To brand name ΠΑΣΟΚ σε… νέα (σημερινή) χρήση.

Αλήθεια, υπάρχει ακόμα κόσμος που βρίσκει χιουμοριστικές τις αναφορές στο ΠΑΣΟΚ; Ναι, όπως έδειξε η έκταση της ιστορίας των sneakers ΜΠΑΣΟΚ. Ο 17χρονος δημιουργός τους, Γιάννης Λουλούδης, κέρδισε πολύ παραπάνω από 15 λεπτά δημοσιότητας λανσάροντας τα διάσημα -πλέον- παπούτσια που προκάλεσαν την αντίδραση των επίσημων οργάνων του ΚΙΝΑΛ και οδήγησαν στην τελική τους απόσυρση (ανεβάζοντας την μεταπωλητική τους αξία ως collectibles).

Ο υπεύθυνος του ΚΙΝΑΛ είπε για τον ευφάνταστο νεαρό: «Είναι άλλος ο διαδικτυακός χαβαλές […] και άλλο να προσπαθεί να βγάλει χρήματα πουλώντας το ΠΑΣΟΚ».

Από τη θέση του γραμματέα επικοινωνίας, ο Παναγιώτης Βλάχος ήταν εκείνος που ανέλαβε να λύσει την παρεξήγηση με τον έμπορο sneakers, κάνοντας και μια σχετική δημοσίευση. Συγκεκριμένα, λέει ότι ενημέρωσαν τον νεαρό έμπορο ότι η εμπορική εκμετάλλευση του ονόματος και σήματος του κόμματος παραβιάζει το νόμο για την πνευματική ιδιοκτησία. Προσθέτει, επίσης ότι «είναι άλλος ο διαδικτυακός χαβαλές […] και άλλο να προσπαθεί να βγάλει χρήματα πουλώντας το ΠΑΣΟΚ». Εννοείται πως έπραξαν σωστά και προστάτευσαν την «περιουσία» του κόμματος, το εντυπωσιακό είναι ότι ακόμα υπάρχει ΠΑΣΟΚ!

Ο Παναγιώτης Βλάχος, είναι ένας άνθρωπος που εκτιμώ, χωρίς να τον έχω γνωρίσει ποτέ. Τον είχα προσέξει αρκετά χρόνια πριν, όταν είχε ιδρύσει την προοδευτική πολιτική κίνηση «Μπροστά», ενώ ήταν ιδρυτικό μέλος του χρήσιμου παρατηρητηρίου για το νομοθετικό έργο «Vouli Watch». Το βιογραφικό του δείχνει έναν άνθρωπο που έχει ειλικρινές ενδιαφέρον και έχει ταχθεί με αφοσίωση στη δημόσια διοίκηση.

Επίσης, από τη στιγμή που ανέλαβε υπεύθυνος επικοινωνίας από τον Κυριάκο Κυριάκο, είναι γεγονός ότι η ψηφιακή οπτική ταυτότητα του ΚΙΝΑΛ βελτιώθηκε άμεσα. Διοχετεύεται αρκετό περιεχόμενο που υπηρετεί τις αρχές της ψηφιακής επικοινωνίας. Σύντομο, εύληπτο, «καθαρό».

Το ΠΑΣΟΚ είναι αναμφισβήτητα meme material κι ο Ανδρέας Παπανδρέου αποτελεί cult figure.

Όμως, ο χειρισμός της υπόθεσης των sneakers ΜΠΑΣΟΚ δείχνει τη μεγάλη εικόνα του προβλήματος που αντιμετωπίζει ο οργανισμός ΚΙΝΑΛ. Στα σχόλια που συνοδεύουν τη δημοσίευση επικρατεί αγανάκτηση από φίλους του κόμματος που ανησυχούν για την «διαπόμπευση» του κόμματος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, άλλοι (λίγοι) μιλάνε για ευκαιρία διείσδυσης στις νέες γενιές.

Ο κ. Βλάχος απαντά σχεδόν σε όλους με υπομονή και τους ενημερώνει για τις «συντονισμένες προσπάθειες του κόμματος» να αναστρέψει το κλίμα χαβαλέ και να ενημερώσει τις νέες γενιές μέσω Instagram για το αληθινό έργο του ΠΑΣΟΚ, για την αυθεντική ιδεολογία του Ανδρέα Παπανδρέου. Έχω την αίσθηση όμως ότι αυτό το τρένο έχει παρέλθει προ καιρού.

Το pop up κατάστημα με όνομα «Η Αλλαγή» που εμφανίστηκε το 2017 (Φωτογραφία: Menelaos Myrillas / SOOC).

Ας πούμε, το 2017 είχε φτιαχτεί ολόκληρο μαγαζί, ένα pop up κατάστημα με όνομα «Η Αλλαγή», αποτέλεσμα της συνεργασίας της σελίδας «Παλαιό ΠΑΣΟΚ το Ορθόδοξο» και του Cap Cap. Το σύνθημα του καταστήματος ήταν Σαμπάνια, σολομός, σοσιαλισμός, ενώ το signature πιάτο ήταν ένα σάντουιτς με όνομα «το βρώμικο ‘89».

Το ΠΑΣΟΚ είναι αναμφισβήτητα meme material κι ο Ανδρέας Παπανδρέου αποτελεί cult figure. Η σελίδα «Παλαιό ΠΑΣΟΚ το Ορθόδοξο» αριθμεί πάνω από 150.000 followers στο Facebook αναπαράγοντας φωτογραφίες από μπουζούκια και χιουμοριστικά post για επιδοτήσεις και διορισμούς. Την ίδια στιγμή, ο επίσημος λογαριασμός του ΠΑΣΟΚ στο Facebook έχει 45 χιλιάδες ακόλουθους, ενώ αυτός του Κινήματος Αλλαγής ακολουθείται από 15.000 άτομα.

Για τους περισσότερους, το ΠΑΣΟΚ συνολικά αποτελεί έναν καθρέφτη στον οποίο δε θέλουν να κοιταχτούν.

Πρόσφατα, ο καθηγητής Παναγής Παναγιωτόπουλος σχολίασε με τρόπο ποιητικό τον θάνατο του Άκη Τσοχατζόπουλου γράφοντας στη σελίδα του: «Ένας σπασμένος καθρέπτης από την χρυσή εποχή ήταν ο Τσοχατζόπουλος και ακόμα φοβόμαστε να κοιταχτούμε σε αυτόν». Το επίσημο ΚΙΝΑΛ μέσω ανακοίνωσης του είχε φροντίσει να διαχωρίσει «πλήρως και ριζικά» τη θέση του με τον θανόντα.

Για τους περισσότερους, το ΠΑΣΟΚ συνολικά αποτελεί έναν καθρέφτη στον οποίο δε θέλουν να κοιταχτούν. Για άλλους, για τη νέα γενιά δηλαδή, δεν αποτελεί τίποτα πέρα από δηλητηριασμένη ανάμνηση, μια αφήγηση με πολλά ερωτηματικά.

Ο 17χρονος Γιάννης Λουλούδης έφτιαξε αυτά τα sneakers και έγινε αμέσως γνωστός.

Γιατί λοιπόν ένας νέος άνθρωπος νιώθει το χρέος να υπερασπιστεί το ΠΑΣΟΚ ως ιδεολογία, ως brand, ως οτιδήποτε, αντί να εναρμονιστεί με την εποχή, να αφουγκραστεί τους συνομηλίκους και γιατί όχι τους νεότερους, ώστε να δώσει δροσερή πνοή σε ένα κόμμα που δεν έχει πια το άγχος του πρωταθλητισμού; Αντ’ αυτού, επιχειρεί να «μιλήσει τη γλώσσα των νέων» χρησιμοποιώντας όρους όπως το mansplaining, τραβώντας ίσως ορισμένες περιστάσεις από τα μαλλιά και χάνοντας εντελώς την ουσία.

Γιατί να μην εκμεταλλευτεί το συμβολικό πλεονέκτημα του χρώματος και να πρωτοστατήσει στο δικαίωμα για δίκαια πράσινη ανάπτυξη ζητώντας ενίσχυση των μικρών επενδυτών και των ενεργειακών κοινοτήτων, καβαλώντας το αναδυόμενο κύμα των Πρασίνων στην Ευρώπη; Γιατί να μην διεκδικήσει σθεναρά αναβάθμιση της ποιότητας της δημόσιας παιδείας; Γιατί να μη συζητήσει ανοιχτά και σοβαρά το μέλλον μιας απομακρυσμένης εργασίας;

Ο λόγος είναι δυστυχώς πολύ απλός: οι νέοι δεν εμφανίζονται στην κάλπη και δεν αποτελούν υπολογίσιμο μέγεθος. Στην πραγματικότητα, όσο γραμμένη έχει τη νέα γενιά η κυβέρνηση, που την κατηγορεί για κάθε έξαρση του ιού, για το φλερτ στα μπαρ και το σεξ στις πιλοτές, το ίδιο γραμμένη την έχουν τα κόμματα της αντιπολίτευσης, που κάνουν την ελάχιστη δυνατή προσπάθεια να συναισθανθούν τις πραγματικές προκλήσεις και αγωνίες της.

 

Διαβάστε ακόμα: Madonna Uppermarket. Ενας γαστρονομικός πολυχώρος στα «βου-που» της Αθήνας.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top