Κάθονται τρεις μήνες τον χρόνο, αλήθεια είναι. Όπως επίσης είναι αλήθεια ότι διεξάγουν απίθανες συνελεύσεις και ψηφοφορίες σε ώρες μαθημάτων, διαλύοντας τον προγραμματισμό πολλών οικογενειών, αφού δεν έχουν που να αφήσουν τα παιδιά τους στη μέση της εβδομάδας.
Όμως η γενικευμένη άποψη ότι «οι τεμπέληδες εκπαιδευτικοί δεν κάνουν τίποτα και πληρώνονται τζάμπα» είναι εντελώς λανθασμένη. Και το βίντεο με τον μαθητή που τραμπουκίζει με σκαιό τρόπο την καθηγήτριά του είναι μια καλή ευκαιρία να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους.
Έχοντας δύο κοντινούς συγγενείς και αρκετούς φίλους εκπαιδευτικούς, έχω διαμορφώσει την εικόνα ότι σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης το bullying σε δασκάλους και καθηγητές είναι καθημερινότητα. Όχι μόνο από τους μαθητές αλλά και από τους γονείς τους.
Από το Δημοτικό κιόλας οι δάσκαλοι δέχονται πιέσεις που θα κάτσει το παιδί τους, με ποιον θα κάτσει, γιατί έγινε παρατήρηση στον Δημητράκη αφού ήταν ο Θανασάκης που ξεκίνησε τη φασαρία και άλλες τέτοιες γελοιότητες. Φυσικά με αυτό τον τρόπο οι γονείς εκπαιδεύουν τα παιδιά τους πως έχουν πάντα δίκιο και ότι πρέπει να περνάει πάντα το δικό τους.
Η κατάσταση έως και τη Β’ Γυμνασίου είναι σχετικά ελέγξιμη αφού τα παιδιά είναι ακόμα παιδιά, και το βασικό πρόβλημα είναι οι μονίμως «δυσαρεστημένοι» γονείς. Από εκεί και μετά χάνεται η μπάλα. Ειδικά οι γυναίκες καθηγήτριες δεν ξέρουν πώς να αντιδράσουν καθώς σε στιγμές έντασης έχουν μπροστά τους όχι μικρά αγόρια, αλλά σχεδόν ολόκληρους άντρες.
Γενικά, σε αρκετά Λύκεια έχει διαμορφωθεί η κουλτούρα ότι οι μαθητές «συναποφασίζουν» με τους καθηγητές για τη λειτουργία του σχολείου και πόσες απουσίες θα γραφτούν. Ο κολοφώνας βέβαια της «σχολικής δημοκρατίας» είναι τα περίφημα 15μελή. Απολιθωμένοι θεσμοί χαβαλέ που εξυπηρετούν μόνο τη διοργάνωση πάρτι και εκδρομών και φυσικά την κήρυξη καταλήψεων.
Δεν θα ξεχάσω την μεγάλη τιμή που μου επεφύλαξε η τύχη πέρυσι, όταν συνάντησα τον πιθανότατα μελλοντικό… πρωθυπουργό της χώρας: 15χρονος πρόεδρος 15μελους είχε βάλει κάτω καμιά δεκαριά καθηγητές και τους εξηγούσε ότι η κατάληψη ξεκίνησε αλλά τα αιτήματα θα διατυπώνονταν την επομένη. Αφού έγινε επίκληση της «τιμημένης» πλειοψηφίας, οι καθηγητές αποχώρησαν. Η αλυσίδα με το λουκέτο παρέμεινε.
Σε ό,τι αφορά τα ΕΠΑΛ, η κατάσταση είναι ακόμα χειρότερη. Και αυτό γιατί πολλά από αυτά είναι απλά «πάρκινγκ» κακών μαθητών που το μόνο που τους νοιάζει είναι να πάρουν την επαγγελματική πιστοποίηση. Η εκπαιδευτική διαδικασία δεν τους ενδιαφέρει και επειδή οι απουσίες «τσούζουν» γιατί μπορεί να χάσεις την τάξη, άρα και τη δυνατότητα να βγεις στην αγορά εργασίας, οι απειλές κατά των καθηγητών δεν είναι σπάνιες.
Σε κάθε περίπτωση το βίντεο με τον νταή του ΕΠΑΛ που απειλεί τη γυναίκα καθηγήτριά του είναι μια καλή αφορμή να ασχοληθούμε σοβαρά με τα Λύκεια, όχι μόνο με τα ΑΕΙ. Αλλά είναι και μια εξαιρετική απάντηση σε οποιαδήποτε ερώτηση για τα δομικά προβλήματα της χώρας μας. Αν για παράδειγμα, ο Άγγλος που θα έρθει για διακοπές, ρωτήσει γιατί χρεοκοπήσαμε και συνεχίζουμε να τσαλαβουτάμε στον βούρκο αρκεί να του δείξουμε αυτό το βίντεο. Θα πιάσει το νόημα…
Διαβάστε ακόμα: Oι σημερινοί σαραντάρηδες είναι που χτυπήθηκαν περισσότερο από την κρίση.