Η κριση ως ευκαιρια!

    Business -με μυρωδάτο σαπούνι- στην Αίγινα, για μια πιο ανθρώπινη ζωή…

    Ο συνδημιουργός της «Cool Soap», Γιάννης Ζαγοριανάκος, δοκιμάζει ταυτόχρονα ένα αποκεντρωμένο μοντέλο start up επιχειρηματικότητας και μια ζωή με νόημα και ισορροπία.

     
    SD03_IMG_3584

    Αιθέρια έλαια, όπως η λεβάντα, το γιασεμί, ο ευκάλυπτος, το δεντρολίβανο, το χαμομήλι, η λουίζα και η δάφνη συμμετέχουν στη δημιουργία μιας γκάμας 12 σαπουνιών που μυρίζουν Ελλάδα.

    Καθώς το πλοίο «Άγιος Νεκτάριος» πλησιάζει στην Αίγινα, οι γλάροι κάνουν την εμφάνισή τους. Σαν να σε καλωσορίζουν, συναγωνιζόμενοι μεταξύ τους ποιος θα πετάξει πιο κοντά σου στο κατάστρωμα. Μέσα σε μια ώρα κι ένα τέταρτο, ταξιδεύεις από τη βαβούρα των αυτοσχέδιων γιουσουρούμ του Πειραιά στην ήρεμη Αίγινα. Εκεί ζουν τα τελευταία χρόνια ο χημικός, χειροτέχνης και ζωγράφος, Γιάννης Ζαγοριανάκος μαζί με τη Μαρίνα Κοριολάνο-Λυκουρέζου, η οποία είχε δημιουργήσει την γκαλερί «Cats and Marbles».

    kiryanis_crop

    «Η ψυχρή μέθοδος παραγωγής σαπουνιών αποτελεί μια παραδοσιακή ελληνική μέθοδο που μετατρέπει το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο σε σαπούνι. Κι εγώ και η Μαρίνα πιστεύουμε πως δεν θα έπρεπε να εκλείψει. Σκοπός μας είναι να βοηθήσουμε να αναγεννηθεί, να επιβιώσει και να συνεχίσει να υπάρχει», λέει ο Γιάννης Ζαγοριανάκος.

    «Μέρη όπως η Αίγινα, η Ύδρα ή ο Πόρος αποτελούν πραγματικό παράδεισο. Θα μπορούσε να είναι γεμάτα από μόνιμους κατοίκους, να μην τα αντιμετωπίζει ο κόσμος ως ‘’εσωτερική μετανάστευση’’», θα μου πει ο Γιάννης, ο οποίος, μαζί με τη Μαρίνα, είναι οι δημιουργοί των «Cool Soap», μιας σειράς φυσικών σαπουνιών με κύριο συστατικό το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο. «Στην Ελλάδα υπάρχει ένας αδιανόητος Αθηνοκεντρισμός. Στο Λονδίνο, όπου έχω ζήσει 15 χρόνια, κάνεις έως και μιάμιση ώρα για να φθάσεις στη δουλειά σου. Το γεγονός ότι κάνουμε μια ώρα με το πλοίο για να έρθουμε στην Αίγινα είναι αμελητέο για να θεωρηθεί ότι δεν δουλεύουμε “κεντρικά”», συμπληρώνει.

    IMG_2109_COVER

    Η δημιουργικότητα του (και ζωγράφου) Γιάννη Ζαγοριανάκου δεν εξαντλείται στην τέχνη του. Οι σαπουνοθήκες από μπαμπού είναι μια από τις ιδέες του.

    Η «Cool Soap» δημιουργήθηκε τον Νοέμβριο του 2012. Η ιδέα, μάλιστα, προέκυψε αφού μετακόμισαν από την Αθήνα στην Αίγινα. «Για μένα, ως χημικό, ήταν κάτι απλό», λέει ο Γιάννης. «Η παραγωγή ελαιοσάπουνου βασίζεται στην πιο απλή χημική αντίδραση που μαθαίνεις στο σχολείο: βάση και οξύ, άλας και νερό». Η ψυχρή μέθοδος παραγωγής αποτελεί μια παραδοσιακή ελληνική μέθοδο που μετατρέπει το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο σε σαπούνι.

    Διαβάστε ακόμα: «Γιατί άφησα την Αθήνα για την Αίγινα»

    yzagor7

    «Υπάρχει τρόπος να ζεις εναλλακτικά και πολύ πιο ανθρώπινα», λέει ο Γιάννης Ζαγοριανάκος.

    Πρόκειται για έναν συγχρονισμό ακριβείας, όπου τα υλικά ζυγίζονται και έπειτα αναμιγνύονται σε συγκεκριμένη θερμοκρασία. «Ως διαδικασία είναι πάρα πολύ ωραία, μοιάζει με το μαγείρεμα», λέει ο Γιάννης. Λίγο πριν πήξει το σαπούνι μυρίζει φανταστικά και είναι τόσο ελκυστικό, «σαν ένα παχύρρευστο μιλκ σέικ, που σου έρχεται να το φας». Μόλις ετοιμαστεί το μείγμα, μπαίνει σε καλούπια, έπειτα κόβεται και τα σαπούνια τοποθετούνται σε ειδικό χώρο όπου και παραμένουν για έξι με οκτώ εβδομάδες μέχρι να ωριμάσουν, να πέσει το pH και να είναι έτοιμα να χρησιμοποιηθούν.

    SD10_IMG_3424

    Η θάλασσα της Αίγινας, τόσο κοντά στην Αθήνα, τόσο κοντά σε έναν καλύτερο τρόπο ζωής.

    «Πιστεύουμε ότι αυτή η μέθοδος παραγωγής σαπουνιών δεν θα έπρεπε να εκλείψει. Σκοπός μας είναι να βοηθήσουμε να αναγεννηθεί, να επιβιώσει και να συνεχίσει να υπάρχει», θα μου πουν οι δημιουργοί. «Είμαστε υπέρ των παραδοσιακών μεθόδων, όχι μόνο σε σχέση με τα σαπούνια, αλλά γενικότερα υπέρ των μικρών παραγωγών, των μικρών καταστημάτων. Καμιά φορά είναι αφέλεια να επιμένεις να σε κάτι τέτοιο σε μια χώρα σαν την Ελλάδα, καθώς το κράτος δεν βοηθά». Το αποτέλεσμα και η αποδοχή των Cool Soap στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ωστόσο, τους αποζημιώνει.

    Λίγο πριν πήξει το σαπούνι μυρίζει φανταστικά και είναι τόσο ελκυστικό, «σαν ένα παχύρρευστο μιλκ σέικ, που σου έρχεται να το φας».

    Τα χειροποίητα σαπούνια ξυπνούν σε όλους μας παιδικές αναμνήσεις. Η υφή, το αληθινό άρωμα, ακόμη και η διαδικασία παραγωγής, την οποία μπορείς να παρακολουθήσεις αν βρεθείς στην Αίγινα. Είναι ενθαρρυντική η επιμονή τους στο φυσικό προϊόν, το οποίο εκπληρώνει την πιο βασική ανάγκη για καθαρό κι ενυδατωμένο δέρμα που δεν επιβαρύνεται από χημικά, ξένα προς το σώμα. Αιθέρια έλαια, όπως η λεβάντα, το γιασεμί, ο ευκάλυπτος, το δεντρολίβανο, το χαμομήλι, η λουίζα και η δάφνη χρησιμοποιούνται στη δημιουργία μιας γκάμας 12 σαπουνιών που μυρίζουν Ελλάδα. «Ο καταναλωτής είναι ενημερωμένος πια», μου λένε. «Γνωρίζει ότι ένα φυσικό προϊόν δεν μπορεί να μυρίζει τόσο έντονα όσο το χημικό σαπούνι, ότι απαιτείται να αναπνέει. Γι’ αυτό δημιουργήσαμε και τις σαπουνοθήκες: το φυσικό σαπούνι είναι ζωντανό».

    Διαβάστε ακόμα: Δημοσθένης Κούρτοβικ- «Η φαντασία μου γεννήθηκε στην Αίγινα»

    YZagor3

    «Η ψυχρή μέθοδος παραγωγής σαπουνιών αποτελεί μια παραδοσιακή ελληνική μέθοδο που μετατρέπει το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο σε σαπούνι. Κι εγώ και η Μαρίνα πιστεύουμε πως δεν θα έπρεπε να εκλείψει. Σκοπός μας είναι να βοηθήσουμε να αναγεννηθεί, να επιβιώσει και να συνεχίσει να υπάρχει».

    Ο Γιάννης και η Μαρίνα διοχέτευσαν τη δημιουργικότητά τους σε τούτη την τόσο cool διαδικασία, η οποία αποτελεί ένα αποκεντρωμένο μοντέλο start up επιχειρηματικότητας. Εκείνο που τους ενδιαφέρει να προωθήσουν είναι ένα νέο μοτίβο σκέψης και κινήτρων. «Το μοτίβο του νέου ανθρώπου, ο οποίος παίρνει ένα πτυχίο και αναζητά δουλειά σε μια μεγάλη εταιρεία, εκτός τού ότι έχει εκλείψει από μόνο του, δεν αποτελεί τη μοναδική λύση. Υπάρχει τρόπος να ζεις εναλλακτικά και πολύ πιο ανθρώπινα. Ούτως ή άλλως, είμαστε αντίθετοι με τη μαζική παραγωγή: κάθε πολυκατάστημα κλείνει μικρομεσαίες επιχειρήσεις, χωρίς να προσφέρει κάτι καινούργιο στην αγορά, εκτός από τη συγκέντρωση χρημάτων σε λιγότερα χέρια».

    Ο Γιάννης μετακόμισε στην Αίγινα με σκοπό να αναζητήσει ένα νέο μοντέλο ζωής, πιο φυσικό, πιο κοντά στις πραγματικές ανάγκες του ανθρώπου.

    Η μετακόμιση στην Αίγινα έγινε με σκοπό να αναζητήσουν και να προτείνουν τελικά ένα νέο μοντέλο ζωής, πιο φυσικό, πιο κοντά στις πραγματικές ανάγκες του ανθρώπου. «Δεν είναι ένα project που το κάνεις για να αναπτυχθείς υπερβολικά οικονομικά, μάλλον το αντίθετο ισχύει. Πρέπει απλώς να το αγαπάς για να το κάνεις». Προσέτρεξαν σε δρόμους παραδοσιακούς, τους μπόλιασαν με αιχμηρό ντιζάιν, προσκάλεσαν δημιουργικούς ανθρώπους που έδωσαν μορφή στο όνειρό τους: η δημιουργική ομάδα «3 in a box» (www.3inabox.gr) που δημιούργησε το branding, η φωτογράφος Ηλιάνα Αλεξάνδρου (iliminili.tumblr.com) που διηγήθηκε με καταπληκτικές εικόνες το concept «Cool Soap», ο φωτογράφος και καθηγητής Παναγιώτης Ηλίας που επιμελείται τις φωτογραφίες των προϊόντων. Επίσης συνεργάζονται με κεραμίστες, όπως η Μαργαρίτα Εκκλησιάρχου και η Χριστίνα Μόραλη, που δημιούργησαν μοναδικές σαπουνοθήκες.

    FALL_IMG_2201_COVER

    Η Αίγινα, οι ψίθυροι και οι μελωδίες της, είναι το ιδανικό σκηνικό για τον Γιάννη Ζαγοριανάκο και την Cool Soap. Παράγονται εκεί, φωτογραφίζονται εκεί και από εκεί ξεκινούν το ταξίδι τους για ολόκληρο τον κόσμο. (Φωτό: ILI)

    Στην Αίγινα ο Γιάννης Ζαγοριανάκος και η Μαρίνα Κοριολάνο-Λυκουρέζου έχουν στήσει τη δική τους «παιδική χαρά» φαντασίας, χειροποίητης δημιουργικότητας και ethical παραγωγής, η οποία συμπληρώνεται με σαπουνοθήκες από φυσικά υλικά, τσάντες, φυσικά αρωματικά χώρου, πετσέτες χαμάμ από 100% βαμβάκι.

    Τα Cool Soap (Αγ. Νεκταρίου 5, Αίγινα, τηλ. 22970 29359) διατίθενται σε επιλεγμένα καταστήματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό και στο e-store www.coolgreeksoap.com.

    Διαβάστε ακόμα: Τα top 5 φαγάδικα της Αίγινας, από τον insider Δημήτρη Ποταμιάνο

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Πιο δημοφιλή

    Πώς είναι να ζει κανείς ως επαγγελματίας γεμμολόγος και να εκπροσωπεί τη χώρα του στο εξωτερικό; Ο μαιτρ των πολύτιμων λίθων μας ξεναγεί στον κόσμο των πετραδιών, ανατρέπει μύθους και προκαταλήψεις, υπογραμμίζει τι πρέπει να προσέχουμε όταν αγοράζουμε διαμάντια και πώς ξεχωρίζουν τα αυθεντικά.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Η Κατερίνα Διονυσοπούλου και ο Billy Μαυρόπουλος έχουν να μας πουν πολλά για το «κλειδί» της επιτυχίας. Πρόσφατα κέρδισαν την ανώτατη τιμητική διάκριση «Architect of the Year» στα βραβεία των Sunday Times και τα έργα τους απλώνονται από τη Νέα Υόρκη και το Λονδίνο έως την Ελλάδα. Μίλησαν στον Κίμωνα Φραγκάκη και το Andro για το πώς είναι να δημιουργείς κάτι μη αναμενόμενο.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Το Allegro, μια ιστοσελίδα παρόμοια με το Ebay, έφτιαξε τη διαφήμιση του μήνα. Ξεκινά με έναν ηλικιωμένο Πολωνό κύριο ο οποίος παραγγέλνει online μια μέθοδο εκμάθησης αγγλικών για αρχάριους. Σας φαίνεται βαρετό; Δείτε την ως το τέλος και θα καταλάβετε γιατί μας έφερε δάκρυα στα μάτια. 

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Αυτή η πλατφόρμα χωράει τους πάντες: από επαγγελματίες του πορνό έως influencers των social media και ανθρώπους που αγαπούν την υγιεινή διατροφή. Ζητάς αυτό που θέλεις, το πληρώνεις στον αγαπημένο σου δημιουργό και «χτίζεις» μια παράδοξη σχέση μαζί του. Οσο για τα χρήματα που διακινούνται καθημερινά: μιλάμε για χρυσωρυχείο.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή
    Button to top

    Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close