To rapid test δεν θα μας σώσει από τον ιό, αλλά θα επιτρέψει στην κοινωνία να βγει λίγο από το καβούκι της (Aris Oikonomou / SOOC).

Σε σχολείο της Θεσσαλονίκης γίνεται κατάληψη για την απόφαση της κυβέρνησης να διενεργεί κάθε μαθητής self test μια φορά την εβδομάδα, έτσι ώστε να είναι σίγουρος (και μαζί του όλοι στο σχολείο) πως δεν φέρει τον ιό. Στην Κρήτη, ένας διευθυντής Λυκείου κατέληξε στο νοσοκομείο έπειτα από επίθεση που δέχθηκε από γονείς μαθητών που είναι «αρνητές».

Αρνητές τίνος πράγματος, άραγε; Η μόνη εποικοδομητική υπηρεσία που προσφέρουν οι λογής αρνητές από την αρχή της πανδημίας είναι η αόριστη αποδόμηση της επιστήμης, της λογικής και της κρατούσας άποψης ότι έχουμε απέναντί μας έναν αόρατο εχθρό που δεν καταπολεμιέται με τη λογική της στρουθοκαμήλου. Οσο και να βάλεις το κεφάλι σου μέσα στην άμμο, ο κορωνοϊός εξακολουθεί να γυρνοβολάει τριγύρω και να μεταδίδει το φορτίο του.

Το να μην θέλει να κάνει κάποιος το εμβόλιο είναι αναφαίρετο δικαίωμά του. Αν και η άρνησή του δεν είναι αμελητέα.

Αντιδράσεις υπήρξαν για τα self test από τους φαρμακοποιούς, αλλά και από άλλους ειδικούς, όμως ήταν διαφορετικής μορφής. Εστιάζονταν στο κατά πόσο θα είναι ορθά τα αποτελέσματά τους σε σχέση με το μοριακό τεστ που είναι σαφώς πιο έγκυρο. Εδώ έχουμε να κάνουμε με μια συζήτηση που αφορά την ουσία του πράγματος και όχι το νεφέλωμα ενός ταραγμένου μυαλού.

Το να μην θέλει να κάνει κάποιος το εμβόλιο, σαφώς, είναι αναφαίρετο δικαίωμά του. Φυσικά, ακόμη κι αυτή η άρνησή του δεν είναι αμελητέα. Φέρει μια ηθική ευθύνη απέναντι στον εαυτό του και την κοινωνία. Κι αν για τον εαυτό του ο καθένας από εμάς είναι αυτεξούσιος και μπορεί να ορίσει τι θα πράξει και τι όχι, για το κοινωνικό σύνολο δεν είναι (ευτυχώς).

Ωστόσο, ακόμη κι έτσι, είναι δημοκρατικό δικαίωμα του κάθε πολίτη να αρνηθεί να κάνει το εμβόλιο επειδή φοβάται τυχόν παρενέργειες, επειδή φοβάται πως θα του εγχύσουν στις φλέβες το πνεύμα του Εωσφόρου, επειδή βλέπει πως έτσι θα τον ελέγχουν σκοτεινά κέντρα παραεξουσίας.

Το να τεσταριστείς αν είσαι φορέας του ιού είναι μια υποχρέωση. Μια ελάχιστη υποχρέωση που την οφείλουμε στην κοινωνία.

Όμως, τι είδους άρνηση είναι αυτή που, στυλώνοντας τα πόδια, δεν επιτρέπει ούτε και σε μια απλή ιχνηλάτηση του ιού στο σώμα ενός ανθρώπου; Ποιο είναι το βάσιμο επιχείρημα; Τι είδους αντίσταση κατά της «αρχής» συνιστά αυτό το αντάρτικο;

Φυσικά, μένει να αποδειχθεί στο άμεσο μέλλον αν τα self test μπορούν να αποτελέσουν το κλειδί για το σταδιακό άνοιγμα της κοινωνίας προς τα έξω. Αυτή τη στιγμή ποντάρουμε σ’ αυτό το μέτρο ελπίζοντας πως θα είναι μια πρώτη ασπίδα ασφαλείας. Έτσι ώστε να αρχίσουμε να περπατάμε μια μορφή κανονικού βίου, δίχως το φόβο ότι κουβαλάμε τον ιό δίχως να το ξέρουμε.

Το να τεσταριστείς αν είσαι φορέας του ιού είναι μια υποχρέωση. Μια ελάχιστη υποχρέωση που την οφείλουμε στην κοινωνία. Δεν γίνεται να φωνάζουμε ότι πρέπει να ανοίξουν τα πάντα, ότι έχουμε το δικαίωμα να πηγαίνουμε όπου θέλουμε, ότι οι απαγορεύσεις είναι αντισυνταγματικές και την ίδια στιγμή αυτό το ύστατο όπλο (τα self test) που μπαίνει στην εξίσωση, έτσι ώστε να αποσοβήσουμε περαιτέρω μάντρωμα, να αποτελεί αντικείμενο έντονων αντιδράσεων.

Η άρνηση για την άρνηση δημιουργεί ένα τοξικό περιβάλλον.

Η άρνηση για την άρνηση δημιουργεί ένα τοξικό περιβάλλον, του οποίου τα επίχειρα τα βιώνουμε τώρα, αλλά θα τα αισθανθούμε εντονότερα στο άμεσο μέλλον. Δεν είναι μόνο η αύξηση των κρουσμάτων, των διασωληνωμένων και των θανάτων, αλλά είναι και μια βαθιά διάρρηξη εντός του κοινωνικού σώματος.

Θα υπάρχουν άνθρωποι -αν δεν υπάρχουν ήδη- που θεωρούν πως έχουν μαντρωθεί σε μια νεοταξική κοινωνία, η οποία ελέγχει τα πάντα και μας θέλει πειθήνια όργανα. Και υπάρχει και η μεγάλη πλειοψηφία των ανθρώπων που θέλουν να ζήσουν ξανά, να επανέλθουν σε συνήθειες που τώρα έχουν χάσει, να εργαστούν, να διασκεδάσουν και, φυσικά, να το κάνουν με ασφάλεια. Ας επιλέξει ο καθένας σε ποια όχθη θέλει να είναι. Μόνο που το βούλιαγμά του στη θολή λίμνη των μανιχαϊσμών του ας είναι μόνο δικό του.

 

Διαβάστε ακόμα: Πόσους θανάτους αντέχουμε;

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top