Εικόνα πλήρους παράλυσης στην Αττική Οδό (Φωτογραφία: Sooc).

Ακούγεται και είναι εξωφρενικό. Ο πιο άρτιος και σύγχρονος αυτοκινητόδρομος της πρωτεύουσας, η Αττική Οδός, αποδείχθηκε κλωβός για χιλιάδες οδηγούς που αναγκάστηκαν για πάρα πολλές ώρες, κάτω από ιδιαζόντως αντίξοες συνθήκες, να παραμείνουν εγκλωβισμένοι.

Η κυβέρνηση ρίχνει το μπαλάκι των ευθυνών στη διοίκηση της Αττικής Οδού, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ζήτησε -ουσιαστικά απαίτησε- από την Παραχωρησιούχο ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε. να καταβάλει αποζημίωση 2.000 ευρώ σε κάθε εγκλωβισμένο οδηγό, ενώ αναμένεται να πληρώσει και τσουχτερό πρόστιμο.

«Αισθάνθηκα ντροπή και ατίμωση να βλέπω να ανθρώπους να κάνουν την ανάγκη τους στη μέση της Αττικής Οδού».

Από την άλλη, βέβαια, σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχει βαρύ κλίμα και για τον υπουργό Πολιτικής Προστασίας, Χρήστο Στυλιανίδη για τους συνολικούς χειρισμούς του δίχως αυτή τη στιγμή να τίθεται θέμα απομάκρυνσής του. Ομως, τίποτα από όλα αυτά δεν έχουν σημασία. Αυτό που οφείλουμε όλοι να δούμε είναι η Οδύσσεια όλων αυτών των ανθρώπων που πέρασαν στιγμές απόγνωσης στην Αττική Οδό, δίχως να υπάρχει κάποιος αρμόδιος να τους βοηθήσει ή να τους ενημερώσει.

To αυτοκίνητο του ταξιτζή Παναγιώτη Σκουρολιάκου μόλις έχει… διαφύγει. Πίσω του το απόλυτο τίποτα.

Μια τέτοια χαρακτηριστική περίπτωση ήταν ο οδηγός ταξί, Παναγιώτης Σκουρολιάκος, ο οποίος έμεινε εγκλωβισμένος για τρεις ώρες και ξέφυγε από τη… στενωπό χάρη στην πρόνοιά του να ακολουθήσει τη ΛΕΑ και έχοντας αλυσίδες στους τροχούς και γεμάτο ρεζερβουάρ, να καταφέρει τελικά να φτάσει έως την έξοδο 16 (Κάντζα) κι από εκεί στην πλήρη έξοδο από την Αττική Οδό.

Ο ίδιος λέει στο Andro: «Αισθάνθηκα ντροπή και ατίμωση να βλέπω να ανθρώπους να κάνουν την ανάγκη τους στη μέση της Αττικής Οδού, να παραμένουν στα αυτοκίνητά τους και να μην έχουν αρκετά καύσιμα ή νερό να πιούν. Εγώ ως επαγγελματίας είχα γεμάτο ρεζερβουάρ και είχα βάλει αλυσίδες, αλλά ας μην ξεχνάμε πως ο περισσότερος κόσμος έφυγε το πρωί με ήλιο από το σπίτι του. Γιατί, λοιπόν, να φορέσει αλυσίδες στην πόλη; Δεν βρέθηκε ένας άνθρωπος να μας βοηθήσει. Μόλις δίπλωσαν δύο νταλίκες έκλεισε η Αττική Οδός και εγκλωβιστήκαμε όλοι. Εγώ κατάφερα να ξεφύγω κάνοντας μια παράβαση, αλλά και με κίνδυνο να διαλύσω το αυτοκίνητό μου».

Προφανώς και η χώρα δεν είναι εξοικειωμένη με τέτοια καιρικά φαινόμενα, αλλά δεν είναι δικαιολογία ότι οι υπεύθυνοι δεν περίμεναν τόσο όγκο χιονιού.

Κατά τον κ. Σκουρολιάκο, η λύση που θα έπρεπε να προκρίνει η Αττική Οδός ήταν μια: «Να βάλουν τα μηχανήματά τους ανάποδα στην Αττική Οδό, άλλωστε έρημη ήταν από ένα σημείο και μετά, και να αρχίσουν να καθαρίζουν το δρόμο για να απεγκλωβιστούν τα αυτοκίνητα. Το έχω δει να γίνεται στο εξωτερικό και μέσα σε 20 λεπτά θα είχε ανοίξει ο δρόμος. Επίσης, δεν έπρεπε να επιτρέπουν στις εισόδους της Αττικής Οδού να μπαίνουν κι άλλα αυτοκίνητα. Τίποτα από όλα αυτά δεν έγινε».

Το χιόνι έπεσε με ταχείς ρυθμούς και τα αυτοκίνητα παρέμειναν εγκλωβισμένα στην Αττική Οδό (Φωτογραφία του Παναγιώτη Σκουρολιάκου).

Αυτή τη στιγμή, πάντως, ανεξάρτητα από την αντικειμενική ευθύνη της Αττικής Οδού, υπάρχει ένα ζήτημα που δεν γίνεται να παραβλέψουμε. Οταν μια ημέρα πιο πριν, το αρμόδιο υπουργείο και η Περιφέρεια Αττικής δήλωναν με επίταση πως είχαν καταστρώσει συγκεκριμένο πλάνο δράσης και μια ημέρα μετά βλέπεις αυτά τα καταστροφικά αποτελέσματα, τότε κάτι δεν πήγε καλά.

Διότι δεν ήταν μόνο η Αττική Οδός, αλλά και κάμποσοι άλλοι κεντρικοί κόμβοι της Αθήνας όπου παρέλυσαν για ώρες. Προφανώς και η χώρα δεν είναι εξοικειωμένη με τέτοια καιρικά φαινόμενα, αλλά δεν είναι δικαιολογία ότι οι υπεύθυνοι δεν περίμεναν τόσο όγκο χιονιού. Σε ένα επιχειρησιακό σχέδιο οφείλεις να έχεις στο μυαλό σου και το worst case scenario. Αυτό δεν λέει η λογική; Μακάρι να σου πάνε όλα πρίμα, αλλά αν όχι, τότε τι κάνεις; Σηκώνεις τα χέρια;

Τη μία ήταν η κλιματική αλλαγή που έφερε τις πυρκαγιές, την άλλη είναι ο Μπάλλος που έκλεισε τον Κηφισό. Τώρα ήταν το χιόνι που έκανε την Αττική Οδό να μοιάζει με συνοικιακό δρόμο. Με αποζημιώσεις και αναζήτηση ευθυνών (που Κύριος οίδε πότε θα αποδοθούν) δεν λύνεται μακροπρόθεσμα το ζήτημα.

 

Διαβάστε ακόμα: Χιόνι στην πόλη. Είστε έτοιμοι για αλπική οδήγηση;

 

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top