1. Ποιος θα κατακτήσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών;
Έστω και δύσκολα, ο περυσινός πρωταθλητής Lewis Hamilton. Και όχι μόνο επειδή είναι ο πληρέστερος οδηγός σήμερα, αλλά και λόγω του ότι είναι αναμφισβήτητος #1 στην ομάδα της Mercedes και άρα, όταν (αν, μάλλον) χρειαστεί, θα δικαιούται (και θα έχει και πάλι) την αδιαμαρτύρητη στήριξη του ξεκάθαρα #2 Valtteri Bottas.
2. Ποια ομάδα θα κατακτήσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών;
Η Mercedes. Για δυο λόγους: αφενός διότι ο Bottas αναμένεται να είναι καλύτερος φέτος απ’ όσο ήταν πέρυσι –κάτι που δεν θα είναι και τόσο δύσκολο, εδώ που τα λέμε– και άρα θα προσφέρει βαθμούς σ’ εκείνους του Hamilton, και αφετέρου διότι στη Ferrari, παρά την αλλαγή διευθυντή (Binnoto στη θέση του Arrivabene) και πάλι δεν θα αποφύγουν τα λάθη και τις αστοχίες – κάτι που βέβαια απεύχομαι.
3. Ποια ομάδα θα τερματίσει τρίτη στο Πρωτάθλημα (οι πρώτες δυο θέσεις είναι καπαρωμένες);
Η ερώτηση ίσως ξενίσει μιας και πολλοί θεωρούν πως και η τρίτη θέση είναι δεδομένη (για τη Red Bull). Όμως, η αξιοπιστία των κινητήρων της Honda διόλου δεδομένη είναι. Έτσι, η τρίτη θέση θα κριθεί μεταξύ Red Bull, που έχει τον Max Verstappen, Alfa Romeo Racing (το γένος Sauber), που έχει και τον κινητήρα και την πολύπλευρη υποστήριξη της Ferrari και τον Kimi Raikkonen, και Renault, που έχει και γρήγορους και έμπειρους οδηγούς (Daniel Ricciardo, Nico Ηülkenberg) και εργοστασιακή ευμάρεια. Λέω, παρ’ όλα αυτά, να μη ρισκάρω και να ποντάρω, λόγω εμπειρίας στελεχών κυρίως (Christian Horner, Adrian Newey, Helmut Marko et al), στη Red Bull.
4. Ποια ομάδα θα τερματίσει τελευταία στο Πρωτάθλημα;
Η πλέον συμπαθής Williams. Η εικόνα μετά τις πρόσφατες δοκιμές στο Montmeló ήταν απογοητευτική. Το αυτοκίνητο δεν ήταν έτοιμο στην ώρα του (απαράδεκτο μετά από έναν ολόκληρο χειμώνα) και, όταν ετοιμάστηκε, σερνόταν. Η αποπομπή δε του πολύπειρου τεχνικού διευθυντή Paddy Lowe κάθε άλλο παρά θα βοηθήσει την ομάδα να κατεβάσει αυτοκίνητο που, για να σταθεί απέναντι στον ανταγωνισμό, θα χρειαστεί να είναι θεαματικά καλύτερο από το περσινό. Το μόνο που θα έχει, ας πούμε, εσωτερικό ενδιαφέρον είναι το αν ο Robert Kubica, παρά τη μερική του αναπηρία, συνεχίζει να διαθέτει κάτι από την παλιά του ταχύτητα, ή αν ο πρωτοεμφανιζόμενος George Russell αποδειχτεί ταχύτερος.
5. Εκτός των δυο φαβορί (Hamilton, Vettel) ποιος άλλος οδηγός μπορεί να κερδίσει Grand Prix;
O Verstappen, με την προϋπόθεση πως (α) ο μικρός θα έχει ωριμάσει και (β) η Honda θα αποδειχτεί καθόλα αξιόπιστη, και οι Bottas, Charles Leclerc (Ferrari), αρκεί οι Hamilton και Vettel να μην είναι, για διάφορους λόγους, στο εκάστοτε «παιχνίδι».
6. Ποιοι από τους υπόλοιπους οδηγούς (εκτός Mercedes, Ferrari) θα ανέβουν σε podium;
Οι Ricciardo, Raikkonen, Pierre Gasly (Red Bull) και Sergio Perez (Racing Point, née Force India).
7.Ποιος από τους νεοεμφανιζόμενους οδηγούς (Alexander Albon, Lando Norris, George Russell) θα κερδίσει τους περισσότερους βαθμούς;
O Alexander Albon (Toro Rosso) –που είναι και ο πρώτος Ταϊλανδός οδηγός F1 μετά τον πρίγκηπα Birabongse Bhanudej Bhanubandh (Prince Bira, χάριν συντομίας) του τότε Σιάμ–λόγω κυρίως πιο συγκροτημένης ομάδας.
8. Ποιος #2 οδηγός θα δυσκολέψει περισσότερο τον #1 της ομάδας του (μέχρι να του τραβήξουν το αυτί);
O Leclerc.
9. Ποιας ομάδας οδηγοί θα έχουν, στο τέλος της σεζόν, τη μεγαλύτερη μεταξύ τους διαφορά στις «μάχες» του qualifying;
Εικάζω πως, τα Σάββατα, και ο Hamilton θα είναι γενικά ταχύτερος του Bottas, περισσότερο απ’ όσο ο Vettel του Leclerc, και ο Verstappen του Gasly, και ο Perez του Lance Stroll. Αλλά νομίζω πως η μεγαλύτερη διαφορά θα είναι τελικά μεταξύ Raikkonen και Antonio Giovinazzi της Alfa Romeo Racing (υπέρ του Raikkonen, φυσικά).
10. Ποιος οδηγός θα χάσει τη θέση του πριν το τέλος της σεζόν;
Ένας εκ των Bottas –που, με τον ταλαντούχο και σφόδρα αδικημένο Esteban Ocon να καραδοκεί στα παρασκήνια της Mercedes, θα χρειαστεί φέτος να υπερβεί εαυτόν–, Daniil Kvyat (Toro Rosso) και Romain Grosjean (Haas) λόγω βεβαρημένου παρελθόντος και Giovinazzi, λόγω, ας πούμε, προς ώρας αναπόδεικτων ικανοτήτων. Τείνω, ρισκάροντας, προς τον Bottas.
ΥΓ Όσο γράφονταν τα παραπάνω, έφυγε ξαφνικά από τη ζωή ο Charlie Whiting, Race Director της FIA από το 1997 και μια από τις ιστορικότερες και εμβληματικότερες μορφές της F1. Κανένα Grand Prix δεν θα είναι πια ίδιο.
Διαβάστε ακόμα: «Πάντα πίστευα ότι δεν είμαι πολύ καλός»: Η συγκινητική, αδημοσίευτη συνέντευξη του Σουμάχερ.