COVID-19

Τι πρέπει να αγοράσουμε από το σούπερ μάρκετ σε περίπτωση γενικής καραντίνας

Πρώτα και κύρια δεν πρέπει να... αγοράσουμε πανικό! Φτάνει να προμηθευτούμε τα χρειώδη για 14 ημέρες. Τι προτείνει το υπουργείο Εσωτερικής Ασφάλειας των ΗΠΑ και πώς συμπεριφέθηκαν οι Έλληνες σύμφωνα με επίσημα στοιχεία.

 

Άδεια ράφια σούπερ μάρκετ. Η πρώτη αντίδραση κάθε ανθρώπου που καταλαμβάνεται από πανικό (Photo by Jacopo Landi/NurPhoto via Getty Images/Ideal image).

Η λέξη «καραντίνα», αναγκαστικά, θα πρέπει να μπει στο καθημερινό μας λεξιλόγιο. Αναπόδραστο για κάποιους από εμάς, αλλά και κοινωνικά επιβεβλημένο. Το τι θα κάνουμε μέσα στο σπίτι 14 ημέρες είναι ένα ζήτημα που ο καθένας θα κληθεί να το διαχειριστεί ανάλογα με τα ενδιαφέροντά του.

Αυτό, όμως, που είναι κοινό για όλους μας είναι τι θα τρώμε αυτό το διάστημα, καθώς επιβάλλεται να ξεχάσουμε τις εξορμήσεις σε εστιατόρια και ταβέρνες. Τα πάντα πρέπει να προκύψουν εκ των ενόντων. Ό,τι έχουμε στο σπίτι. Από την άλλη, προκαλεί κακή εντύπωση η συνήθης επιδρομή στα σούπερ μάρκετ.

Φαινόμενο που το είδαμε στην Ελλάδα, αλλά και όχι μόνο. Είναι μεν μια ανθρώπινη αντίδραση πανικού, αλλά καλό είναι να μετριάσουμε αυτό το φόβο, καθώς δεν έχουμε πόλεμο και ούτε θα φτάσουμε στο σημείο υποσιτισμού. Αυτό που πρέπει να κάνουμε με ηρεμία και νηφαλιότητα είναι να προμηθευτούμε τα χρειώδη όχι υπό το φόβο ότι θα πεινάσουμε, αλλά για να μην χρειαστεί να βγούμε εκτός σπιτιού τις ημέρες της αναγκαστικής καραντίνας. Σοφόν το σαφές.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Εσωτερικής Ασφάλειας των ΗΠΑ, συνιστάται να αποθηκεύουμε προμήθειες τροφίμων για δύο εβδομάδες.

Το κάνουμε για να προστατεύσουμε τους γύρω μας και όχι από εγωιστική ανάγκη να αισθανθούμε πως έχουμε τα πάντα στα ράφια μας. Άλλωστε, κακά τα ψέματα: ακόμη και 20 πακέτα μακαρόνια να πάρει κανείς και πάλι λίγα θα είναι αν επεκταθεί το μέτρο της απομόνωσης στο σπίτι. Λίγο κράττει δεν έβλαψε κανέναν.

Επί του πρακτέου: σύμφωνα με το Υπουργείο Εσωτερικής Ασφάλειας των ΗΠΑ, συνιστάται να αποθηκεύουμε προμήθειες τροφίμων για δύο εβδομάδες. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης επιβίωσης, ο Αμερικανικός Ερυθρός Σταυρός συνιστά να διατηρούμε μια προμήθεια τροφίμων και οικιακών προμηθειών, όπως τα απορρυπαντικά πλυντηρίων και τις πάνες, αν έχετε μικρά παιδιά.

Ξηρά τροφή

Εκεί που θα πρέπει να πέσει το βάρος είναι στην ξηρά τροφή και στα κονσερβοποιημένα προϊόντα που είναι εύκολο να προετοιμαστούν. Τα ξηρά αγαθά όπως το ρύζι, τα ζυμαρικά, τα φασόλια και η βρώμη θα πρέπει να αποτελέσουν το θεμέλιο του αποθέματός, δήλωσε πρόσφατα στο Business Insider η Alyssa Pike, διαιτολόγος και διαχειριστής διατροφικών επικοινωνιών στο Διεθνές Συμβούλιο Πληροφόρησης για τα Τρόφιμα.

Θα πρέπει επίσης να αποθηκεύσετε τρόφιμα σε κονσέρβα που περιέχουν υγρό, όπως οι ντομάτες, τα φασόλια και ο τόνος. Το πλεονάζον υγρό μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να μαγειρεύετε τα αποξηραμένα τρόφιμα όπως το ρύζι και τα ζυμαρικά. (Βεβαιωθείτε ότι έχετε ένα ανοιχτήρι κονσερβών.)

Είδη οικιακής υγιεινής

Σημαντικά είναι και τα τρόφιμα που μας κάνουν ευδιάθετους, όπως η σοκολάτα και ο καφές, ακόμα κι αν δεν είναι απολύτως απαραίτητα. Όπως ανέφερε πρόσφατα το Business Insider, τέτοια στοιχεία μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά στην ψυχική υγεία και στο ηθικό κατά τη διάρκεια της καραντίνας στο σπίτι.

Βεβαιωθείτε ότι έχετε αρκετά προϊόντα οικιακής υγιεινής όπως σαπούνι, απολυμαντικό χεριών, χαρτί υγείας, χαρτομάντιλα, προϊόντα γυναικείας φροντίδας αλλά και πάνες. Απαραίτητα τουλάχιστον για 30 ημέρες είναι τα συνταγογραφούμενα φάρμακά σας.

Κιτ πρώτων βοηθειών 

Επιπλέον, προκειμένου να προετοιμαστείτε για οποιαδήποτε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, συνιστάται να διατηρείτε ένα κιτ πρώτων βοηθειών στο σπίτι για να αντιμετωπίζετε κοινούς τραυματισμούς. Τέλος, κάποιοι που βρίσκονται σε καραντίνα στο σπίτι δήλωσαν στο Associated Press ότι είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ταινίες και σειρές και να διαβάσουν μερικά βιβλία. Σε περίπτωση καραντίνας στο σπίτι βεβαιωθείτε ότι έχετε διαθέσιμα είδη διασκέδασης, όπως βιβλία, επιτραπέζια παιχνίδια και μεριμνήστε για δραστηριότητες για τα παιδιά.

Στα τρόφιμα το πρώτο στις προτιμήσεις των καταναλωτών είναι το αλεύρι που παρουσιάζει αύξηση των πωλήσεων σε αξία 141,9%.

Στα δικά μας, έχουν ενδιαφέρον τα ευρήματα της Νielsen για την καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων αυτές τις πρώτες ημέρες που ξέσπασε ο κορονοϊός στη χώρα μας.

Τα στοιχεία της Νielsen για την Ελλάδα

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η Nielsen, οι Έλληνες καταναλωτές προμηθεύoνται μεγάλες ποσότητες τροφίμων αλλά και υγρών καθαριστικών και απολυμαντικών υπό τον φόβο της εξάπλωσης της πανδημίας του κορονοϊού.

Συγκρίνοντας τις συνολικές πωλήσεις της εβδομάδας πριν την Καθαρά Δευτέρα (24/02/20-01/03/20) με την αντίστοιχη περυσινή (04/03/19-10/03/19) η συνολική αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των Νησιών) αναπτύχθηκε με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης σε αξία, στο +23,9%.

Εξετάζοντας τις επιμέρους περιοχές της Ελλάδας το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης το παρουσίασε, όπως ήταν και αναμενόμενο η Θεσσαλονίκη, με 36,4%, καθώς εκεί εμφανίστηκε και το πρώτο κρούσμα του κορονοϊού, ενώ ακολουθεί η ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας-Θράκης με 29,4%, καθώς και η Αττική με 29,1%.

Η μέτρηση της Nielsen καταγράφει σημαντική αύξηση των πωλήσεων σε αξία σε πέντε κατηγορίες προϊόντων και συγκεκριμένα: υγρά καθαριστικά/απολυμαντικά (αύξηση 721%), μαντηλάκια και αντιβακτηριδιακά (αύξηση 709,3%), αντισηπτικά υγρά (αύξηση 495,5%), σαπούνια (αύξηση 204%) και χλωρίνη (αύξηση 85,5%).

Αντίστοιχα, στα τρόφιμα το πρώτο στις προτιμήσεις των καταναλωτών είναι το αλεύρι που παρουσιάζει αύξηση των πωλήσεων σε αξία 141,9% και ακολουθούν τα ζυμαρικά με αύξηση 140,1%, τα όσπρια με αύξηση 136,4%, το ρύζι με αύξηση 126,2% και το γάλα εβαπορέ με αύξηση 90,7%.

Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τις πιο θετικές τάσεις παρουσίασαν οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα οικιακής χρήσης, καθώς και τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, οι οποίες κινήθηκαν στο +44,2% και 40,4% αντίστοιχα. Τα τρόφιμα & ποτά στο σύνολό τους αναπτύχθηκαν κατά 23,9%, τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα παρουσίασαν επίσης διψήφια τάση στο +15,2%, όπως επίσης και το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ), στο +17%.

 

Διαβάστε ακόμα: Kαι τώρα τι κάνουμε με τα παιδιά στο σπίτι;

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top