Μόλις 24 ετών και πλέον πρωταθλητής της F1 (Φωτογραφία: .codesports.com.au).

Λένε πως πίσω από έναν επιτυχημένο άντρα πρέπει να ψάξεις μια γυναίκα που του δίνει κίνητρο και τον κάνει να αισθάνεται σημαντικός. Κι όμως, στην περίπτωση του νέου «Πάπα» της F1, Μαξ Φερστάπεν, αυτός που καθόρισε την πορεία του, επέμεινε σ’ αυτήν και του έδειξε το δρόμο της επιτυχίας ήταν ο πατέρας του, Γιος.

Kλασική περίπτωση γονέα που ονειρεύτηκε να δει τον κανακάρη του να συνεχίζει τα δικά του βήματα. Ο Γιος υπήρξε οδηγός της Formula 1 έως το 2003 και όταν σταμάτησε, αφοσιώθηκε στον Μαξ με σκοπό να τον κάνει πρώτο των πρώτων. Αλλωστε, το κυρίαρχο μότο της φαμίλιας Φερστάπεν είναι «ο πρώτος είναι πρώτος και ο δεύτερος τίποτα».

Δεν περνούσε Παρασκευή που να μην συναντιούνται με τον πατέρα του έξω από το σχολείο του Μαξ και να τον πηγαίνει για προπόνηση με το καρτ.

Ο Μαξ είχε τις προσλαμβάνουσες, καθώς δεν έχασε αγώνα του πατέρα του. Ο βρυχώμενος ήχος των αυτοκινήτων ηχούσε σαν μαγεμένος αυλός στα παιδικά του αυτιά. Πώς να μην ακολουθήσει την ίδια -σχεδόν προδιαγεγραμμένη- πορεία;

Mε τον πατέρα του, Γιος, σε ηλικία επτά ετών (Φωτογραφία: thesportsrush.com).

Δεν περνούσε Παρασκευή που να μην συναντιούνται έξω από το σχολείο του Μαξ και να τον πηγαίνει για προπόνηση με το καρτ. Αλλωστε, στα καρτ είχε και την κληρονομία της μητέρα του, Sophie Kumpen, που ασχολήθηκε για αρκετά χρόνια τρέχοντας σε αγώνες καρτ. Και πάλι, όμως, ήταν μια συμφωνία μεταξύ πατέρα-γιου που ακολουθούσαν απαρέγκλιτα και οι δύο. Ο Γιος ήταν αποφασισμένος να τον φτάσει στην κορυφή. Πολλές φορές, δε, ακόμη κι αν έπρεπε να ξεχάσει πως έχει απέναντί του ένα μικρό παιδί που έχει ανάγκη να ξεσκάσει και να παίξει με τους φίλους του.

Ολοένα και περισσότερο, ο Μαξ άρχισε να μοιάζει στον Γιος. Ιδια κοψιά, ίδιο αίμα και ίδια νοοτροπία.

Συν τω χρόνω, ο Μαξ άρχισε να μπαίνει στο πετσί του ρόλου, να αφήνει την παιδικότητά του κατά μέρος και να αντιμετωπίζει κάθε αγώνα καρτ ωσάν να ήταν ο τελικός της F1 (αυτό κι αν λέγεται προοικονομία). Δεν άφηνε τίποτα στην τύχη του.

Ολοένα και περισσότερο, ο Μαξ άρχισε να μοιάζει στον Γιος. Ιδια κοψιά, ίδιο αίμα και ίδια νοοτροπία. Ο βασικός τους σκοπός ήταν η επίτευξη του στόχου: η πρωτιά. Το 2013, ο Φερστάπεν έγινε παγκόσμιος πρωταθλητής Karting. Ηταν μόλις 16 ετών. Δεν τον πτόησε ο ανταγωνισμός. Δεν τον φόβισε τίποτα. Είχε γίνει νωρίς νωρίς ένας Ιπτάμενος Ολλανδός.

Oδηγώντας καρτ (Φωτογραφία: thesportsrush.com).

Μέχρι εκείνη τη στιγμή, ο νεαρός Ολλανδός είχε κερδίσει δύο ευρωπαϊκά πρωταθλήματα Karting, στην κατηγορία ΚΖ 125 κ.εκ. (με κιβώτιο ταχυτήτων) και KF (χωρίς κιβώτιο). Το παγκόσμιο στην ΚΖ ήταν ένας και μοναδικός αγώνας, ο μεγάλος τελικός. Τη στιγμή που οι αντίπαλοί του είχαν μια πλειάδα ειδικών στην ομάδα τους, ο Μαξ είχε μόνο τον πατέρα του. Μόνοι τους εναντίον όλων.

Το 2015, στο Αυστραλιανό Open έγινε ο νεαρότερος πιλότος της F1: μόλις 17 ετών και 166 ημερών.

Ο πατέρας του το δίδαξε το βασικό μάθημα της εμπιστοσύνης. Να μην φοβάται τους αντιπάλους, να μην αισθάνεται να δεν έχει κανένα αβαντάζ. Οποιος κι αν ήταν ο αντίπαλός του, ο Μαξ θα έπρεπε να ξεδιπλώσει όλο το ταλέντο του (το λες και δεύτερη προοικονομία).

Η λογική λέει πως μετά τα Καρτ ακολουθεί η Formula 3. Για τους Φερστάπεν ο χρόνος άσκησης είχε διαφορετική ερμηνεία. Ο Μαξ έκανε το «αγροτικό» του κατευθείαν στα βαθιά. Το πέρασμά του από τη F3 ήταν σύντομο. Ξεκίνησε με μόλις μια νίκη σε 12 αγώνες, αλλά στη συνέχεια του έδωσε και κατάλαβε. Η μια νίκη ακολουθούσε την άλλη, για να έρθει το τηλεφώνημα του συμβούλου της Red Bull, Χέλμουτ Μάρκο, να επιβεβαιώσει το σπάνιο ταλέντο του μικρού. Ηταν η ώρα της Formula 1.

Φτιαγμένος για την κορυφή (Φωτογραφία: redbull.com).

Kαίτοι ανήλικος ακόμη υπέγραψε συμβόλαιο με την Scuderia Toro Rosso (το 2016) κάτι που ομολογούμενως θα μπορούσε να δημιουργήσει ανησυχία στους άλλους οδηγούς. Πώς να τρέξεις γνωρίζοντας πως μέσα στον αγώνα υπάρχει ένας άπειρος πιλότος που μπορεί να γίνει πηγή κινδύνων; Η Red Bull κατάφερε να πείσει την FIA και τελικά δόθηκε το ok να αγωνιστεί. O Mαξ δεν τους διέψευσε. Το 2015, στο Αυστραλιανό Open έγινε ο νεαρότερος πιλότος της F1: μόλις 17 ετών και 166 ημερών.

Έγινε ο νεαρότερος νικητής στην ιστορία της F1 (μόλις 18 ετών) και ο πρώτος Ολλανδός που κέρδισε ποτέ αγώνα.

«Ανάγκασε», δε, την Red Bull να τον τραβήξει από τη θυγατρική Toro Rosso και να τον προσθέσει στο στόλο της. Συνέβη στο GP Iσπανίας όπου και αντικατέστησε τον Ντάνιιλ Κβίατ. Εκεί, με τη βοήθεια της τύχης, κέρδισε το πρώτο του γκραν πρι. Έγινε, έτσι, ο νεαρότερος νικητής στην ιστορία της F1 (μόλις 18 ετών) και ο πρώτος Ολλανδός που κέρδισε ποτέ αγώνα. Το να πιάσει, όμως, τον Χάμιλτον από τα… μαλλιά, αυτός ήταν ένας στόχος που δεν φάνταζε επιτεύξιμος.

Mε τον μεγάλο αντίπαλο, Λούις Χάμιλτον (Φωτογραφία: planetf1.com).

Σποραδικά, βέβαια, έκανε γκελ, όπως συνέβη το 2020 στο GP του Σίλβερστοουν όπου νίκησε. Μπορεί το «θηρίο» (βλ. Χάμιλτον) να μην πληγώθηκε, αλλά κατάλαβε πως ο μικρός ήταν υπολογίσιμος αντίπαλος. Το κατάλαβε ακόμη περισσότερο φέτος.

Για τους Φερστάπεν ο χθεσινός τίτλος είναι μια λογική εξέλιξη: ο πρώτος είναι πρώτος και έχει όνομα Μαξ.

Η φετινή επιτυχία ήταν ένας συνδυασμός πραγμάτων. Η επιδεξιότητα του Μαξ, σε συνδυασμό με την επιμονή του και την πηγαία αυτοπεποίθησή του βοηθήθηκε και από μια σημαντική αλλαγή τεχνικών κανονισμών στο πίσω μέρος των μονοθεσίων.

Με τη σημαία της Ολλανδίας κατά τους χθεσινούς πανηγυρισμούς του (Φωτογραφία: marca.com).

Αυτή η αλλαγή επηρέασε αρνητικά τη Mercedes, και ό,τι είχε ρυθμίσει ως τότε ο Χάμιλτον στα μέτρα του. Η Red Bull είδε τη νέα συνθήκη ως ευκαιρία να προσπεράσει τη Mercedes. H φετινή χρονιά είχε πολλά. Αγώνες που ο Μαξ έδειξε πως είναι ένας μετρ που μπορεί να εκτελέσει άψογα τα οδηγικά του ρεσιτάλ κι άλλες λιγότερο επιτυχημένες προσπάθειες που, όμως, δεν τον κατέβαλλαν.

Το να ρίξεις τον «μόνιμο» πρωταθλητή από το βάθρο του συνιστά επίτευγμα πρώτου μεγέθους. Τη στιγμή που σχεδόν όλοι περίμεναν πως ο Χάμιλτον θα θριαμβεύσει ξανά και θα πανηγυρίσει τον 8ο τίτλο του, o 24χρονος βελγο-ολλανδός μπήκε στο ρουθούνι του γίγαντα, τον εκτροχίασε και ανέβηκε στο βάθρο του πρωταθλητή της F1.

Aλλά είπαμε, για τους Φερστάπεν αυτή είναι μια λογική εξέλιξη: ο πρώτος είναι πρώτος και έχει όνομα Μαξ.

 

Διαβάστε ακόμα: Το μεγαλειώδες άλμπουμ της Formula 1. Iστορία, πάθος, αδρεναλίνη.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top