Αυτή είναι η νέα εμφάνιση; Πότε θα την αλλάξουμε;

Το ποδόσφαιρο είναι ένα παιχνίδι που παίζουν 22 παίκτες, όλος ο πλανήτης χαίρεται να το παρακολουθεί και στο τέλος οι Έλληνες τσακώνονται. Παραλλαγή της γνωστής -πλέον- θυμοσοφίας του Γκάρι Λίνεκερ (με τους Γερμανούς νικητές) που, φευ, απηχεί την ουσία και το μελόδραμα της ελληνικής περίπτωσης.

Δεν φτάνουν τα πέναλτι που δίνονται ή δεν δίνονται. Δεν φτάνει ο καβγάς για το VAR ή για το αν πρέπει να έρχονται elite διαιτητές να σφυρίξουν τους αγώνες των playoffs. Δεν μας φτάνει καν ο ανένδοτος που έχει κηρύξει ο Ολυμπιακός στην ΕΠΟ και στον Τάκη Μπαλτάκο. Τώρα έχουμε και παρεμβάσεις επί… στυλιστικών επιλογών εθνικού επιπέδου. Σε δουλειά να βρισκόμαστε.

Η νέα εμφάνιση της εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου έχει μπει στο στόχαστρο, αλλά και πάλι με λάθος επισημάνσεις και εντελώς «πειραγμένα» κίνητρα. Λες και η εμφάνιση γίνεται για να χτυπηθεί το… σαμάρι και μέσω αυτού ο εκάστοτε (πολιτικός) “γάιδαρος”.

Σε πλήρη ανάπτυξη…

Οσο και αν κοιτάζεις την εμφάνιση, τον αγκυλωτό σταυρό θα τον δεις μόνο αν είσαι κακοπροαίρετος.

Για παράδειγμα, το ΜέΡΑ 25 είδε πίσω από τις γραμμές και τα σχέδια και… διέγνωσε πως αυτό που αποτυπώνεται ανατριχιαστικά στην νέα εμφάνιση είναι ένας αγκυλωτός σταυρός (!). Κρυφό μήνυμα; Κάτι μας κρύβουν; Ερχονται οι Ελοχίμ να μας καταλάβουν;

Οσο και αν κοιτάζεις την εμφάνιση, τον αγκυλωτό σταυρό θα τον δεις μόνο αν είσαι κακοπροαίρετος. Σε αυτή την περίπτωση μπορείς να δεις ακόμη και δεινόσαυρο, αλλά δεν είναι το θέμα μας αυτό. Το κόμμα του κυρίου Βαρουφάκη, και ο ίδιος βεβαίως, έχουν αποφασίσει ενόψει εκλογών να κάνουν αισθητή την παρουσία τους με μη συμβατικούς τρόπους. Πρόβλημά τους, γιατί όμως να δηλητηριάζεται το κλίμα με όχημα την εθνική ομάδα που πρέπει να μας ενώνει;

Οι άλλοι επικριτές της εμφάνισης προέρχονται από Πειραιά μεριά. Ευκαιρία έψαχναν οι παράγοντες του Ολυμπιακού να χτυπήσουν τον Μπαλτάκο. Ο αντιπρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός είπε πως η εμφάνισή μας είναι ίδια μ’ αυτή της Φινλανδίας. Βάλτε τώρα που γυρίζει η υδρόγειος. Αν το ψάξουμε, μπορούμε να βρούμε ομοιότητες με εμφανίσεις και σημαίες κι άλλων χωρών.

Στην ουσία το θέμα είναι πιο απλό: Ας το παραδεχθούμε, αυτή η εμφάνιση είναι στυλιστικά άστοχη. Ουσιαστικά έχει πολλή «φασαρία» χωρίς λόγο. Απουσιάζει η λιτότητα και η καθαρότητα. Αν την κοιτάξεις με προσήλωση, το πιο πιθανό είναι να ζαλιστείς. Είναι σαν τα πουκάμισα με ρίγες που στην τηλεόραση σε κάνουν να τα βλέπεις όλα διπλά και τριπλά.

Γιατί να μην αναλάμβανε να φτιάξει τη νέα εμφάνιση ο Τεντ Φιλιππάκος που βρίσκεται πίσω από παράδειγμα της Καλλιθέας ή της FC Venezia;

Ποτέ δεν ήμασταν Ιταλοί, Αγγλοι ή, έστω, Γάλλοι στυλιστικά. Οι εμφανίσεις μας ουδέποτε υπήρξαν αποτέλεσμα σχεδιαστικής έμπνευσης.

Ποτέ δεν ήμασταν Ιταλοί, Αγγλοι ή, έστω, Γάλλοι στυλιστικά. Οι εμφανίσεις μας ουδέποτε υπήρξαν αποτέλεσμα σχεδιαστικής έμπνευσης. Αρκεί να θυμηθεί κανείς την εμφάνισή μας στο θρυλικό Euro 2004. Για να μην πούμε για τις εμφανίσεις της Ολυμπιάδας της Αθήνας. Τίποτα το φοβερό δεν έχουμε προσθέσει ως χώρα στη μόδα των γηπέδων. Και να πει κανείς πως δεν έχουμε άξιους και εμπνευσμένους designers να σχεδιάσουν κάτι πρωτότυπο και διαφορετικό από τα καθιερωμένα; Εχουμε, αλλά μάλλον η αισθητική είναι ακριβό σπορ.

Πρόσφατα στο Andro είχαμε αναφερθεί εκτενώς στην άκρως hip εμφάνιση της… Καλλιθέας. Πίσω από αυτή τη φανέλα βρίσκεται ο πρόεδρος της ομάδας, Τεντ Φιλιππάκος που έχει σπουδάσει αθλητικό μάρκετινγκ και, αν μη τι άλλο, έδειξε με πράξεις πως ξέρει να λανσάρει ένα καλό προϊόν δίνοντας έτσι υπεραξία και στην ομάδα του. Το έκανε άλλωστε και για την Venezia FC.

Γιατί να μην αναλάμβανε αυτός να σχεδιάσει τη νέα εμφάνιση; Θα ήταν ασυμβίβαστο; Δεκτό, αλλά και πάλι: η Ελλάδα βρίθει από… καλλιτέχνες και γραφίστες που και γούστο έχουν και ιδέες για να αποκτούσαμε μια εμφάνιση για την οποία θα μιλούσαν όλοι (μέχρι να γίνουμε ξανά καλή ομάδα και να συζητούν για το ποδόσφαιρο που παίζουμε).

Αν ο καβγάς γινόταν για το πάπλωμα και όχι γι’ αυτούς με το οποίο σκεπάζονται, τότε θα είχε ουσία. Θα πει κανείς: αμελητέο αν έχουμε ωραία εμφάνιση ή όχι. Το θέμα είναι να προκριθούμε ξανά στην τελική φάση ενός Euro και ενός Μουντιάλ. Σαφώς, ο στόχος είναι αυτός, δεν χωράει αμφιβολία.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε, όμως, πως το ποδόσφαιρο στις μέρες μας είναι σόου και μάρκετινγκ. Η εικόνα παίζει καθοριστικό ρόλο. Αλήθεια τώρα, θα βρεθεί άνθρωπος που θα πάει να αγοράσει αυτή την εμφάνιση και θα την φορέσει με περίσσιο καμάρι;

 

Διαβάστε ακόμα: Πόσα αξίζει να ξοδέψουμε για ένα T-shirt;

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top