο θάρρος. “Hatt”, όπως λένε στην Torslanda.

Μοιραία, το αυξημένο ύψος σημαίνει και παραχωρήσεις στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, αλλά όχι τέτοιες που θα μπορούσε να αντιληφθεί ο μέσος οδηγός. Οι κλίσεις στις στροφές, για παράδειγμα, ναι, υπάρχουν, αλλά είναι μικρότερες ενός SUV, με τη μάλλον πιο σφιχτή απ’ όσο θα προτιμούσα για την καθημερινή επαφή με την ελληνική πραγματικότητα ανάρτηση να βοηθά στη σβέλτη οδήγηση.

Το εσωτερικό δεν θα μπορούσε να είναι τίποτε άλλο από… Volvo, με σωστή θέση οδήγησης, άνεση για τέσσερις, ποιοτικά υλικά και, (όταν εξοικειωθείς μαζί της) καλή εργονομία, παρά τα αναρίθμητα κουμπιά στην κεντρική κονσόλα. Ο δε εξοπλισμός, ασφαλείας ιδίως, είναι αυτός που θα περίμενε κάποιος από μια εταιρεία που αποδεδειγμένα είναι πρωτοπόρος στον τομέα.

Σε κάθε περίπτωση, το Volvo S60 Cross Country, με δεδομένες τις αδιαμφισβήτητες ικανότητές του, οι οποίες λόγω ύψους επεκτείνονται και εκτός δρόμου, είναι ένα ιδιαίτερο και εντυπωσιακά περιθωριακό αυτοκίνητο που είναι πολύ πιθανόν να μην έχει συνέχεια.

???????????????????????????????????????????????????

Αν ρωτάτε σε ποιους μπορεί να απευθύνεται ένα αυτοκίνητο όπως το S60 Cross Country, σίγουρα δεν είναι για σας. (photo credit Volvo cars)

Και γι’ αυτό και μόνο οφείλουμε να βγάλουμε το καπέλο στη Volvo. Που μη έχοντας πλέον, χάρη στους σημερινούς της ιδιοκτήτες, περιορισμούς στο budget, τόλμησε να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο που γνωρίζει πως δεν πρόκειται να της φέρει κέρδη – όχι τουλάχιστον από μόνο του.

Ένα αυτοκίνητο που, μεταξύ άλλων, έχει να αντιμετωπίσει ικανότατο εσωτερικό ανταγωνισμό. Ένα αυτοκίνητο που δύσκολα, αν ποτέ, θα μπορέσει να δημιουργήσει τη δική του μικρο-κατηγορία. Ένα αυτοκίνητο, παρ’ όλα αυτά, δείγμα γραφής. Ένα αυτοκίνητο «γιατί έτσι μ’ αρέσει».

Και εν τέλει ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται σε όσους μπουν σε μια έκθεση Volvo, δουν το κανονικό S60 και σκεφτούν «μπα, μάλλον χρειάζομαι ένα 6,5 πόντους ψηλότερο». Και πόσοι αλήθεια μπορεί να είναι αυτοί;

Και αυτό, αγαπητοί μου, θέλει θάρρος, μεγάλο θάρρος. “Hatt”, όπως λένε στην Torslanda.

Τα βασικά

Μοντέλο: Volvo S60 Cross Country D4 2.0
Κινητήρας: 4κύλινδρος diesel 1969 κ.ε.
Ισχύς: 190 HP @ 4250 rpm
Ροπή: 400 Nm @ 1750-2500 rpm
Μετάδοση/Κιβώτιο: FWD/αυτόματο 8 σχέσεων
Κατανάλωση: 4,6 lt/100 km (επίσημη) – 7,1 lt/100 km (πραγματική)
0-100: 7,7”
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Τιμή: από €35.076.

 

Διαβάστε ακόμα: 10 αρχιτεκτονικές απολαύσεις για το 2016.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Ποια είναι η μυρωδιά του ιδανικού καλοκαιριού; Ο Δημήτρης Παπαδόπουλος την βρήκε σε πέντε αρώματα και σας τα προτείνει.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Το διάσημο αρχιτεκτονικό γραφείο Zaha-Hadid Architects κατέθεσε πρόταση, ανάμεσα στις πολλές, για τη δημιουργία του νέου μουσείου της περιοχής.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Το αρχιτεκτονικό γραφείο Urban Soul Project oλοκλήρωσε το σχεδιασμό της μπουτίκ του Δικεφάλου του Βορρά και δημιούργησε ένα χώρο με τόσο ιδιαίτερο στυλ που ξεπερνάει την έννοια της οπαδικής ταυτότητας και του ποδοσφαίρου.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Είστε αγχωμένος με το τσαλακωμένο σας πουκάμισο ή σκοπεύετε να κάνετε έμβλημα την ατημελησία σας; Υπάρχουν τρόποι για να ξεφύγετε από το δίλημμα. Ο Γιώργος Κωνσταντινίδης προτείνει κάποιους.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro