Τα αυτόνομα αυτοκίνητα σημαίνουν πολύ χρήμα για τη βιομηχανία των ποτών

Το λόμπι των αλκοολούχων στις ΗΠΑ σπεύδει να συνεργαστεί με την αναδυόμενη βιομηχανία των αυτοκινήτων χωρίς οδηγό. Γρήγορη κίνηση. Πιάσε ένα ουισκάκι.

 

Από τη δεκαετία του ’50 ο κόσμος ονειρεύεται τα αυτόνομα οχήματα. Ωστόσο σήμερα οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρήκαν έναν απρόσμενο σύμμαχο στο project τους: τη βιομηχανία ποτού. (Φωτογραφία: Wired)

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων όχι μόνο υποστηρίζουν αναφανδόν, αλλά έχουν κινητοποιηθεί και μαζικά καιρό τώρα ώστε επιτέλους τα αυτόνομα οχήματα να βγουν στους δρόμους. Αλλά τούτη τη φορά ένας απρόσμενος σύμμαχος ήρθε να ενισχύσει τον αγώνα τους. Κι αυτός είναι η βιομηχανία των οινοπνευματωδών στις ΗΠΑ, όπως αναφέρει η Washington Post.

Σ’ ένα δελτίο Τύπου της 1ης Μαρτίου, ο «Συνασπισμός για τη μέλλουσα αυτοκίνηση» φροντίζει να μας ενημερώσει ότι τέσσερα νέα μέλη ήρθαν να προστεθούν, μεταξύ των οποίων οι έμποροι χονδρικής της Wine & Spirits of America, μιας επιχείρησης που δραστηριοποιείται στον τομέα των αλκοολούχων.

Aν όλος ο πληθυσμός του πλανήτη έπινε ένα ποτηράκι παραπάνω το μήνα, η αγορά θα μπορούσε να εκτοξευτεί στα $31 δισ. Με δύο παραπάνω τη βδομάδα, το όφελος σκαρφαλώνει στα $250 δισ.

«Σκοπός τους είναι να προωθήσουν την υπεύθυνη κατανάλωση οινοπνεύματος» διευκρινίζει το λόμπι των φίλων της αυτόνομης μετακίνησης στην ανακοίνωσή του. Την ίδια βδομάδα, το «Ίδρυμα για την Ενίσχυση της Υπευθυνότητας σε θέματα χρήσης οινοπνεύματος» (FAAR) -ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός που σκοπό έχει την καταπολέμηση της κατανάλωσης αλκοόλ μεταξύ των ανηλίκων και της οδήγησης σε κατάσταση μέθης- υπέγραψε μια επιστολή υποστήριξης στο AV START Act, ένα σχέδιο νόμου που θα παρουσιαστεί στη Γερουσία, το οποίο θα μπορούσε να επιταχύνει την εμπορευματοποίηση των αυτόνομων αυτοκινήτων.

«Τα μέλη της FAAR συμπεριλαμβάνουν την Diageo, την Pernod Ricard, την Bacardi και την Constellation, τέσσερις από τους μεγαλύτερους παραγωγούς παγκοσμίως αλκοολούχων και μπίρας», διευκρινίζει η Washington Post.

Σύμφωνα με έρευνες τα self-driving car θα μπορούσαν να φέρουν επανάσταση στις καταναλωτικές συνήθειες σε ό,τι αφορά το αλκοόλ, αλλά και να εκτοξεύσουν τον τσίρο της βιομηχανίας ποτού. (Φωτογραφία: The Drive)

Πρόκειται για μια καθαρά συμφεροντολογική συμμαχία. Win-win κατάσταση και για τους δύο: τα αυτόνομα οχήματα μπορούν να αυξήσουν τις πωλήσεις οινοπνευματωδών και να περιορίσουν ταυτόχρονα την οδήγηση σε κατάσταση μέθης.

Τα self-driving car θα μπορούσαν να φέρουν επανάσταση στις καταναλωτικές συνήθειες σε ό,τι αφορά το αλκοόλ. Μ’ ένα αυτόνομο αυτοκίνητο, το αλκοτέστ αχρηστεύεται και το ποσοστό οινοπνεύματος στο αίμα δεν είναι πια εμπόδιο για την ασφαλή επιστροφή στο σπίτι.

Σύμφωνα με τη Huffington Post, αν όλος ο πληθυσμός του πλανήτη έπινε ένα ποτηράκι παραπάνω το μήνα, η αγορά θα μπορούσε να εκτοξευτεί στα 31 δισ. δολάρια. Με δύο παραπάνω την εβδομάδα, το όφελος σκαρφαλώνει στα $250 δισ. Ένας διόλου αμελητέος πακτωλός, έστω κι αν οι δυο ομάδες υποστηρίζουν φανατικά το επιχείρημα της ασφάλειας.

Το ερώτημα είναι: οι μεταφορές μπορούν από μόνες τους να αυξήσουν την κατανάλωση αλκοόλ; Μία μελέτη σχετικά με την επέκταση του ωραρίου λειτουργίας του μετρό της Ουάσινγκτον δείχνει να το επιβεβαιώνει. Αν και μελέτες ήδη από το 2010 λένε ότι θα υπήρχαν έτσι λιγότεροι μεθυσμένοι στο τιμόνι, η κατανάλωση θα αυξανόταν κατακόρυφα κατά τη διάρκεια της βραδιάς.

Συμπέρασμα: Χάρη στην τεχνολογία, το μέλλον είναι ελπιδοφόρο. Δεδομένου κιόλας ότι δεν οδηγώ.

 

Διαβάστε ακόμα: Ενώ τσακωνόμαστε για τα ταξί, έφτασε το μέλλον χωρίς αυτοκίνητο (και χωρίς οδηγό)

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή
Γιώργος Κωνσταντινίδης «Χτυπήστε» κάτι μικρό: τα πολλά τατουάζ είναι «βλαχιά» 

Η διακριτικότητα δεν έβλαψε ποτέ κανέναν. Τα πιο όμορφα tattoos είναι αυτά που δεν «φωνάζουν», που δεν επιδιώκουν να τραβήξουν με το ζόρι την προσοχή. Ως γνωστόν: η ασχημοσύνη απαιτεί την έκθεσή της υπό το φως των προβολέων. Γράφει ο Γιώργος Κωνσταντινίδης.

20.11.2019

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Διονύσης Μαρίνος Λιάγκας & Co: η trash κακομοιριά της ελληνικής TV δεν έχει τέλος 

Πόσο πιο κάτω μπορεί να πέσει μια τηλεοπτική εκπομπή και ο παρουσιαστής της; Εως το σημείο να κάνει αναπαράσταση μιας σεξουαλικής επίθεσης για να βγάλει γέλιο (!). Φταίει αυτός; Όχι! Φταίει το κανάλι που τον έχει και εμείς που αποφασίζουμε να τον δούμε. Ας προσέχαμε κι ας πρόσεχαν.

08.11.2019

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Γιάννης Παλιούρης Oι σημερινοί σαραντάρηδες είναι που χτυπήθηκαν περισσότερο από την κρίση 

Μπορεί όλοι να ασχολούνται με τους εικοσάρηδες που επαναστατούν και τους εξηντάρηδες που τους έκοψαν τις συντάξεις, αλλά το συντριπτικό πλήγμα της κρίσης το δέχτηκαν οι σημερινοί έμπειροι εργαζόμενοι 40 ως 50 ετών. Που στην πιο παραγωγική τους φάση, θεωρούνται αναλώσιμοι.

08.11.2019

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Γιάννης Παλιούρης Μην τρελαθούμε: Στην ΑΣΟΕΕ δεν καταλύθηκε το άσυλο, αλλά η παρανομία 

Αυτοί που φρίττουν από την επιχείρηση της αστυνομίας στην ΑΣΟΕΕ, είτε κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν ή δεν καταλαβαίνουν τι ακριβώς συνέβαινε. Το πανεπιστήμιο είχε γίνει χώρος διακίνησης ναρκωτικών, παράνομων εμπορευμάτων, μπάχαλων ακόμα και επιθέσεων σε ΑμΕΑ. Γράφει ο Γιάννης Παλιούρης.

13.11.2019

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro