Το σινάφι μας Uber alles

Ο μεγαλοσυνδικαλιστής του ΣΑΤΑ Θύμιος Λυμπερόπουλος σήκωσε την... κομοδινί παντιέρα ενάντια στo UBER, δηλαδή ενάντια στην τεχνολογία και στην παγκοσμιοποίηση!

 

 

uber5

Η UBER είναι μια εφαρμογή όπου μπορείς να κλείσεις το πλησιέστερο ταξί, ενώ η UBER X δίνει τη δυνατότητα να μισθώσεις οποιοδήποτε ΙΧ κάποιου που είναι εγγεγραμμένος στην εφαρμογή. Οι παλιοί πειρατές αποκτούν πλέον επίσημο ρόλο. Και γιατί όχι, άλλωστε;

Όποιος είχε την τύχει να ταξιδέψει στο εξωτερικό και να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή «tripadvisor» στο smartphone του θα διαπίστωσε τι δραματικές αλλαγές που φέρνει η τεχνολογία προς όφελος του καταναλωτή. Η συγκεκριμένη εφαρμογή λειτουργεί σαν ένας μικρός ξεναγός, αφού μπορείς να βρεις τα καλύτερα εστιατόρια, χώρους διασκέδασης και αξιοθέατα μεταξύ άλλων, ενώ τα πάντα είναι χωρισμένα βάσει ενός μπάτζετ που είσαι διατεθειμένος να διαθέσεις.

Αλλά το σημαντικότερο εργαλείο αυτής της εφαρμογής είναι ότι το «καλύτερο» καθορίζεται από τη βαθμολογία που βάζουν οι ίδιοι οι χρήστες της εφαρμογής. Επίσης, ο κάθε χρήστης έχει τη δυνατότητα να γράψει και μια πιο αναλυτική αξιολόγηση για το τι του άρεσε και τι όχι στο μέρος που πήγε.

Και δεν είναι η μοναδική εφαρμογή που το κάνει αυτό. Το κλείσιμο ενός ξενοδοχείου πλέον γίνεται ευρέως διαδικτυακά όπου κι εκεί ο «βαθμός» του κάθε καταλύματος είναι το άθροισμα των αξιολογήσεων αυτών που διανυκτέρευσαν σε αυτό. Ταυτόχρονα, μέσα από σάιτ διαδικτυακών πωλήσεων έχει ο καταναλωτής την ευκαιρία να συγκρίνει τις τιμές όχι από τα τέσσερα-πέντε μαγαζιά που ενδεχομένως υπάρχουν στη γειτονιά του, αλλά τις προσφορές από όλο τον κόσμο.

Είναι η πρώτη φορά στην Ιστορία που ο καταναλωτής έχει τέτοια δύναμη στα χέρια του, πρώτη φορά που ο ανταγωνισμός λειτουργεί απεγκλωβισμένος από τις κρατικές δαγκάνες. Την ίδια στιγμή, όμως, αυτό είναι και η δαμόκλειος σπάθη για όλες τις συντεχνίες που τόσα χρόνια λυμαίνονταν την οικονομία.

Δεν μπορώ να σκεφτώ έστω ένα λογικό επιχείρημα που να μπορεί να σταθεί υπέρ του να ασκεί μια προνομιούχος μειοψηφία ένα συγκεκριμένο επάγγελμα.

Γι’ αυτό και ταράζει τα νερά η είσοδος της UBER στο χώρο των ταξί στην Ελλάδα. Για όσους δεν γνωρίζουν, η UBER είναι μια εφαρμογή όπου, μέσω smartphone, μπορεί κάποιος να κλείσει το πλησιέστερο ταξί, ενώ η UBER X -η οποία ακόμα δεν είναι διαθέσιμη- δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να μισθώσει οποιοδήποτε ΙΧ κάποιου που είναι εγγεγραμμένος στην εφαρμογή, για να πάει στον προορισμό του. Οι παλιοί πειρατές, λοιπόν, αποκτούν πλέον επίσημο ρόλο και γιατί όχι, άλλωστε;

Ο νόμος δίνει τη δυνατότητα σε οποιονδήποτε οδηγό ΙΧ να μεταφέρει έως 7 άτομα στο αυτοκίνητό του, γιατί λοιπόν να τον θεωρεί αναξιόπιστο να μεταφέρει έναν ξένο; Επίσης, για ποιο λόγο να υπάρχει η σχετική άδεια για να λειτουργεί κάποιος ως ταξί; Κάπως έτσι ξαναμπαίνουμε στο φαύλο κύκλο της συζήτησης για το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων. Δεν μπορώ να σκεφτώ έστω ένα λογικό επιχείρημα που να μπορεί να σταθεί υπέρ του να ασκεί μια προνομιούχος μειοψηφία ένα συγκεκριμένο επάγγελμα, η οποία μάλιστα παραδίδει τα σκήπτρα μόνο στους δικούς της ή κατόπιν ακριβού αντιτίμου.

Διαβάστε ακόμα: Γιατί εταιρείες σαν την UBER είναι πολύυυυ μπροστά.

Photo Credit: Joakim Formo/flickr

O καθένας κάνει ορθά ό,τι μπορεί για το προσωπικό του κέρδος – εκτός αν πιστεύετε ότι οι υπερασπιστές των κλειστών επαγγελμάτων το κάνουν για το καλό του πολίτη. Photo Credit: Joakim Formo/flickr

Όμως, πέρα απ’ όλ’ αυτά, στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε ένα επάγγελμα που πλέον παρακμάζει. Γιατί να χρειάζεσαι ταξί, όταν υπάρχουν τόσοι άλλοι πρόθυμοι οδηγοί να μεταφέρουν κάποιον με πολύ χαμηλότερο αντίτιμο. Κι αυτό δεν θα μπορούσε να γίνει εμφανές εάν δεν υπήρχε η σημερινή τεχνολογική δυνατότητα.

Για να πάρει κάποιος οδηγός άδεια ταξί στο Λονδίνο, πρέπει να αποστηθίσει όλους τους δρόμους και να περάσει ένα αντίστοιχο τεστ. Τι νόημα έχουν όλα αυτά όταν υπάρχει σήμερα το GPS, το οποίο θα σου προτείνει τρεις διαφορετικές διαδρομές για τον εκάστοτε προορισμό και μάλιστα θα υπολογίσει εκ των προτέρων το χρόνο που θα χρειαστεί για να φτάσεις σ’ αυτόν. Ενώ, αν κοιτάξουμε το μέλλον, ήδη η Google έχει λανσάρει το αυτόματο αυτοκίνητο, το οποίο εκτός από τεράστια οικονομία στα καύσιμα, θα είναι και πιο ασφαλές. Πόσο μπορεί να αντέξει μπροστά σε μία τέτοια εξέλιξη το κλασικό κίτρινο diesel Skoda ταξί;

Το ΚΚΕ το φωνάζει τόσα χρόνια, αλλά δεν ακούει κανένας: πρέπει να συγκρουστούμε με τα μονοπώλια (εγχώρια και ξένα). Η τεχνολογία είναι ο καλύτερος σύμμαχός μας σε αυτό.

Αλλά εδώ πρέπει πάλι να δούμε τη μεγαλύτερη εικόνα. Ο ελεύθερος ανταγωνισμός, ο υγιής καπιταλισμός -αν και πλέον η λέξη έχει πολύ αρνητική φόρτιση- λειτουργούν για το συμφέρον του καταναλωτή, του ιδιώτη. Αυτοί που αντιδρούν σ’ αυτό είναι οι συντεχνίες και οι εκάστοτε κυβερνήσεις που στηρίζονται από συντεχνίες. Αλλά ακόμα κι αυτό μπορεί να θεωρηθεί ότι βρίσκεται εντός πλαισίου του ίδιου του καπιταλισμού, αφού ο καθένας κάνει ό,τι μπορεί για το προσωπικό του κέρδος – εκτός αν πιστεύετε ότι οι υπερασπιστές των κλειστών επαγγελμάτων το κάνουν για το καλό του πολίτη.

Το θέμα έγκειται στο τι κάνουμε εμείς οι υπόλοιποι, όταν μια συντεχνία κατεβαίνει στους δρόμους, για να υπερασπιστεί ένα άδικο προνόμιό της; Ακούμε τις κορόνες του Παπαδάκη και του Αυτιά και τους δικαιολογούμε ή σκεφτόμαστε το συμφέρον μας, δηλαδή το συμφέρον όλων των πολιτών.

Ο μεγαλοσυνδικαλιστής Λυμπερόπουλος είπε ότι κάθε ταξιτζής που θα συνεργαστεί με την UBER αποτελεί εχθρό του κλάδου. Και δεν σταμάτησε εκεί αλλά πρόσθεσε το εξωφρενικό “όσοι ταξιτζήδες προδίδουν το ταξί σαν σύγχρονοι Ιούδες για τριάντα αργύρια θέλουν κρέμασμα αλλά όχι σε συκιά, στο Σύνταγμα”.  Είπε ακόμα ότι “ο πόλεμος ξεκίνησε”, μετατρέποντας την είσοδο της Uber σε casus belli.

Έχουμε ωστόσο την εντύπωση ότι το casus belli δεν τίθεται μόνο στην ηλεκτρονική πλατφόρμα ή τους “προδότες” συναδέλφους αλλά πρωτίστως σε εμάς. Που ή θα συνεχίσουμε να είμαστε αλυσοδεμένοι στις μονοπωλιακές τακτικές της καθε συντεχνίας, ή θα είμαστε πραγματικά ελεύθεροι να επιλέξουμε.

Το ΚΚΕ το φωνάζει τόσα χρόνια, αλλά δεν ακούει κανένας: πρέπει να συγκρουστούμε με τα εγχώρια και ξένα μονοπώλια. Η τεχνολογία είναι ο καλύτερος σύμμαχός μας σε αυτό. Ας αναλάβει επιτέλους ο κάθε πολίτης τα κλειδιά της Οικονομίας.

 

Διαβάστε ακόμα: Συνέντευξη του Νίκου Δρανδάκη, Founder & CEO του Taxibeat. 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή
Γιώργος Κωνσταντινίδης «Χτυπήστε» κάτι μικρό: τα πολλά τατουάζ είναι «βλαχιά» 

Η διακριτικότητα δεν έβλαψε ποτέ κανέναν. Τα πιο όμορφα tattoos είναι αυτά που δεν «φωνάζουν», που δεν επιδιώκουν να τραβήξουν με το ζόρι την προσοχή. Ως γνωστόν: η ασχημοσύνη απαιτεί την έκθεσή της υπό το φως των προβολέων. Γράφει ο Γιώργος Κωνσταντινίδης.

20.11.2019

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Διονύσης Μαρίνος Λιάγκας & Co: η trash κακομοιριά της ελληνικής TV δεν έχει τέλος 

Πόσο πιο κάτω μπορεί να πέσει μια τηλεοπτική εκπομπή και ο παρουσιαστής της; Εως το σημείο να κάνει αναπαράσταση μιας σεξουαλικής επίθεσης για να βγάλει γέλιο (!). Φταίει αυτός; Όχι! Φταίει το κανάλι που τον έχει και εμείς που αποφασίζουμε να τον δούμε. Ας προσέχαμε κι ας πρόσεχαν.

08.11.2019

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Γιάννης Παλιούρης Oι σημερινοί σαραντάρηδες είναι που χτυπήθηκαν περισσότερο από την κρίση 

Μπορεί όλοι να ασχολούνται με τους εικοσάρηδες που επαναστατούν και τους εξηντάρηδες που τους έκοψαν τις συντάξεις, αλλά το συντριπτικό πλήγμα της κρίσης το δέχτηκαν οι σημερινοί έμπειροι εργαζόμενοι 40 ως 50 ετών. Που στην πιο παραγωγική τους φάση, θεωρούνται αναλώσιμοι.

08.11.2019

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Γιάννης Παλιούρης Μην τρελαθούμε: Στην ΑΣΟΕΕ δεν καταλύθηκε το άσυλο, αλλά η παρανομία 

Αυτοί που φρίττουν από την επιχείρηση της αστυνομίας στην ΑΣΟΕΕ, είτε κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν ή δεν καταλαβαίνουν τι ακριβώς συνέβαινε. Το πανεπιστήμιο είχε γίνει χώρος διακίνησης ναρκωτικών, παράνομων εμπορευμάτων, μπάχαλων ακόμα και επιθέσεων σε ΑμΕΑ. Γράφει ο Γιάννης Παλιούρης.

13.11.2019

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro