toy-Jesus

Ποιο είναι το μήνυμα των Χριστουγέννων; Ο έχων ώτα ακούειν ακουέτω…

Βreaking news! Το Andro, όπως και τα υπόλοιπα μίντια ανά την ελληνική επικράτεια, μόλις πριν από λίγα λεπτά έλαβαν από το γραφείο τύπου της Εκκλησίας της Ελλάδας την παρακάτω μακροσκελή επιστολή με αφορμή τον εορτασμό των Χριστουγέννων, την οποία και δημοσιεύουμε:

 

«Αδελφοί,

Επιτρέψτε μας να απευθυνθούμε σε εσάς στη δημοτική γλώσσα, καθώς σκοπός μας είναι να γίνουμε κατανοητοί σε όσο το δυνατόν περισσότερους.

Σε λίγες ημέρες η Εκκλησία μας, αλλά και ένα μεγάλο μέρος όλης της ανθρωπότητας στον πλανήτη μας, θα γιορτάσουν τη γέννηση του Σωτήρα μας Ιησού Χριστού. Το μήνυμα αυτής της πολύ μεγάλης γιορτής, είναι ‒όπως συνηθίζουμε να λέμε κάθε χρόνο‒ μήνυμα ελπίδας, ειρήνης και αγάπης. Φέτος όμως θα θέλαμε να γίνουμε λίγο πιο συγκεκριμένοι και να σας απαριθμησουμε το πλήθος των διαχρονικών συμβολισμών που έχει η ιστορία της γέννησης του Χριστού. Οι συμβολισμοί αυτοί αποδεικνύουν πόσο προοδευτική και πάντα επίκαιρη είναι η θρησκεία μας, κάτι που από αμέλεια δεν είχαμε αναδείξει τόσο καιρό.

Ο Χριστός είναι ο υιός του Θεού και όχι του Ιωσήφ, με τον οποίο είναι νυμφευμένη η Μαρία. Πόσα παιδιά δεν στιγματίζονται επειδή ο πατέρας τους δεν είναι ο νόμιμος σύζυγος; Όλες αυτές τις συμπεριφορές η Εκκλησία μας τις κατακρίνει…

1. Η ιστορία της γέννησης ξεκινά από την αναγγελία στην Παρθένο Μαρία ότι είναι θέλημα Θεού να μείνει έγκυος και να γεννήσει τον Χριστό. Την είδηση στη Μαρία τη μεταφέρει ο Γαβριήλ, ένας άγγελος, ‘’μια φύση’’ δηλαδή, όπως λέμε στην Εκκλησία, ‘’νοερή, αεικίνητη, αυτεξούσια και ασώματη’’, η οποία δεν έχει φύλο. Η θρησκεία μας, κατά τον τρόπο αυτό, θέλει να δείξει ότι δεν δίνει σημασία σε φύλα. Ο καθένας έχει την εξουσία του εαυτού του, μπορεί να αυτοπροσδιορίζεται όπως επιθυμεί και πρέπει να είναι σεβαστό το δικαίωμά του στην ιδιωτική και οικογενειακή ζωή. Άλλωστε όλοι, ανεξαρτήτως φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού, έχουν θέση στη βασιλεία των ουρανών εφόσον, ακολουθώντας το λόγο του Θεού, ζουν με αγάπη προς τον πλησίον τους.

2. Μετά την αναγγελία του θελήματος του Θεού, η Μαρία, αν και παρθένα, εγκυμονεί τον Ιησού. Η παρθενία της δεν έχει καμία σχέση με υποκριτικές σεμνοτυφίες, αλλά συμβολίζει το καινούργιο, το αγνό και αμόλυντο που έχει η νέα θρησκεία, η οποία ανατέλλει με τη γέννηση του Χριστού απαλλαγμένη από απάνθρωπες διδαχές του παρελθόντος (‘’οφθαλμός αντί οφθαλμού’’ κλπ) και φέρνει ένα νέο μήνυμα, που δεν υπήρξε πριν: το περίφημο ‘’αγαπάτε αλλήλους’’.

3. Αυτό το καινούργιο έρχεται στον κόσμο μέσω της Μαρίας, της Παναγίας δηλαδή, που είναι πάνω από όλους τους αγίους. Η ξεχωριστή αυτή θέση της δείχνει και τον σεβασμό που έχει ο χριστιανισμός για τη γυναίκα γενικότερα. Συνεπώς, είναι αυτονόητο πως η Εκκλησία μας είναι υπέρ της χειραφέτησης όλων των γυναικών και δεν επιδιώκει τίποτε λιγότερο από την, στην πράξη, ισότητά τους με τους άντρες.

4. Ο Χριστός είναι, κατά τας γραφάς μας, ο υιός του Θεού και όχι του Ιωσήφ, με τον οποίο είναι νυμφευμένη η Μαρία. Αυτό το αποδέχεται ο Ιωσήφ και μεγαλώνει το παιδί ως σπλάχνο του. Και εδώ, η θρησκεία μας δείχνει πόσο προοδευτική ήταν από το ξεκίνημά της, πώς αναδείκνυε και έπαιρνε θέση σε κοινωνικά θέματα που, ακόμη και σήμερα, πολλές φορές είναι ταμπού. Πόσες και πόσες γυναίκες, σε πολυάριθμα μέρη του κόσμου δεν πέφτουν θύματα βίας ή δεν βρίσκουν φρικτό θάνατο, ως τιμωρία, επειδή φέρνουν στον κόσμο ένα παιδί που δεν είναι του συζύγου τους; Επίσης, πόσα παιδιά δεν στιγματίζονται και δεν θεωρούνται κατώτερα επειδή ο πατέρας τους δεν είναι ο νόμιμος σύζυγος ή επειδή είναι αγνώστου πατρός; Όλες αυτές τις συμπεριφορές, εναντίον των γυναικών και των παιδιών, η Εκκλησία μας τις κατακρίνει και καλεί όλους να παραδειγματιστούν από τον Ιωσήφ.

5. Οι γονείς του Χριστού, είναι μετανάστες. Κατάγονταν από τη Βηθλεέμ της Ιουδαίας, όμως ζούσαν, κι ο Ιωσήφ δούλευε ως μαραγκός, στη Ναζαρέτ της Γαλιλαίας. Είναι κατανοητό ότι η θρησκεία μας, έχοντας δύο τόσο σημαίνοντα πρόσωπα με την ιδιότητα του μετανάστη, τρέφει απόλυτο σεβασμό για τους σημερινούς μετανάστες, απ’ όπου κι αν προέρχονται, και στηλιτεύει οποιαδήποτε εχθρική πράξη εναντίον τους, αλλά και κάθε ενέργεια στοχοποίησης και στιγματοποίησής τους. Απολογούμαστε δε, με ειλικρινή μεταμέλεια για όσους κληρικούς στο παρελθόν έδειξαν συμπάθεια, αποδοχή ή ανοχή, σε ρατσιστικές συμπεριφορές και δεν θα τις ξαναεπιτρέψουμε.

6. Ο Ιωσήφ και η Μαρία, λίγο πριν γεννηθεί ο Ιησούς, επιστρέφουν στη γενέτειρά τους Βηθλεέμ προκειμένου να απογραφούν. Εκεί όμως, μη βρίσκοντας άλλο κατάλυμα, διαμένουν σε έναν στάβλο (φάτνη). Εκεί γεννιέται ο Χριστός, ανάμεσα στα ζώα (μάλιστα για κρεβάτι του, οι γονείς του χρησιμοποιούν την ταΐστρα των ζώων). Και εδώ υπάρχουν έντονοι συμβολισμοί, και μάλιστα οικολογικοί. Ο Χριστός, επιλέγοντας να γεννηθεί δίπλα τους, μας δείχνει ότι πρέπει να σεβόμαστε όλα τα πλάσματα του πλανήτη και μας προτρέπει να κατανοήσουμε τη μέγιστη σημασία της φύσης στη ζωή μας. Η Εκκλησία μας, δίνοντας ένα μικρό παράδειγμα, από εδώ και στο εξής αντιτίθεται στον αποχαρακτηρισμό λιμνών, δασικών εκτάσεων κλπ, ακόμη και αν αυτός φαινομενικά είναι προς οικονομικό ή άλλο όφελός της (π.χ. ανέγερση ναών).

Η Εκκλησία μας συμπονά όλους τους πρόσφυγες και δείχνει αλληλεγγύη, γιατί μας υπενθυμίζουν την περιπέτεια που πέρασε ο Χριστός μας. Ακολουθώντας το παράδειγμα της αγάπης του, καλούμε την Πολιτεία να τους προστατεύσει και να μην προβαίνει σε ενέργειες αποτροπής της εισόδου τους

7. Στον στάβλο της γέννησης συρρέουν για να προσκυνήσουν τον Χριστό, φτωχοί βοσκοί αλλά και οι λεγόμενοι ‘’τρεις μάγοι’’, που φέρνουν πλούσια δώρα. Ο Χριστός ενώνει διαφορετικούς ανθρώπους, από διαφορετικά μέρη, που όμως είναι όλοι ίσοι ενώπιόν του. Τους φέρνει συμφιλιωμένους κοντά του και από την πρώτη στιγμή της γέννησής του διδάσκει την ειρήνη και την αγάπη για όλους.

8. Οι τρεις μάγοι, για να φτάσουν στη φάτνη, κάνουν αστρονομικούς υπολογισμούς και ακολουθούν το άστρο της Βηθλεέμ. Με αυτό τον συμβολισμό, η θρησκεία μας θέλει να δείξει τον μεγάλο σεβασμό και την παραδοχή της στις επιστήμες. Δυστυχώς, παλαιότερα θεωρήθηκε ότι ο χριστιανισμός εναντιώνεται στην επιστημονική έρευνα και τεκμηρίωση, κάτι όμως που σας βεβαιώνουμε δεν ισχύει.

9. Ο Χριστός γίνεται πρόσφυγας. Λίγο μετά τη γέννησή του, ο βασιλιάς Ηρώδης, όταν μαθαίνει τα νέα της γέννησης, φοβούμενος ότι θα χάσει το θρόνο του από τον Χριστό, διατάσσει την σφαγή των νηπίων. Θεωρεί ότι ανάμεσα στα παιδιά θα είναι και ο Χριστός κι ότι έτσι θα τον εξοντώσει πριν απειλήσει την εξουσία του. Ο Ιωσήφ και η Μαρία όμως προλαβαίνουν να καταφύγουν με τον Χριστό στην Αίγυπτο. Είναι προφανές ότι η περιπέτειά τους αυτή μας θυμίζει ιστορίες δυστυχίας, που επαναλαμβάνονται συνεχώς μέχρι και τώρα σε πολλές χώρες του κόσμου. Αμέτρητοι άνθρωποι, οικογένειες με παιδιά, αλλά και παιδιά μόνα τους, καθημερινά ‒ως νέοι Χριστοί‒ αναγκάζονται να γίνουν πρόσφυγες και να εγκαταλείψουν τις εστίες τους για να γλιτώσουν τη ζωή και την ελευθερία τους από σφαγές, πολέμους και καταπιεστικά καθεστώτα. Πολύ συχνά, δυστυχώς, οι άνθρωποι αυτοί χάνουν τη ζωή τους προσπαθώντας να φτάσουν σε ασφαλές έδαφος, όπως είναι η Ελλάδα και η Ευρώπη γενικότερα. Επίσης συχνότερα δεν τους επιτρέπεται η είσοδος σε ασφαλές έδαφος, με αποτέλεσμα πάλι να κινδυνεύουν. Η Εκκλησία μας συμπονά όλους τους πρόσφυγες και δείχνει αλληλεγγύη, γιατί μας υπενθυμίζουν την περιπέτεια που πέρασε ο Χριστός μας. Ακολουθώντας το παράδειγμα της αγάπης του, καλούμε την Πολιτεία να τους προστατεύσει και να μην προβαίνει σε ενέργειες αποτροπής της εισόδου τους. Καλούμε και όλους τους Έλληνες να βοηθήσουν κι αυτοί τους πρόσφυγες ώστε οι τελευταίοι να νιώσουν την Ελλάδα νέα τους ασφαλή πατρίδα και να ζήσουν με σεβασμό και αξιοπρέπεια.

Όλα αυτά τα παραπάνω αποτελούν το μήνυμα των Χριστουγέννων: αγάπη για τον συνάνθρωπό μας (όποιος κι αν είναι, απ’ οπουδήποτε κι αν προέρχεται, όσο διαφορετικός κι αν είναι από εμάς) και επίσης ταπεινότητα. Θυμηθείτε: ο υιός του Θεού, παρόλο που είναι «ο βασιλιάς των ουρανών», γεννήθηκε μέσα σε έναν φτωχό στάβλο για να μας διδάξει όλους τι σημαίνει ταπεινότητα. Εμείς, ειδικά μεσούσης της κρίσης που βιώνει η χώρα μας, ακολουθούμε έμπρακτα τη διδαχή του. Είναι απόφασή μας, όλοι οι ιερείς μας να απέχουν από οποιαδήποτε ενέργεια η οποία στο παρελθόν μπορεί να προκάλεσε το κοινό αίσθημα (π.χ. επίδειξη πλουτισμού με ακριβά άμφια και πολυτελή αυτοκίνητα, ανέγερση ναών και μονών γεμάτων χλιδή κλπ). Επίσης η Εκκλησία μας συνεχίζει την πρωτοβουλία για συγκέντρωση τροφίμων για όσους έχουν ανάγκη, σε συνεργασία με τηλεοπτικούς σταθμούς και αλυσίδες σούπερ-μάρκετ. Πλέον όμως δεν μεταθέτουμε το βάρος της ευθύνης στους πολίτες να αφήνουν τρόφιμα στα σούπερ-μάρκετ (αν, βέβαια, μπορούν να συνδράμουν είναι ευπρόσδεκτοι), αλλά τόσο εμείς, όσο και οι δύο συνεργάτες μας (τηλεοπτικός σταθμός και σούπερ-μάρκετ) αναλαμβάνουμε όλο το βάρος της αγοράς και συγκέντρωσης των τροφίμων.

Επιπλέον, καθώς η Εκκλησία μας θεωρεί μέγιστο αγαθό την Παιδεία για το μέλλον της χώρας μας, ζητά από την Κυβέρνηση να εξαιρέσει από το μέτρο της διαθεσιμότητας τους εκπαιδευτικούς και να τους αντικαταστήσει με ίσο αριθμό ιερέων μας, οι οποίοι είναι διατεθειμένοι να θυσι….»

Ντρρρρρρρρρρρριιιιιιν…
– Όχι ρε γ@$#¥€& το ξυπνητήρι μου! Όνειρο ήταν; Και κόπηκε στο καλύτερο… Τι ώρα είναι; Χριστούγεννα;

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top