Σε αντίθεση με τις επικρατούσες στον ανταγωνισμό τάσεις, το XC40 δεν είναι μικρογραφία των XC60 και XC90. Η απαραίτητη συμμόρφωση με την εταιρική ταυτότητα περιορίζεται στα μπρος και πίσω φωτιστικά σώματα. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης/Volvo)

Ποτέ δεν καταλάβαμε π.χ., πώς, τo 1980, χρονιά που η Lancia Delta ήταν το «Car of the Year», το Apocalypse Now θυσιάστηκε προς χάριν του αλήστου μνήμης Kramer vs Kramer, ενώ την αμέσως προηγούμενη το Deer Hunter είχε έρθει σε τέλεια αντιπαράθεση με το COTY εκείνης της χρονιάς, Chrysler Horizon.

Φέτος, ήταν η χρονιά των αυτοκινητικών δημοσιογράφων να μην κάνουν λάθος. Και σίγουρα δεν έκαναν. Το ολοκαίνουργιο Volvo XC40 εισβάλλει στην premium κατηγορία των μεσαίων SUV, κατηγορία που λυμαίνονται οι Γερμανοί (BMW X1 και Χ2, Mercedes GLA, Audi Q3), με απόλυτα δικαιολογημένες απαιτήσεις και προσδοκίες.

Η πρώτη εντύπωση είναι συνήθως και η πιο σωστή. Η σχεδίαση λοιπόν, όσο κι αν πλησιάζει στην υπόλοιπη γκάμα, φωνάζοντας ότι πρόκειται για Volvo, δεν είναι ακριβώς μικρογραφία των XC90 και XC60 – με εξαίρεση τα φωτιστικά σώματα και, στο εσωτερικό, το πάνελ των οργάνων που είναι σχεδόν ίδιο. Διότι η Volvo, με το XC40 δημιούργησε ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει απ’ οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί στον δρόμο σήμερα.

H Volvo, με το XC40, δημιούργησε ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει από οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί στον δρόμο σήμερα. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης/Volvo)

Ακουμπισμένο στην πλατφόρμα CMA (Compact Modular Architecture) που γνωρίσαμε στην παρουσίαση των S90 και V90, απέχει 21 ολόκληρα εκατοστά από έδαφος, απόσταση που του δίνει το δικαίωμα να κοιτάζει αφ’ υψηλού όλους τους υπόλοιπους ανταγωνιστές του. Σε αυτήν τη πλατφόρμα άλλωστε θα βασιστούν και όλες οι επερχόμενες εκδόσεις της σειράς 40, συμπεριλαμβανομένων των πλήρως ηλεκτροκίνητων οχημάτων της Volvo.

Κατά τ’ άλλα, και παρά το «Everything you need. Nothing you don’t» του τηλεοπτικού διαφημιστικού σποτ, η Volvo, πιστή στην παράδοση των τελευταίων ετών, έχει εξοπλίσει το XC40 με πολλά περισσότερα από αυτά που πολλοί από μας θα θεωρούσαμε πως πραγματικά χρειαζόμασταν.

Το XC40 είναι το πρώτο Volvo που προσφέρει τη δυνατότητα car-sharing, μέσω της τεχνολογίας ψηφιακού κλειδιού της Volvo και της πλατφόρμας της για υπηρεσίες διασύνδεσης Volvo On Call.

Έχοντας δε ξεπεράσει το αν το XC40 στρίβει καλά ή επιταχύνει σβέλτα (ναι και στα δυο προφανώς, ειδικά με τους 2λιτρους κινητήρες και την τετρακίνηση), πόσα και ποια κομμάτια του προέρχονται από ανακύκλωση (πολλά) και αν το πορτμπαγκάζ χωράει τόσα λίτρα με το κάθισμα όρθιο και τόσα με ριγμένο (460 και 1336, αφού ρωτάτε), η Volvo ποντάρει -και καλά κάνει- κυρίως στα δυο βασικά στοιχεία που τη διαφοροποιούν από τον ανταγωνισμό:

Πρώτα στην ιστορία της, πατώντας στην παράδοση που μοιράζεται η μάρκα με την ασφάλεια, και δεύτερον στο μέλλον, εφευρίσκοντας νέες, ευφυείς μεθόδους διαδραστικής επικοινωνίας των μοντέλων της με τους αγοραστές τους, οι οποίοι ασχολούνται λιγότερο με τελικές ταχύτητες και άλλα τέτοια ανώριμα, και περισσότερο με το αν μπορούν, μ’ ένα SMS, να χρησιμοποιήσουν το XC40 του κολλητού τους για μια βόλτα στη Στοκχόλμη, όταν αυτός κάνει τα μπάνια του στη Νάξο – κι έχει πάρει και τα κλειδιά μαζί του (ναι, μπορούν).

Το XC40 είναι το πρώτο Volvo που προσφέρει τη δυνατότητα car-sharing, μέσω της τεχνολογίας ψηφιακού κλειδιού της Volvo και της πλατφόρμας της για υπηρεσίες διασύνδεσης Volvo On Call. Έτσι, ο ιδιοκτήτης του μπορεί να το μοιραστεί με την οικογένεια και τους φίλους του (λέμε τώρα) χωρίς να χρειάζεται να τους αφήσει ένα κανονικό κλειδί.

Παρά το «Everything you need. Nothing you don’t» του τηλεοπτικού σποτ, το XC40 είναι εξοπλισμένο με πολλά περισσότερα από αυτά που θα θεωρούσαμε πως χρειαζόμασταν. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης/Volvo)

Όπως, για παράδειγμα, μπορούμε εμείς να επιτρέψουμε στον ντελιβερά της UPS, ΙΚΕΑ, Juicy Burger, ή όποιον άλλον εμπιστευόμαστε, ν’ ανοίξει μια φορά την πίσω πόρτα του αυτοκινήτου μας και ν’ αφήσει την παραγγελία μας ενώ είμαστε μακριά (εντάξει, όχι του Juicy Burger) – κάτι που είναι λίγο εξεζητημένο για εμάς τους παλαιότερους. Εμάς τους παλαιότερους όμως σκέφτηκαν στη Volvo και, επιτέλους, μέσω του κινητού μας, βλέπουμε πού έχουμε παρκάρει το XC40 μας, έχοντας μάλιστα τη δυνατότητα να το ζεστάνουμε πριν μπούμε μέσα.

Με το XC40, οι σχεδιαστές της Volvo επιχείρησαν μια ριζική τομή στις συνηθισμένες νόρμες με το αποτέλεσμα να είναι ένα compact SUV με νεανική σχεδίαση και αξιοθαύμαστη λειτουργικότητα. Ξεχωριστά χρώματα και μεγάλη γκάμα συνδυασμών (όπως π.χ. η δυνατότητα επιλογής διαφορετικού χρώματος για την οροφή) δίνουν στους αγοραστές του την ευκαιρία να εκφράσουν την προτίμησή τους.

Στο εσωτερικό και στον χώρο αποσκευών προσφέρονται πολλές έξυπνες λύσεις αποθήκευσης, ενώ το Sensus, το σύστημα infotainment της Volvo με τη μεγάλη κατακόρυφη οθόνη αφής, δίνει πρόσβαση σε σειρά λειτουργιών με εξόχως διαισθητικό τρόπο.

Οι κινητήρες D4 (2λιτρος diesel) και T5 (2λιτρος βενζίνης) συνοδεύονται από πλήρη εξοπλισμό ασφάλειας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας, τόσο στην αναβαθμισμένη έκδοση Momentum όσο και στην πιο δυναμική R-Design με το σπορ πλαίσιο, ενώ μια πλειάδα ελκυστικών πακέτων εξοπλισμού θα ικανοποιήσει κάθε επιθυμία.

Με το XC40, οι σχεδιαστές της Volvo επιχείρησαν μια ριζική τομή στις συνηθισμένες νόρμες με το αποτέλεσμα να είναι ένα compact SUV με νεανική σχεδίαση και αξιοθαύμαστη λειτουργικότητα.

Όλα τα παραπάνω αντανακλώνται βέβαια στο βάρος του αυτοκινήτου. Αν όμως είστε προσεκτικοί στην οδήγηση, εύκολα παραμένει η κατανάλωση κάτω από τα 10 lt/100 km και για τους δυο 2λιτρους κινητήρες. Τα περίπου 800 χιλιόμετρα που διανύσαμε προς και από τη Μονεμβασιά, όπου και η φιλόξενη παρουσίαση της Volvo Hellas, μας άφησαν με το γνωστό συναίσθημα του «If money was no issue, θα ήθελα ένα από αυτά».

Η διαδρομή έως τη Σπάρτη έγινε σ’ έναν άδειο και απόλυτα ευρωπαϊκό δρόμο που μας έκανε να αναλογιστούμε πόσο κρίμα είναι να μη γίνονται στην Ελλάδα, ειδικά αυτή την εποχή, περισσότερες πανευρωπαϊκές παρουσιάσεις νέων μοντέλων. Γιατί, σ’ έναν τέτοιο δρόμο, πέρα από την απουσία άλλων αυτοκινήτων, ειδικά τις καθημερινές, ψάχνεις με το μικροσκόπιο να βρεις κάποιο ψεγάδι στο αυτοκίνητο.

Η γκάμα του XC40 ξεκινά από το προσθιοκίνητο, βενζινοκίνητο Τ3 των 1500 κ.ε. και 156 ίππων και κορυφώνεται με το τετρακίνητο, επίσης βενζινοκίνητο, 2λιτρο Τ5 των 247 ίππων. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης/Volvo)

Πάντως, από τον συνοδηγό μου, που είναι και εμπειρότερος, άκουσα κάποια παράπονα για την κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου και λίγα ακόμα για τον θόρυβο του 2λιτρου κινητήρα πετρελαίου. Στο κομμάτι από τη Σπάρτη μέχρι τη Μονεμβασιά, που είναι καθαρά επαρχιακός δρόμος, η ταχύτητα μειώθηκε (όχι απ’ όλους) και το ταξίδι έγινε ακόμα πιο ξεκούραστο. Άλλωστε, εκεί αποβλέπει η κατηγορία αυτή. Αν θέλεις να πας γρήγορα σίγουρα δεν διαλέγεις SUV.

Οι τιμές για το XC40 ξεκινούν από €30.713 για το βενζινοκίνητο Τ3 των 1500 κ.ε., 156 ίππων. Ακολουθούν οι εκδόσεις με τον 2λιτρο diesel D3 των 150 ίππων από €35.194 (με τις διαθέσιμες επιλογές να περιλαμβάνουν τετρακίνηση AWD και αυτόματο 8άρι κιβώτιο Geartronic), ενώ στην κορυφή της γκάμας βρίσκονται οι εκδόσεις με τους 2λιτρους diesel D4 και βενζίνης Τ5, απόδοσης 190 και 247 ίππων.

Αυτές οι τελευταίες είναι διαθέσιμες αποκλειστικά με τετρακίνηση, το 8άρι αυτόματο κιβώτιο, τις εκδόσεις εξοπλισμού Momentum και R-Design και τιμές από €49.352 για τα D4 και από €50.177 για τα T5. Δείτε περισσότερα για το νέο Volvo XC40 εδώ.

 

Επί του πιεστηρίου: με τo αμέσως μεγαλύτερο Volvo XC60 να κατακτά τον τίτλο του Παγκόσμιου Αυτοκινήτου της Χρονιάς (World Car of the Year) 2018 και τον κ. Håkan Samuelsson, Πρόεδρο και CEO της Volvo, να ανακηρύσσεται Παγκόσμιο Πρόσωπο της Χρονιάς 2018 για την Αυτοκίνηση, τα Oscar φέτος μονοπωλήθηκαν από την Volvo.

 

 

Διαβάστε ακόμα: Gullwing-door cars. 5+1 αυτοκίνητα με πόρτες… γλαρωτές

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top