Ενώ τσακωνόμαστε για τα ταξί, έφτασε το μέλλον χωρίς αυτοκίνητο (και χωρίς οδηγό)

Η μυωπική συζήτηση γύρω από τα ταξί και την Uber μας αποσπά από την τεκτονική αλλαγή που γίνεται στον κόσμο μας, και φέρνει ένα μέλλον δίχως το δικό μας ΙΧ - και χωρίς εμάς στο τιμόνι. Γιατί νομίζετε ότι ο κολοσσός της Daimler έδωσε τόσα εκατομμύρια για να αγοράσει ένα ελληνικό startup που λέγονταν Taxibeat;

 

Εδώ και δεκαετίες ο άνθρωπος ονειρεύεται τα self-driving cars. Όπως όλα δείχνουν, σήμερα, είμαστε πιο κοντά από ποτέ στη «γέννησή» τους. (Εικονογράφηση: Harry Campbell)

Σήμερα το 90% των αυτοκινήτων μένουν ακίνητα, παρκαρισμένα στους δρόμους και σε λίγα γκαράζ. Όταν κινούνται μποτιλιάρονται, ρυπαίνουν, και κοστίζουν πολλά χρήματα σε συντήρηση και ασφάλιση – για να μην αναφέρουμε την αρχική επένδυση της αγοράς τους.

Φανταστείτε ένα μέλλον όπου η ιδιοκτησία ενός ΙΧ αυτοκινήτου θα σπανίζει και όπου ένας στόλος αθόρυβων, ηλεκτρικών αυτοκινούμενων ρομποτικών ταξί (ουσιαστικά κομπιούτερ με ρόδες) θα κινείται στην πόλη μεταφέροντας επιβάτες που θα τα έχουν καλέσει από το smartphone τους.

Η Google αναπτύσσει ήδη το Waymo, η General Motors θα ξεδιπλώσει τον δικό της ρομποτικό στόλο την επόμενη χρονιά ενώ η Uber είναι μια από τις πολυτιμότερες -σε χρηματιστηριακά δισεκατομμύρια- εταιρείες στον πλανήτη. Πολλοί ακόμα θα μπουν στο παιχνίδι – η Apple θα είναι σίγουρα ένας από τους παίκτες.

Προσοχή: Στο μέλλον, ιδιωτικές εταιρίες αλλά και οι κρατικές υπηρεσίες θα γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή που βρισκόμαστε και που πηγαίνουμε με τα αυτόνομα οχήματα.

Γιατί νομίζετε ότι ο κολοσσός της Daimler έδωσε τόσα εκατομμύρια για να αγοράσει ένα ελληνικό startup που λέγονταν Taxibeat; Διότι ξέρει ότι προσεχώς δεν θα πουλάει πια ΙΧ αυτοκίνητα, αλλά «υπηρεσίες μεταφορών».

Η οδήγηση θα αλλάξει σύντομα όπως άλλαξε και αλλάζει το ταξίδι μέσω των εφαρμογών τύπου Airbnb.


Διαβάστε ακόμα: Το μέλλον της αυτοκίνησης είναι ηλεκτρικό. Και κοντύτερα απ’ όσο «φοβόσασταν»


Φανταστείτε λοιπόν ένα μέλλον όπου η ατμοσφαιρική ρύπανση θα έχει πέσει κατακόρυφα, οι δρόμοι θα έχουν αδειάσει από παρκαρισμένα αυτοκίνητα, τα πεζοδρόμια θα έχουν φαρδύνει και οι πεζόδρομοι θα έχουν πολλαπλασιαστεί. Ακόμα και οι πόλεμοι στον Περσικό Κόλπο μπορεί να έχουν μειωθεί και η δημοκρατία στις πρώην πετρελαιοπαραγωγικές χώρες μπορεί να έχει βρει το δρόμο της αφού αυτές θα έχουν απεξαρτηθεί από τους υδρογονάνθρακες και απαλλαγεί (πιθανόν μετά από νέες, βαθύτερες εντάσεις και ανακατατάξεις) από την ελίτ που διαφεντεύει σήμερα τον ορυκτό τους πλούτο.

Η Google ήδη σκέφτεται το μέλλον και αναπτύσσει το Waymo. (Φωτογραφία: Waymo)

Ο κόσμος μας μετά τον θάνατο του κινητήρα εσωτερικής καύσης θα είναι ένας άλλος κόσμος. Η ζωή μας όλη θα είναι διαφορετική και -ας το πιστέψουμε- καλύτερη, αρκεί να προσέξουμε ένα πράγμα. Δεν αναφέρομαι στα ατυχήματα που μετά τα πρώτα αναπόφευκτα συμβάντα εκτιμώ ότι θα σταθεροποιηθούν σε επίπεδα καλύτερα από τα σημερινά. Αλλά στον έλεγχο των κινήσεων μας από τις εποπτικές αρχές. Στο μέλλον, ιδιωτικές εταιρίες αλλά και οι κρατικές υπηρεσίες θα γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή που βρισκόμαστε και που πηγαίνουμε. Θεωρητικά, όταν γενικευτούν τα αυτόνομα οχήματα μπορεί να απαγορευτούν τα ΙΧ. Όπως, τηρουμένων των αναλογιών, σήμερα δεν επιτρέπεται να πας στο Κολωνάκι για καφέ ιππεύοντας το άλογο σου.

Το μείζον είναι να μη χάσουμε ποτέ την ελευθερία μας να πηγαίνουμε όπου μας καπνίσει. Η ελευθερία της κίνησης είναι συστατικό της ανθρώπινης ύπαρξης.

Ουτοπία ή δυστοπία ενόψει; Αυτό εξαρτάται από τη σωστή ισορροπία μεταξύ ευκολίας, ελευθερίας και ασφάλειας που θα απαιτήσουμε εμείς οι πολίτες από τις εκλεγμένες κυβερνήσεις μας.

 

Διαβάστε ακόμα: Tα πετρέλαια της Ηπείρου

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή
Γιώργος Κωνσταντινίδης «Χτυπήστε» κάτι μικρό: τα πολλά τατουάζ είναι «βλαχιά» 

Η διακριτικότητα δεν έβλαψε ποτέ κανέναν. Τα πιο όμορφα tattoos είναι αυτά που δεν «φωνάζουν», που δεν επιδιώκουν να τραβήξουν με το ζόρι την προσοχή. Ως γνωστόν: η ασχημοσύνη απαιτεί την έκθεσή της υπό το φως των προβολέων. Γράφει ο Γιώργος Κωνσταντινίδης.

20.11.2019

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Διονύσης Μαρίνος Λιάγκας & Co: η trash κακομοιριά της ελληνικής TV δεν έχει τέλος 

Πόσο πιο κάτω μπορεί να πέσει μια τηλεοπτική εκπομπή και ο παρουσιαστής της; Εως το σημείο να κάνει αναπαράσταση μιας σεξουαλικής επίθεσης για να βγάλει γέλιο (!). Φταίει αυτός; Όχι! Φταίει το κανάλι που τον έχει και εμείς που αποφασίζουμε να τον δούμε. Ας προσέχαμε κι ας πρόσεχαν.

08.11.2019

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Γιάννης Παλιούρης Oι σημερινοί σαραντάρηδες είναι που χτυπήθηκαν περισσότερο από την κρίση 

Μπορεί όλοι να ασχολούνται με τους εικοσάρηδες που επαναστατούν και τους εξηντάρηδες που τους έκοψαν τις συντάξεις, αλλά το συντριπτικό πλήγμα της κρίσης το δέχτηκαν οι σημερινοί έμπειροι εργαζόμενοι 40 ως 50 ετών. Που στην πιο παραγωγική τους φάση, θεωρούνται αναλώσιμοι.

08.11.2019

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Γιάννης Παλιούρης Μην τρελαθούμε: Στην ΑΣΟΕΕ δεν καταλύθηκε το άσυλο, αλλά η παρανομία 

Αυτοί που φρίττουν από την επιχείρηση της αστυνομίας στην ΑΣΟΕΕ, είτε κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν ή δεν καταλαβαίνουν τι ακριβώς συνέβαινε. Το πανεπιστήμιο είχε γίνει χώρος διακίνησης ναρκωτικών, παράνομων εμπορευμάτων, μπάχαλων ακόμα και επιθέσεων σε ΑμΕΑ. Γράφει ο Γιάννης Παλιούρης.

13.11.2019

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro