COVID-19

    Business: Αυτοί που κέρδισαν από τον κορωνοϊό

    Αυτοί είναι οι επιχειρηματίες που όχι μόνο δεν έχασαν από την πανδημία, αλλά είδαν τις περιουσίες τους να γιγαντώνονται εξαιτίας της.

     

    Για τον Jeff Bezos η κρίση του ιού ήταν μια μεγάλη ευκαιρία (Katherine Taylor).

    Για τους περισσότερους ήταν μια δύσκολη περίοδος και παραμένει τέτοια, καθώς μπορεί ο κορωνοϊός δείχνει να υποχωρεί σταδιακά παγκοσμίως, εντούτοις τα επίχειρά του (σε πολλούς τομείς) θα τα δούμε να αναπτύσσονται προοδευτικά το επόμενο διάστημα.

    Ηδη, όλοι οι οικονομικοί αναλυτές κάνουν λόγο για βαθιά ύφεση που θα πλήξεις τις οικονομίες των χωρών και οι ισορροπίες αναμένεται να διαταραχθούν αρκετά, έως τη στιγμή που θα βρεθεί μια νέα κανονικότητα. Είναι φανερό, όμως, πως ένα νόμισμα έχει πάντα δύο όψεις. Για κάποιους ο κορωνοϊός αποδείχθηκε καταστροφικός, ενώ για άλλους υπέρμετρα κερδοφόρος. Είναι θέμα συγκυριών, ας μην το ξεχνάμε. Η οικονομία και οι επιχειρήσεις δεν είναι μόνο άψυχοι αριθμοί, αλλά κυρίως ψυχολογία συνδυασμένη με καλή ή κακή τύχη.

    Ας δούμε, λοιπόν, ποιοι επιχειρηματίες είδαν τα περιουσιακά τους στοιχεία και τη δύναμή τους να αυξάνεται εντυπωσιακά εν μέσω πανδημίας.

    Jeff Bezos

    Είναι ο πλουσιότερος άνθρωπος του κόσμου. Ο μόνος μεταξύ των είκοσι πλουσιότερων, σύμφωνα με την κατάταξη του Bloomberg Billionaires όπου είχε θετικό πρόσημο μέσα στην πανδημία. Τα περιουσιακά του στοιχεία ανέβηκαν κατά 2,3 δισ. δολάρια, τη στιγμή που οι άλλοι ζάμπλουτοι μετρούσαν απώλειες. Προφανώς και το Amazon αποδείχθηκε χρήσιμο εργαλείο για τους ανθρώπους που δεν μπορούσαν να ψωνίσουν παρά μόνο διαδικτυακά. Και προηγουμένως ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ήταν υψηλός, ωστόσο εν μέσω κοροωνοϊού, και λόγω των ειδικών συνθηκών, τα πράγματα έγιναν ακόμη πιο ευνοϊκά.


     

    Ο Eric Yuan θα πρέπει να μακαρίζει την τύχη του (medium.com).

    Eric Yuan

    Ο CEO της Zoom Εric Yuan είδε την πλατφόρμα του να μπαίνει στα σπίτια όλης της υφηλίου. Ήταν ένα απρόσμενο δώρο για τον κινέζο «κομπιουτερά», κλασικό παιδί της Silicon Valley, που πριν από την έλευση του ιού κινούνταν σε χαμηλά νερά. Η πλατφόρμα Zoom φτιάχτηκε για να επικοινωνούν επιχειρηματίες μεταξύ τους, όμωε, λόγω της καραντίνας έγινε οικείο κομμάτι της επικοινωνίας απλών ανθρώπων. Αυτή τη στιγμή η εταιρεία του έχει μεγαλύτερη αξία από το Twitter και έφτασε στο ιλιγγιώδες ποσό των 4 δισ. δολαριών.


     

    O γίγαντας ιατρικών συσκευών Mindray Medical International με έδρα τη Σεντζέν έγινε ακόμη πιο ισχυρός (Bloomberg.com).

    Li Xiting

    Από την ίδρυσή της το 1991, από τον Li Xiting, ο γίγαντας ιατρικών συσκευών Mindray Medical International με έδρα τη Σεντζέν, έχει εξελιχθεί στον μεγαλύτερο παραγωγό ιατρικού εξοπλισμού στην Κίνα. Να σημειωθεί ότι ο Xiting έχει Σιγκαπουριανή υπηκοότητα και είναι ο πλουσιότερος πολίτης του κρατιδίου αυτού. Η Mindray συμμετέχει ενεργά στην αντιμετώπιση της πανδημίας του COVID-19 από την πρώτη στιγμή που ξέσπασε στην Κίνα, τριπλασιάζοντας την παραγωγή αναπνευστήρων στο εργοστάσιό της σε 3.000 συσκευές τον μήνα, σύμφωνα με δημοσιεύματα του κινεζικού Τύπου. Η εταιρεία έχει δωρίσει ιατρικές συσκευές αξίας 4,6 εκατ. δολαρίων -συμπεριλαμβανομένων και αναπνευστήρων- σε νοσοκομεία ανά τον κόσμο, ειδικά σε περιοχές που έχουν πληγεί σφόδρα από την πανδημία, όπως η Ουχάν και η βόρεια Ιταλία.


     

    Tα έβαλε με τον κορωνοϊό ο Elon Mask και δεν έχασε (Vanityfair.com).

    Elon Musk

    Mπορεί να μπήκε στο μάτι πολλών λέγοντας πως η παγκόσμια αντίδραση στον κορωνοϊό ήταν «βλακώδης», ωστόσο Elon Musk είναι ένας επιχειρηματίας που έχει μάθει να τρέφεται από τις δημόσιες αντιπαραθέσεις. Το θέμα είναι ότι μέσω πανδημίας αύξησε τα κέρδη της Tesla. Μιας επιχείρησης που έχει περάσει πολλά και έφτασε ακόμη και στο σημείο της πτώχευσης. Στα τέλη Απριλίου, οι μετοχές της βιομηχανίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που διαπραγματεύεται στον Nasdaq, σημείωσαν άνοδο 10%, στα 798,75 δολάρια έκαστη, εκτοξεύοντας την κεφαλαιοποίησή της στα 147 δισ. δολάρια. Η δε μέση κεφαλαιοποίηση της Tesla στο διάστημα από 25 Οκτωβρίου 2019 έως 24 Απριλίου 2020, διαμορφώθηκε στα 95,5 δισ. δολάρια, σύμφωνα με τα στοιχεία της S&P Global Capital IQ, ενώ σε διάστημα 30 ημερών ανήλθε στα 104 δισ. δολάρια.


     

    Τα video games τησ Activision Blizzard Inc. πωλούνται σαν ζεστά ψωμάκια (J. Emilio Flores for The New York Times).

    Bobby Kotick

    O CEO της Activision Blizzard Inc, Bobby Kotick θα πρέπει να αισθάνεται πολύ άνετα το τελευταίο διάστημα. Τα videogames της εταιρείας πωλούνται σαν φρέσκα ψωμάκια. Φαίνεται πως η καραντίνα ώθησε πολλούς να παίζουν με τις ώρες για να «σκοτώσουν» τις ατελείωτες ώρες στο σπίτι. Σύμφωνα με την USA Today, η μετοχή της εταιρείας διέγραψε άνοδο ακόμη μεγαλύτερη και από την Amazon. Tα παιχνίδια Call of Duty, Overwatch και Candy Crush είναι οι ναυαρχίδες. Οι αναλυτές κάνουν λόγο για ένα αξιοσημείωτο επιχειρηματικό boom.

     

    Διαβάστε ακόμα: Eric Yuan – ο δημιουργός του Zoom που έγινε δισεκατομμυριούχος από τον κορονοϊό.

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top