Tα Airbus τις Air France αναμένεται να αφήνουν μικρότερο αποτύπωμα στο περιβάλλον έως το 2030.

    Σε μια εποχή που η κλιματική κρίση δείχνει το σκληρό της πρόσωπο και οι δράσεις που οφείλουμε να αναλάβουμε είναι επιτακτικές και άμεσες, η Αir France εγκαινίασε το “Air France ACT”, ένα πρόγραμμα που παρουσιάζει τη νέα τροχιά απαλλαγής της εταιρείας από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα με στόχο τις κατά 30% χαμηλότερες εκπομπές ανά επιβάτη/χιλιόμετρο έως το 2030 σε σύγκριση με το 2019 που ο στόχος ήταν 12%.

    Προκειμένου να καταδείξει τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, η εταιρεία υλοποίησε μια σειρά δράσεων σε δύο πτήσεις της που αναχώρησαν από το Παρίσι –  Charles de Gaulle.

    H Air France προσκάλεσε και τις άλλες αεροπορικές εταιρείες να πραγματοποιήσουν όσο το δυνατόν πιο οικολογικά υπεύθυνες πτήσεις από την 1η έως τις 14 Μαΐου 2022.

    H Air France προσκάλεσε τις αεροπορικές εταιρείες – μέλη της συμμαχίας Skyteam Sustainable Flight Challenge”, μιας πρωτοβουλίας που στοχεύει στην τόνωση και ενθάρρυνση της  καινοτομίας, να πραγματοποιήσουν όσο το δυνατόν πιο οικολογικά υπεύθυνες πτήσεις από την 1η έως τις 14 Μαΐου 2022.

    Η Air France στοχεύει να προσφέρει στους πελάτες ένα πιο βιώσιμο, τοπικό και εποχιακό μενού, περιορίζοντας την σπατάλη τροφίμων.

    Με τον τρόπο αυτό η Air France στοχεύει:

    – Να μετρήσει και επεξηγήσει την αποτελεσματικότητα μεθόδων που έχουν ήδη εφαρμοστεί και αποδειχθεί, όπως τα αεροσκάφη νέας γενιάς, το Βιώσιμο Αεροπορικό Καύσιμο (SAF), το eco-piloting, τη χρήση ηλεκτρικής ράμπας και εξοπλισμού μεταφοράς φορτίου.

    – Να εξερευνήσει νέους δρόμους που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν στο μέλλον, όπως η εκτεταμένη χρήση τεχνητής νοημοσύνης για την βελτιστοποίηση των αεροδιαδρόμων, ή τη χρήση αυτόνομων οχημάτων για την μεταφορά των αποσκευών.

    – Να προσφέρει στους πελάτες ένα πιο βιώσιμο, τοπικό και εποχιακό μενού, περιορίζοντας την σπατάλη τροφίμων και δίνοντάς τους την δυνατότητα να επιλέξουν πριν την πτήση, και περιορίζοντας τα πλαστικά μιας χρήσης.

    Οι εμπορικές αυτές πτήσεις, πραγματοποιήθηκαν η μία προς το Μόντρεαλ με Airbus A350 στις 3 Μαΐου 2022, και η άλλη προς τη Λισαβόνα στις 4 Μαΐου με Airbus A220. Αυτά τα αεροσκάφη νέας γενιάς, που βρίσκονται στο επίκεντρο της στρατηγικής ανανέωσης του στόλου της Air France, καταναλώνουν 20-25% λιγότερο καύσιμο σε σχέση με τα αεροσκάφη προηγούμενης γενιάς. Το αποτύπωμα θορύβου τους μειώνεται κατά ένα τρίτο. Έως το 2030, τα αεροσκάφη αυτά θα αντιπροσωπεύουν το 70% του στόλου της εταιρείας σε σχέση με το 7% που είναι σήμερα, χάρη στην επένδυση ύψους ενός δισεκατομμυρίου ευρώ ανά έτος, έως το 2025.

    Η πτήση προς το Μόντρεαλ τροφοδοτήθηκε με 16% Βιώσιμου Αεροπορικού Καυσίμου (SAF) και η πτήση για την Λισαβόνα με 30% SAF, σε σύγκριση με το 1% που χρησιμοποιείται σήμερα στις πτήσεις που αναχωρούν από την Γαλλία και σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς. Αυτά τα μη ορυκτά καύσιμα παράγονται από βιομάζα, όπως το χρησιμοποιημένο οικιακό λάδι. Ως εκ τούτου, δεν ανταγωνίζονται την τροφική αλυσίδα και επιτρέπουν μια μέση μείωση κατά 80% στις εκπομπές άνθρακα σε σύγκριση με τα συμβατικά καύσιμα σε όλο τον κύκλο ζωής τους. Εφόσον πάρουμε το παράδειγμα των χρησιμοποιημένων φυτικών ελαίων, αυτό σημαίνει ότι λαμβάνεται υπόψη η δέσμευση του CO2 κατά την ανάπτυξη του φυτού, ο πρώτος του ρόλος σαν μαγειρικό έλαιο, η ανακύκλωσή του και η χρήση του ως καύσιμο αεροσκαφών.

    Στο έδαφος και επί του αεροσκάφους οι πιλότοι εφάρμοσαν τεχνικές οικολογικής πλοήγησης.

    Στο έδαφος και επί του αεροσκάφους οι πιλότοι εφάρμοσαν τεχνικές οικολογικής πλοήγησης, όπως την τροχοδρόμηση με έναν κινητήρα και βελτίωση της τροχοδρόμησης σε πραγματικό χρόνο, σε συντονισμό με τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας.

    Η χρήση αυτών των μεθόδων επέτρεψε μείωση κατά σχεδόν 45% στις εκπομπές CO2 σε κάθε μια από αυτές τις δύο πτήσεις. Η επιχείρηση αυτή και το σημαντικό της αποτέλεσμα έγιναν δυνατά χάρη στη δέσμευση του προσωπικού από όλα τα τμήματα της Air France – πιλότων, πληρωμάτων πτήσης, προσωπικού εδάφους, cargo και συντήρησης, εμπορικών υπηρεσιών και επιχειρησιακής υποστήριξης.

    Πολλές ακόμα εταιρείες και συνεργάτες συνέβαλαν σε αυτή την επιτυχία όπως η Airbus, η TotalEnergies, η Groupe ADP, η Servair, η Charlatte, η Navya, και τα αεροδρόμια του Μόντρεαλ και της Λισαβόνας. Αυτή η κοινή δράση είναι σύμφωνα με την πεποίθηση της Air France ότι η απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα του τομέα των αερομεταφορών θα είναι αποτέλεσμα κοινής συνεργασίας μεταξύ  κατασκευαστών, αεροπορικών, αρχών αεροδρομίων, δημόσιων αρχών, εθνικών και διεθνών φορέων.

    Στοιχεία όπως το επίπεδο μείωσης των εκπομπών CO2 για καθένα από τα μέτρα που έχουν ενεργοποιηθεί, όπως επίσης τα σχόλια επιβατών που ήταν παρόντες και στις δύο πτήσεις πρόκειται να αναλυθούν. Οι πληροφορίες αυτές θα χρησιμοποιηθούν για την εξέταση των καταλληλότερων τρόπων περιορισμού του αποτυπώματος άνθρακα στις προγραμματισμένες δραστηριότητες της Air France στο μέλλον.

    Τα αποτελέσματα πρόκειται να κοινοποιηθούν στις υπόλοιπες εταιρείες της συμμαχίας SkyTeam που συμμετείχαν στο Skyteam Sustainable Flight Challenge.

    Πάντως, για να γίνει κατανοητό αυτό που κάνει η Air France, ένα απλό παράδειγμα ενδέχεται να μας πείσει: από εδώ και πέρα θα κάνει χρήση πιο βιώσιμου εξοπλισμού στην τροφοδοσία (ελαφρύτερα, νέας γενιάς trolleys, ανακυκλωμένοι και ανακυκλώσιμοι δίσκοι, επιτραπέζια σκεύη από κυτταρίνη, ξύλινα FSC μαχαιροπίρουνα και αναδευτήρες, χάρτινα ποτήρια, κατάργηση ατομικών πλαστικών μπουκαλιών.

    Περισσότερα για το σύνολο της περιβαλλοντικής στρατηγικής της Air France εδώ.

     

     Διαβάστε ακόμα: Tι είναι η Premium οικονομική θέση της Emirates;

     

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top