Μέσα σε λίγα χρόνια τα Coffee Island έγιναν συνώνυμο του καφέ on the go στη χώρα μας.

    Από την Πάτρα στην καρδιά της απόλαυσης

    Το 1999 η οδός Ρήγα Φερραίου στην Πάτρα δεν ήταν ακόμη πεζόδρομος, όμως για τους λάτρεις του καφέ, το καφεκοπτείο Coffee Island ήταν ήδη προορισμός για τις σπάνιες ποικιλίες καφέ και τα αξεσουάρ του. Κι αν από τότε έχουν αλλάξει πολλά στις συνήθειες, τις γνώσεις και τις απαιτήσεις που έχουμε όλοι από τον καφέ -διότι στην Ελλάδα γνωρίζουμε πλέον από σωστό espresso- είναι βέβαιο ότι η Coffee Island συνέβαλε στην εξοικείωση μας.

    Πριν αναπτυχθούν τα Coffee Island, η αγορά του καφέ on the go κυριαρχούνταν από τα ταχυφαγεία.

    Ναι, είχαμε πολλά και καλά σημεία για καφέ και πριν αναπτυχθούν τα Coffee Island. Ωστόσο ειδικά στον καφέ on the go, η αγορά κυριαρχούνταν από τα ταχυφαγεία. Αν δεν ήθελες να ψάξεις να βρεις -και να πληρώσεις ανάλογα- καφέ από κανονική καφετέρια, έπρεπε συχνά να συμβιβαστείς με κάτι πιο… “καραβίσιο” στο δρόμο.

    Η Coffee Island εντόπισε και κάλυψε αριστοτεχνικά αυτό το κενό. Όμως δεν αρκέστηκε στο να γίνει η πρακτική λύση για τον καθημερινό καφέ στο γραφείο ή στη βόλτα. Έβαλε στόχο να καταστεί ειδική και στον specialty coffee, διαδίδοντας την τάση σε όλη την Ελλάδα. Και γι’ αυτό επένδυσε στον άνθρωπο: στους αγρότες σε μακρινές χώρες, οι οποίοι είναι μερικοί από τους καλύτερους παραγωγούς καφέ στον κόσμο και με τους οποίους δημιούργησε αμοιβαία επωφελείς σχέσεις στηρίζοντας το Direct Trade και τη βιωσιμότητα των τόπων όπου καλλιεργείται ο καρπός.

    Όταν λέμε Direct Trade δηλαδή απευθείας εμπορικές σχέσεις, εννοούμε ότι η ομάδα της Coffee Island ταξιδεύει σε χώρες όπου παράγεται ο καφές και δημιουργούν όχι μόνο εμπορικούς αλλά και προσωπικούς δεσμούς.

    Η έδρα της εταιρείας και η μονάδα παραγωγής παραμένουν στην Πάτρα.

    Η Coffee Island πίστεψε στους ανθρώπους και στην Ελλάδα, αρχής γενομένης από την ομάδα που έστησε τη μητρική εταιρεία, που έχει ακόμα την έδρα της στην Πάτρα. Εκεί όπου βρίσκεται και η μονάδα παραγωγής με το άκρως εξειδικευμένο προσωπικό. Υποστήριξε ακόμα τους franchisees, που με μεράκι και πίστη στο όραμα Coffee Island κατάφεραν να πλέξουν ένα δίκτυο που μετρά σήμερα 400 καταστήματα στην Ελλάδα, 46 στην Κύπρο αλλά και στο Λονδίνο, στο Ντουμπάι, στη Γενεύη και στο Τορόντο.

    Κακά τα ψέματα, δεν αναπτύσσεις ένα δίκτυο με εκατοντάδες καταστήματα και σταθερή ποιότητα αν δεν εμπιστευτείς -και αν δεν σε εμπιστευτούν με τη σειρά τους- άλλοι, ορεξάτοι επιχειρηματίες που θα αγκαλιάσουν το εμπορικό σου σήμα.

    Ακόμα, η εταιρεία εστίασε στο προσωπικό, από τους baristi στους οποίους παρέχει εκπαίδευση ως τους διανομείς που φέρνουν τον καφέ στο σπίτι ή το γραφείο μας ειδικά με τις τωρινές συνθήκες της πανδημίας. Σε κάθε κρίκο δηλαδή της ανθρώπινης αλυσίδας.

    Τέλος, δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι η Coffee Island  πίστεψε και σε εκείνους που ήθελαν εύκολα έναν εξαιρετικό καφέ κάθε μέρα, δηλαδή στους πελάτες. Και αυτό παρότι ακούγεται προφανές ή μαρκετινίστικο, εξηγείται από το γεγονός ότι το brand και τα καταστήματα του δεν σταμάτησαν να εξελίσσονται, προσφέροντας διαρκώς νέα προϊόντα όχι μόνο στο espresso bar όπου παρατηρείται η μεγάλη κίνηση αλλά και στο καφεκοπτείο, για τους φανατικούς πελάτες που θέλουν να ανακαλύπτουν νέες φάρμες, ποικιλίες και τεχνικές, για να απολαμβάνουν εκλεκτό καφέ στο σπίτι.

    Οι εξερευνητές των Coffee Island ταξιδεύουν στις χώρες μεταξύ του Τροπικού του Καρκίνου και του Αιγόκερω, στον Ισημερινό, για να βρουν τον καλύτερο καφέ.

    Οι νέες συσκευασίες της Coffee Island που φρεσκάρει διαρκώς την εικόνα της.

    Τι κάνει τον Coffee Island καφέ να ξεχωρίζει;

    Τι κάνει ξεχωριστό τον καφέ της κάθε μέρας; Να ταξιδεύουν οι εξερευνητές της εταιρίας στις χώρες μεταξύ του Τροπικού του Καρκίνου και του Αιγόκερω, στον Ισημερινό για να βρουν τον καλύτερο καφέ: όπως, για παράδειγμα, τον single estate Peralta από τη φάρμα Samaria, στην περιοχή San Fernando, βορειοδυτικά της Νικαράγουα.

    Να σε παρασύρουν τα έντονα αρώματα του καφέ πριν καν μπεις σε ένα καφεκοπτείο Coffee Island. Να ξέρεις ότι θα σου φτιάξουν τον καφέ σου όπως ακριβώς τον θέλεις, τον οποίον μπορείς να συνοδεύεις με σάντουιτς, πίτες, σαλάτες, μπαγκέτες, κριτσίνια, κρουασάν, μπάρες, κέικ και σοκολάτες. Και τα σνακ είναι άλλωστε ένα κομμάτι του business model που ξεκίνησε σταδιακά αλλά εμπλουτίζεται διαρκώς.

    Τα αδέλφια Παναγιώτης (αριστερά) και Κωνσταντίνος (δεξιά) Κωνσταντινόπουλοι, στην Αιθιοπία.

    Ακόμα, να μπορείς εύκολα να παραγγείλεις καφέ μέσα από το My Coffee Island ΑΡΡ και το e-shop της Coffee Island ή να μπορείς μέσω της υπηρεσίας Skip the Line να παίρνεις τον καφέ στα χέρια σου την ώρα ακριβώς που επιθυμείς, χωρίς να περιμένεις στην ουρά. Όλα αυτά είναι προϊόντα και υπηρεσίες που προσελκύουν νέους coffee aficionados στην κουλτούρα των Coffee Island αλλά κρατάνε και σε εγρήγορση τους υπάρχοντες πελάτες που ζητάνε μια ολοένα και καλύτερη εμπειρία καφέ.

    Το πρόγραμμα Coffee Mates μας δίνει τη δυνατότητα να στείλουμε ένα Coffee Island δώρο οπουδήποτε στην Ελλάδα.

    Σε μια δύσκολη χρονιά για όλους, τα Coffee Island δεν έχασαν τον βηματισμό τους και συνέχισαν να κατακτούν μερίδιο αγοράς στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Δίνοντας έμφαση όχι μόνο στα “βαριά” επιχειρηματικά deals αλλά και σε μικρές πρωτοβουλίες που μας κάνουν να χαμογελάμε. Χωρίς να παραβλέψουμε τη δυνατότητα για online παραγγελίες και το take away που συντρόφευσαν όλους τους λάτρεις των Coffee Island στις περιόδους του εγκλεισμού, θα σταθούμε στο πρόγραμμα Coffee Mates: μια υπηρεσία που μας δίνει τη δυνατότητα να στείλουμε ένα Coffee Island δώρο οπουδήποτε στην Ελλάδα. Το κέρασμα του καφέ στους φίλους ενώ μιλάτε για παράδειγμα στο Facetime, ένα αξεσουάρ από τη σειρά Home Barista ή ένα πακέτο φρεσκοαλεσμένου καφέ της επιλογής σας (single estate & single origin), θα εκτιμηθεί. Αν μη τι άλλο είναι πρωτότυπο.

    Τα Coffee Island, ειδικά από το 2010 όταν μπήκαν στον δρόμο της εξωστρέφειας και του franchise, άλλαξαν την καθημερινότητα πολλών με τα καφεκίτρινα “pit-stops” σε κάθε γειτονιά.

    To… disruption στην αγορά του καφέ

    Τα Coffee Island, ειδικά από το 2010 όταν μπήκαν στον δρόμο της εξωστρέφειας και του franchise, άλλαξαν την καθημερινότητα πολλών με τα καφεκίτρινα “pit-stops” σε κάθε γειτονιά. Έκαναν disrupt την αγορά του καφέ, παρουσιάζοντας ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο, άγνωστο ως τότε, με πρωταγωνιστή τον ποιοτικό εσπρέσο on the go.

    Χάρη στη ραγδαία ανάπτυξη, σήμερα πια, η εταιρεία εισάγει περισσότερους από 1.400 τόνους πράσινων (άψητων) κόκκων καφέ, με το 90% να προέρχεται από direct trade, ποσοστό ενδεικτικό της διείσδυσης της πατρινής εταιρείας σε τόπους παραγωγής. Οι καφέδες αυτοί καβουρδίζονται στη συνέχεια από εξειδικευμένους τεχνίτες στη χώρα μας, για να εξυπηρετήσουν αποκλειστικά τις ανάγκες της εταιρείας στα blends που χρησιμοποιούνται στους καφέδες στο χέρι, αλλά και στις συσκευασίες με 100% specialty Arabica μονοποικιλιακούς.

    Οι baristi στα Coffee Island έχουν περάσει από ειδική εκπαίδευση έτσι ώστε να είναι σε θέση να μας φτιάξουν τον καφέ της αρεσκείας μας.

    Παράλληλα, η Coffe Island δημιούργησε ένα community ανθρώπων που είναι πρέσβεις της φιλοσοφίας Coffee Island: 210 εργαζόμενους στη μητρική εταιρία, 419 συνεργάτες franchisees, περισσότερους από 2400 baristi και 900 διανομείς. Τα νούμερα είναι σημαντικά, οι άνθρωποι πολλοί και η εκπαίδευση τους συνιστά κομβικό σημείο της λειτουργίας όλου του “οικοσυστήματος” της Coffee Island. Γι’ αυτό δημιουργήθηκε το Coffee Campus, το τμήμα εκπαίδευσης της εταιρείας, το οποίο διαθέτει 4 κέντρα: στην Πάτρα, την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και τη Λευκωσία. Οι εκπαιδευτές του Coffee Campus έχουν κατάρτιση τόσο στην εκπαίδευση όσο και πρακτική εμπειρία στο χώρο του καφέ.

    Οι τέσσερις σχολές (Quality School, Grindery School, Roasting School και Barista School) προετοιμάζουν τους νέους συνεργάτες προκειμένου να προσφέρουν μια μοναδική εμπειρία καφέ σε όποιον τον απολαμβάνει: είναι ένα από τα βασικά κλειδιά για να διασφαλιστεί η ομοιομορφία στην απόλαυση του προϊόντος και η σταθερστητα της ποιότητας σε όλα τα Coffee Island. Βεβαίως, έχει αναβαθμιστεί και η καινοτόμα πλατφόρμα e-learning που προϋπήρχε και λειτουργεί ως βασικός άξονας επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης εν μέσω πανδημίας.

    Σε μια δύσκολη χρονιά, τα Coffee Island δεν έχασαν τον βηματισμό τους και συνέχισαν να κατακτούν μερίδιο αγοράς.

    Ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, CEO του Coffee Island, αναφέρθηκε πρόσφατα στο άνοιγμα του Coffee Island στην Yverdon, λίγο έξω από την Γενεύη. Κόντρα στην πανδημία, θα υπάρχει πάντα η θέληση για δημιουργικότητα.

    Η πρόκληση της πανδημίας

    «Η πρόκληση που δεχθήκαμε ήταν μεγάλη. Έτσι, κόντρα στα εμπόδια των μετακινήσεων που έβαλε η εξάπλωση της πανδημίας του κορωνοϊού, η διοίκηση της Coffee Island κατάφερε να ολοκληρώσει τη συμφωνία για τη δημιουργία ενός καταστήματος, μέσα σε mall, το οποίο θα σερβίρει καφέ και άλλες επιλεγμένες γεύσεις», δήλωσε πριν μερικές ημέρες ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, CEO του Coffee Island, με αφορμή το άνοιγμα του Coffee Island στην Yverdon, λίγο έξω από την Γενεύη.

    Δεν θα μπορούσε να βρεθεί καλύτερο μέρος για να στεγάσει το νέο Coffee Island, καθώς το mall EXPLORiT Business & Services έχει σκοπό να συμβάλλει στην ενίσχυση του Yverdon-les-Bains και γενικότερα της περιοχής, αλλά και να παρέχει κάτι μοναδικό στους κατοίκους και τους επισκέπτες του.

    Το πάρκο που στεγάζεται το mall βρίσκεται σε ιδανική τοποθεσία στο Yverdon-les-Bains (VD), στην καρδιά μιας από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενης περιοχής καινοτομίας της χώρας. Εντός του πολυλειτουργικού κέντρου θα φιλοξενηθούν περισσότεροι από 50 ενοικιαστές που θα δραστηριοποιούνται στους τομείς της λιανικής, της εστίασης, της υγείας & ευεξίας ενώ θα υπάρχουν και κινηματογράφοι. Επίσης θα παρέχεται μια πληθώρα υπηρεσιών για τις 180 επιχειρήσεις που υπάρχουν στο πάρκο, καθώς επίσης και για όλους τους κατοίκους της πόλης και της περιοχής.

    Η Coffee Island  έχοντας ως κινητήριες δυνάμεις της επιτυχίας της την γνώση και την καινοτομία, αναγνώρισε το επιχειρηματικό όραμα του EXPLORiT για την προώθηση την καινοτομίας, της τεχνολογίας και της επιστήμης και προχώρησε στην επόμενη τοποθέτησή της στην καρδία αυτού του εξαιρετικού πάρκου.

    To νέο Coffee Island στην Ελβετία.

    Αξίζει, όμως, να τονιστεί και κάτι ακόμη που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον: στο νέο κατάστημα θα υπάρχουν δύο χαριτωμένα robots, τα οποία θα είναι στη διάθεση των πελατών για να σερβίρουν τα προϊόντα σε οποιοδήποτε σημείο του εμπορικού κέντρου αλλά και να βοηθούν στην πιο εύστοχη επιλογή καφέ ή άλλου ροφήματος ανάλογα με τις γευστικές τους προτιμήσεις. Είναι σίγουρο πως θα ξετρελάνουν μικρούς και μεγάλους.

    Το success story της ελληνικής μάρκας αποδεικνύει ότι αν υπάρχει όραμα και μεράκι, ακόμα και ένα “απλό” κόνσεπτ μιας αλυσίδας καφέ, μπορεί να κρύβει σοβαρή ποιότητα, ανθρώπινες ιστορίες και πολλές νέες ιδέες. Άλλωστε το σύμπαν του καφέ είναι ευρύ και η Coffee Island συνεχίζει όχι μόνο να το χαρτογραφεί, αλλά και να χαράσσει τους δικούς της μοναδικούς δρόμους: από την Ορεστιάδα μέχρι την Κρήτη κι από τον 100% specialty arabica μονοποικιλιακό εσπρέσο από το Guji της Αιθιοπίας μέχρι το αρωματικό τσάι ή τις decaf κάψουλες.

    Το ταξίδι που ξεκίνησε το 1999 από την Πάτρα και έφτασε στην Ελβετία εν μέσω πανδημίας, συνεχίζεται.

     

    Διαβάστε ακόμα: Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, ο CEO της Coffee Island μας δίνει τους δικούς του κανόνες στο επιχειρείν.

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top