Άρης Σφακιανάκης: «Πατάω γκάζι όταν εμφανιστεί η Ιδέα ή το σκοτεινό αντικείμενο του πόθου»

Στη νέα στήλη του Andro, επιδραστικοί Έλληνες μοιράζονται όσα τους κινητοποιούν στην πορεία της επιτυχίας. Ο συγγραφέας του «Δεν ήξερες... δεν ρώταγες!» αποκωδικοποιεί το δικό του «Όλα είναι δρόμος» στο γιγαντιαίο σλάλομ -γεμάτο στροφές, εμπόδια και εκπλήξεις- που είναι η ζωή και φωτογραφίζεται αποκλειστικά για το Andro στο τιμόνι ενός VOLVO S90.

Φωτογραφία :
Ολυμπία Κρασαγάκη
 

Οι απλές, καθαρές γραμμές του S90 είναι λογική εξέλιξη εκείνων του XC90. Κύρια χαρακτηριστικά είναι τα εμπρός φωτιστικά σώματα LED, σε σχήμα που η Volvo αποκαλεί «σφυρί του Θωρ», και η επιβλητική, κάθετη μάσκα.

– Πότε άρχισε το μεγάλο της ζωής σας «ταξίδι» στη συγγραφή; Τι σας ενέπνευσε, ποιος ήταν ο πρώτος «σπινθήρας στα μπουζί» για να ξεκινήσετε;
Από μικρός αρεσκόμουν στην αφήγηση ιστοριών –ακροατή είχα τον νεότερο αδερφό μου. Εκείνο ωστόσο που με έκανε να αποφασίσω ότι θα γινόμουν συγγραφέας ήταν ένα βιβλίο του Στέφαν Τσβάιχ που με το αξέχαστο εξώφυλλό του με καθόρισε την εποχή εκείνη. Είχε τίτλο «Αμόκ». Αφού μπορεί εκείνος, γιατί όχι κι εγώ, είπα μέσα μου, και η περιπέτεια ξεκίνησε.

– Ποιες «αποσκευές» έχετε πάντα μαζί σας στη δύσκολη διαδρομή της καταξίωσης;
Την αυτοπειθαρχία –γιατί βέβαια η συγγραφή είναι πιο δύσκολη κι από το να οδηγείς μονοθέσιο στη Formula 1– και τα βιβλία άλλων συγγραφέων, που είναι οι φάροι στο Οδυσσεϊκό ταξίδι της λογοτεχνίας.

– Πότε «πατάτε γκάζι» σε μια πρόκληση και πότε επιλέγετε την ασφάλεια και «πατάτε φρένο»;
«Πατάω γκάζι» όταν εμφανιστεί η Ιδέα (στη συγγραφή) ή το σκοτεινό αντικείμενο του πόθου (στον έρωτα). Χρησιμοποιώ τα φρένα τον καιρό της αγρανάπαυσης ή της ερωτικής απραξίας –για να μην πω ότι σβήνω εντελώς τη μηχανή.

«Για μένα η συγγραφή, τα βιβλία μου, είναι εκείνοι οι φάροι που με οδηγούν άσφαλτα στο ταξίδι της ζωής».

– Από πού αντλείτε τη δύναμη για να συνεχίσετε, όταν νιώσετε ότι φτάνετε σε «αδιέξοδο»;
Από τη φύση. Βγαίνω έξω και περπατάω, μάλιστα αν βρω την ευκαιρία ξαπλώνω στο έδαφος και γειώνομαι. Ακόμη καλύτερα, μια νύχτα έναστρη, μακριά από τη φωταύγεια της πόλης, γεμίζει πλήρως τις μπαταρίες μου.

– Τι είδους «σέρβις» προσφέρετε στον εαυτό σας για να ανανεώνεστε και να είστε αποδοτικός;
Καθημερινή γυμναστική δωματίου γύρω στα 40 λεπτά. Η συγγραφή απαιτεί δυνατό και στιβαρό κορμί ώστε ο νους να δουλεύει σε υγιές περιβάλλον.

– Πότε δίνετε το «τιμόνι» της ζωής και της καριέρας σας σε συνεργάτες, σε πρόσωπα εμπιστοσύνης, σε άτομα που αγαπάτε;
Όταν περνάω τα διόδια και αφήνω το τιμόνι στη συνοδηγό μέχρι να βάλω τα ρέστα στην τσέπη.

Το S90 διαθέτει, μεταξύ άλλων, το σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης Pilot Assist, το οποίο διατηρεί το αυτοκίνητο μέσα στις διαγραμμίσεις κυκλοφορίας μέχρι τα 130 km/h, χωρίς μάλιστα την παραμικρή μεσολάβηση του οδηγού.

– Ποια ήταν η πιο καθοριστική στιγμή στο δικό σας «σιρκουί» της καταξίωσης;
Η πιο σημαδιακή στιγμή της συγγραφικής μου ζωής ήταν όταν έμαθα ότι ο Κέδρος αποφάσισε και προχωρούσε ήδη στην έκδοση του πρώτου μου βιβλίου το ίδιο εκείνο καλοκαίρι που εγώ περνούσα ανυποψίαστος τις φοιτητικές μου διακοπές στην Κρήτη. Ήταν κάτι που έκανε την καρδιά μου να χτυπήσει όπως χτυπάει μόνο στους μεγάλους έρωτες.

– Όταν συναντάτε μια σημαντική δυσκολία, συνεχίζετε απαρέγκλιτα ευθεία στο στόχο σας, στο όραμά σας, ή καμιά φορά στρίβετε το «τιμόνι»;
Η ζωή είναι ένα γιγαντιαίο σλάλομ –γεμάτη στροφές, εμπόδια και εκπλήξεις. Οι επιδέξιοι ελιγμοί είναι σωτήριοι –το άλμα στο κενό απευκταίο.

«Τρία είναι τα σημαντικότερα στη ζωή μου: Τα ταξίδια, τα βιβλία, οι γυναίκες. Και τα τρία είναι “δρόμος”, ταξίδι».

– Σε μια φαινομενικά αξεπέραστη διαφωνία με κάποιον σημαντικό συνεργάτη σας πότε επιλέγετε τη «σύγκρουση»;
Δεν είμαι συγκρουσιακός χαρακτήρας. Πιστεύω στον διάλογο, στην αμοιβαία καλή πίστη και στην συγχώρεση. Και στην έγκαιρη αλλαγή λαδιών στο αυτοκίνητο.

– Στο μακρύ ταξίδι της καταξίωσης-επιτυχίας, σας πέρασε κάποια στιγμή από το μυαλό να σβήσετε τη «μηχανή»;
Όλοι περνάμε στιγμές αμφιβολίας, αυτοαμφισβήτησης, διβουλίας. Για μένα η συγγραφή, τα βιβλία μου, είναι εκείνοι οι φάροι που με οδηγούν άσφαλτα στο ταξίδι της ζωής. Καμιά φορά το πούσι είναι πυκνό, όμως το φως του φάρου πάντα διαπερνά την ομίχλη. Ίσως αργότερα, όταν ο έρωτας πάψει να με ενθουσιάζει, όταν η λογοτεχνία πάψει να με ψυχαγωγεί κι όταν το γράψιμο γίνει μια ανούσια ρουτίνα, ίσως τότε καταλάβω ότι έφτασε η ώρα να σηκώσω το περίστροφο που κληρονόμησα από τον πατέρα μου –αιώνια Κρήτη– και να το στρέψω κατά του εαυτού.

«Πατάω γκάζι όταν εμφανιστεί η Ιδέα (στη συγγραφή) ή το σκοτεινό αντικείμενο του πόθου (στον έρωτα). Χρησιμοποιώ τα φρένα τον καιρό της αγρανάπαυσης ή της ερωτικής απραξίας –για να μην πω ότι σβήνω εντελώς τη μηχανή».

– «Όλα είναι δρόμος»: Πώς το σχολιάζετε, πώς το έχετε κάνει πράξη στην ενασχόλησή σας;
Τρία είναι τα σημαντικότερα στη ζωή μου: Τα ταξίδια, τα βιβλία, οι γυναίκες. Και τα τρία είναι «δρόμος», ταξίδι. Εμείς οι Έλληνες έχουμε μέσα μας το κύτταρο της Οδυσσεϊκής ψυχής.

– Πώς θα επιθυμούσατε να σας θυμούνται όταν έρθει η ώρα να τραβήξετε «χειρόφρενο»;
Σαν μια ψυχή που δεν έπαψε να αναζητάει το νόημά της.

«Δεν είμαι συγκρουσιακός χαρακτήρας. Πιστεύω στον διάλογο, στην αμοιβαία καλή πίστη και στην συγχώρεση. Και στην έγκαιρη αλλαγή λαδιών στο αυτοκίνητο».

 

//Το τελευταίο βιβλίο του Άρη Σφακιανάκη, το ιστορικό μυθιστόρημα «Έξοδος» -το ταξίδι ενός συγγραφέα που για να συγκεντρώσει το υλικό για το καινούργιο του βιβλίο ταξιδεύει σε μια μακρινή πολιτεία- εκδόθηκε το 2016 από τις εκδόσεις Κέδρος.

 

Διαβάστε ακόμα: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης – «Όλα στη ζωή είναι δρόμος, μα δεν υπάρχει τελικός προορισμός»

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Ο συνιδρυτής της εταιρείας Kizi Design Studio μιλάει στο Andro για το νέο μετάλλιο του Αυθεντικού Μαραθωνίου που σχεδίασε αφιλοκερδώς, τις εξελίξεις στο design και την αρχιτεκτονική στην Ελλάδα, αλλά και το brand identity που πρέπει να αποκτήσει η χώρα.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Ιδιοκτήτης των Αθηναϊκών Θεάτρων και του Action24, κινείται καθημερινά μεταξύ ενημέρωσης και θεάτρου. Μιλάει στην Μία Κόλλια για τη σχέση του με την επιτυχία, το θεατρικό σανίδι, την τηλεοπτική αγορά, τον ΣΥΡΙΖΑ και τον φίλο του Ευάγγελο Βενιζέλο.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Η Κατερίνα Διονυσοπούλου και ο Billy Μαυρόπουλος έχουν να μας πουν πολλά για το «κλειδί» της επιτυχίας. Πρόσφατα κέρδισαν την ανώτατη τιμητική διάκριση «Architect of the Year» στα βραβεία των Sunday Times και τα έργα τους απλώνονται από τη Νέα Υόρκη και το Λονδίνο έως την Ελλάδα. Μίλησαν στον Κίμωνα Φραγκάκη και το Andro για το πώς είναι να δημιουργείς κάτι μη αναμενόμενο.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Θεωρείτε πως σας αδικούν και δεν λαμβάνετε την αναγνώριση που σας αξίζει; Μπορεί να λέμε πως ο σεβασμός κερδίζεται μέσα στο χρόνο και δεν επιβάλλεται, όμως, υπάρχουν και ορισμένοι τυφλοσούρτες για άμεση εφαρμογή. Ακολουθούν συμβουλές που μπορεί να σας βοηθήσουν.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro