Η κριση ως ευκαιρια!

    CoLab: Όλοι μαζί μπορούμε καλύτερα

    Ο συνιδρυτής του CoLab, Σπύρος Καπετανάκης, εξηγεί με ποιο τρόπο οισυνεργατικοί χώροι εργασίας οφελούν σοβαρά τη ραγδαίως αναπτυσσόμενη νεανική επιχειρηματικότητα.

     
    colab - IMK30436

    «Στόχος μας μέσα στο 2013 και το 2014 είναι να αναπτυχθούμε οριζόντια και κάθετα. Να ανοίξουμε παρόμοιους χώρους σε Πάτρα, Θεσσαλονίκη, Γιάννενα».

    Σε μια εποχή που διστάζουμε να μοιραστούμε τις ιδέες ή τις σκέψεις μας ακόμα και με τον ίδιο μας τον εαυτό, το CoLab επιχειρεί να καθιερώσει μια νέα τάση στην επιχειρηματικότητα. Αυτήν της συνεργασίας, της αμεσότητας και της αυθόρμητης διαδραστικότητας. «Η εποχή των κλειστών πραγμάτων έχει τελειώσει, όσοι δεν το καταλαβαίνουν είναι αιθεροβάμονες», τονίζει ο συνιδρυτής αυτής της κοιτίδας δημιουργίας ελληνικών startups, Σπύρος Καπετανάκης, εισάγοντάς μας στον μαγευτικό κόσμο της τεχνολογικής ανάπτυξης μέσω της ομαδικής δουλειάς.

    Το CoLab είναι κάτι απλό και πρωτότυπο. Ένας συνεργατικός χώρος εργασίας (στο κέντρο της Αθήνας), τον οποίο μπορούν να χρησιμοποιήσουν ελεύθεροι επαγγελματίες ή μικρές ομάδες εργασίας προκειμένου να στεγάσουν τα όνειρά τους για τη δημιουργία ενός τεχνολογικού startup με το μίνιμουμ κόστος. Ένας χώρος που στερείται τη λάμψη μιας καφετέριας με… δωρεάν οφθαλμόλουτρο και free wifi, αλλά προσφέρει κάτι πολύ σημαντικότερο. Την τεχνογνωσία και τον συγχρωτισμό με άτομα που μοιράζονται κοινές ανησυχίες και στόχους.

    «Η πραγματική αξία  του χώρου γεννιέται από την εμπειρία και τη γνώση που έχουν αυτοί οι άνθρωποι, ακριβώς επειδή έρχονται σε επαφή μεταξύ τους και μπορούν να συνεργαστούν, να προχωρήσουν σε κάποια κοινά πρότζεκτ», τονίζει ο Καπετανάκης. «Αν βρίσκεσαι στον πυρήνα ενός χώρου όπου οι άνθρωποι προσπαθούν να κάνουν διαφορετικά πράγματα, έχεις μεγαλύτερες πιθανότητες να αρχίσεις κι εσύ να δουλεύεις με αυτή τη λογική. Η αξία γεννιέται στην εμπειρική γνώση την οποία φέρει ο καθένας».

    Η ειρωνεία είναι πως η ιδέα για τη δημιουργία του εργαστηρίου συνεργασίας, όπως ονομάζεται (από το Collaboration και Laboratory), ξεκίνησε από μία καφετέρια. Από το πρώτο Open Coffee επιχειρηματικότητας, το 2007. Η ιδέα επωάστηκε στο μυαλό του Καπετανάκη και του τότε συνεργάτη του Σταύρου Μεσσήνη και άρχισε να υλοποιείται το 2009.  «Σκέφτηκα τότε τι ωραίο που θα ήταν, αντί να βρισκόμαστε μια φορά το μήνα, να είχαμε ένα δικό μας χώρο. Να μπορούσαμε να τα λέγαμε κάθε μέρα. Πραγματοποιήθηκε τότε ένα startup weekend, κατέβηκε ως ιδέα, μαζευτήκαμε περίπου δέκα άνθρωποι, από αυτούς μείναμε δύο και ξεκινήσαμε αυτόν τον χώρο».

    Από τα γραφεία του CoLab ξεπήδησαν εταιρείες όπως το υπερεπιτυχημένο Taxibeat ή η ραγδαίως αναπτυσσόμενη –με έδρα τις ΗΠΑ πλέον– Bugsense.

    Ένα χρόνο αργότερα το CoLab άνοιξε τις πόρτες του. Η ανταπόκριση ήταν άμεση και οδήγησε σε μετακόμιση. Τα αρχικά 100 τετραγωνικά αποδείχτηκαν λίγα. Σήμερα η εταιρεία στεγάζεται σε ένα χώρο 400 τετραγωνικών στην καρδιά της Αθήνας. Και έπεται κι άλλη μετακόμιση, διότι «στόχος μας μέσα στο 2013 και το 2014 είναι να αναπτυχθούμε οριζόντια και κάθετα.  Να ανοίξουμε παρόμοιους χώρους σε Πάτρα, Θεσσαλονίκη, Γιάννενα και να καλύψουμε γεωγραφικά τους πόλους επιχειρηματικότητας».

    Η ανάγκη επέκτασης του CoLab αποτυπώνει την έκρηξη που παρατηρείται στα ελληνικά startups. «Το 2007 οι τρελοί ήμασταν λίγοι . Σήμερα τα startups έχουν γίνει καθολικό trend. Σε τέτοιο βαθμό, που πιθανόν το όλο θέμα να αρχίσει να γίνεται φούσκα….», σχολιάζει.

    «Αν βρίσκεσαι στον πυρήνα ενός χώρου όπου οι άνθρωποι προσπαθούν να κάνουν διαφορετικά πράγματα, έχεις μεγαλύτερες πιθανότητες να αρχίσεις κι εσύ να δουλεύεις με αυτή τη λογική». Εν ώρα εργασίας η ομάδα της Visual Mobile.

    Ρόλο στην στροφή των ηλικιών 27-35 στη δημιουργία μικρών εταιρειών με μεγάλα σχέδια, έχει παίξει, φυσικά, η κρίση, αλλά όχι μόνο. «Η Ελλάδα γνωρίζει τεχνολογική ανάπτυξη για δύο λόγους. Πρώτον, επειδή τώρα είναι οι συνθήκες ώριμες. Η τεχνολογία είναι σε τέτοιο επίπεδο, που βοηθάει να γίνουν πράγματα. Είμαστε πραγματικά ανταγωνιστικοί στην παγκόσμια αγορά. Δεν έχουμε να ζηλέψουμε τίποτα από κανένα οικοσύστημα. Ο δεύτερος λόγος είναι η κρίση. Οι άνθρωποι βγαίνουν από τη ζώνη ασφάλειας που βρίσκονταν και πρέπει να σκεφτούν διαφορετικά».

    Από τα γραφεία του CoLab ξεπήδησαν εταιρείες όπως το υπερεπιτυχημένο Taxibeat ή η ραγδαίως αναπτυσσόμενη –με έδρα τις ΗΠΑ πλέον– Bugsense. Αυτή τη στιγμή στους δύο ορόφους του  CoLab στεγάζονται δέκα startups, το Open Fund (ένα επενδυτικό σχήμα, που χρηματοδοτεί καινούριες ομάδες προκειμένου να φτιάξουν εταιρείες), αλλά και διάφορες ομάδες έργου, που επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν τον ανοικτό χώρο εργασίας για να σχεδιάσουν τη δική τους εφαρμογή.

    Από τη γοητευτική αυτή ιστορία, βεβαίως, δεν θα μπορούσε να λείπει και το παράδοξο. Οι άνθρωποι του CoLab θεωρούν πως η δύναμη του χώρου τους είναι ο ανοικτός χώρος εργασίας, τον οποίο θέλουν να βλέπουν ως έναν πυρήνα συνεργασίας για την παραγωγή ιδεών. Οι κλειστοί χώροι όμως είναι αυτοί που έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση.

    Ο Σπύρος Καπετανάκης και οι συνεργάτες του ελπίζουν σε σύντομη αντιστροφή του κλίματος και επιμένουν να δίνουν τεράστια σημασία στην ποιότητα των «φιλοξενουμένων» τους. «Αν οι άνθρωποι που έρχονται είναι τενεκέδες, τότε και το προϊόν είναι τενεκές, άρα η αξία μηδενική. Αν οι άνθρωποι έχουν αξία, τότε και τα προϊόντα έχουν αξία».

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Πιο δημοφιλή

    Πώς είναι να ζει κανείς ως επαγγελματίας γεμμολόγος και να εκπροσωπεί τη χώρα του στο εξωτερικό; Ο μαιτρ των πολύτιμων λίθων μας ξεναγεί στον κόσμο των πετραδιών, ανατρέπει μύθους και προκαταλήψεις, υπογραμμίζει τι πρέπει να προσέχουμε όταν αγοράζουμε διαμάντια και πώς ξεχωρίζουν τα αυθεντικά.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Η Κατερίνα Διονυσοπούλου και ο Billy Μαυρόπουλος έχουν να μας πουν πολλά για το «κλειδί» της επιτυχίας. Πρόσφατα κέρδισαν την ανώτατη τιμητική διάκριση «Architect of the Year» στα βραβεία των Sunday Times και τα έργα τους απλώνονται από τη Νέα Υόρκη και το Λονδίνο έως την Ελλάδα. Μίλησαν στον Κίμωνα Φραγκάκη και το Andro για το πώς είναι να δημιουργείς κάτι μη αναμενόμενο.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Το Allegro, μια ιστοσελίδα παρόμοια με το Ebay, έφτιαξε τη διαφήμιση του μήνα. Ξεκινά με έναν ηλικιωμένο Πολωνό κύριο ο οποίος παραγγέλνει online μια μέθοδο εκμάθησης αγγλικών για αρχάριους. Σας φαίνεται βαρετό; Δείτε την ως το τέλος και θα καταλάβετε γιατί μας έφερε δάκρυα στα μάτια. 

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Αυτή η πλατφόρμα χωράει τους πάντες: από επαγγελματίες του πορνό έως influencers των social media και ανθρώπους που αγαπούν την υγιεινή διατροφή. Ζητάς αυτό που θέλεις, το πληρώνεις στον αγαπημένο σου δημιουργό και «χτίζεις» μια παράδοξη σχέση μαζί του. Οσο για τα χρήματα που διακινούνται καθημερινά: μιλάμε για χρυσωρυχείο.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή
    Button to top

    Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close