Οδηγήσαμε το νέο VW T-Cross: γιατί να το προτιμήσετε από ένα Polo;

Το καινούργιο SUV της Volkswagen είναι ευρύχωρο, νεανικό και διασκεδαστικό και κοστίζει 2.500 ευρώ περισσότερο από ένα αντίστοιχο Polo. Γράφει και συγκρίνει ο Βασίλης Χαρίτος.

 

Το T-Cross είναι ένα βασισμένο στο Polo μπροστοκίνητο SUV για μια κατηγορία που, μέσα στα επόμενα 10 χρόνια, αναμένεται να διπλασιαστεί. (photo Γ. Καραγιωργάκης).

Οι λέξεις που επιγραμματικά περιγράφουν το VW T-Cross είναι τρεις: Ένα. Ψηλότερο. Polo. Να άλλες 32: ένας ακόμα τρόπος με τον οποίο η VW επενδύει στη γεωμετρικά αυξανόμενη ζήτηση για μικρά (και μεσαία) εσγιουβοειδή crossover, κατηγορία που ο Όμιλος εκτιμά πως μέσα στα επόμενα 10 χρόνια θα διπλασιαστεί.

Το T-Cross, ένα ακόμα SUV της VW (δεν πειράζει που, χάριν συντομίας, γράφω VW αντί για Volkswagen, έτσι δεν είναι;) που αρχίζει από “T”, πατάει στο ίδιο πάτωμα (πλατφόρμα, για τους πιο ψαγμένους) MQB το οποίο στηρίζει μια εντυπωσιακή γκάμα μοντέλων του Ομίλου: από Polo μέχρι Passat, από Α1 μέχρι Q3, από Ibiza μέχρι Tarraco (ποιο;) και από Fabia μέχρι Kodiaq.

Χρησιμοποιεί προφανώς τους ίδιους κινητήρες και τα ίδια κιβώτια ταχυτήτων με το Polo, ενώ, όπως και το Polo, παράγεται στο ίδιο εργοστάσιο, στη Navarra της Ισπανίας, όπου ο Όμιλος, μέσα στη χρονιά, θα επενδύσει περίπου 1 δισ. ευρώ προκειμένου να ανταποκριθεί στην προαναφερθείσα συνεχή αύξηση της κατηγορίας των μικρών/μεσαίων crossover SUV.

Το T-Cross «φέρνει» στο σημερινό Polo όσο ακριβώς χρειάζεται.

Είναι 5,5 εκ. μακρύτερο από το Polo και, σημαντικότερα, σχεδόν 14 εκ. ψηλότερο, με αποτέλεσμα να κάθεσαι 10 ολόκληρα εκατοστά ψηλότερα απ’ ότι στο μοντέλο/δωρητή. Με την ευκαιρία, να πούμε ένα «μπράβο» εδώ στη VW η οποία, αντί να ψηλώσει κατά τι ένα Polo και να του προσθέσει μια-δυο ψευτοποδιές μπρος-πίσω και τίποτα πλαστικά περιφερειακά γύρω-γύρω –ατόπημα στο οποίο είχε υποπέσει με προηγούμενες γενιές Polo, να τα λέμε κι αυτά– σχεδίασε ένα καινούριο αυτοκίνητο που θυμίζει το T-Breeze concept του 2016 και ταυτόχρονα μοιάζει λιγότερο παράγωγο από το Polo απ’ όσο μοιάζει το T-Roc από το Golf.

Έτσι, το T-Cross «φέρνει» στο σημερινό Polo όσο ακριβώς χρειάζεται, διαθέτοντας όμως σαφώς περισσότερο χώρο για έμψυχα και άψυχα. Εντάξει, εσωτερικά είναι λιγότερο κομψό, ενώ και τα πλαστικά του είναι λιγότερο ποιοτικά (το ίδιο άλλωστε συμβαίνει και με το Τ-Roc σε σχέση με το Golf, διότι κάπου πρέπει να γίνει οικονομία), αλλά στην τελική, το μικρότερο “T” είναι όσο πρακτικότερο από το Polo απαιτείται για να δικαιολογήσει την υψηλότερη τιμή του. Ή τουλάχιστον τόσο όσο ενδεχομένως χρειάζεται για να το συμπεριλάβεις στη λίστα σου.

Απέναντι σ’ έναν σίγουρα λιγότερο κομψό ανταγωνισμό, το T-Cross σίγουρα δεν θα «σβήσει» από τον χάρτη το Polo, όπως κοντεύει να κάνει το T-Roc με το Golf, αλλά έχει μπροστά του έναν δρόμο στρωμένο με ροδοπέταλα. (photo Γ. Καραγιωργάκης).

Εξηγώ το «πρακτικότερο»: πέρα από τις μεγαλύτερες διαστάσεις που, σύμφωνα με τη VW, το κάνουν το πλέον ευρύχωρο αυτοκίνητο στην κατηγορία του, το T-Cross διαθέτει συρόμενο –και αναδιπλούμενο 60:40 φυσικά– πίσω κάθισμα και πλήρως αναδιπλούμενη πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού, έτσι ώστε η μεταφορά sine qua non συμπαρομαρτούντων, όπως σανίδων σερφ, πέδιλων σκι και της γκάμας του ΙΚΕΑ να συνιστά διαδικασία αντάξια μιας τουλάχιστον κοινωνικομιντιακής «ιστορίας» σε Instagram, Facebook ή ξερωγώ πού αλλού.

Ιδιαίτερα δε αν το δικό σου T-Cross είναι σε κάποιον από τους περισσότερο ξεχωριστούς από τους 12 εξωτερικούς χρωματισμούς που, σε συνδυασμό με τους διάφορους έγχρωμους τροχούς, απευθύνονται στο νεανικό ευρωπαϊκό κοινό το οποίο αντιμετωπίζει το αυτοκίνητό του ως προέκταση της ζωής (και της γκαρνταρόμπας) του και που, στη χρωματικά συντηρητική ελληνική αγορά όπου βασιλεύει το ασημί, μάλλον χαμένοι θα πάνε – και οι ξεχωριστοί χρωματισμοί και οι έγχρωμοι τροχοί.

Ολοκληρώνοντας τα της εμφάνισης, εκτιμώ πως απέναντι σ’ έναν απευθείας ανταγωνισμό που περιλαμβάνει μοντέλα όπως τα Renault Captur, Ford EcoSport, Peugeot 2008, SEAT Arona κ.λπ., μοντέλα που δεν τα λες ακριβώς όμορφα –και μάλιστα τα λες πολύ λιγότερο όμορφα από τα supermini στα οποία βασίζονται– το T-Cross σίγουρα δεν θα «σβήσει» από τον χάρτη το Polo, όπως κοντεύει να κάνει το T-Roc με το Golf, αλλά έχει μπροστά του έναν δρόμο στρωμένο με ροδοπέταλα.

Στον οποίο μάλιστα, σε αυτόν τουλάχιστον προς την Εύβοια, στο πλαίσιο της παρουσίασής του στον Τύπο, το T-Cross τα πήγε καλά. Στην εθνική, ο 3κύλινδρος 1000άρης βενζινοκινητήρας, στην έκδοση με τα 95 άλογα και το 5άρι μηχανικό κιβώτιο, κινεί το αυτοκίνητο αξιοπρεπώς, αλλά ως εκεί. Αν είναι λοιπόν να ταξιδεύετε τέσσερις νοματαίοι συν συμπράγκαλα, δώστε σκάρτο ενάμιση χιλιαρικάκι παραπάνω και πάρτε το T-Cross με τα 115 άλογα και το 6άρι μηχανικό κιβώτιο, θα με υποχρεώσετε.

Λιγότερο κομψό από του Polo και λιγότερο ποιοτικό εσωτερικό, με περισσότερους όμως χώρους, σαφώς μεγαλύτερη πρακτικότητα και πολύ πλούσιο εξοπλισμό ασφάλειας και άνεσης. (photo Volkswagen).

Στο δε στροφιλίκι προς και από την Στενή, ειδικά στο κατηφορικό «από», όπου η φόρα αμβλύνει την έλλειψη απόλυτης ιπποδύναμης, το 95άρι T-Cross ήταν μέχρι και διασκεδαστικό. Το τιμόνι του είναι ακριβές, δεν γέρνει όσο θα περίμενες για ένα SUV και γενικά συμπεριφέρεται σαν λίγο μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Δεν είναι ικανότερο από ένα Polo, όπως, για παράδειγμα, είναι ένα T-Roc από ένα Golf, αλλά δεν απέχει και πολύ, να είστε σίγουροι.

Δείχνει να είναι από τα καλύτερα, ασφαλέστερα και πλουσιότερα εξοπλισμένα μικρά SUV εκεί έξω.

Στο λανσάρισμα στην αγορά, το αποκλειστικά μπροστοκίνητο, προς ώρας τουλάχιστον, T-Cross είναι διαθέσιμο, σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, με τιμές που ξεκινούν από €17.400, είτε με τον 3κύλινδρο 1000άρη βενζινοκινητήρα με 95 άλογα και 5άρι μηχανικό κιβώτιο, και 115 άλογα με 6άρι μηχανικό και 7άρι αυτόματο DSG, είτε με τον diesel 1.6 TDI με 95 άλογα και το 5άρι μηχανικό και το αυτόματο DSG, ανάλογα με την έκδοση.

Αν λοιπόν το ξεχωριστό στυλ, το «καινούριο», η μεγαλύτερη πρακτικότητα και η υψηλότερη θέση οδήγησης αξίζουν για σας τα σχεδόν €2.500 περισσότερα από ένα, ας πούμε, αντίστοιχα εξοπλισμένο Polo, ναι, πηγαίνετε να παραγγείλετε το δικό σας T-Cross. Εν αναμονή εκτενέστερης δοκιμής, δείχνει να είναι από τα καλύτερα, ασφαλέστερα και πλουσιότερα εξοπλισμένα μικρά SUV εκεί έξω. Όπου σίγουρα υπάρχουν λιγότερο καλές επιλογές.

Δείτε περισσότερα για το T-Cross εδώ.

 

Διαβάστε ακόμα: Nissan x Opus concept camper, το camping όπως το φανταζόσασταν.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Ποια είναι η μυρωδιά του ιδανικού καλοκαιριού; Ο Δημήτρης Παπαδόπουλος την βρήκε σε πέντε αρώματα και σας τα προτείνει.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Το διάσημο αρχιτεκτονικό γραφείο Zaha-Hadid Architects κατέθεσε πρόταση, ανάμεσα στις πολλές, για τη δημιουργία του νέου μουσείου της περιοχής.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Το αρχιτεκτονικό γραφείο Urban Soul Project oλοκλήρωσε το σχεδιασμό της μπουτίκ του Δικεφάλου του Βορρά και δημιούργησε ένα χώρο με τόσο ιδιαίτερο στυλ που ξεπερνάει την έννοια της οπαδικής ταυτότητας και του ποδοσφαίρου.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Είστε αγχωμένος με το τσαλακωμένο σας πουκάμισο ή σκοπεύετε να κάνετε έμβλημα την ατημελησία σας; Υπάρχουν τρόποι για να ξεφύγετε από το δίλημμα. Ο Γιώργος Κωνσταντινίδης προτείνει κάποιους.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top Andro