Ο Στίβεν Γαλάνης, ομογενής με καταγωγή από την Σπάρτη δημιούργησε την πλατφόρμα Cameo, στην οποία μπορείς να νοικιάσεις τον αγαπημένο σου σταρ.

    Τι συμβαίνει όταν γίνεσαι διάσημος για λίγο αλλά οι εξελίξεις σε προσπερνούν; Αν κάποτε υπήρξες δόξα ενός αθλήματος, ή μιας τηλεοπτικής σειράς και τώρα νιώθεις ξεπερασμένος από την εποχή; Τι στο καλό γίνεται αν είσαι ακόμα γνωστός αλλά δεν μπορείς πια να το εξαργυρώσεις; Ο Στίβεν Γαλάνης, ομογενής με καταγωγή από την Σπάρτη δημιούργησε την πλατφόρμα Cameo, στην οποία μπορείς να νοικιάσεις τον εαυτό σου αν είσαι ανθυποσελέμπριτι ή και βέρος σταρ, ώστε να ευχηθείς χρόνια πολλά, να δώσεις μια ομιλία για τους υπαλλήλους μιας εταιρείας, ή να πεις απλώς γεια σε ένα πρόσωπο ως δωράκι από κάποιον άλλο. Ο Γαλάνης μίλησε για όλα αυτά στο podcast των New York Times, “Sway”.

    Αρχικά, εξήγησε το επιχειρηματικό μοντέλο πίσω από την πλατφόρμα. Επί της ουσίας, επιδιώκει να αντικαταστήσει την βιομηχανία των ατζέντηδων και των στελεχών δημοσίων σχέσεων που ως τώρα μεσολαβούν στο να κλείσεις κάποιον διάσημο. Εταιρείες όπως η δική του, το ΟnlyFans και το Patreon κάνουν disrupt στον παραδοσιακό τρόπο που τα media διαχειρίζονται την φήμη και την δύναμη των διάσημων, μειώνοντας τα κόστη διαμεσολάβησης και κάνοντας πιο προσιτή τη επαφή των “κοινών ανθρώπων” με τους σελέμπριτι.

    Τα ταλέντα χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες: σε αυτούς που ανήκουν στις παλιές δόξες, σε όσους είναι διάσημοι τώρα και όσους πρόκειται να γίνουν δημοφιλείς.

    Σε ερώτηση σχετικά με το πως κάποιος γίνεται επιλέξιμος για την πλατφόρμα, ο Γαλάνης λέει πως το ελάχιστο όριο ώστε κάποιος να θεωρείται ταλέντο είναι οι 25 χιλιάδες ακόλουθοι, ωστόσο λαμβάνονται και άλλοι παράγοντες υπόψη, όπως το να υπήρξε κάποιος θρύλος στην εποχή πριν το Instagram και έτσι να είναι θεμιτός από μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες, εστιάζοντας στην νοσταλγία.

    Στο Cameo χωρίζουν τα ταλέντα σε τρεις κατηγορίες, σε αυτούς που ανήκουν στις παλιές δόξες, σε όσους είναι διάσημοι τώρα και όσους πρόκειται να γίνουν δημοφιλείς, είτε με αφορμή την εμφάνισή τους σε κάποιο σόου, είτε γιατί ετοιμάζουν κάποια δουλειά στο netflix ή το youtube, που πρόκειται να τους κάνει ευρύτερα γνωστούς. Είναι ενδιαφέρουσα η άποψη του, για το πώς μπορεί κάποιος σελέμπριτι να βρεθεί κυκλικά σε όλες τις κατηγορίες, ξεκινώντας από πιθανό ταλέντο, περνώντας στην σύγχρονη φάση της δημοφιλίας του και καταλήγοντας σε μια νοσταλγική θύμηση. Δεν έχει άδικο.

    Aριστερά ο Snoop Dogg, στο κέντρο η Lindsay Lohan και δεξιά ο Lance Armstrong. Ολοι τους για μια ωραία “αρπαχτή”.

    Όπως λέει ο ίδιος, η πλατφόρμα του απευθύνεται σε ανθρώπους που είναι «περισσότερο διάσημοι, παρά πλούσιοι». Όσον αφορά την περίοδο της πανδημίας, ο Γαλάνης νιώθει αρκετά ενθουσιασμένος που κατάφερε να δώσει μια ευκαιρία προσπορισμού σε ανθρώπους της ψυχαγωγίας, των οποίων οι δουλειές μπορεί να diak;ophkan. Για τον ίδιο, έχει ενδιαφέρον ότι σημειώνουν μεγάλη επιτυχία, άνθρωποι που μπορεί να μην είχαν μεγάλη διάρκεια στην καλλιτεχνική τους δραστηριότητα, ωστόσο οι χαρακτηριστικές τους προσωπικότητες και ιδιαιτερότητες στον τρόπο έκφρασης τους έμειναν ανεξίτηλες στην λαϊκή μνήμη.

    «Είμαστε μια αγορά. Πιστεύουμε ότι οι άνθρωποι μπορούν να ψηφίσουν με τα… πορτοφόλια τους», δηλώνει ο δημιουργός της πλατφόρμας Στίβεν Γαλάνης.

    Ο κάθε σελέμπριτι είναι πάντα σε θέση να καθορίσει τη δική του τιμή. Πρόκειται για μια θεμελιώδη πεποίθηση που είχε ο Γαλάνης, από την αρχή της πλατφόρμας. Δεν ήθελε ποτέ να πει κανείς ότι το Cameo δεν άξιζε τον χρόνο του, οπότε με το να επιλέγουν μόνοι τους την τιμή τους, εξ ορισμού, κάθε βίντεο αξίζει τον κόπο για τους πρωταγωνιστές. Ξέρει ότι οι διασημότητες βλέπουν άλλους με τους οποίους μπορούν να συγκριθούν, για παράδειγμα ένας αθλητής του ΝΒΑ θα δει άλλους παίκτες που είναι στην πλατφόρμα και το πόσο κοστολογούνται, ώστε να αποφασίσει αν αξίζει τον χρόνο του να βγάλει κι αυτός ενοικιαστήριο.

    Ο κάθε σελέμπριτι είναι πάντα σε θέση να καθορίσει τη δική του τιμή στο Cameo.

    Σε ερώτηση για το αν τον ενοχλεί που κατά μια έννοια η πλατφόρμα του υποδηλώνει πως “ο καθένας είναι προς πώληση”, απαντά πως δεν είναι αντίθετος, αφού αυτό συνέβαινε ανέκαθεν. “Είμαστε μια αγορά”, λέει, “πιστεύουμε ότι οι άνθρωποι μπορούν να ψηφίσουν με τα… πορτοφόλια τους”. “Θα βάζατε οποιονδήποτε στην πλατφόρμα;” ρωτά η δημοσιογράφος. “Έχουμε τρεις κανόνες, λέμε όχι στο γυμνό, όχι στην υποκίνηση βίας, και όχι στην ρητορική μίσους στην πλατφόρμα. Αφήνουμε λοιπόν οποιονδήποτε να δημιουργήσει προφίλ στο Cameo, αλλά εάν παραβιάσει τους όρους μας, τον διώχνουμε.”

    Τι γίνεται με τις φάρσες; Έχουν γίνει προσπάθειες να υπονομεύσουν κάποιον από τους σελέμπριτι; Φυσικά, απαντά ο Γαλάνης, και παραλληλίζει την πλατφόρμα του με τα γνωστά μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπου κάθε γνωστό πρόσωπο δέχεται κριτική και προσβολές και “τρολιές” και μάλιστα χωρίς να εισπράττει. Ο τρόπος με τον οποίο θεωρεί ότι φιλτράρονται τέτοιες απόπειρες είναι το διόλου αμελητέο κόστος που καλείται κάποιος χρήστης να πληρώσει, κάτι που αποτρέπει πολλούς από τον πειρασμό. Επίσης, σχετικά με την διαχείριση της ρητορικής μίσους, έχουν δημιουργήσει το Nazi bot, έναν αλγόριθμο που αναγνωρίζει “επικίνδυνες” λέξεις που ζητούνται από τους σελέμπριτις να ειπωθούν και μπορεί να μην τις γνωρίζουν, ώστε να τους προστατεύσουν.

    Κλείνοντας, αναρωτιέται η δημοσιογράφος αν θα ήθελε τον Ντόναλντ Τραμπ στην πλατφόρμα, αφού σύντομα ο Πρόεδρος θα μείνει χωρίς δουλειά. Ο Γαλάνης απαντά αναφανδόν θετικά. Άλλωστε, όπως επισημαίνει, υπάρχουν ήδη 15 άτομα που υποδύονται τον πρόεδρο Τραμπ και τον τελευταίο χρόνο έχουν λάβει συνολικά 3.2 εκατομμύρια δολάρια από την πλατφόρμα. Δεν το λες και άσχημα, έτσι;

     

    Διαβάστε ακόμα: Παιδιά και social media, τι πρέπει να προσέχουμε.

     

     

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top