Υπάρχει μια λεπτή διαχωριστική γραμμή που αν την περάσει κανείς γίνεται αυτομάτως γλείφτης.  Άρα, προσέχουμε πόσα κοπλιμέντα λέμε.

Λέμε συχνά πως ο σεβασμός κερδίζεται και δεν επιβάλλεται. Δεν λέμε, όμως, αν και θα έπρεπε, πως πολλές φορές βιώνουμε μια μορφή αδικίας στη δουλειά μας. Καίτοι είμαστε διαρκώς σε θέση «μάχης» και κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε στον τομέα μας, δεν λαμβάνουμε την εκτίμηση που μας αναλογεί.

Τι συμβαίνει και κάποιοι συνάδελφοί μας καταφέρνουν να επιβληθούν με τον χαρακτήρα και την προσωπικότητά τους, ενώ η συμβολή τους στην καθημερινότητα της δουλειάς είναι μικρότερη από τη δική μας; Γιατί αυτοί κι όχι εμείς; Κι εδώ δεν έχουμε να κάνουμε τόσο με υλικές απολαβές (που κι αυτές έχουν τη σημασία τους), όσο για την αναγνώριση και το σεβασμό ότι στη δουλειά δεν είσαι αμελητέα ποσότητα.

Υπάρχει τρόπος να διεκδικήσει κανείς το μερίδιο του σεβασμού που αξίζει; Αν και στις ανθρώπινες σχέσεις δεν υπάρχουν απαράβατοι κανόνες ούτε και εύκολα «κλειδιά», ένα μικρό coaching όλοι μας το χρειαζόμαστε. Ιδού, λοιπόν, 10+1 πράγματα που αξίζει να δοκιμάσουμε από αύριο κιόλας μήπως και αλλάξει υπέρ μας το «χαρτί». Μια δοκιμή δεν έβλαψε ποτέ κανέναν.

1. Να είστε ακριβείς στα ραντεβού σας

Δεν υπάρχει χειρότερο είδος ασέβειας. Είναι σαν να λέμε στον άλλον ότι ο δικός μας χρόνος είναι πολύτιμος και τον διαθέτουμε όπως θέλουμε εμείς, σε αντίθεση με τον δικό του. Μην δώσετε ποτέ το δικαίωμα σε κανέναν να σας θεωρήσει αναξιόπιστο σε ραντεβού.

2. Ολοκληρώστε σύντομα αυτό που έχετε να κάνετε

Που σημαίνει: μην κάνετε κάτι εκτός προθεσμίας. Αν έχετε αναλάβει μια δουλειά, όσο δύσκολη ή απαιτητική κι αν είναι οφείλετε να την έχετε ολοκληρώσει στο χρόνο που σας δόθηκε. Δείτε το κι αλλιώς: αν είναι, όντως, τόσο απαιτητική και καταφέρετε να την τελειώσετε εντός χρόνου, τότε είναι πολύ πιθανό να σας σεβαστούν περισσότερο. Τα πάντα είναι θέμα timing. Ακόμη κι αν χρειάζεται να γίνει κάτι σε ύστερο χρόνο δώστε εναλλακτικές και επιχειρήματα για να σας καταλάβουν.

3. Μην σας γίνει εμμονή

Συνήθως οι άντρες αποκτούν εμμονή με την καριέρα τους. Κι όμως, η δουλειά είναι σαν τις σχέσεις. Αν πιέσεις κάτι θα σπάσει. Μην δίνετε τόση πολλή σημασία σε πράγματα που ενδέχεται να σας ρίξουν στο λεπτό θεωρώντας πως αυτό κρίνεται ολόκληρη η ζωή σας. Δεν υπάρχει χειρότερο από το να δείχνετε τρομαγμένος ή ψυχικά καταρρακωμένος από πράγματα που δεν συνέβησαν ως τώρα. Έτσι κλείνετε την πόρτα στο να συμβούν κάποια στιγμή. Δείτε το και κάπως έτσι: σαν να μπλοκάρετε το κάρμα σας. Από την άλλη, ποιος θα ήθελε έναν εμμονικό άνθρωπο στη δουλειά του;

4. Μακριά από τη διασπορά κουτσομπολιών 

Κάτι πολύ συνηθισμένο εντός του εργασιακού περιβάλλοντος. Κι αν στο διά ζώσης μπορεί και να την γλιτώσετε επιμένοντας πως ποτέ δεν είπατε αυτά που σας καταλογίζουν, αλλά γράψετε λίβελους εναντίον συναδέλφων μέσω μέιλ ή στο inbox, τότε να ξέρετε πως κινδυνεύετε να εκτεθείτε ανεπανόρθωτα.

5. Μην «τρώτε» τον χρόνο των άλλων

Το έχουμε δει να συμβαίνει: συνάδελφοι που ψάχνουν τρόπους να αποφύγουν τη δουλειά γυρνώντας από γραφείο σε γραφείο. Πιάνουν την κουβέντα, μιλούν περί ανέμων και υδάτων, ενοχλούν τους άλλους δίχως να νοιάζονται. Θέλετε να είστε σαν αυτούς; Με τίποτα. Κανείς δεν πρόκειται να σεβαστεί κάποιος ενοχλητικό.

6. Να σέβεστε για να σας σεβαστούν 

Ειδικά εκείνους που βρίσκονται πιο κάτω από εσάς στην ιεραρχία. Αυτό κι αν δείχνει μενταλιτέ και πνεύμα. Θα πρέπει να σκεφτόμαστε πάντα πως μια δουλειά είναι μια ανθρώπινη αλυσίδα. Οι κρίκοι της πολλές φορές αλλάζουν θέση. Κάποιος που σήμερα ανήκει στην κατώτερη βαθμίδα ενδέχεται να μας προσπεράσει. Αν του έχουμε συμπεριφερθεί άσχημα την περίοδο που τον είχαν υφιστάμενο, θα πρέπει να περιμένουμε την ανταπόδοση και, δυστυχώς, θα μας αξίζει.

Λίγη διακριτικότητα στο πώς και τι τρώμε είναι πάντα χρειαζούμενη. Προσοχή στα τάπερ με τα μπρόκολα.

7. Προσέξτε το καθημερινό σας ντύσιμο

Το ντύσιμό μας στη δουλειά δεν είναι και δεν πρέπει να είναι αμελητέο. Το πώς αποφασίζουμε να ντυθούμε στη δουλειά δείχνει πολλά πράγματα για τον χαρακτήρα μας, αλλά και για το πώς θέλουμε να μας αντιμετωπίζουν. Ποιος μίλησε για ακριβά ρούχα; Οχι φυσικά! Κανείς δεν είναι υποχρεωμένος να φοράει ακριβά ρoύχα για να κερδίσει σεβασμό. Αυτό που χρειάζεται, όμως, είναι να δείχνει προσεγμένος. Να μην μπερδεύει το απλό με το απλοϊκό. Ο,τι φοράμε για να πάμε για βόλτα με φίλους ή στο γήπεδο δεν το επαναλαμβάνουμε ως λουκ και στη δουλειά.

8. Καμιά φορά τα λίγα λόγια είναι «χρυσός»

Δεν λέμε πως τα πολλά λόγια είναι φτώχεια; Οι σχοινοτενείς αναλύσεις, ο βερμπαλισμός, η ακατάσχετη λογοδιάρροια δεν θεωρούνται πλεονεκτήματα στη δουλειά. Καλό είναι να ξέρουμε πότε πρέπει να μιλήσουμε και πότε να σιωπήσουμε. Είναι φορές που η σιωπή μοιάζει και είναι στοχαστική και όχι παθητική στάση. Μην θέλουμε να έχουμε συνέχεια το τελευταίο λόγο. Kαι κυρίως μην ξεπερνάτε το όριο σε κοπλιμέντα. Υπάρχει μια λεπτή διαχωριστική γραμμή που αν την περάσει κανείς γίνεται αυτομάτως γλείφτης.

9. Η καθαριότητα είναι μισή αρχοντιά 

Πολλές φορές θεωρούμε πως αν το γραφείο μας είναι πνιγμένο στα χαρτιά, αυτό δείχνει πως δουλεύουμε πυρετωδώς. Φυσικά, υπάρχει μια δόση αλήθειας σ’ αυτό. Από την άλλη, όμως, μην πάμε στο άλλο άκρο και μοιάζει το γραφείο μας με λαβύρινθο δίχως έξοδο. Μια κάποια σχετική τακτοποίηση είναι απαραίτητη. Είναι άλλο το επιμελώς ατημέλητο κι άλλο το χαοτικό που δεν δίνει καλή εικόνα για το πώς δουλεύουμε. Ισχύει προφανώς και για την προσωπική υγιεινή.

10. Προσέξτε πώς τρώτε στη δουλειά 

Προφανώς και ο οργανισμός μας χρειάζεται ενίσχυση κατά τη διάρκεια της βάρδιάς μας. Ναι, αλλά μην ξεχνάτε πως δεν είστε σπίτι σας. Οπότε: λίγη διακριτικότητα στο πώς και τι τρώμε είναι πάντα χρειαζούμενη. Προσοχή στα τάπερ με τα μπρόκολα. Μπορείτε να φανταστείτε τι θα συμβεί αν φέρετε περίεργες οσμές στο γραφείο; Ή τι θα συμβεί αν αρχίζετε να τρώτε δίχως προσοχή με αποτέλεσμα να γεμίσετε το χώρο με σάλτσες και ψίχουλα; Επιλέγουμε κάποιο ανώδυνα σνακ κι αν μπορούμε να τα τρώμε σε χώρους που δεν μας κοιτάζουν, ακόμη καλύτερα.

 

Διαβάστε ακόμα: Πέντε συμβουλές για να βρεις νέα δουλειά τη νέα χρονιά.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top