«Είμαι εθισμένος με τη γυμναστική και με την έντονη προπόνηση»

Ο personal trainer και ιδιοκτήτης του FitnessArt CrossFit BOX, Δημήτρης Μώρος, μοιράζεται τα fitness μυστικά του.

 
«Από τα 6 μου ασχολούμαι με τον αθλητισμό ‒και για αρκετά χρόνια με τον πρωταθλητισμό (από τα 14 μέχρι τα 22). Από τότε έως σήμερα, που είμαι 33 ετών, δεν έχω σταματήσει ποτέ να αθλούμαι».

«Από τα 6 μου ασχολούμαι με τον αθλητισμό ‒και για αρκετά χρόνια με τον πρωταθλητισμό (από τα 14 μέχρι τα 22). Από τότε έως σήμερα, που είμαι 33 ετών, δεν έχω σταματήσει ποτέ να αθλούμαι».

Ποιο είναι το επάγγελμά σου;
Τα τελευταία επτά χρόνια ασχολούμαι αποκλειστικά με το personal training, με εξειδίκευση στη λειτουργική προπόνηση (functional training). Παράλληλα, είμαι ο ιδιοκτήτης του FitnessArt CrossFit BOX στα Μελίσσια, που είναι ένα από τα πρώτα επίσημα CrossFit γυμναστήρια στην Ελλάδα.

Τι ώρα ξυπνάς;
Συνήθως στις 8, ακόμα και στις διακοπές μου. Μου αρέσει πολύ το πρωί και θέλω να νιώθω ότι δεν χάνω τη μέρα μου.

Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που κάνεις;
Ανοίγω τα παντζούρια και βάζω την αγαπημένη μου μουσική.

Τι τρως για πρωινό;
Οι επιλογές μου είναι ανάμεσα σε κουάκερ με γάλα αμυγδάλου στο οποίο προσθέτω ταχίνι, μέλι και σταφίδες, και σε αβγά βραστά (5 ασπράδια, έναν κρόκο) με γαλοπούλα και λίγα blueberries, μερικούς άψητους ξηρούς καρπούς (κυρίως αμύγδαλα και καρύδια) και μια φέτα μαύρο ψωμί. Αν έχω χρόνο στη διάθεσή μου, κυρίως τα σαββατοκύριακα, φτιάχνω κουακερόπιτα (για τη ζύμη: 5 ασπράδια αβγού, ένας κρόκος, 80 γρ. κουάκερ και ο χυμός ενός πορτοκαλιού –όλα μαζί χτυπημένα σαν ομελέτα), την οποία ψήνω σαν κρέπα στο αντικολλητικό τηγάνι και σερβίρω με ταχίνι, μέλι, κανέλα και ψιλοκομμένη μπανάνα.

Τι ημερήσιο πρόγραμμα γυμναστικής ακολουθείς;
Τα τελευταία τρία χρόνια κάνω μόνο CrossFit 5-6 φορές την εβδομάδα. Εκτός από δυο μήνες τον χρόνο, Σεπτέμβριο και Οκτώβριο, που η προπόνησή μου περιορίζεται στο τρέξιμο, λόγω της προετοιμασίας που κάνω συνήθως για τον Κλασικό Μαραθώνιο της Αθήνας.

Διαβάστε ακόμα: «Όλη μου η ύπαρξη είναι συνυφασμένη με το τρέξιμο!»

Υπάρχουν τεχνικές πνευματικής συγκέντρωσης που σε βοηθούν να κρατάς τον επιθυμητό ρυθμό στην προπόνηση;
Όχι κάτι ιδιαίτερο. Απλώς όταν είμαι στα όριά μου σκέφτομαι πόσο όμορφα θα νιώσω μόλις ολοκληρώσω την προπόνηση και ότι θα είμαι ένα βήμα πιο κοντά στον στόχο που έχω βάλει. Πάντα δουλεύω με κάποιον στόχο στο μυαλό ‒δεν έχει σημασία αν είναι μεγάλος ή μικρός, θέλω να έχω ένα κίνητρο.

Όταν προετοιμάζεσαι για ένα μεγάλο στόχο πώς μένεις προσηλωμένος;
Δεν μου αρέσει να αποτυγχάνω. Είμαι πολύ εγωιστής, ξέρω καλά ότι μόνο με σκληρή δουλειά, επιμονή και προσήλωση στο πρόγραμμα μπορείς να το πετύχεις. Βάζω το κεφάλι κάτω και τηρώ κατά γράμμα το πρόγραμμα. Ο σωστός προγραμματισμός και η σκληρή δουλειά πάντα σε ανταμείβουν, αρκεί να έχεις επιμονή και υπομονή.

«Μου αρέσει να φέρνω τον εαυτό μου στα όριά του, να βάζω στόχους και να τους ξεπερνάω».

Υπάρχει κάποιο αξεσουάρ που δεν αποχωρίζεσαι στο γυμναστήριο;
Δεν έχω κάποιο συγκεκριμένο αξεσουάρ πάντα μαζί μου. Το σίγουρο είναι ότι πάντα φροντίζω να έχω τα κατάλληλα ρούχα, παπούτσια και εξοπλισμό για την κάθε δραστηριότητα ‒ας είναι καλά η ΝΙΚΕ γι’ αυτό που με εξοπλίζει πάντα. Αν πρόκειται για τρέξιμο, αυτό που χρειάζεται είναι να φορέσω ελαφριά ρούχα με τεχνολογία κατάλληλη για τον ιδρώτα και running παπούτσια. Αν, πάλι, έχω προπόνηση άρσης βαρών, σίγουρα θα έχω μαζί μου τα ειδικά παπούτσια και τα περικάρπιά μου.

Πώς διατηρείς σταθερό το σωματικό σου βάρος;
Γυμνάζομαι συστηματικά όλο τον χρόνο και σε γενικές γραμμές προσέχω τη διατροφή μου, χωρίς να υπερβάλω και χωρίς να στερούμαι. Τρώω τα πάντα, αλλά, ως άνθρωπος γενικώς, έχω μέτρο.

Πες μας μια διατροφική «γουρουνιά» που επιτρέπεις στον εαυτό σου.
Δεν υπάρχει κάτι που να μην το επιτρέπω στον εαυτό μου. Τα επιτρέπω όλα. Το σημαντικό είναι η «γουρουνιά» να μην είναι η καθημερινότητά σου. Αν θελήσεις κάτι, μπορείς να το φας: Αν, πάλι, μαζευτείτε με την παρέα στο σπίτι για πίτσες, εννοείται ότι δεν γίνεται να φας φιλέτο ή σαλάτα ‒και ούτε χρειάζεται. Το θέμα είναι να τρέφεσαι σωστά και ισορροπημένα στην καθημερινότητά σου.

Ποια άσκηση μισείς;
Τα burpees. 100%.

Ποιο είναι το νόημα που αντλείς από τη σωματική προσπάθεια, αυτό που σε εμπνέει να συνεχίζεις;
Είμαι 33 ετών και από τα 6 μου ασχολούμαι με τον αθλητισμό ‒και για αρκετά χρόνια με τον πρωταθλητισμό (από τα 14 μέχρι τα 22). Από τότε δεν έχω σταματήσει ποτέ να αθλούμαι. Έχω μάθει έτσι πλέον και δεν αισθάνομαι καλά όταν δεν γυμνάζομαι. Τολμώ να πω ότι είμαι εθισμένος με τη γυμναστική και με την έντονη προπόνηση. Μου αρέσει να φέρνω τον εαυτό μου στα όριά του, να βάζω στόχους και να τους ξεπερνάω.

«Τα τελευταία τρία χρόνια κάνω μόνο CrossFit 5-6 φορές την εβδομάδα. Εκτός από δυο μήνες τον χρόνο, Σεπτέμβριο και Οκτώβριο, που η προπόνησή μου περιορίζεται στο τρέξιμο, λόγω της προετοιμασίας που κάνω συνήθως για τον Κλασικό Μαραθώνιο της Αθήνας».

«Τα τελευταία τρία χρόνια κάνω μόνο CrossFit 5-6 φορές την εβδομάδα. Εκτός από δυο μήνες τον χρόνο, Σεπτέμβριο και Οκτώβριο, που η προπόνησή μου περιορίζεται στο τρέξιμο, λόγω της προετοιμασίας που κάνω συνήθως για τον Κλασικό Μαραθώνιο της Αθήνας».

Πώς διατηρείς την αντοχή σου; Προτιμάς το τρέξιμο, το κολύμπι ή το ποδήλατο;
Το τρέξιμο, με μεγάλη διαφορά από τα άλλα δυο. Ίσως γιατί είμαι πολύ πιο εξοικειωμένος με αυτό και μου είναι πολύ πιο ευχάριστο.

Πώς δυναμώνεις τους μυς σου; Προτιμάς όργανα, βάρη ή ελεύθερες ασκήσεις αντίστασης;
Μου αρέσουν οι καθαρά αθλητικές ασκήσεις: είτε με το βάρος του σώματος ‒δηλαδή μονόζυγα, σκοινιά, push ups, άλματα‒ είτε με ελεύθερα βάρη, όπως οι ασκήσεις της ολυμπιακής άρσης βαρών. Γι’ αυτό και έχω επιλέξει το CrossFit για να γυμνάζομαι. Δεν μπορώ με τίποτα το γυμναστήριο και τα μηχανήματα.

Διαβάστε ακόμα: Ποια είναι η καλύτερη γυμναστική;

Squat ή pushups; Τι θα ήθελες να είναι ευκολότερο;
Το Squat, βέβαια. Ειδικά όσο αυξάνεται το βάρος, τόσο πιο επώδυνο γίνεται.

Ζέσταμα ή αποθεραπεία; Τι βαριέσαι περισσότερο;
Η αποθεραπεία πάντα μου φαινόταν πολύ βαρετή. Βέβαια, η αλήθεια είναι πως έχει ίση αξία με την προθέρμανση και την κυρίως προπόνηση.

Πώς διατηρείς την ελαστικότητα των μυών σου;
Με ασκήσεις κινητοποίησης των αρθρώσεων. Όσο πιο υγιής είναι μια άρθρωση και με πλήρες εύρος κίνησης, τόσο πιο ελαστικός παραμένεις στο συγκεκριμένο σημείο. Η Yoga, επίσης, με βοηθάει πολύ, καθώς και το Deep Tissue Massage.

«Πάντα δουλεύω με κάποιον στόχο στο μυαλό. Δεν έχει σημασία αν είναι μεγάλος ή μικρός, θέλω να έχω ένα κίνητρο».

Ποιες είναι οι «μυστικές» σου διατάσεις;
Θα σε απογοητεύσω, γιατί στο τέλος της κάθε προπόνησης κάνω μια σειρά από διατάσεις αντίστοιχες με το πρόγραμμα που προηγήθηκε. Το μυστικό μου, όπως είπα και παραπάνω, είναι η Yoga και το μασάζ.

Ακούς μουσική όταν γυμνάζεσαι;
Ναι, συνήθως hip hop.

Ποιο είναι το αγαπημένο σου σπορ και πώς το έχεις εντάξει στο πρόγραμμά σου;
Μου αρέσει η επαφή με τη φύση, έτσι το χειμώνα κάνω snowboard και το καλοκαίρι kite surf. Προσπαθώ να πηγαίνω όσο πιο συχνά μπορώ. Ηρεμώ και γεμίζω μπαταρίες.

Ποια είναι η συμβουλή σου για κάποιον που θέλει να αλλάξει τον τρόπο ζωής του αλλά τον «πνίγει» η αμείλικτη καθημερινότητα;
Αρχικά, να κόψει οποιαδήποτε κακή συνήθεια: το junk food, το ποτό, το κάπνισμα. Κόβοντας αυτά, θα νιώσει άλλος άνθρωπος, θα είναι πολύ πιο ευδιάθετος, με περισσότερη ενέργεια. Όσο για την άσκηση, καταλαβαίνω ότι το να γυμνάζεται κανείς πέντε φορές την εβδομάδα για μιάμιση ώρα είναι δύσκολο έως αδύνατο για ανθρώπους με πολύ απαιτητικό πρόγραμμα εργασίας. Νομίζω όμως ότι δύο-τρία μισάωρα την εβδομάδα για λίγο τρέξιμο και μερικές ασκήσεις με το βάρος του σώματος (πχ push ups και καθίσματα) μπορεί ο καθένας να τα ξεκλέψει.

Ποια τρία πράγματα, εκτός από την άσκηση και τη διατροφή, καθορίζουν την ποιότητα της ζωής σου;
Πέρα από το γεγονός ότι κατάφερα να ασκώ ως επάγγελμα κάτι που αγαπάω τόσο πολύ και με γεμίζει απόλυτα, αναμφισβήτητα ο ελεύθερος χρόνος μου, η οικογένειά μου και οι φίλοι μου είναι τα τρία πράγματα που καθορίζουν το πόσο γεμάτος νιώθω ‒αν αυτό εννοούμε ποιότητα ζωής. Χωρίς αυτά, όλα τα άλλα ‒τα χρήματα, για παράδειγμα‒ είναι μάταια.

Διαβάστε ακόμα: Πώς κρατιέται σε φόρμα ο Θοδωρής Χατζηθεοδώρου

«Δεν μπορώ με τίποτα το γυμναστήριο και τα μηχανήματα. Αυτός είναι ο λόγος που έχω επιλέξει το CrossFit για να γυμνάζομαι».

«Δεν μπορώ με τίποτα το γυμναστήριο και τα μηχανήματα. Αυτός είναι ο λόγος που έχω επιλέξει το CrossFit για να γυμνάζομαι».

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Πού να πάτε όταν ο ήλιος είναι «γονατιστός»; Πού θα φάτε πεντανόστιμα; Ποιες παραλίες να προτιμήσετε; Η συγγραφέας Κατερίνα Έσσλιν μάς ξεναγεί στην αγαπημένη της Ιθάκη.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Το σπίτι του βρετανού φιλέλληνα και συγγραφέα άνοιξε ξανά για το κοινό έπειτα από εργασίες που πραγματοποίησε το Μουσείο Μπενάκη. Από το 2020 θα διατίθεται και για ενοικίαση για 90 ημέρες ανά έτος.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Πού θα κολυμπήσεις; Πού θα φας καλά; Σε ποιο μπαρ θα πας το βράδυ για να πιεις τα καλύτερα κοκτέιλ; Ο Δημήτρης Παπαδόπουλος μας ξεναγεί στη δική του Αντίπαρο.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

O Aύγουστος που μόλις ξεκίνησε ας είναι ο μήνας μας. Να τον χαρούμε με τη ψυχή μας. Ο Νίκος Νυφούδης ομνύει στη μαγεία του και τον υποδέχεται με προσμονή.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro