Ήταν μια εποχή που στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών τρία ράλυ είχαν ξεχωριστή σημασία: το Monte-Carlo, το East African Safari και το Acropolis. Σήμερα, το πρώτο παραμένει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα (WRC), έστω και ως σκιά του παλαιού του εαυτού, το δεύτερο διεξάγεται πλέον για ιστορικά αυτοκίνητα, ενώ το τρίτο είναι γύρος του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος (ERC) – και επίσης σκιά του εαυτού του.
Λίγες μέρες όμως μετά το σύγχρονο Monte-Carlo γίνεται και το Ιστορικό Monte-Carlo, για ιστορικά προφανώς αυτοκίνητα, το οποίο επιχειρεί να αναβιώσει τα συναρπαστικά Monte-Carlo του παρελθόντος. Στον αγώνα μάλιστα του 2018, δεύτεροι στη Γενική Κατάταξη, ανάμεσα μάλιστα σε περισσότερες από 300(!) συμμετοχές, ήταν οι Γιώργος Δελαπόρτας και Σπύρος Μουστάκας, με VW Golf GTI.
Οι οποίοι είναι και εκ των εμπνευστών της πρωτοβουλίας για την αναβίωση της Αθήνας ως μιας εκ των πόλεων εκκίνησης για το Etape de Concentration του Ιστορικού Monte-Carlo του 2019, που θα διεξαχθεί μεταξύ 30 Ιανουαρίου και 6 Φεβρουαρίου. Αναβίωση διότι, από το 1927 έως το 1939 και από το 1954 έως το 1975, η Αθήνα ήταν μια από τις πόλεις εκκίνησης του μεγάλου αυτού αγώνα.
Και γιατί μέχρι το 1975; Όπως λέει και ο αυτοκινητικός… ιστοριοδίφης Νικόλας Ζαλμάς, μετά από εκείνη τη χρονιά οι πόλεις που φιλοξενούσαν την εκκίνηση άρχισαν να μειώνονται, μέχρι το 1981 που το concept αυτό καταργήθηκε και το Monte-Carlo ξεκινούσε μόνο από το ίδιο το Monte-Carlo.
Έγινε λοιπόν η σχετική πρόταση από τον Σ.Ι.Σ.Α. (Σύλλογος Ιδιοκτητών Σπορ Αυτοκινήτων) στους διοργανωτές A.C.M. (Automobile Club de Monaco) και η απάντηση, με δεδομένη την αδιαμφισβήτητη γοητεία της Αθήνας και την προϊστορία της ως πόλης εκκίνησης, ήταν θετική. Έτσι, στις 30 Ιανουαρίου 2019, 43 ολόκληρα χρόνια μετά την τελευταία φορά, η Αθήνα, και συγκεκριμένα το Παναθηναϊκό Στάδιο, θα φιλοξενήσει την εκκίνηση του «Rallye Monte-Carlo Historique».
Τα οφέλη που προκύπτουν από το γεγονός είναι βέβαια προφανή. Όχι μόνο για την ίδια την πόλη (που θα βρεθεί και πάλι στο επίκεντρο της αυτοκινητικής δημοσιότητας), αλλά και για τους δυνητικούς χορηγούς οι οποίοι, στηρίζοντας την προσπάθεια (που δεν είναι βέβαια στήνουμε μια ράμπα εκκίνησης, βάζουμε ένα δυο πανό, κουνάμε μια σημαία και άντε στην ευχή του Θεού) αποκτούν προβολή σ’ ένα ευκατάστατο διεθνές και ελληνικό κοινό, για τις αυτοκινητικές λέσχες (που παρέχουν σημαντική βοήθεια υποδομής και τεχνογνωσίας), για τις ελληνικές συμμετοχές (που, όταν γράφεται αυτό, είναι τουλάχιστον 10) και, σημαντικότερα, για το ίδιο το κλασικό αυτοκίνητο (που τον τελευταίο καιρό, στη χώρα τού πονάει-δόντι-κόψει-κεφάλι, δοκιμάζεται ιδιαίτερα).
Εκτός του Σ.Ι.Σ.Α., που με την αρωγή του χαλκέντερου fan του κλασικού αυτοκινήτου, Βύρωνα Ρηγινού, έχει αναλάβει την προώθηση και τη διοργάνωση της… επανεκκίνησης του 22ου «Rallye Monte-Carlo Historique» από την Αθήνα, ρόλο στρατηγικού συνεργάτη έχει το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου, υπό την καθοδήγηση του ιδρυτή και προέδρου του, Θεόδωρου Χαραγκιώνη.
Κύριο ζητούμενο πάντως είναι αυτή η μεγάλη -και σε πείσμα των καιρών- επιτυχία να έχει συνέχεια και η Αθήνα να φιλοξενεί την εκκίνηση του ιστορικού αυτού αγώνα κάθε χρόνο. Και σε αυτό χρειάζεται να συνδράμουν όλοι: ο Δήμος Αθηναίων, οι εμπλεκόμενες αυτοκινητικές λέσχες (Ελληνική Ομοσπονδία Φίλων Κλασικού Αυτοκινήτου & Μοτοσυκλέτας–Ε.Ο.ΦΙΛ.Π.Α., Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος–Ο.Μ.Α.Ε., Σύλλογος Ιδιοκτητών Σπορ Αυτοκινήτων–Σ.Ι.Σ.Α.), χορηγοί, αγωνιζόμενοι και, σημαντικότερα, τα ΜΜΕ και όχι μόνο τα αυτοκινητικά.
Το Andro χαιρετίζει την πρωτοβουλία και θα στηρίξει φυσικά κάθε σχετική προσπάθεια ώστε αυτή να γίνει θεσμός. Για την ώρα, μπορείτε να επισκεφθείτε τη σελίδα που δημιουργήθηκε στο Facebook επί τούτου.
Διαβάστε ακόμα: Gullwing-door cars – 5+1 αυτοκίνητα με πόρτες… γλαρωτές