Aν κοιμάστε λιγότερο από 7 ώρες, τότε έχετε λόγο να ανησυχείτε

    Οι συνέπειες της αϋπνίας ή των λίγων ωρών ύπνου είναι άμεσες για τον ανθρώπινο οργανισμό. Γιατί οι επιστήμονες κάνουν λόγο για υπόγειο πρόβλημα που επιτίθεται στη δημόσια υγεία.

     

    Η αϋπνία έχει άμεση σχέση με την παχυσαρκία, το έμφραγμα, την κατάθλιψη και το αυξημένο άγχος (Business Insider).

    Σηκώνεσαι από το κρεβάτι με την αίσθηση πως μόλις έχεις ξαπλώσει. Ορισμένες φορές οι ώρες μαζεύονται σαν γροθιά και σε χτυπούν κατά πρόσωπο. Οι εποχές που ο ύπνος ήταν «φίλος» μας και τον υποδεχόμασταν με ανοιχτές αγκάλες μάλλον έχουν περάσει.

    Το βλέπεις καθημερινά στο μετρό, στο γραφείο, στις βραδινές εξόδους: άνθρωποι με πρησμένα μάτια, να χασμουριούνται ακατάπαυστα, να είναι έτοιμοι να συρθούν στο πάτωμα. Θυμίζουν τις εποχές που ήμασταν φαντάροι και εξαιτίας της σκοπιάς (όσοι κάναμε, τέλος πάντων) όλη την υπόλοιπη ημέρα γέρναμε το κεφάλι όπου βρίσκαμε αναζητώντας πέντε λεπτά ανάπαυσης.

    Είμαστε οι φαντάροι της καθημερινότητας και η σκοπιά που φυλάμε στο κρεβάτι δεν βοηθάει. Εμπειρικά γνωρίζουμε πως ο πολύς ύπνος, αλλά και ο λίγος δεν κάνουν καλό. Κανένα «άκρο» δεν είναι ωφέλιμο. Όμως, αν κάποιος θα ήταν σε θέση να διαλέξει τότε θα προτιμούσε να κοιμάται πάνω από οκτώ ώρες παρά να παραφυλάει στο μαξιλάρι του πότε θα χτυπήσει το ξυπνητήρι για να χτυπήσει.

    Πρόσφατα αποκαλύφθηκε στη Μ. Βρετανία ένα κρατικό έγγραφο σύμφωνα με το οποίο η κυβέρνηση της χώρας σκόπευε να δώσει οδηγίες στους κατοίκους να μην κοιμούνται λιγότερο από επτά ώρες. Ακριβώς: αυτή είναι η «κόκκινη» γραμμή που ορίζει το επιτρεπτό από το επικίνδυνο.

    Οι λίγες ώρες ύπνου συνδέονται άμεσα με κάποιες άκρως επικίνδυνες δυσλειτουργίες του ανθρώπινου οργανισμού.

    Σύμφωνα με τους Times, αυτό το έγγραφο του υπουργείο Υγείας σημείωνε πως το πόσο πρέπει να κοιμάται κανείς εξαρτάται φυσικά από την ηλικία του, όμως, σε καμία περίπτωση δεν πρέπει κανείς να κοιμάται λιγότερο από αυτές τις επτά ώρες. Το αποτέλεσμα, σύμφωνα πάντα με το έγγραφο, θα είναι αρκετά επώδυνο για την υγεία.

    Μπορεί επισήμως η κυβέρνηση να μην τοποθετήθηκε δημόσια για την ύπαρξη ή όχι του εγγράφου, όμως, δεν είναι αυτό το θέμα μας. Είτε υπάρχει είτε δεν υπάρχει, ουδείς μπορεί να παραγνωρίσει την αίσθηση του κινδύνου για τον οργανισμό μας μια περίοδος παρατεταμένης αϋπνίας ή λιγοστού ύπνου.

    Κοινώς δεν παίζουμε μ’ αυτά τα πράγματα. Οι λίγες ώρες ύπνου συνδέονται άμεσα με κάποιες άκρως επικίνδυνες δυσλειτουργίες του ανθρώπινου οργανισμού. Παχυσαρκία, έμφραγμα, κατάθλιψη και αυξημένο άγχος είναι μόλις μερικά από αυτά. Μπορεί η αϋπνία να μην είναι ο βασικός παράγοντας που τα προκαλεί όλα αυτά, όμως, τα βοηθάει να αναπτυχθούν εις βάρος μας.

    Το φάρμακο είναι ο ύπνος μεταξύ επτά και εννέα ωρών. Δεν χρειάζονται υπερβολές. Στις αρχές του 2019 μια έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Journal of Experimental Medicine και εκπονήθηκε από γερμανούς επιστήμονες ανακάλυψε πως ο ύπνος βελτιώνει τη δύναμη των κυττάρων του ανοσοποιητικού συστήματός μας. Που σημαίνει ότι τα βοηθάει να αποκρούσουν λογής λοιμώξεις.

    Οι ειδικοί κάνουν λόγο για ένα κρυφό φαινόμενο που βλάπτει τη δημόσια υγεία και βαθμηδόν μετατρέπεται σε πρόβλημα.

    Η εφημερίδα Guardian είχε αποκαλύψει το 2018 χιλιάδες περιστατικά παιδιών που μεταφέρονταν σωρηδόν στα νοσοκομεία πάσχοντας από αϋπνία ή από διάφορες άλλες διαταραχές εξαιτίας των λιγοστών ωρών ύπνου που έκαναν. Να συμβαίνει μόνο εκεί; Φυσικά και όχι. Ας σκεφτούμε τα παρατεταμένα ξενύχτια που κάνουν οι μαθητές για τις εξετάσεις τους.

    Οι ειδικοί κάνουν λόγο για ένα κρυφό φαινόμενο που βλάπτει τη δημόσια υγεία και βαθμηδόν μετατρέπεται σε πρόβλημα. Αναφέρουν πως δεν είναι τυχαία η αύξηση της παχυσαρκίας σε νέους ανθρώπους, το εντεινόμενο άγχος, αλλά και η προσκόλληση πολλών ανθρώπων στα social media κατά τις νυχτερινές ώρες.

     

    Διαβάστε ακόμα: H μπάκα του άγχους και πώς να την αποφύγουμε.

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Πιο δημοφιλή

    Πού να πάτε όταν ο ήλιος είναι «γονατιστός»; Πού θα φάτε πεντανόστιμα; Ποιες παραλίες να προτιμήσετε; Η συγγραφέας Κατερίνα Έσσλιν μάς ξεναγεί στην αγαπημένη της Ιθάκη.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Το σπίτι του βρετανού φιλέλληνα και συγγραφέα άνοιξε ξανά για το κοινό έπειτα από εργασίες που πραγματοποίησε το Μουσείο Μπενάκη. Από το 2020 θα διατίθεται και για ενοικίαση για 90 ημέρες ανά έτος.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Πού θα κολυμπήσεις; Πού θα φας καλά; Σε ποιο μπαρ θα πας το βράδυ για να πιεις τα καλύτερα κοκτέιλ; Ο Δημήτρης Παπαδόπουλος μας ξεναγεί στη δική του Αντίπαρο.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    O Aύγουστος που μόλις ξεκίνησε ας είναι ο μήνας μας. Να τον χαρούμε με τη ψυχή μας. Ο Νίκος Νυφούδης ομνύει στη μαγεία του και τον υποδέχεται με προσμονή.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή
    Button to top

    Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close

    Andro