Ahmed Mohamed, 14, right, waves to the media from the front door of his house as his sister, Eyman Mohamed, looks on before a news conference, Wednesday, Sept. 16, 2015, in Irving, Texas. Ahmed was arrested after a teacher thought a homemade clock he built was a bomb. (AP Photo/Brandon Wade)

O 14χρονος Ahmed Mohamed χαιρετά τους δημοσιογράφους έξω από το σπίτι του στο Τέξας. Πίσω του στέκει η αδερφή του.

Πρόσφατα έγραψα ένα blog post για τον 14χρονο Τεξανό Μουσουλμάνο μαθητή, τον Ahmed Mohamed, ο οποίος βρέθηκε κατηγορούμενος επειδή το ρολόι που έφτιαξε έμοιαζε με βόμβα. Φαντάζεστε συνέχεια: κάποιες κραυγές, αποβολή από το σχολείο, σύλληψη από την αστυνομία, φοβισμένοι καθηγητές, κριτήριο το μαύρο χρώμα του προσώπου του, Μουσουλμάνος στο Τέξας, μεγάλο debate για το αν ήταν βόμβα ή όχι, αν ήταν hoax ή όχι και… πήραν φωτιά τα social media.

Είναι προφανές ότι ο Ahmed είναι έξυπνο παιδί, αφού στα 14 του φτιάχνει go-kart και πειραματίζεται. Συνήθως τέτοια παραδείγματα κερδίζουν τον έπαινο των δασκάλων και συμμαθητών, αλλά προφανώς αυτό δεν ισχύει για τον εν λόγω πιτσιρικά, μιας και η ιστορία του μπλέκεται με την ισλαμοφοβία, το διαρκή φόβο περί τρομοκρατίας και τα συντηρητικά αισθήματα. Ο νεαρός έφερε την κατασκευή-ρολόι για να εντυπωσιάσει, ήταν ένας επιμελής μαθητής και δούλευε για καιρό στο robotics club του σχολείου (βλ. ίσες ευκαιρίες για όλους έχουμε στην Ελλάδα…).

Παρακολουθώντας την ιστορία από το hashtag #IstandWithAhmed, τρόμαξα και κάπως μετάνιωσα που «μπλέχτηκα» σε τόσο οξύ, φοβικό και συντηρητικό διάλογο. Αλλά θέλω να σας μεταφέρω λίγες σκέψεις, για να γνωρίζετε ότι έχουν κι εκεί, στις ΗΠΑ, «ψεκασμένους». Διάλεξα ορισμένες ενδεικτικές ατάκες από το Twitter: «Σχέδιο κατάληψης της δυτικής κοινωνίας», «πράκτορες τα παιδιά και τα βάζουν, για να τα λυπάστε» και το φανατικότερο «Ahmed’s talent happens to be jihad; the Islamification of the Western world & the muslim brotherhood plan for America». Πού να μιλήσεις για ανοχή, καλή πρόθεση, κοινωνία των ίσων, πρόοδο…

ahmed_clock

Παρακολουθώντας την ιστορία από το hashtag #IstandWithAhmed, τρομάζεις με τη μισαλλοδοξία ορισμένων.

Η περίπτωση αυτή δεν είναι η μόνη (όπως καταλαβαίνετε, μπήκε ο διάολος μέσα μου να βρώ ιστορίες), αντίθετα είναι ατελείωτη η λίστα με φαινόμενα ρατσισμού, ψυχολογικής πίεσης, καταπάτησης δικαιωμάτων και συνθηκών ανάπτυξης ταλέντου. Όλα γίνονται από κανονικούς ανθρώπους (υποτίθεται) πολιτισμένους, χορτασμένους, μορφωμένους. Οι μαθητές του χρώματος έχουν πραγματικά εμπόδια να μάθουν, να ζήσουν, να ενταχθούν. Ας πούμε, το 2013 ο 16χρονος Kiera Wilmot στο Γυμνάσιο της Φλώριδα Bartow συλλήφθηκε και προτάθηκε για απέλαση μετά από μια μικρή έκρηξη σε ένα επιστημονικό πείραμα που έκανε στην τάξη της βιολογίας.

Tο 2013, ο 16χρονος Kiera Wilmot στο Γυμνάσιο της Φλώριδα Bartow συλλήφθηκε και προτάθηκε για απέλαση μετά από μια μικρή έκρηξη σε ένα επιστημονικό πείραμα που έκανε στην τάξη της βιολογίας.

Καλιφόρνια, η γη της τεχνολογίας και των καινοτομιών. Όχι πάντα. Ο καθηγητής science Greg Schiller αποπέμφθηκε από το Γυμνάσιο Λατινόφωνων, επειδή ένας συνάδελφός του κατέθεσε ανησυχίες για τις εργασίες που έκαναν οι μαθητές του. “Ορισμένοι άνθρωποι δεν αντιλαμβάνονται τις επιστήμες, ούτε ενδιαφέρονται για να μάθουν τα projects που κάνουν τα παιδιά μας. Βλέπουν κινδύνους ή αδιαφορούν. Αυτό είναι ένα σοβαρό συστημικό πρόβλημα της κοινωνίας και του εκπαιδευτικού μας συστήματος”.

I8J2pYE

Η παρεξήγηση είχε και τα καλά της: Δώρα της Microsoft για τον πιτσιρικά.

Αντίστοιχες περιπτώσεις; Πολλές. Το 2011 ο Πρόεδρος των ΗΠΑ είπε δημόσια (την περίοδο που ανακοίνωνε το Jobs Act) “Δεν έχουμε αρκετούς μηχανικούς” και επιδίωξε νομοθετικά να εκπαιδευτούν τουλάχιστον 10.000 παιδιά. Αλλά να ξέρετε, είτε Αμερικανοί είτε Ελληνες είτε Ινδοί είτε ένα σουπερ-καλό σχολείο είτε 10 αυτοθυσιαζόμενοι δάσκαλοι… όλοι για να προοδεύσουν χρειάζονται μια ανοιχτή κοινωνία, η οποία να σπρώχνει στην καινοτομία, να ευνοεί τον πειραματισμό και όλα στο σχολείο να είναι “project-based learning”. Ούτε λόγια ούτε θεωρίες ούτε βιβλία ούτε φόβος ούτε ρατσισμός. Έρευνες έχουν αποδείξει ότι ο «new-comer» θα προσπαθήσει πιο πολύ, θα μάθει στους γύρω του, θα εμπνεύσει άμιλλα (και βεβαίως και ζήλιες…)

Η καμπάνια των Ηνωμένων Εθνών για τους Παγκόσμιους Βιώσιμους Στόχους έως το 2030 μας μιλάει και μας προτρέπει να σκεφτούμε το κοινό μας μέλλον, τα παιδιά μας και εμάς τους ίδιους σε ένα καλύτερο κόσμο (Στόχος 3: εξασφάλιση υγειούς ζωής και προώθηση της ευημερίας για όλους. Στόχος 4: xωρίς αποκλεισμούς ποιοτική εκπαίδευση για όλους και προώθηση της δια βίου μάθησης. Στόχος 5: επίτευξη ισότητας των φύλων… για να διαλέξω κάποιους από αυτούς).

Ξέρω, θα πουν κάποιοι, ότι γράφω αυτές τις λίγες σκέψεις τώρα για κάποιο Μουσουλμάνο, μετά από ένα κύμα προσφύγων που φόβισε και αναστάτωσε την Ελλάδα, μετά από τις πρόσφατες εκλογές όπου αρκετοί έμειναν να ψηφίζουν το ελληνικό φασιστικό υβρίδιο κ.λπ. Αλλά γράφω μόνο με μία σκέψη μέσα μου, την οποία θέλω να μοιραστώ: αν πήγαινες κάπου ως μετανάστης, αν ήταν το δικό σου παιδί, αν εμπόδιζαν την πρόοδό του, πόσο θα έδινες μάχη για ισότητα και σεβασμό;

maxresdefault

Ο Ahmed συνελήφθη διότι ένας δάσκαλός του θεώρησε πως το αυτοσχέδιο ρολόι που έφτιαξε ήταν βόμβα.

Διαβάστε ακόμα: Γιατί δεν θα υπάρξει ποτέ «dislike» στο Facebook.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top