Ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η Λίνα Μενδώνη μοιάζουν να κλείνουν τα αυτιά στο κοινό περί δικαίου αίσθημα (Nick Paleologos / SOOC).

Σπάνια βλέπεις έναν υπουργό Πολιτισμού να έλκει με τέτοια «ευκολία» τόσο αρνητικό φορτίο κριτικής. Στη χώρα μας ήταν πάντοτε ένα παροπλισμένο υπουργείο όπου το αναλάμβαναν πολιτικά πρόσωπα που έπρεπε κάπως να βολευτούν ή -ενίοτε- άνθρωποι του πολιτισμού που είχαν πολλές καλές ιδέες, αλλά ελάχιστη γνώση της πολιτικής πρακτικής.

Τι ακριβώς συμβαίνει με τη Λίνα Μενδώνη και έχει γίνει εσχάτως «συλλέκτης» κατηγοριών; Οι αποκαλύψεις του ελληνικού #ΜeToo έρχονται καθημερινά με τη μορφή χιονοστιβάδας, ο κόσμος του θεάτρου είναι ανάστατος από τον βόρβορο που κυκλοφορούσε στα υπόγεια και τώρα βγαίνει στην επιφάνεια. Μέσα στο σκούρο κύμα βρέθηκε και ο πρώην επικεφαλής του Εθνικού Θεάτρου.

Σε μια δημοκρατία το τεκμήριο της αθωότητας δεν πρέπει να αφαιρείται από κανέναν. Μπορεί ένα θύμα βιασμού (ο Βασίλης όπως συστήθηκε ο ίδιος) να μίλησε χθες σε τηλεοπτική εκπομπή, δίχως να κατονομάσει, αλλά σίγουρα φωτογραφίζοντας τον θύτη, εντούτοις τα περαιτέρω της υπόθεσης οφείλει να τα αναλάβει η δικαιοσύνη. Η δική του περίπτωση, βέβαια, έχει παραγραφεί, αλλά η δικηγόρος του σημειώνει πως υπάρχουν κι άλλες υποθέσεις που βαραίνουν τον γνωστό σκηνοθέτη και ηθοποιό, οι οποίες δεν έχουν παραγραφεί.

Επομένως, αν τα θύματα αποφασίσουν να κινηθούν δικαστικά, έχουν κάθε δικαίωμα να το κάνουν και όταν το δικαστήριο αποφανθεί επί των υποθέσεων θα ξέρουμε τι από όλα αυτά είναι αλήθεια ή μύθευμα. Αυτή, όμως, είναι η δικαστική πλευρά της υπόθεσης.

Μπορεί και η κυρία Μενδώνη να μην είναι επαγγελματίας πολιτικός, εντούτοις, έχει την υποχρέωση να ελέγχει τα αντανακλαστικά της σε υποθέσεις που ασχολείται το πανελλήνιο.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως υπάρχει και μια αμιγώς πολιτική, στην οποία εμπλέκεται η υπουργός. Αρκετοί ηθοποιοί, πια, ζητούν το κεφάλι της επί πίνακι, απαιτούν με πύρινες αναρτήσεις τους στα social media να παραιτηθεί και την κατηγορούν για συγκάλυψη της υπόθεσης. Της χρεώνουν, όπως και τον πρωθυπουργό, ότι ευθύς εξαρχής προσπάθησε να προστατεύσει τον αρεστό σκηνοθέτη και ηθοποιό και κώφευσε μπρος στο κύμα των φημών που κύκλωναν το πρόσωπό του.

Μπορεί η κυρία Μενδώνη να μην είναι επαγγελματίας πολιτικός, εντούτοις, είναι πολιτικός προϊστάμενος ενός υπουργείου. Επομένως, έχει την υποχρέωση να ελέγχει τα αντανακλαστικά της σε υποθέσεις που ασχολείται το πανελλήνιο και, τέλος πάντων, αναπόφευκτο είναι να σκέπτονται ορισμένοι πως όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά.

Μπορεί να αποδειχθεί στο τέλος ότι δεν υπήρξε καν σπίθα, όμως, ένας υπουργός δεν γίνεται να ζει στο στεγασμένο περιβάλλον του. Ακόμη κι αν μέσα του στηρίζει τον συνεργάτη του, οφείλει να ορθοτομήσει. Αν θέλετε, δε, μεγαλύτερη «προστασία» θα του παρείχε αν του ζητούσε εξαρχής να παραιτηθεί έτσι ώστε να υπερασπιστεί τον εαυτό του (όπως έχει το δικαίωμα), δίχως να τον βαραίνει ένα κρατικό αξίωμα.

Η Λίνα Μενδώνη δεν έκανε τίποτα από όλα αυτά. Συνέχισε να κλείνει τα αυτιά της τη στιγμή που η ελληνική κοινωνία συνταρασσόταν από τις αποκαλύψεις. Το ίδιο κάνει και τώρα. Να είναι όλοι οι ηθοποιοί που την κατηγορούν μέλη του ΣΥΡΙΖΑ; Από δύσκολο έως απίθανο.

Φαίνεται, όμως, πως το ίδιο που έκανε η υπουργός προς τον επικεφαλής του Εθνικού Θεάτρου, κάνει τώρα και ο Κυριάκος Μητσοτάκης προς την υπουργό του. Κοινώς: προσπαθεί να κερδίσει χρόνο έως τη στιγμή που θα αλλάξει η ατζέντα των θεμάτων. Και πάλι: για τις ανάγκες της κυβερνητικής ηρεμίας και της έξωθεν καλής μαρτυρίας, ο πρωθυπουργός θα μπορούσε κάλλιστα να ζητήσει από την κυρία Μενδώνη να αφήσει το χαρτοφυλάκιό της.

Εδώ δεν τίθεται θέμα αν είναι καλή ή κακή υπουργός (η αλήθεια είναι ότι τα πεπραγμένα της δεν βοηθούν στο να κλείνεις προς την πρώτη περίπτωση), αλλά αν ακούει τους τριγμούς της κοινωνίας ή πιστεύει πως δεν την αγγίζει τίποτα.

Έτσι πίστευαν και άλλοι πολιτικοί (επαγγελματίες του είδους αυτοί) και τελικά την πάτησαν. Διότι, είτε μας αρέσει είτε όχι, καλύτερα να σου βγει το όνομα παρά το μάτι. Γίνεται να είσαι αόμματος υπουργός;

 

Update (19/2): Στη σημερινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε η κυρία Μενδώνη έδειξε φανερά πως κόβει όλες τις γέφυρες με τον πρώην επικεφαλής του Εθνικού Θεάτρου. Τον κατονόμασε, τον χαρακτήρισε επικίνδυνο, και υποστήριξε ότι την εξαπάτησε.

Επίσης ανακοίνωσε πως σήμερα το πρωί κατέθεσε στον εισαγγελέα αναφορά με την οποία θέτει στην διάθεσή του το σύνολο των εποπτευόμενων φορέων του ΥΠΠΟΑ για τη διαδικασία των ερευνών. Πάντως, αν είχε ακούσει τις φήμες (δεν γίνεται να μην τις είχε ακούσει), θα μπορούσε κάλλιστα να έχει κινηθεί πιο άμεσα. Αυτό που έκανε σήμερα είναι στη σωστή κατεύθυνση, αλλά σε λάθος χρόνο.

 

Διαβάστε ακόμα: Ο Δημήτρης Μοθωναίος και η κοινοτοπία του κακού.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top