Andro_Splash

Ένα διαφορετικό media brand, για τον σκεπτόμενο άνδρα της νέας εποχής.

Αθήνα, 27 Μαΐου 2013

Κάθομαι στο γραφείο ξυπόλητος και πίνω μερικούς καφέδες καθώς ξημερώνει. Βρίσκομαι τόσες ώρες μπρος στον υπολογιστή όσες και οι ίντσες της οθόνης. Έχω μεγάλη οθόνη. Από το παράθυρο μπουκάρει ο εκκωφαντικός θόρυβος του βυτίου με τη μάνικα. Ο δήμος καθαρίζει το δρόμο. Εδώ στο Παγκράτι ήταν κάποτε το σπίτι μου, το εργένικο διαμέρισμά μου. Στο σημείο όπου βρίσκεται ο υπολογιστής που γράφω κοιμόταν η κόρη μου όταν γεννήθηκε. Έτσι μου ‘ρχεται να ξαναρχίσω το κάπνισμα. Σε λίγο θα ξεκλειδώσουμε το www.andro.gr. Ένα ακόμα βότσαλο θα πέσει στον ωκεανό των 700 εκατομμυρίων ιστοσελίδων που λειτουργούν παγκοσμίως.

Γιατί αποφασίσαμε να ρίξουμε το βότσαλο στη φουρτούνα που επικρατεί αυτή τη στιγμή στη δική μας γωνιά του πλανήτη;
Στο αποκορύφωμα της κρίσης για την Ελλάδα, ξέρουμε ότι ο τρόπος που σκεφτόμαστε, καταναλώνουμε και ζούμε δεν θα είναι ποτέ ξανά ο ίδιος. Πιστεύουμε ότι αυτό είναι θετικό. Είναι μια ευκαιρία προόδου για τα media το γεγονός ότι η νέα εποχή απορρίπτει το μιμητισμό του λάιφσταϊλ και διψά για ποιότητα ζωής. Ότι γεννά πρόσωπα και ιδέες που θα αφήσουν θετικό αποτύπωμα στην κοινωνία, πρόσωπα που δουλειά μας είναι να ανακαλύπτουμε και να προβάλλουμε. Η κρίση έχει προκαλέσει και τη δική μας προσπάθεια στο διαδίκτυο, αφού οι εκδοτικές επιχειρήσεις στις οποίες οι περισσότεροι απο εμάς εργαζόμασταν έχουν κλείσει. Είμαστε ντεσπεράντος, ναυαγοί των περιοδικών που βουτάνε στο ίντερνετ και πρέπει να κολυμπήσουν.

Στο αποκορύφωμα της κρίσης για την Ελλάδα, ξέρουμε ότι ο τρόπος που σκεφτόμαστε, καταναλώνουμε και ζούμε δεν θα είναι ποτέ ξανά ο ίδιος. Πιστεύουμε ότι αυτό είναι θετικό.

Αυτό που φιλοδοξούμε από σήμερα να τονώσουμε, όσο κι αν ακούγεται βαρύγδουπο, είναι το αίσθημα της αυτοπεποίθησης του Έλληνα αναγνώστη ως πολίτη του διαδικτύου. Γι αυτό δημιουργήσαμε ένα ντόπιο media brand στην ελληνική γλώσσα, με πρωτότυπη σχεδιαστική ταυτότητα (δεν αντιγράψαμε ξένα σάιτ). Το Andro καλεί πρώτους εμάς που το στελεχώνουμε και δεν έχουμε εμπειρία στα ψηφιακά μέσα, να συντονιστούμε με όλες τις μοντέρνες τάσεις, με την ταχύτητα του web. Αλλά ταυτόχρονα μας θυμίζει ότι οφείλουμε να ξαναβρούμε αξίες που είχαμε ξεχάσει, λόγω του κυνισμού που επικρατούσε στην Ελλάδα της «φούσκας». Οι αξίες αυτές δεν έπαψαν στιγμή να υπάρχουν και να εκφράζονται από αυθεντικούς ανθρώπους, όπως είναι πολλοί από τους σπουδαίους αρθρογράφους που μας τιμούν, συνεισφέροντας στο Andro.

Όπως είναι, πρώτος και κύριος, ο συνδημιουργός του Andro, Γιάννης Τζανετάκης: Ανήκει στο σπάνιο είδος δημοσιογράφου που ανέκαθεν πατούσε γερά στη γη, ακόμα και όταν δουλεύαμε μαζί στα περιοδικά την εποχή τού λαϊφσταϊλ. Όντας ταυτόχρονα ένας από τους σημαντικότερους ποιητές της γενιάς του, κατάφερε, χάρη στο κύρος και στην παροιμιώδη υπομονή του, να προσελκύσει ξεχωριστές υπογραφές στο νέο website. Το Andro δεν θα είχε αξία χωρίς τη δική του έμπνευση.

Η ιδέα που είχαμε ήταν να πιάσουμε τον μίτο από την αρχή, επιστρέφοντας σε έννοιες που έχουν τις ρίζες τους στην αυγή του πολιτισμού και ταυτόχρονα διαμορφώνουν το μέλλον. Ελληνικά προθέματα όπως Neo, Metro, Eco, Bio, Cosmo, Ergo, Geo, Logo, Neuro, αλλά και Chrono, Auto ή Gastro, μας ενέπνευσαν στη σύλληψη του ονόματος Andro. Ενός ακόμα ελληνικού προθέματος, που εκφράζει ταυτόχρονα τον πρώτο άνθρωπο, το ψηφιακό ανδροειδές, τη συνωμοτική «σπηλιά» –διαδικτυακή τώρα πια– όπου εξυφαίνονται σχέδια και εκκολάπτονται ιδέες.

Με το γράμμα Α μπροστάρη στο όνομα και με motto «Ο Άνδρας από την Αρχή», αναπτύξαμε την ύλη μας με αλφαβητική σειρά. Πιο σωστά, με αλφαριθμητική σειρά, κατά τα αρχαιοελληνικά πρότυπα, για να αφιερώσουμε την 6η (ΣΤ) ενότητα στο στυλ. Που καθόλου δεν ντρεπόμαστε να μας απασχολεί ακόμα και σήμερα, που ο κόσμος καίγεται, αρκεί το στυλ να είναι διαχρονικό και να εμφορείται, με τη σειρά του, από old school αξίες, όχι εφήμερες τάσεις της μόδας. Το τρίτο μέλος της παρέας, η Αθηνά Γεωργιάδου, με την οποία είχαμε ιδρύσει το πρώτο website (www.ladiesrun.gr) και τον πρώτο αγώνα αποκλειστικά για γυναίκες δρομείς στη Βουλιαγμένη πέρυσι, ανέλαβε το κομμάτι του στυλ και μαζί την καλλιτεχνική διεύθυνση των φωτογραφήσεων του Andro. H Αθηνά είναι η μόνη fashion editor που αγαπά τόσο πολύ –και γνωρίζει τόσο καλά– τα μυστικά του διαχρονικού ανδρικού στυλ, γι αυτό η εικόνα του νέου site φέρει έντονη τη σφραγίδα της.

 

Αναλυτικότερα, οι κατηγορίες μας είναι:

1. ΑΠΟΨΗ: Καταγράφει όλα όσα θέλουμε να αλλάξουμε στην Ελλάδα, μέσα από τις γνώμες επιδραστικών Ελλήνων δημοσιογράφων, συγγραφέων και αναλυτών.

2. BUSINESS: Αντιμετωπίζει την κρίση ως ευκαιρία, παρουσιάζοντας τις επιχειρηματικές προσπάθειες που στηρίζονται στην καινοτομία.

3. ΓΕΥΣΗ: Με τη σφραγίδα των ειδικών, ανακαλύπτει τα κορυφαία πιάτα της Νέας Ελληνικής Κουζίνας, τις μυστικές διευθύνσεις των σεφ για φθηνές αγορές, τις πιο έξυπνες συνταγές για κοκτέιλ και όλα όσα έχουν να κάνουν με την απόλαυση του κρασιού, του καφέ κ.ο.κ.

4. ΔΡΑΣΗ: Είναι η ενότητα όπου φιλοξενούνται τα πρόσωπα που μας κινητοποιούν, οι Έλληνες που πρωτεύουν διεθνώς και οι άνδρες –και γυναίκες– που ξεπερνούν με τη δύναμη τής θέλησής τους τα εμπόδια της ζωής και γίνονται παράδειγμα προς μίμηση.

5. ΕΜΠΝΕΥΣΗ: Η ενότητα των τεχνών και του θεάματος δίνει τροφή για σκέψη, φιλοξενεί τους πιο δημιουργικούς Έλληνες και δεν παραλείπει το στοιχείο της φαντασίωσης, μέσα από ερωτικές φωτογραφίες.

6. ΣΤΥΛ: Τονίζει την αξία του αυθεντικού στυλ, σε αντίθεση με τις παρδαλές τάσεις τής κάθε σεζόν. Ταυτόχρονα, παρουσιάζει τα πρόσωπα που από την αρχαιότητα έως σήμερα μας εμπνέουν με το μοναδικό τους ύφος. Στην ενότητα αυτή υπάγονται επίσης το grooming, η τεχνολογία, το ρολόι και το αυτοκίνητο.

7. ΖΩΗ: Σημαίνει ποιότητα ζωής. Μέσα από άρθρα και γνώμες που αφορούν την άσκηση, το ταξίδι, ακόμα και τη φιλία ή την πατρότητα, αναδεικνύει όλα όσα μας απελευθερώνουν ώστε να νιώσουμε καλύτερα με τον εαυτό μας.

Το Andro TV λειτουργεί ως μια 8η κατηγορία και φιλοξενεί αποκλειστικές παραγωγές βίντεο, που αντλούν τη θεματολογία τους και από τις επτά κατηγορίες.

Αποστολή μας σε κάθε κατηγορία είναι να προσφέρουμε ενδιαφέρον, πρωτογενές περιεχόμενο στα ελληνικά, που να μπορεί να απολαμβάνει ο αναγνώστης με την ίδια άνεση σε όλα τα devices. Όπως η Ελευθεροτυπία υπήρξε η πρώτη εναλλακτική ταμπλόιντ εφημερίδα μετά το ’75, όπως το Κλικ ήταν το πρώτο καινοτόμο αισθητικά και απελευθερωμένο δημοσιογραφικά μηνιαίο περιοδικό στα τέλη της δεκαετίας του ’80, όπως η Athens Voice και η Lifo έπιασαν τον σφυγμό της πόλης στην Ολυμπιακή Αθήνα της δεκαετίας του 2000, έτσι και το Andro φιλοδοξεί –τηρουμένων των αναλογιών– να σταθεί ως ένα προϊόν της εποχής του. Τόσο στο πνεύμα που εκφράζει (τη δίψα για υγιή πρότυπα και ποιότητα ζωής σε καιρό κρίσης) όσο και στο μέσο που χρησιμοποιεί.

Σήμερα δεν ζούμε στην εποχή της ταμπλόιντ εφημερίδας, του ιλουστρασιόν περιοδικού ή του free press. Δεν ζούμε καν στο ρυθμό του κλασικού κομπιούτερ. Έχουμε μπει στην εποχή του mobile internet και των συσκευών (tablets, smartphones) απ’ όπου ο αναγνώστης καταναλώνει όλο και περισσότερη δημοσιογραφική ύλη. Αυτός είναι ο λόγος που το www.andro.gr σχεδιάστηκε πρώτα για το smartphone και την ταμπλέτα, και μετά για τον σταθερό υπολογιστή. Και λειτουργεί σε fully responsive design ώστε το interface του να προσαρμόζεται αυτόματα στις ανάγκες της συσκευής που επιλέγει ο χρήστης. Διατηρώντας σταθερή, θα λέγαμε ενστικτώδη, την αίσθηση πλοήγησης.

Η δέσμευσή μας είναι να μην μετακινηθούμε από τις ιδρυτικές αξίες που διαπνέουν το εγχείρημα ούτε να κάνουμε εκπτώσεις στην αισθητική του.

Είμαστε υπερήφανοι για το γεγονός ότι θα σας προτείνουμε μεγάλα άρθρα, της έκτασης ενός ποιοτικού περιοδικού, για ανάγνωση ακόμα και στο κινητό. Χάρη στο native design που υπογράφει ένα από τα πιο δραστήρια σχεδιαστικά γραφεία στην Ευρώπη, με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Οι βραβευμένοι διεθνώς Designers United δηλαδή ο Δημήτρης Παπάζογλου και ο Δημήτρης Κολιαδήμας συνέλαβαν τον καινοτόμο σχεδιασμό του Andro, με τη Stonewave του Γιώργου Χατζόπουλου να έχει την ευθύνη τής τεχνικής υλοποίησης και ανάπτυξής του.

Σε λίγα χρόνια, ίσως και σε λίγους μήνες από σήμερα, το website στο οποίο πλοηγείστε θα έχει γίνει αγνώριστο. Η δέσμευσή μας είναι να μην μετακινηθούμε από τις αξίες που διαπνέουν το εγχείρημα ούτε να κάνουμε εκπτώσεις στην αισθητική του. Δεν θα φιλοξενήσουμε σελέμπριτις της συμφοράς αντί για τα ανήσυχα πνεύματα που έχουν κάτι ενδιαφέρον να πουν και κάτι να προσφέρουν στην κοινωνία. Εγγύηση για τη γραμμή αυτή αποτελούν οι συνεργάτες του Andro. Αξιόλογοι καλλιτέχνες, συγγραφείς και δημοσιογράφοι που πίστεψαν στην ιδέα και συμμετείχαν με ενθουσιασμό και γενναιοδωρία στην προσπάθεια. Οι περισσότεροι παραγωγοί του περιεχομένου που βλέπετε στις οθόνες σας στηρίζουν την ιδρυτική ομάδα μας από τα τέλη του 2012, όταν το νέο media brand ήταν ακόμα στα σπάργανα.

Τους οφείλουμε ένα ευχαριστώ από καρδιάς.

Μαζί με τις ευχές μας προς εσάς, για καλή ανάγνωση!

Με εκτίμηση,

Κίμων Φραγκάκης.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top