Μid season sales με ουρές και εκνευρισμό (Φωτογραφία: Alexandros Michailidis / SOOC).

Οταν ξεκίνησε όλο αυτό μάθαμε να μετράμε ένα-ένα τα κρούσματα. Δεν ήταν πολλά, επομένως περισσότερο ο φόβος για το άγνωστο επενεργούσε πάνω μας και λιγότερο η αίσθηση μιας εν εξελίξει τραγωδίας. Μπορούσαμε να στηριχθούμε στο αντικειμενικό γεγονός ότι σε σχέση με την Ιταλία που μάζευε τα σπασμένα της κομμάτια, εμείς, φυλαγμένοι στα σπίτια μας, περιμέναμε όλο αυτό να τελειώσει σύντομα.

Φευ, το βλέπουμε πια, δεν τελειώνει. Ή, μάλλον, δεν μπορεί, κάποια στιγμή θα τελειώσει, αλλά ουδείς γνωρίζει πότε. Αυτή τη στιγμή βιώνουμε ένα τέταρτο κύμα πανδημίας και η χώρα μας βρίσκεται ψηλά στον αριθμό των κρουσμάτων (σε αναλογία πληθυσμού) σε σχέση με άλλες χώρες. Οι ειδικοί από σήμερα υπολογίζουν πως μέσα στην εβδομάδα ενδέχεται να φτάσουμε στα 10.000 κρούσματα κι αν δεν συμβεί τώρα αυτό θα γίνει στις αρχές Δεκεμβρίου. Οπως και να ‘χει τον πενταψήφιο αριθμό δεν τον γλιτώνουμε.

Αν είσαι επαγγελματίας της εστίασης ή έμπορος γιατί να χαρείς; Που γίνεσαι αστυνόμος στην είσοδο του καταστήματός σου;

Ομως το πρόβλημα αυτή τη στιγμή δεν είναι αριθμητικό. Μοιάζουμε με τους ανθρώπους που δέχονται καθημερινά βομβαρδισμό και έχουμε συνηθίσει τις απώλειες. Οσο αυτές συνηθίζονται. Αυτό που δεν αντέχεται, όμως, είναι η διαρκής αβεβαιότητα στην καθημερινότητα.

Είμαστε έξω, βρίσκουμε τα πατήματά μας και ξαφνικά κάποιος μάς τραβάει το χαλί. Ολο αυτό μοιάζει με το φιδάκι που μια κακή ζαριά σε στέλνει πίσω εκεί που βρισκόσουν προηγουμένως.

Αν είσαι επαγγελματίας της εστίασης ή έμπορος γιατί να χαρείς; Που γίνεσαι αστυνόμος στην είσοδο του καταστήματός σου; Που αναγκάζεσαι να διαπληκτίζεσαι με ανθρώπους που δεν θέλουν να δείξουν τα στοιχεία τους και σιχτιρίζοντας σου λένε πως μόλις σε έχασαν από πελάτη; Αυτή τη στιγμή τα εμπορικά καταστήματα βρίσκονται σε περίοδο εκπτώσεων και βλέπουν να χάνεται μια ακόμη ευκαιρία να κινηθεί η αγορά.

Το επικοινωνιακό μέρος των μέτρων είναι η μεγάλη ήττα της κυβέρνησης.

Αν είσαι σώφρων άνθρωπος -και εμβολιασμένος- γιατί να χαρείς; Είναι ωραίο να δημιουργείται σχίσμα μέσα στην κοινωνία; Αν εξαιρέσουμε τους ακραίους που βλέπουν ύπουλα φαντάσματα πίσω από τα εμβόλια, υπάρχουν άλλοι που διατηρούν επιφυλάξεις, αλλά δεν θα σου πουν ότι ο κορωνοϊός είναι δημιούργημα των Νεφελίμ. Άρα, με αυτούς τους ανθρώπους δεν έχεις λόγο να αντιπαρατεθείς χτυπώντας στο ψαχνό. Καμία απειλή δεν αναχαιτίζεται με την κοινωνία διαιρεμένη.

Αν είσαι μέλος της κυβέρνησης μπορείς -πραγματικά- να χαίρεσαι; Η μίξη των μέτρων ως τώρα δεν έχει αποδώσει. Το δόγμα «όχι καραντίνα» είναι προφανές. Αλλωστε, αποδείχθηκε πως με εξαίρεση την πρώτη καραντίνα, καμία άλλη δεν λειτούργησε. Το επικοινωνιακό μέρος των μέτρων είναι η μεγάλη ήττα της κυβέρνησης. Ακόμη κι αν τα μέλη της διατείνονται πως δεν είναι τιμωρητικά για τους ανεμβολίαστους, έτσι όπως ανακοινώνονται μοιάζουν με χαντζάρα. Στόχος δεν είναι να βάλεις στη γωνία κάποιους πολίτες που δεν είναι λίγοι, αλλά να τους πείσεις με εδραία επιχειρήματα. Εν ανάγκη θα βρεις εκείνα τα κίνητρα που θα δελεάσουν κάποιους πολίτες που αρχίζουν να αμφιταλαντεύονται υπέρ των εμβολίων.

Η κυβέρνηση οφείλει να απευθυνθεί με γνώμονα τη λογική σε εκείνη τη μερίδα των ανεμβολίαστων που είναι κοντά να δρασκελίσει τις αμφιβολίες της.

Πρέπει να το συνειδητοποιήσουμε πως το 100% των εμβολιασμένων δεν θα το πετύχουμε ποτέ. Οχι μόνο εμείς, αλλά όλες οι χώρες. Αρα, τι ψάχνουμε; Το μέγιστο δυνατό ποσοστό. Η κυβέρνηση οφείλει να απευθυνθεί με γνώμονα τη λογική σε εκείνη τη μερίδα των ανεμβολίαστων που είναι κοντά να δρασκελίσει τις αμφιβολίες της.

Παράλληλα, όμως, θα πρέπει να σκεφτεί και τους εμβολιασμένους επιχειρηματίες που βλέπουν τα πράγματα να σκουραίνουν κι εκείνοι, αντί να δέχονται τα θετικά της κίνησης τους να εμβολιαστούν, να χάνουν σταδιακά μέρος της εμπορικής δυναμικής τους.

Το πραγματικό ερώτημα, λοιπόν, δεν είναι αν θα αντέξουμε τα 10.000 κρούσματα, την ημέρα αλλά την καθημερινή κατάστασης ανασφάλειας, οικονομικού φόβου και ανησυχίας που δεν βρίσκεται κάποιος να την μετριάσει και την εκλογικεύσει. Επιτέλους, ας βρεθεί.

 

Διαβάστε ακόμα: Το μπόλι των συνωμοσιολόγων στα social media.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top