Location Front Quarter Volvo S90 Mussel Blue

Με το μεγάλο της S90, η σουηδική εταιρεία μπαίνει δυναμικά στο χώρο που μέχρι σήμερα λυμαίνονταν οι BMW 5, Mercedes E-Class και Audi A6 του μάταιου τούτου κόσμου. (photo credit: Volvo).

Στην αναφορά του για το νέο μεγάλο Volvo S90, o Βασίλης Χαρίτος είχε μεταξύ άλλων γράψει πως «[δείχνει τόσο καλοφτιαγμένο] που ο μόνος τρόπος να το ξεφορτωθείς είναι να το κηδέψεις, όπως τους Βίκινγκς: να του βάλεις δηλαδή φωτιά και να το σπρώξεις στη θάλασσα».

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν από τους Βίκινγκς. Τους σύγχρονους. Όσοι απ’ αυτούς γνωρίσαμε, καλεσμένοι από τη Volvo Hellas στην επίσημη παρουσίαση των S90 και V90 στην Estepona, έμοιαζαν με αυτούς που έψαχναν κάποιον να τους μάθει τι είναι ο φόβος, για να μπορέσουν να πετάξουν, όπως όλοι έχουμε διαβάσει στη γνωστή περιπέτεια του Asterix.

Τούτοι εδώ μάλλον δεν το βρήκαν. Και αφού δεν μπόρεσαν να πετάξουν οι ίδιοι, έφτιαξαν τις βάσεις για να το κάνουν τουλάχιστον τα μηχανήματα που φτιάχνουν. Μία από αυτές είναι η SPA (Scalable Product Architecture-Μεταβλητή Αρχιτεκτονική Προϊόντος), η πλατφόρμα πάνω στην οποία βασίζονται τα XC90, S90 και V90.

New Volvo V90 location driving

Αν υπάρχει μια μάρκα με παράδοση στα station wagon (και SUV), αυτή είναι η Volvo. Μετά τα XC90 και S90, το V90 είναι το τρίτο Volvo, μέσα σ’ έναν μόλις χρόνο, που βασίζεται στην πλατφόρμα Scalable Product Architecture της εταιρείας. (photo credit: Volvo).

Και δεν μπορώ παρά να ξεκινήσω από το λίγο πιο καινούργιο V90, μιας και τα station wagon είναι η αδυναμία μου. Πρόκειται για ένα πανέμορφο αυτοκίνητο, που ξεκάθαρα ανήκει στην premium class και, κατά την ταπεινή μου άποψη, έχει μόνο έναν αντίπαλο στην κατηγορία, το Audi Allroad.

Αν μάλιστα επιλέξετε την έκδοση Τ6 με τους 320 ίππους από το 2λιτρο μοτέρ (όλα τα Volvo είναι πλέον 2λιτρα), συν έναν εξοπλισμό που πρέπει να παρακολουθήσετε μαθήματα πληροφορικής (ή να ρωτήσετε τον κοντινότερο 16άχρονο) μπας και μπορέσετε να εκμεταλλευτείτε ορισμένες από τις δυνατότητες που σας προσφέρει (ο εξοπλισμός, όχι ο 16χρονος), η απόφαση παίρνεται από μόνη της.

Η αναφορά στα 16χρονα δεν είναι τυχαία. Διότι όπως έγινε σαφές στην παρουσίαση –και όσοι έχουν παιδιά σε αυτήν την ηλικία το έχουν βέβαια ήδη αντιληφθεί– μία από τις βασικότερες απαιτήσεις των “millennium kids”, τα οποία θα αποκτήσουν αυτοκίνητο τα επόμενα χρόνια, είναι η συνδεσιμότητα (connectivity στα ελληνικά).

Με το που θα καθίσεις, το πρώτο που θαυμάζεις είναι αυτή η εξαιρετική ξύλινη επένδυση που ταιριάζει απόλυτα με το λειτουργικό εσωτερικό, το οποίο δείχνει ιδιαίτερα λιτό, λόγω της απουσίας διακοπτών.

Κοινώς, δεν ενδιαφέρονται για το πόσο γρήγορα πάει ένα αυτοκίνητο -ας πηγαίνει και μόνο του, βρε αδερφέ-, αλλά πόσο γρήγορα κάνει Spotify (γνωρίζατε πως η εφαρμογή είναι σουηδική;). To be on the safe side λοιπόν, η Volvo, με τη σειρά 90, καλύπτει όλες τις γενιές.

Και πώς τις καλύπτει! Έχοντας στη διάθεσή μας τα κορυφαία τετρακίνητα Τ6 και D5, μας δόθηκε η ευκαιρία στην παρουσίαση να επιβεβαιώσουμε τα περισσότερα από όλα όσα υπόσχεται η μάρκα. Μεταξύ των οποίων είναι και ο μηδενικός συντελεστής θανατηφόρων ατυχημάτων από εκείνα στα οποία θα εμπλέκεται οποιοδήποτε καινούργιο Volvo, από το 2020 και μετά.

New Volvo V90 location driving

Το V90, αναμφίβολα ένα από τα αρμονικότερα σχήματα στους ευρωπαϊκούς δρόμους σήμερα, είναι ικανό να κάνει ακόμη και τον Έλληνα οικογενειάρχη να ξεχάσει το «σύνδρομο του υδραυλικού» που συνεχίζει να συνοδεύει τα station wagon στην Ελλάδα. (photo credit: Volvo).

Την πρώτη μέρα, αρκεστήκαμε στην έκδοση D5 του V90, με το πετρελαιοκίνητο 2λιτρο μοτέρ και τη «χαμηλή» απόδοση των 235 ίππων. Με το που θα καθίσεις στα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, κλιματιζόμενα και με πολύ καλή πλευρική στήριξη δερμάτινα καθίσματα, το πρώτο που θαυμάζεις είναι αυτή η εξαιρετική ξύλινη επένδυση που ταιριάζει απόλυτα με το λειτουργικό εσωτερικό, το οποίο δείχνει ιδιαίτερα λιτό, λόγω της απουσίας διακοπτών.


Διαβάστε ακόμα: Renault Captur 1.5 dCi 90 HP – Όμορφο και σπιντάτο


Η οποία απουσία οφείλεται στην ύπαρξη της, συμβατής και με Android, κεντρικής οθόνης τύπου tablet, μέσω της οποίας ελέγχονται ένας ατελείωτος αριθμός βασικών και βοηθητικών συστημάτων, τα οποία κύριο λόγο έχουν να κάνουν με την ασφάλεια και το well-being οδηγού και επιβατών. Και μιλώντας για ασφάλεια, το αυτόματο φρενάρισμα της Volvo ενεργοποιείται πλέον έως τα 130 km/h, όπερ σημαίνει ότι θα μπορούσε να ενεργοποιείται και μέχρι τα 230, απλώς εκεί είναι τα περισσότερα όρια ταχύτητας στην Ευρώπη.

Interior cockpit Volvo S90/V90 blond

Σκόπιμα λιτά και απέριττα, τα εσωτερικά των S90 και V90 είναι από τα πιο προσεγμένα, πιο ποιοτικά και, αναμενόμενα για Volvo, πιο λειτουργικά εσωτερικά στην πολυτελή κατηγορία αυτήν τη στιγμή. (photo credit: Volvo).

Ρυθμίζεις λοιπόν την ταχύτητά σου, την απόσταση που θέλεις να διατηρείς από το προπορευόμενο όχημα, το drive mode που προτιμάς, το σύστημα αποφυγής εξόδου από το δρόμο, την ανίχνευση αλλαγής λωρίδας, την αποφυγή μεγάλων ζώων (Μη γελάτε. Μετά τα κινητά, τα ζώα είναι υπεύθυνα για το μεγαλύτερο ποσοστό ατυχημάτων σε Σουηδία και Αυστραλία), την ανίχνευση πεζών (διαφορετικό από το προηγούμενο), τον προορισμό σου, την αναγνώριση πινακίδων, με όρια ταχύτητας, προτεραιότητες κ.λπ., την ανίχνευση μη ορατών «νεκρών» σημείων, την κάμερα 360° που λειτουργεί ως drone, κάνεις “pair” το τηλέφωνό σου και, αν ξεχάσεις και κάτι, μην ανησυχείς, όλο και κάτι θα ηχήσει για να στο θυμίσει.

Με το «κόκκινο» στις 6200 rpm και ανέβασμα στροφών με ρυθμό μοτοσικλέτας, το προεδρικό S90 μπορεί να μάζεψε αρκετές κλήσεις στη διαδρομή, αλλά μας άφηνε διαρκώς με την απορία: «μα πόσο ακόμα θα ανεβάζει;»

Όπως αυτό που ακούστηκε από τα ηχεία του V90 συναδέλφων όταν, έχοντας περάσει στο Γιβραλτάρ, επέλεξαν να παρκάρουν σ’ ένα τεράστιο parking, με άπλετο χώρο και κανένα άλλο αυτοκίνητο κοντά, για να ακούσουν: “You cannot park here under any circumstance!” Το μεγάλο parking, βλέπετε, δεν ήταν παρά ο διάδρομος προσγείωσης του αεροδρομίου. Το GPS σε όλο του το μεγαλείο!

Όσο για το ρυθμό που το μεγάλο V90 ταξιδεύει, η ταχύτητα έρχεται πολύ εύκολα, με το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων (οι δυο τελευταίες εκ των οποίων είναι overdrive) να συνεργάζεται ιδανικά με το σύστημα Power Pulse, το οποίο λειτουργεί αποθηκεύοντας φιλτραρισμένο αέρα υπό πίεση, για να εξασφαλίζει άμεση ανταπόκριση του turbo τη στιγμή που θα τη ζητήσει ο οδηγός.

Location Rear Quarter Right Volvo S90 Mussel Blue

Οι γραμμές του μεγάλου Volvo που, στο πνεύμα της εποχής, συνδυάζουν look sedan και coupé, προέρχονται από το Concept Coupé που η Volvo παρουσίασε το 2013. (photo credit: Volvo).

Τη δεύτερη μέρα, σειρά είχε το sedan S90 με τον 4κύλινδρο, επίσης 2λιτρο βενζινοκινητήρα, με turbo και supercharger, το οποίο αποδίδει 320 ίππους και 400 Nm ροπής, που μου έφερε στη μνήμη τον 1800άρη της Lancia S4, για όποιον τη θυμάται, που, 30 χρόνια πριν, χρησιμοποιούσε τον ίδιο συνδυασμό (turbo συν υπερσυμπιεστή Volumex), αποδίδοντας κάτι παραπάνω.

Με το «κόκκινο» στις 6200 rpm και ανέβασμα στροφών με ρυθμό μοτοσικλέτας, το προεδρικό S90 μπορεί και να μάζεψε αρκετές κλήσεις στη διαδρομή, αλλά μας άφηνε  διαρκώς με την απορία: «μα πόσο ακόμα θα ανεβάζει;» Ο «κόφτης», καλή ώρα, μπαίνει στα 250 km/h και, παρά το γεμάτο 6άρι που φυσούσε στην περιοχή, αυτό που ακούγαμε ήταν η δεξιοτεχνία του Mark Knopfler από τα 19(!) ηχεία (7 tweeter, 7 midrange, 4 woofer, συν ένα αεριζόμενο subwoofer) της Bowers & Wilkins.

Volvo S90 V90 collage

Από τα καλύτερα καθίσματα πίσω για ταλαιπωρημένα προεδρικά οπίσθια. Φώτα ημέρας στο μοτίβο που η Volvo ονομάζει «Σφυρί του Θωρ». Ηχεία (19 συνολικά) από την Bowers & Wilkins. Πολυλειτουργική οθόνη LCD σε προσανατολισμό portrait που βολεύει στην πλοήγηση. Στάνταρ 8άρι αυτόματο κιβώτιο. Made by Sweden. (photo credit: Volvo).

Σε ό,τι αφορά τις τιμές, το S90 D4, στην… εισαγωγική έκδοση εξοπλισμού Kinetic, κοστίζει €49.600, ενώ στις πλουσιότερες εκδόσεις Momentum και Inscription €53.750 και €58.880 αντίστοιχα.

Τo S90 D5, μόνο σε εκδόσεις Momentum και Inscription, κοστίζει €58.400 και €63.550, ενώ το βενζινοκίνητο Τ6, επίσης μόνο σε Momentum και Inscription, €58.400 και €63.540. Τιμές για το V90 δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί.

Τέλος, όπως λένε οι έμπειροι δημοσιογράφοι του αυτοκινητικού Τύπου, «περισσότερα για τα Volvo S90 και V90 όταν μας δοθεί η ευκαιρία να τα οδηγήσουμε και επί ελληνικού εδάφους».

Ακόμη περισσότερα για τα νέα μεγάλα Volvo μπορείτε να δείτε ΕΔΩ.

 

Διαβάστε ακόμα: smart fortwo 71 HP Auto – Εντυπωσιακά βελτιωμένο.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top